Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
AMENDAMENTE din 22 mai 2014 la Codul internaţional din 2011 privind programul intensificat de inspecţii efectuate cu ocazia inspecţiilor la vrachiere şi petroliere (Codul ESP 2011)
EMITENT: ORGANIZAŢIA MARITIMĂ INTERNAŢIONALĂ PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 733 din 30 septembrie 2015
ANEXA A
CODUL PRIVIND PROGRAMUL INTENSIFICAT DE INSPECŢII EFECTUATE CU OCAZIA INSPECŢIILOR LA VRACHIERE
Partea A
CODUL PRIVIND PROGRAMUL INTENSIFICAT DE INSPECŢII EFECTUATE CU OCAZIA INSPECŢIILOR LA VRACHIERELE CU SIMPLU BORDAJ
1 - Generalităţi
1 La sfârşitul paragrafului 1.2.6 se adaugă următoarea frază:
"Pentru vrachierele construite în sistem transversal, o secţiune transversală include cadrele adiacente şi conexiunile lor de capăt, în dreptul secţiunilor transversale."
2 La paragraful 1.2.7, cuvintele "de structură" se introduc între cuvintele "critice" şi "şi/sau zonele suspecte".
3 La sfârşitul paragrafului 1.2.9, cuvintele "o grosime măsurată care este cuprinsă între t(net) + 0,5 mm şi t(net)" se înlocuiesc cu cuvintele "o grosime măsurată care este cuprinsă între t(ren) + 0,5 mm şi t(ren). Grosimea de reînnoire (t(ren)) este grosimea minimă admisibilă, în mm, sub care reînnoirea elementelor structurale trebuie efectuată".
4 Modificare fără obiect în limba română.
5 La începutul paragrafului 1.2.17, cuvintele "Examinare specială sau" sunt introduse înainte de cuvintele "stabilit în mod special".
6 Următorul nou paragraf 1.2.18 se adaugă după paragraful 1.2.17 existent:
"1.2.18 Coroziunea în puncte este definită ca fiind coroziunea în puncte/zone dispersate cu reduceri locale de material care sunt mai mari decât coroziunea generală în zona din jur. Intensitatea punctelor este definită în figura 2 din anexa 15."
7 Următorul nou paragraf 1.3.3 se adaugă după paragraful 1.3.2 existent:
"1.3.3 În cazul în care deteriorarea găsită pe structură, menţionată la paragraful 1.3.1 de mai sus, este izolată şi de o natură localizată, care nu afectează integritatea structurală a navei (ca, de exemplu, o gaură mică într-o fâşie transversală de punte dintre gurile de magazii), inspectorul poate lua în considerare acceptarea unei reparaţii temporare adecvate pentru a permite restabilirea etanşeităţii la apă sau la intemperii după evaluarea structurii înconjurătoare şi impunerea unei condiţii asociate de clasificare sau recomandări cu o limită de timp specificată în scopul de a finaliza reparaţia permanentă şi a păstra clasificarea."
2 - Inspecţia de reînnoire
8 La sfârşitul paragrafului 2.1.1 se adaugă următoarea frază:
"Dacă inspecţia de reînnoire este începută înainte de a patra inspecţie anuală, întreaga inspecţie urmează să fie finalizată în termen de 15 luni pentru ca aceste lucrări să fie recunoscute valabile pentru inspecţia de reînnoire."
9 După paragraful 2.3.2 existent se adaugă următorul nou paragraf 2.3.3:
"2.3.3 Pentru vrachierele construite conform Regulilor de construcţie comune ale IACS (CSR), zonele identificate ca prezentând o coroziune substanţială pot fi:
.1 protejate de un strat aplicat în conformitate cu cerinţele producătorului stratului şi examinate la intervale anuale pentru a confirma că stratul este încă în stare bună; sau alternativ
.2 cerute să fie măsurate la intervale de un an.
3 - Inspecţia anuală
10 La sfârşitul paragrafelor 3.4.1.3, 3.4.2.3 şi 3.5 se adaugă următoarea frază:
"Pentru vrachierele construite în conformitate cu Regulile de construcţie comune ale IACS, măsurarea anuală de grosime poate fi omisă în cazul în care a fost aplicat un strat de protecţie în conformitate cu cerinţele producătorului stratului şi este menţinut în stare bună;"
4 - Inspecţia intermediară
11 Modificare fără obiect în limba română.
12 La sfârşitul paragrafului 4.2.3.3 se adaugă următoarea frază nouă şi nota explicativă:
"Pentru vrachierele construite conform Regulilor de construcţie comune ale IACS, zonele identificate ca prezentând o coroziune substanţială pot fi:
.1 protejate de un strat aplicat în conformitate cu cerinţele producătorului stratului şi examinate la intervale anuale pentru a confirma că stratul este încă în stare bună; sau alternativ
.2 cerute să fie măsurate la intervale de un an.
Notă explicativă:
Pentru vrachierele existente, în cazul în care armatorii pot alege să acopere sau să reacopere magaziile de marfă cu un strat cum este indicat mai sus, poate fi luată în considerare extinderea inspecţiilor amănunţite şi a măsurătorilor de grosime. Înainte de aplicarea stratului în magaziile de marfă ale navelor existente, trebuie verificat eşantionajul în prezenţa unui inspector."
13 După paragraful 4.2.3.3 existent se adaugă următorul nou paragraf 4.2.3.4:
"4.2.3.4 În cazul în care stratul de protecţie dur este prevăzut în magaziile de marfă şi se găseşte în stare bună, extinderea inspecţiilor amănunţite şi a măsurătorilor de grosimi poate fi considerată în mod special."
6 - Documentaţia de la bordul navei
14 La sfârşitul paragrafului 6.3.2 se adaugă următorul text:
"(pentru vrachierele construite conform CSR, aceste planuri trebuie să includă, pentru fiecare element structural, atât grosimea de construcţie, cât şi cea de reînnoire. Orice grosime adăugată voluntar trebuie să fie, de asemenea, indicată în mod clar pe aceste planuri. Planul secţiunii maestre care trebuie să fie la bordul navei trebuie să includă caracteristici ale secţiunii minime admisibile a grinzii corpului pentru secţiunea transversală în toate magaziile de marfă.)"
Partea B
CODUL PRIVIND PROGRAMUL INTENSIFICAT DE INSPECŢII EFECTUATE CU OCAZIA INSPECŢIILOR LA VRACHIERELE CU DUBLU BORDAJ
1 - Generalităţi
15 La sfârşitul paragrafului 1.2.6 se adaugă următoarea frază:
"Pentru vrachierele construite în sistem transversal, o secţiune transversală include cadrele adiacente şi conexiunile lor de capăt, în dreptul secţiunilor transversale."
16 La sfârşitul paragrafului 1.2.9, cuvintele "o grosime măsurată care este cuprinsă între t(net) + 0,5 mm şi t(net)" se înlocuiesc cu cuvintele "o grosime măsurată care este cuprinsă între t(ren) + 0,5 mm şi t(ren). Grosimea de reînnoire (t(ren)) este grosimea minimă admisibilă, în mm, sub care reînnoirea elementelor structurale trebuie efectuată".
17 La începutul paragrafului 1.2.17, cuvintele "Examinare specială sau" sunt introduse înainte de cuvintele "stabilit în mod special".
18 Următorul nou paragraf 1.3.3 se adaugă după paragraful 1.3.2 existent:
"1.3.3 În cazul în care deteriorarea găsită pe structură, menţionată la paragraful 1.3.1 de mai sus, este izolată şi de o natură localizată, care nu afectează integritatea structurală a navei (ca, de exemplu, o gaură nesemnificativă într-o fâşie transversală de punte dintre gurile de magazii), inspectorul poate lua în considerare acceptarea unei reparaţii temporare adecvate pentru a permite restabilirea etanşeităţii la apă sau la intemperii după evaluarea structurii înconjurătoare şi impunerea unei condiţii asociate de clasificare sau recomandări cu o limită de timp specificată în scopul de a finaliza reparaţia permanentă şi a păstra clasificarea."
2 - Inspecţia de reînnoire
19 La sfârşitul paragrafului 2.1.1 se adaugă următoarea frază:
"Dacă inspecţia de reînnoire este începută înainte de a patra inspecţie anuală, întreaga inspecţie urmează să fie finalizată în termen de 15 luni pentru ca aceste lucrări să fie recunoscute valabile pentru inspecţia de reînnoire."
20 După paragraful 2.3.2 existent se adaugă următorul nou paragraf 2.3.3:
"2.3.3 Pentru vrachierele construite conform Regulilor de construcţie comune ale IACS (CSR), zonele identificate ca prezentând o coroziune substanţială pot fi:
.1 protejate de un strat aplicat în conformitate cu cerinţele producătorului stratului şi examinate la intervale anuale pentru a confirma că stratul este încă în stare bună; sau alternativ
.2 cerute să fie măsurate la intervale de un an."
3 - Inspecţia anuală
21 La sfârşitul paragrafelor 3.4.1.2, 3.4.2.2 şi 3.5 se adaugă următoarea frază:
"Pentru vrachierele construite în conformitate cu Regulile de construcţie comune ale IACS, măsurarea anuală de grosime poate fi omisă în cazul în care a fost aplicat un strat de protecţie în conformitate cu cerinţele producătorului stratului şi este menţinut în stare bună;"
4 - Inspecţia intermediară
22 La sfârşitul paragrafului 4.2.3.3 se adaugă următoarea frază nouă şi nota explicativă:
"Pentru vrachierele construite conform Regulilor de construcţie comune ale IACS, zonele identificate ca prezentând o coroziune substanţială pot fi:
.1 protejate de un strat aplicat în conformitate cu cerinţele producătorului stratului şi examinate la intervale anuale pentru a confirma că stratul este încă în stare bună; sau alternativ
.2 cerute să fie măsurate la intervale de un an."
Notă explicativă:
Pentru vrachierele existente, în cazul în care armatorii pot alege să acopere sau să reacopere magaziile de marfă cu un strat cum este indicat mai sus, poate fi luată în considerare extinderea inspecţiilor amănunţite şi a măsurătorilor de grosime. Înainte de aplicarea stratului în magaziile de marfă ale navelor existente, trebuie verificat eşantionajul în prezenţa unui inspector."
6 - Documentaţia de la bordul navei
23 La sfârşitul paragrafului 6.3.1.2 se adaugă următorul text:
"(pentru vrachierele construite conform CSR, aceste planuri trebuie să includă, pentru fiecare element structural, atât grosimea de construcţie, cât şi cea de reînnoire. Orice grosime adăugată voluntar trebuie să fie, de asemenea, indicată în mod clar pe aceste planuri. Planul secţiunii maestre care trebuie să fie la bordul navei trebuie să includă caracteristici ale secţiunii minime admisibile a grinzii corpului pentru secţiunea transversală în toate magaziile de marfă.)"
ANEXA B
CODUL PRIVIND PROGRAMUL INTENSIFICAT DE INSPECŢII EFECTUATE CU OCAZIA INSPECŢIILOR LA PETROLIERE
Partea A
CODUL PRIVIND PROGRAMUL INTENSIFICAT DE INSPECŢII EFECTUATE CU OCAZIA INSPECŢIILOR LA PETROLIERELE CU DUBLU CORP
1 - Generalităţi
24 La sfârşitul paragrafului 1.2.6 se adaugă următoarea frază:
"Pentru petrolierele construite în sistem transversal, o secţiune transversală include cadrele adiacente şi conexiunile lor de capăt, în dreptul secţiunilor transversale."
25 La paragraful 1.2.7, cuvintele "de structură" se introduc între cuvintele "critice" şi "şi/sau suspecte".
26 La sfârşitul paragrafului 1.2.9, cuvintele "o grosime măsurată care este cuprinsă între t(net) + 0,5 mm şi t(net)" se înlocuiesc cu cuvintele "o grosime măsurată care este cuprinsă între t(ren) + 0,5 mm şi t(ren). Grosimea de reînnoire (t(ren)) este grosimea minimă admisibilă, în mm, sub care reînnoirea elementelor structurale trebuie efectuată".
27 Modificare fără obiect în limba română.
28 La începutul paragrafului 1.2.16, cuvintele "Examinarea specială sau" sunt introduse înainte de cuvintele "evaluarea specială".
29 La sfârşitul paragrafului 1.3.1.5 sunt adăugate cuvintele "(nave combinate de transport)".
30 Următorul nou paragraf 1.3.3 se adaugă după paragraful 1.3.2 existent:
"1.3.3 În cazul în care deteriorarea găsită pe structură, menţionată la paragraful 1.3.1 de mai sus, este izolată şi de o natură localizată, care nu afectează integritatea structurală a navei (ca,de exemplu, o gaură mică într-o fâşie transversală de punte dintre gurile de magazii), inspectorul poate lua în considerare acceptarea unei reparaţii temporare adecvate pentru a permite restabilirea etanşeităţii la apă sau la intemperii după evaluarea structurii înconjurătoare şi impunerea unei condiţii asociate de clasificare sau recomandări cu o limită de timp specificată în scopul de a finaliza reparaţia permanentă şi a păstra clasificarea."
2 - Inspecţia de reînnoire
31 La sfârşitul paragrafului 2.1.1 se adaugă următoarea frază:
"Dacă inspecţia de reînnoire este începută înainte de a patra inspecţie anuală, întreaga inspecţie urmează să fie finalizată în termen de 15 luni pentru ca aceste lucrări să fie recunoscute valabile pentru inspecţia de reînnoire."
32 După paragraful 2.1.5 existent se adaugă următorul nou paragraf 2.1.6:
"2.1.6 Recunoaşterea concomitentă atât a inspecţiei intermediare, cât şi a inspecţiei de reînnoire pentru inspecţiile şi măsurătorile de grosime ale spaţiilor nu trebuie să fie acceptabilă."
33 La sfârşitul paragrafului 2.5.2, cuvintele "trebuie să aibă măsurători de grosime efectuate." se înlocuiesc cu cuvintele "trebuie să fie examinate. Zonele cu coroziune substanţială identificate la inspecţiile anterioare trebuie să aibă măsurători de grosimi efectuate."
3 - Inspecţia anuală
34 La sfârşitul paragrafului 3.5.2 se adaugă următoarea frază:
"Pentru petrolierele construite în conformitate cu Regulile de construcţie comune ale IACS, zonele identificate ca prezentând o coroziune substanţială trebuie să fie examinate şi măsurători suplimentare de grosime trebuie să fie efectuate."
4 - Inspecţia intermediară
35 Următorul nou paragraf 4.1.4 se introduce după paragraful 4.1.3 existent şi paragraful 4.1.4 existent se renumerotează ca 4.1.5:
"4.1.4 Pentru petrolierele construite în conformitate cu Regulile de construcţie comune ale IACS, zonele identificate ca prezentând o coroziune substanţială trebuie să fie examinate şi măsurători suplimentare de grosime trebuie să fie efectuate."
6 - Documentaţia de la bordul navei
36 La sfârşitul paragrafului 6.3.2 se adaugă următorul text:
"(pentru navele construite conform CSR, aceste planuri trebuie să includă, pentru fiecare element structural, atât grosimea de construcţie, cât şi cea de reînnoire. Orice grosime adăugată voluntar trebuie să fie, de asemenea, indicată în mod clar pe aceste planuri. Planul secţiunii maestre care trebuie să fie la bordul navei trebuie să includă caracteristici ale secţiunii minime admisibile a grinzii corpului pentru secţiunea transversală în toate tancurile de marfă.)"
Partea B
CODUL PRIVIND PROGRAMUL INTENSIFICAT DE INSPECŢII EFECTUATE CU OCAZIA INSPECŢIILOR LA PETROLIERE ALTELE DECÂT PETROLIERELE CU DUBLU CORP
1 - Generalităţi
37 La sfârşitul paragrafului 1.2.5 se adaugă următoarea frază:
"Pentru petrolierele construite în sistem transversal, o secţiune transversală include cadrele adiacente şi conexiunile lor de capăt, în dreptul secţiunilor transversale."
38 La paragraful 1.2.6, cuvintele "de structură" se introduc între cuvintele "critice" şi "şi/sau suspecte".
39 La începutul paragrafului 1.2.15, cuvintele "Examinare specială sau" sunt introduse înainte de cuvintele "stabilit în mod special".
40 Următorul nou paragraf 1.3.3 se adaugă după paragraful 1.3.2 existent:
"1.3.3 În cazul în care deteriorarea găsită pe structură, menţionată la paragraful 1.3.1 de mai sus, este izolată şi de o natură localizată, care nu afectează integritatea structurală a navei (ca, de exemplu, o gaură mică într-o fâşie transversală de punte dintre gurile de magazii), inspectorul poate lua în considerare acceptarea unei reparaţii temporare adecvate pentru a permite restabilirea etanşeităţii la apă sau la intemperii după evaluarea structurii înconjurătoare şi impunerea unei condiţii asociate de clasificare sau recomandări cu o limită de timp specificată în scopul de a finaliza reparaţia permanentă şi a păstra clasificarea."
2 - Inspecţia de reînnoire
41 La sfârşitul paragrafului 2.1.1 se adaugă următoarea frază:
"Dacă inspecţia de reînnoire este începută înainte de a patra inspecţie anuală, întreaga inspecţie urmează să fie finalizată în termen de 15 luni pentru ca aceste lucrări să fie recunoscute valabile pentru inspecţia de reînnoire."
42 După paragraful 2.1.6 existent se adaugă următorul nou paragraf 2.1.7:
"2.1.7 Recunoaşterea concomitentă atât a inspecţiei intermediare, cât şi a inspecţiei de reînnoire pentru inspecţiile şi măsurătorile de grosime ale spaţiilor nu trebuie să fie acceptabilă."
43 La sfârşitul paragrafului 2.5.2, cuvintele "trebuie să aibă măsurători de grosime efectuate." se înlocuiesc cu cuvintele "trebuie să fie examinate. Zonele cu coroziune substanţială identificate la inspecţiile anterioare trebuie să aibă măsurători de grosimi efectuate."
6 - Documentaţia de la bordul navei
44 La sfârşitul paragrafului 6.3.1 se adaugă următorul text:
"(pentru navele construite conform CSR, aceste planuri trebuie să includă, pentru fiecare element structural, atât grosimea de construcţie, cât şi cea de reînnoire. Orice grosime adăugată voluntar trebuie să fie, de asemenea, indicată în mod clar pe aceste planuri. Planul secţiunii maestre care trebuie să fie la bordul navei trebuie să includă caracteristici ale secţiunii minime admisibile a grinzii corpului pentru secţiunea transversală în toate tancurile de marfă.)"
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: