Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 25 septembrie 1997  la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin - MEPC.75(40) la Londra la 25 septembrie 1997*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENTE din 25 septembrie 1997 la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin - MEPC.75(40) la Londra la 25 septembrie 1997*)

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 517 din 30 august 2001
──────────
    Acceptate prin ORDONANŢA nr. 38 din 16 august 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 517 din 30 august 2001.
──────────
    *) Traducere.
    Amendamente la regula 10 şi noua regulă 25 A din anexa nr. I la MARPOL 73/78
    I. Textul existent al regulii 10 se modifică după cum urmează:
    REGULA 10
    Metode pentru prevenirea poluării cu hidrocarburi de către navele exploatate în zone speciale
    1. Partea introductivă a paragrafului (1) se înlocuieşte cu:
    "(1) În sensul prezentei anexe, zone speciale sunt zona Mării Mediterane, zona Mării Baltice, zona Mării Negre, zona Mării Roşii, «zona golfurilor», zona Golfului Aden, zona Antarcticii şi apele Europei de Nord-Vest, definite după cum urmează:"

    2. Următorul nou paragraf (1) h) se introduce după paragraful (1) g) existent:
    "h) apele Europei de Nord-Vest includ: Marea Nordului şi accesele la ea, Marea Irlandei şi accesele la ea, Marea Celtică, Canalul Mânecii şi accesele la el şi partea Atlanticului de Nord-Est situată chiar în vestul Irlandei. Această zonă este delimitată de liniile care unesc următoarele puncte geografice:
    (i) 48°27'N pe coasta franceză;
    (ii) 48°27'N; 6°25'V;
    (iii) 49°52'N; 7°44'V;
    (iv) 50°30'N; 12°V;
    (v) 56°30'N; 12°V;
    (vi) 62°N; 3°V;
    (vii) 62°N pe coasta norvegiană;
    (viii) 57°44,8'N pe coastele daneză şi suedeză."

    3. Partea introductivă a paragrafului (7) b) se înlocuieşte cu:
    "b) Zona Mării Roşii, zona golfurilor, zona Golfului Aden şi apele Europei de Nord-Vest:"


    II. Următoarea nouă regulă 25 A se introduce după regula 25 existentă:
    " REGULA 25 A
    Stabilitatea navei în stare intactă
    (1) Aceasta regulă se aplică petrolierelor de 5.000 tone deadweight şi mai mult:
    a) al căror contract de construcţie a fost încheiat la sau după 1 februarie 1999; sau
    b) în lipsa unui contract de construcţie, ale căror chile sunt puse sau care se găsesc într-un stadiu similar de construcţie la sau după 1 august 1999; sau
    c) a căror livrare are loc la sau după 1 februarie 2002; sau
    d) care au suferit o transformare importantă:
    (i) al cărei contract a fost încheiat după 1 februarie 1999; sau
    (ii) în lipsa unui contract, ale cărei lucrări au început după 1 august 1999; sau
    (iii) ce este terminată după 1 februarie 2002.
    (2) Fiecare petrolier trebuie să îndeplinească, după caz, criteriile de stabilitate în stare intactă, specificate în subparagrafele a) şi b) ale acestui paragraf, pentru orice pescaj de exploatare în cele mai nefavorabile cazuri de încărcare a mărfii şi de balastare, compatibile cu o experienţă satisfăcătoare în exploatare, inclusiv în stadii intermediare ale operaţiunilor de transfer de lichide. În toate cazurile se presupune ca tancurile de balast sunt parţial umplute.
    a) În port înălţimea metacentrică iniţială GMo, corectată ţinându-se seama de efectul suprafeţei libere de lichid, măsurată la un unghi de înclinare de 0°, nu trebuie să fie mai mică de 0,15 m.
    b) Pe mare trebuie să se aplice următoarele criterii:
    (i) aria de sub curba braţului de redresare (curba GZ) nu trebuie să fie mai mică de 0,055 metri radiani până la un unghi de înclinare θ = 30° şi nici mai mică de 0,09 metri radiani până la un unghi de înclinare θ = 40° sau până la alt unghi de inundare θ_(f)*), dacă acest unghi este mai mic de 40°. În plus, aria de sub curba braţului de redresare (curba GZ) dintre unghiurile de înclinare de 30° şi 40° sau dintre 30° şi θ_(f), dacă acest unghi este mai mic de 40°, nu trebuie să fie mai mică de 0,03 metri radiani;
    *) θ_(f) este unghiul de înclinare la care sunt imersate deschiderile din corp, suprastructuri sau rufuri, care nu pot fi închise etanş la intemperii.
    (ii) braţul de redresare GZ trebuie să fie cel puţin egal cu 0,20 m, la un unghi de înclinare mai mare sau egal cu 30°;
    (iii) braţul maxim de redresare trebuie să fie atins la un unghi de înclinare de preferinţă mai mare de 30°, dar nu mai mic de 25°; şi
    (iv) înălţimea metacentrică iniţială GMo, corectată ţinându-se seama de efectul suprafeţei libere de lichid, măsurată la un unghi de înclinare de 0°, nu trebuie să fie mai mică de 0,15 m.
    (3) Cerinţele paragrafului (2) trebuie îndeplinite în stadiul de proiectare. În cazul navelor de transport mixte pot fi permise proceduri de exploatare suplimentare simple.
    (4) Procedurile de exploatare suplimentare simple, la care se face referire în paragraful (3), pentru operaţiunile de transfer de lichide înseamnă proceduri scrise furnizate comandantului, care:
    a) sunt aprobate de Administraţie;
    b) indică acele tancuri de marfă şi de balast care, conform unei anumite situaţii de transfer de lichide şi unui domeniu posibil al densităţii mărfurilor, pot fi umplute parţial fără ca aceasta să împiedice satisfacerea criteriilor de stabilitate. Tancurile parţial umplute pot varia în timpul operaţiunilor de transfer de lichide şi toate combinaţiile pot fi autorizate, cu condiţia să fie îndeplinite criteriile;
    c) pot fi uşor înţelese de ofiţerul responsabil cu operaţiunile de transfer de lichide;
    d) indică ordinea în care se efectuează operaţiunile de transfer de marfă/balast;
    e) permit compararea stabilităţii obţinute şi a stabilităţii cerute, cu ajutorul criteriilor de stabilitate reprezentate sub forma grafică sau tabelară;
    f) nu impun ofiţerului responsabil calcule matematice complexe;
    g) indică măsurile corective pe care ofiţerul responsabil trebuie să le ia în caz de abatere de la valorile recomandate şi în caz de situaţii critice; şi
    h) sunt bine puse în evidenţă în manualul aprobat privind asieta şi stabilitatea şi sunt afişate la vedere în postul de comandă a operaţiunilor de transfer de marfă/balast, precum şi în orice program pentru calculator, utilizat pentru efectuarea calculelor de stabilitate."
    La aplicarea acestui criteriu deschiderile mici, prin care nu se poate produce inundarea progresivă, nu trebuie considerate ca fiind deschise.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016