Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Cabinet secretar de stat 26 ianuarie 2012 Str. Apolodor nr. 17 Sectorul 5, Bucureşti Tel.: + 021 319 97 39 Fax: + 021 312 20 11 Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Domnului Peter Harrold, director Europa Centrală şi Ţările Baltice şi Asia Centrală Ref.: Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă Amendament la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă (TF 053472 RO) Ne referim la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, datat 26 mai 2004, cu amendamentele ulterioare. Ca urmare a schimbului nostru de scrisori prin care Banca, între altele, a fost de acord să extindă datele de închidere a Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă până la 30 iunie 2012, la solicitarea agenţiei de implementare (Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale), rugăm Banca să fie de acord cu următoarele realocări între categoriile grantului: - suma de 255.000 dolari SUA de la categoria (6) "Nealocate" la categoria (2) "Lucrări". Realocarea este justificată prin necesitatea acoperirii unor diferenţe de curs valutar în cadrul contractului pentru un număr suplimentar de iazuri de decantare reabilitate faţă de cele 5 prevăzute iniţial, precum şi pentru instalarea unor sisteme de monitorizare a mediului şi de alarmare timpurie în situaţii de urgenţă, prevăzute iniţial la altă categorie; - suma de 30.000 dolari SUA de la categoria (6) "Nealocate" la categoria (4) "Instruire, ateliere de lucru şi vizite de studii". Realocarea este necesară pentru finanţarea unei vizite de lucru în ţări cu experienţă în întocmirea ghidurilor pentru garanţii financiare de mediu (fondul de contingenţă pentru mediu), aplicabile activităţilor miniere, în special în managementul deşeurilor miniere; - suma de 85.000 dolari SUA de la categoria (6) "Nealocate" la categoria (3) "Servicii de consultanţă, inclusiv audit". Necesitatea realocării derivă din transferul unor activităţi de la împrumut la grant (dezvoltarea şi instalarea unor sisteme informatice de răspuns în cazul dezastrelor provocate de deversări miniere, monitorizarea mediului şi sprijin pentru adoptarea deciziilor în industria minieră), precum şi pentru serviciile de consultanţă în legătură cu vizita de lucru menţionată mai sus. Prin urmare, tabelul care prezintă categoriile grantului şi sumele alocate pentru fiecare categorie va fi modificat după cum urmează:
┌───────────────────────────────────────┬────────────┬────────────┬────────────┐
│ Categoria │ Suma │ │ Suma │
│ │(dolari SUA)│ │(dolari SUA)│
├───────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│(1) Bunuri │ 1.200.000│ │ 1.200.000│
├───────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│(2) Lucrări │ 2.700.000│ + 255.000│ 2.955.000│
├───────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│(3) Servicii de consultanţă, inclusiv │ │ │ │
│ audit │ 1.600.000│ + 85.000│ 1.685.000│
├───────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│(4) Instruire, ateliere de lucru şi │ │ │ │
│ vizite de studii │ 360.000│ + 30.000│ 390.000│
├───────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│(5)-A. Costuri de operare pentru │ │ │ │
│ partea D a Proiectului │ 0│ │ 0│
├───────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│(5)-B. Costuri de operare pentru partea│ │ │ │
│ E.4 a Proiectului │ 770.000│ │ 770.000│
├───────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│(6) Nealocate │ 370.000│ -370.000│ 0│
└───────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┴────────────┘
Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră favorabil la cele de mai sus. Al dumneavoastră sincer, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Cabinet secretar de stat 607.396 din 21 martie 2012 Str. Apolodor 17 Sectorul 5, Bucureşti Tel.: + 021 319 97 39 Fax: + 021 312 20 11 Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Domnului Peter Harrold, director Europa Centrală şi Ţările Baltice şi Asia Centrală Ref.: Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (Împrumut nr. 4.736 RO) Amendament la Acordul de împrumut Ne referim la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, datat 26 mai 2004, cu amendamentele ulterioare. Ca urmare a extinderii cu 6 luni a datei de închidere a împrumutului mai sus menţionat (de la 20 decembrie 2011 la 30 iunie 2012), Ministerul Mediului şi Pădurilor a înaintat către Ministerul Finanţelor Publice o solicitare pentru realocarea sumelor împrumutului, în vederea asigurării fondurilor suficiente la categoria 5 (c) a Proiectului - Costuri de operare pentru MMP, până la 30 iunie 2012. În consecinţă, vă supunem atenţiei următoarea propunere pentru modificarea anexei nr. 1 "Trageri din împrumut", după cum urmează:
┌────────────────────────────────────────────────────┬────────────┬────────────┐
│ Categoria │ Sume │ │
│ │(dolari SUA)│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(1) Lucrări pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(a) Partea B a Proiectului │ 40.306.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(b) Partea C a Proiectului │ 69.594.769│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(c) Partea D a Proiectului │ 2.333.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(d) Partea E a Proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(i) Partea E.1 │ 0│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(ii) Partea E.2 │ 0│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(iii) Partea E.3 │ 26.646│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(2) Bunuri pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(a) Partea A a Proiectului │ 8.904.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(b) Partea C a Proiectului │ 367.500│ -14.580 │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(c) Partea E a Proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(i) Partea E.1 │ 69.091│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(ii) Partea E.2 │ 134.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(iii) Partea E.3 │ 246.241│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(iv) Partea E.4 │ 23.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(d) Partea D a Proiectului │ 2.000.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(3) Servicii tehnice pentru partea C.5 a proiectului│ 0│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(4) Serviciile consultanţilor, inclusiv audit şi │ │ │
│instruire pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(a) Partea A a Proiectului │ 3.300.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(b) Partea B a Proiectului │ 4.536.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(c) Partea C a Proiectului │ 5.853.369│ -45.420 │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(d) Partea E a Proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(i) Partea E.1 │ 100.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(ii) Partea E.2 │ 2.406.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(iii) Partea E.3 │ 28.875│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(e) Partea D a Proiectului │ 313.463│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(5) Costuri de operare pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(a) UMP-MAI │ 100.909│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(b) UMP-MDRT │ 272.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(c) UMP-MMP │ 1.927.000│ +60.000 │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(d) UMP-ANRM │ 482.000│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(6) Nealocate pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(a) Partea A a Proiectului │ 0│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(b) Partea B a Proiectului │ 0│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(c) Partea C a Proiectului │ 0│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│(d) Partea D a Proiectului │ 0│ │
├────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤
│Total: │ 143.324.463│ │
└────────────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘
Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră favorabil la cele de mai sus. Al dumneavoastră sincer, Cristian Sporiş, secretar de stat BANCA MONDIALĂ 1818 H Street N.W. (202) 473-1000 BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU Washington, D.C. 20433 Cable Address: INTBAFRAD RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE U.S.A. Cable Address: INDEVAS Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare Excelenţei Sale, 15 martie 2012 Bogdan Alexandru Drăgoi, ministrul finanţelor publice Bucureşti, România Stimate domnule ministru, Re: România - Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (HRMEP, TF 053472 RO) - Realocarea sumelor Am primit scrisoarea dumneavoastră datată 26 ianuarie 2012, prin care ne-aţi solicitat realocarea sumelor în cadrul Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă pentru TF 053472 RO. Suntem încântaţi să răspundem cererii dumneavoastră. Prin urmare, Banca realocă prin aceasta sumele grantului prevăzute în paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă, după cum urmează: - 255.000 dolari SUA de la categoria (6) "Nealocate" la categoria (2) "Lucrări"; - 30.000 dolari SUA de la categoria (6) "Nealocate" la categoria (4) "Instruire, ateliere de lucru şi vizite de studii"; - 85.000 dolari SUA de la categoria (6) "Nealocate" la categoria (3) "Servicii de consultanţă, inclusiv audit". În consecinţă, sumele alocate în prezent pentru diferitele categorii sunt după cum urmează: Categoria (1) - 1.200.000 dolari SUA Categoria (2) - 2.955.000 dolari SUA Categoria (3) - 1.685.000 dolari SUA Categoria (4) - 390.000 dolari SUA Categoria (5) - 770.000 dolari SUA Categoria (6) - 000 dolari SUA Al dumneavoastră sincer, Peter Harrold, director Europa Centrală şi Ţările Baltice Regiunea Europa şi Asia Centrală CC: Domnul Cristian Sporiş, secretar de stat Ministerul Finanţelor Publice Doamna Angela Carabaş, director general Ministerul Finanţelor Publice Domnul Ruud Treffers, director executiv Banca Mondială BANCA MONDIALĂ Europa Centrală şi Ţările Baltice Regiunea Europa şi Asia Centrală 17 Avenue Marnix, Et. 2, 1000 Bruxelles, Belgia Tel.: (322)5040994, Fax: (322) 5040999 Excelenţei Sale, 16 aprilie 2012 Bogdan Alexandru Drăgoi, ministrul finanţelor publice Bucureşti, România Stimate domnule ministru, Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (Împrumut nr. 4.736 RO) Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă TF 053472 RO Realocarea sumelor Dragă domnule ministru, Ca urmare a scrisorii dumneavoastră datate 21 martie 2012, prin care ne-aţi solicitat realocarea sumelor în cadrul împrumutului menţionat, sunt încântat să vă informez că Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) răspunde cererii dumneavoastră. În consecinţă, Banca realocă prin aceasta sumele împrumutului alocate în tabelul din secţiunea 1 a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut dintre România şi Bancă, datat 26 mai 2004. Tabelul revizuit cu sumele realocate este prezentat în anexa la această scrisoare. Al dumneavoastră sincer, Peter Harrold, director regional CC: Domnul Ruud Treffers, director executiv Banca Mondială E.S. Attila Korodi, ministrul mediului şi pădurilor Bucureşti, România Domnul Cristian Sporiş, secretar de stat Ministerul Finanţelor Publice Doamna Angela Carabaş, director general Ministerul Finanţelor Publice ANEXĂ Anexa nr. 1 Trageri din împrumut 1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmează să fie finanţate din împrumut, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim în care urmează să fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecărei categorii:
Categoria Suma alocată Procent din cheltuieli
din împrumut ce urmează
(exprimată în dolari) a fi finanţat (%)
1 2 3
(1) Lucrări pentru: 100% din cheltuielile externe şi 78%
a) partea B a Proiectului 40.306.000 din cheltuielile locale (efectuate
b) partea C a Proiectului 69.594.769 înainte de 7 martie 2007) şi 78% din
c) partea D a Proiectului 2.333.000 toate cheltuielile ulterioare
d) partea E a Proiectului
(i) partea E.1 0
(ii) partea E.2 0
(iii) partea E.3 26.646
(2) Bunuri pentru: 100% din cheltuielile externe şi 100%
a) partea A a Proiectului 8.904.000 din cheltuielile locale (cost
b) partea C a Proiectului 352.920 ex-factory) şi 75% din cheltuielile
c) partea E a Proiectului locale pentru alte bunuri achizi-
(i) partea E.1 69.091 ţionate pe piaţa internă (efectuate
(ii) partea E.2 134.000 înainte de 7 martie 2007) şi 75% din
(iii) partea E.3 246.241 toate cheltuielile ulterioare
(iv) partea E.4 23.000
d) partea D a Proiectului 2.000.000
(3) Servicii tehnice pentru partea 0 100% din cheltuielile externe şi 75%
C.5 a Proiectului din cheltuielile locale
(4) Servicii de consultanţă, 75% din cheltuielile cu consultanţi
inclusiv audit şi instruire locali şi 85% din cheltuielile cu
pentru: consultanţi străini
a) partea A a Proiectului 3.300.000
b) partea B a Proiectului 4.536.000
c) partea C a Proiectului 5.807.949
d) partea E a Proiectului
(i) partea E.1 100.000
(ii) partea E.2 2.406.000
(iii) partea E.3 28.875
e) partea D a Proiectului 313.463
(5) Costuri de operare pentru:
a) UMP-MAI 100.909 75%
b) UMP-MTCT 272.000 75%
c) UMP-MMGA 1.987.600 75%
d) UMP-ANRM 482.000 75%
(6) Nealocate pentru:
a) partea A Proiectului 0
b) partea B a Proiectului 0
c) partea C a Proiectului 0
d) partea D a Proiectului 0
TOTAL: 143.324.463
BANCA MONDIALĂ Europa Centrală şi Ţările Baltice Regiunea Europa şi Asia Centrală 17 Avenue Marnix, Et. 2, 1000 Bruxelles, Belgia Tel.: (322)5040994, Fax: (322) 5040999 Domnului Cristian Sporiş, 10 mai 2012 secretar de stat ministrul finanţelor publice Bucureşti, România Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă (Împrumut nr. 4.736 RO) Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă TF 053472 RO Scrisoarea de realocare a sumelor împrumutului datată 16 aprilie 2012 - Corringendum Dragă domnule Sporiş, Mă refer la scrisoarea noastră datată 16 aprilie 2012, prin care, în urma solicitării Ministerului Finanţelor Publice datate 21 martie 2012, am realocat sumele împrumutului alocate în tabelul din anexa nr. 1 la Acordul de împrumut pentru proiectul de mai sus dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, datat 26 mai 2004, aşa cum a fost amendat. Am observat o eroare de tipar la anexa nr. 1 ataşată la scrisoarea menţionată. Am efectuat corectura şi transmitem anexa revizuită. Procentul corect al cheltuielilor care urmează să fie finanţate din sumele împrumutului este acum reflectat în anexa nr. 1 ataşată. Ne cerem scuze pentru inconvenient. Al dumneavoastră sincer, Peter Harrold, director regional CC: E.S. Rovana Plumb, ministrul mediului şi pădurilor Bucureşti, România Doamna Boni Florinela Cucu, director general Ministerul Finanţelor Publice Domnul Ruud Treffers, director executiv Banca Mondială ANEXĂ Anexa nr. 1 Trageri din împrumut 1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmează să fie finanţate din împrumut, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim în care urmează să fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecărei categorii:
Categoria Suma alocată Procent din cheltuieli
din împrumut ce urmează
(exprimată în dolari) a fi finanţat (%)
1 2 3
(1) Lucrări pentru: 100% din cheltuielile externe şi 78%
a) partea B a Proiectului 40.306.000 din cheltuielile locale (efectuate
b) partea C a Proiectului 69.594.769 înainte de 7 martie 2007) şi 78%
c) partea D a Proiectului 2.333.000 din toate cheltuielile efectuate
d) partea E a Proiectului înainte de 19 decembrie 2011 şi 100%
(i) partea E.1 0 din toate cheltuielile ulterioare
(ii) partea E.2 0
(iii) partea E.3 26.646
(2) Bunuri pentru: 100% din cheltuielile externe şi 78%
a) partea A a Proiectului 8.904.000 din cheltuielile locale (efectuate
b) partea C a Proiectului 352.920 înainte de 7 martie 2007) şi 78%
c) partea E a Proiectului din toate cheltuielile efectuate
(i) partea E.1 69.091 înainte de 19 decembrie 2011 şi 100%
(ii) partea E.2 134.000 din toate cheltuielile ulterioare
(iii) partea E.3 246.241
(iv) partea E.4 23.000
d) partea D a Proiectului 2.000.000
(3) Servicii tehnice pentru 0 100% din cheltuielile externe şi 75%
partea C.5 a Proiectului din cheltuielile locale
(4) Servicii de consultanţă, 75% din cheltuielile cu consultanţi
inclusiv audit şi instruire locali şi 85% din cheltuielile cu
pentru: consultanţi străini efectuate înainte
a) partea A a Proiectului 3.300.000 de 19 decembrie 2011 şi 100% din
b) partea B a Proiectului 4.536.000 toate cheltuielile ulterioare
c) partea C a Proiectului 5.807.949
d) partea E a Proiectului
(i) partea E.1 100.000
(ii) partea E.2 2.406.000
(iii) partea E.3 28.875
e) partea D a Proiectului 313.463
(5) Costuri de operare pentru: 75% din cheltuielile efectuate înainte
a) UMP-MAI 100.909 de 19 decembrie 2011 şi 100% din toate
b) UMP-MTCT 272.000 cheltuielile ulterioare
c) UMP-MMGA 1.987.600
d) UMP-ANRM 482.000
(6) Nealocate pentru:
a) partea A a Proiectului 0
b) partea B a Proiectului 0
c) partea C a Proiectului 0
d) partea D a Proiectului 0
TOTAL: 143.324.463
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.