Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
AMENDAMENTE din 29 noiembrie 2007 la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, asa cum a fost amendat
AMENDAMENTE din 29 noiembrie 2007 la <>Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, aşa cum a fost amendat EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 4 septembrie 2009 Anexa IV Semnale de pericol 1. Semnalele urmãtoare, utilizate sau arãtate împreunã sau separat, indicã un pericol şi necesitatea de ajutor: a) o loviturã de tun sau alte semnale explozive trase la intervale de cca un minut; b) un sunet continuu produs de un aparat oarecare pentru semnale de ceaţã; c) rachete sau bombe proiectând stele roşii, lansate una câte una la intervale scurte; d) un semnal emis prin radiotelegrafie sau prin oricare alt sistem de semnalizare compus din grupul ...---... (SOS) din Codul Morse; e) un semnal radiotelefonic constând din cuvântul pronunţat "MAYDAY"; f) semnal de pericol N.C. din codul internaţional de semnale de pericol; g) un semnal constând dintr-un pavilion pãtrat având deasupra sau dedesubt o bulã sau un obiect asemãnãtor; h) flãcãri pe navã (din cele ce pot fi produse prin arderea unui butoiaş de ulei etc.); i) o rachetã-paraşutã luminoasã sau o faclã de mânã care produce o luminã roşie; j) un semnal fumigen care produce un fum portocaliu; k) mişcãri lente şi repetate de sus în jos ale braţelor întinse lateral; l) o alarmã de pericol emisã prin apel numeric selectiv (DSC) pe: (i) canalul 70 VHF; sau (ii) MF/HF pe frecvenţele 2187,5 kHz, 8414,5 kHz, 4207,5 kHz, 6312 kHz, 12577 kHz sau 16804,5 kHz; m) o alarmã de pericol emisã de la navã la uscat printr-o staţie Inmarsat a navei sau un alt furnizor de servicii mobile prin satelit al navei; n) semnale transmise prin radiobalize pentru localizarea sinistrelor; o) semnalele aprobate transmise prin instalaţii de radiocomunicaţie, inclusiv transponderele radar pentru ambarcaţiunile de salvare. 2. Este interzisã utilizarea oricãruia dintre semnalele de mai sus, în afarã de cazul când se indicã pericol şi necesitatea acordãrii de ajutor, precum şi utilizarea altor semnale care ar putea fi confundate cu unul dintre semnalele de mai sus. 3. Este necesar sã se acorde atenţie capitolelor corespunzãtoare din Codul internaţional de semnale, Manualul internaţional pentru cãutare şi salvare pentru nave şi aeronave, vol. III, precum şi urmãtoarelor semnale: a) o bucatã de pânzã de culoare portocalie cu un pãtrat şi un cerc de culoare neagrã sau cu un alt simbol asemãnãtor (pentru reperare aerianã); b) colorant. -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email