Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 20 noiembrie 2020  la anexa VI la MARPOL - (Proceduri pentru prelevarea eşantioanelor şi verificarea conţinutului de sulf al combustibilului lichid şi indicele nominal al randamentului energetic (EEDI)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENTE din 20 noiembrie 2020 la anexa VI la MARPOL - (Proceduri pentru prelevarea eşantioanelor şi verificarea conţinutului de sulf al combustibilului lichid şi indicele nominal al randamentului energetic (EEDI)

EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1171 din 10 decembrie 2021
──────────
    Adoptate prin REZOLUŢIA MEPC.324(75), publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1171 din 10 decembrie 2021.
──────────
    AMENDAMENTE LA ANEXA VI LA MARPOL
    (Proceduri pentru prelevarea eşantioanelor şi verificarea conţinutului de sulf al combustibilului lichid şi indicele nominal al randamentului energetic (EEDI))
    Regula 1
    Aplicare
    1. Întregul text al regulii 1 se înlocuieşte cu următorul:
    "Dispoziţiile prezentei anexe se aplică tuturor navelor, cu excepţia cazului în care se prevede în mod expres altfel."

    Regula 2
    Definiţii
    2. După paragraful 51 se introduc noile paragrafe, de la 52 până la 56, după cum urmează:
    "52. Conţinutul de sulf al combustibilului lichid înseamnă concentraţia de sulf dintr-un combustibil lichid, măsurată în % m/m, rezultată în urma unei încercări conforme unui standard acceptabil pentru Organizaţie.
53. Combustibil cu punct de aprindere scăzut înseamnă combustibil gazos sau lichid având un punct de aprindere mai scăzut decât este de altfel permis conform paragrafului 2.1.1 din regula 4 a capitolului II-2 din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 74).
54. Eşantion de combustibil MARPOL livrat înseamnă eşantionul de combustibil lichid livrat în conformitate cu regula 18.8.1 din prezenta anexă.
55. Eşantion de combustibil în folosinţă înseamnă un eşantion de combustibil lichid în folosinţă la bordul unei nave.
56. Eşantion de combustibil existent la bord înseamnă un eşantion de combustibil lichid destinat a fi folosit sau transportat de navă pentru a fi folosit la bordul acelei nave."

    Regula 14
    Oxizi de sulf (SO_x) şi particule materiale
    3. După paragraful 7 existent se introduc noile paragrafe, de la 8 până la 13, împreună cu titlurile respective, după cum urmează:
    "Eşantionarea şi încercarea combustibilului lichid în folosinţă şi a celui existent la bord
8. Dacă autoritatea competentă a unei părţi solicită analiza unui eşantion de combustibil în folosinţă sau de combustibil existent la bord, aceasta trebuie să se facă în conformitate cu procedura de verificare prevăzută în apendicele VI al prezentei anexe, pentru a se determina dacă combustibilul lichid în folosinţă sau care este transportat pentru a fi folosit la bord îndeplineşte cerinţele din paragraful 1 sau paragraful 4 al prezentei reguli. Eşantionul de combustibil în folosinţă trebuie prelevat ţinând cont de liniile directoare elaborate de Organizaţie. Eşantionul de combustibil existent la bord trebuie prelevat ţinând cont de liniile directoare elaborate de Organizaţie.
9. Eşantionul trebuie să fie sigilat de reprezentantul autorităţii competente cu ajutorul unui mijloc de identificare unic, în prezenţa reprezentantului navei. Navei trebuie să i se acorde opţiunea de a păstra un duplicat al eşantionului.
    Punctul de prelevare a eşantionului de combustibil lichid în folosinţă
10. Pentru fiecare navă care face subiectul regulilor 5 şi 6 ale prezentei anexe, punctul sau punctele de prelevare trebuie să fie montat/e sau desemnat/e în scopul realizării unei prelevări de eşantioane reprezentative de combustibil lichid aflat în folosinţă la bordul navei, luând în considerare liniile directoare elaborate de Organizaţie.
11. Pentru o navă construită înainte de 1 aprilie 2022, punctul sau punctele de prelevare la care se face referire în paragraful 10 trebuie să fie montat/e sau desemnat/e nu mai târziu de prima inspecţie de reînnoire, aşa cum este identificată în regula 5.1.2 a prezentei anexe, la 1 aprilie 2023 sau după această dată.
12. Cerinţele paragrafelor 10 şi 11 de mai sus nu sunt aplicabile unui sistem de alimentare cu combustibil lichid, pentru un combustibil cu punct de aprindere scăzut, destinat a fi folosit pentru propulsie sau exploatare la bordul navei.
13. Autoritatea competentă a unei părţi foloseşte, după caz, punctul sau punctele de prelevare montat/e sau desemnat/e pentru prelevarea unuia sau mai multor eşantioane reprezentative de combustibil lichid în folosinţă la bord în scopul verificării conformităţii acestuia/acestora cu prezenta regulă. Prelevarea eşantioanelor de combustibil lichid de către autoritatea competentă a părţii trebuie efectuată cât mai expeditiv posibil, fără a determina întârzierea nejustificată a navei."

    Regula 18
    Disponibilitatea şi calitatea combustibilului lichid
    4. Paragraful 8.2 este înlocuit cu următorul:
    "8.2 Dacă o parte solicită ca eşantionul reprezentativ să fie analizat, această analiză se efectuează în conformitate cu procedura de verificare prevăzută în apendicele VI al prezentei anexe, pentru a se determina dacă combustibilul lichid îndeplineşte cerinţele prezentei anexe."

    Regula 20
    Indicele nominal al randamentului energetic obţinut (EEDI obţinut)
    5. După paragraful 2 existent este adăugat un nou paragraf, 3, după cum urmează:
    "3. Pentru fiecare navă care face subiectul regulii 21 a prezentei anexe, Administraţia sau orice organizaţie autorizată în mod corespunzător de aceasta raportează Organizaţiei, prin comunicare în format electronic, valorile EEDI cerut şi obţinut şi informaţiile relevante, ţinând cont de liniile directoare elaborate de Organizaţie:
.1 într-un interval de 7 luni de la terminarea inspecţiei cerute conform regulii 5.4 a prezentei anexe; sau
.2 într-un interval de 7 luni după data de 1 aprilie 2022 pentru o navă livrată înaintea datei de 1 aprilie 2022."

    Regula 21
    EEDI cerut
    6. Tabelul 1 existent (Factorii de reducere (în procente) aplicabili EEDI în raport cu linia de referinţă a EEDI) şi notele de subsol asociate acestuia sunt înlocuite de următoarele:

┌────────────────┬────────┬─────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┬────────┐
│ │ │Faza 0 1 │Faza 1 1 │Faza 2 1│Faza 2 1 │Faza 3 1│Faza 3 1│
│ │ │ianuarie │ianuarie │ianuarie│ianuarie │aprilie │ianuarie│
│Tipul navei │Mărimea │2013-31 │2015-31 │2020-31 │2020-31 │2022 şi │2025 şi │
│ │ │decembrie│decembrie│martie │decembrie│ulterior│ulterior│
│ │ │2014 │2019 │2022 │2024 │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │20000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW şi │0 │10 │ │20 │ │30 │
│ │mai mult│ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│Vrachier │10000 şi│ │ │ │ │ │ │
│ │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │n/a │0-10* │ │0-20* │ │0-30* │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │20000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │15000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW şi │0 │10 │20 │ │30 │ │
│ │mai mult│ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │10000 şi│ │ │ │ │ │ │
│ │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │0 │10 │ │20 │ │30 │
│Transportor de │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│gaze │15000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │2000 şi │ │ │ │ │ │ │
│ │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │n/a │0-10* │ │0-20* │ │0-30* │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │10000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │20000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW şi │0 │10 │ │20 │ │30 │
│ │mai mult│ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│Navă cisternă │4000 şi │ │ │ │ │ │ │
│ │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │n/a │0-10* │ │0-20* │ │0-30* │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │20000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │200000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW şi │0 │10 │20 │ │50 │ │
│ │mai mult│ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │120000 │ │ │ │ │ │ │
│ │şi mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │0 │10 │20 │ │45 │ │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │200000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │80000 şi│ │ │ │ │ │ │
│ │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │0 │10 │20 │ │40 │ │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │120000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│Navă │40000 şi│ │ │ │ │ │ │
│portcontainer │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │0 │10 │20 │ │35 │ │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │80000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │15000 şi│ │ │ │ │ │ │
│ │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │0 │10 │20 │ │30 │ │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │40000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │10000 şi│ │ │ │ │ │ │
│ │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │n/a │0-10* │0-20* │ │15-30* │ │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │15000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │15000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW şi │0 │10 │15 │ │30 │ │
│ │mai mult│ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│Navă pentru │3000 şi │ │ │ │ │ │ │
│mărfuri generale│mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │n/a │0-10* │0-15* │ │0-30* │ │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │15000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │5000 TDW│ │ │ │ │ │ │
│ │şi mai │0 │10 │ │15 │ │30 │
│ │mult │ │ │ │ │ │ │
│Transportor de ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│mărfuri │3000 şi │ │ │ │ │ │ │
│refrigerate │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │n/a │0-10* │ │0-15* │ │0-30* │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │5000 TDW│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │20000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW şi │0 │10 │ │20 │ │30 │
│ │mai mult│ │ │ │ │ │ │
│ ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│Transportor mixt│4000 şi │ │ │ │ │ │ │
│ │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │n/a │0-10^* │ │0-20* │ │0-30* │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │20000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TDW │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│Transportor de │10000 │ │ │ │ │ │ │
│GNL*** │TDW şi │n/a │10^** │20 │ │30 │ │
│ │mai mult│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│Navă tip Ro-ro │10000 │ │ │ │ │ │ │
│pentru marfă │TDW şi │n/a │5** │ │15 │ │30 │
│(transportor │mai mult│ │ │ │ │ │ │
│vehicule) ^*** │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │2000 TDW│ │ │ │ │ │ │
│ │şi mai │n/a │5** │ │20 │ │30 │
│ │mult │ │ │ │ │ │ │
│Navă tip Ro-ro ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│pentru marfă*** │1000 şi │ │ │ │ │ │ │
│ │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │n/a │0-5*,** │ │0-20* │ │0-30* │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │2000 TDW│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │1000 TDW│ │ │ │ │ │ │
│ │şi mai │n/a │5** │ │20 │ │30 │
│ │mult │ │ │ │ │ │ │
│Navă tip Ro-ro ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│pentru │250 şi │ │ │ │ │ │ │
│pasageri*** │mai │ │ │ │ │ │ │
│ │mult, │n/a │0-5*,** │ │0-20* │ │0-30* │
│ │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │1000 TDW│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│ │85000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TRB şi │n/a │5** │20 │ │30 │ │
│Navă de │mai mult│ │ │ │ │ │ │
│croazieră cu ├────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┤
│propulsie │25000 şi│ │ │ │ │ │ │
│neconvenţio-nală│mai │ │ │ │ │ │ │
│pentru │mult, │n/a │0-5*,** │0-20* │ │0-30* │ │
│pasageri*** │dar sub │ │ │ │ │ │ │
│ │85000 │ │ │ │ │ │ │
│ │TRB │ │ │ │ │ │ │
└────────────────┴────────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┘


    ^ * Factorul de reducere se va determina prin interpolare liniară între cele două valori în funcţie de mărimea navei. Valoarea mai mică a factorului de reducere va fi aplicată navei de mărime mai mică.
    ^ ** Faza 1 începe pentru acele nave la 1 septembrie 2015.
    ^*** Factorul de reducere se aplică acelor nave livrate la 1 septembrie 2019 sau după această dată, după cum este definit în paragraful 43 din regula 2.
    NOTĂ: n/a înseamnă că nu se aplică EEDI cerut.“

    7. În tabelul 2 (Parametrii utilizaţi pentru determinarea valorilor de referinţă aplicabile diferitelor tipuri de nave), primul rând corespunzând tipului de navă definit de regula 2.25 este înlocuit de următorul:

┌────────┬──────┬───────────────┬──────┐
│ │ │Deadweight-ul │ │
│„2.25 │ │navei, dacă TDW│ │
│Vrachier│961,79│≤ 279000 279000│0,477“│
│ │ │dacă TDW > │ │
│ │ │279000 │ │
└────────┴──────┴───────────────┴──────┘



    Apendice I
    Model de Certificat internaţional de prevenire a poluării atmosferei (IAPP) (Regula 8)
    Supliment la Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei (Certificat IAPP)
    Fişa construcţiei şi a echipamentului
    8. După paragraful 2.3.3 sunt introduse noile paragrafe 2.3.4 şi 2.3.5, după cum urmează:
    "2.3.4 Nava dispune de punct sau de puncte desemnate pentru prelevarea eşantioanelor în conformitate cu regula 14.10 sau 14.11.............................. \u-3928?
    2.3.5 În conformitate cu regula 14.12, cerinţa pentru instalarea sau desemnarea unuia sau mai multor puncte pentru prelevarea eşantioanelor conform regulii 14.10 sau 14.11 nu este aplicabilă pentru un sistem de distribuţie a combustibilului lichid pentru un combustibil cu punct de aprindere scăzut, folosit pentru propulsie sau utilizare la bordul navei
    ................................... \u-3928?"

    Apendice VI
    Procedura de verificare a combustibilului aplicabilă eşantioanelor de combustibil lichid prevăzute de anexa VI la MARPOL (Regula 18.8.2)
    9. Textul integral al apendicelui VI este înlocuit de următorul:
    "Proceduri de verificare aplicabile unui eşantion de combustibil lichid prevăzut de anexa VI la MARPOL (regula 18.8.2 sau regula 14.8)
    Următoarele proceduri de verificare trebuie utilizate pentru a determina dacă combustibilul lichid livrat, în folosinţă sau transportat pentru a fi folosit la bordul unei nave, respectă limita conţinutului de sulf aplicabilă, prevăzută la regula 14 din prezenta anexă.
    Acest apendice vizează următoarele eşantioane reprezentative de combustibil lichid prevăzute de anexa VI la MARPOL:
    Partea 1 - eşantionul de combustibil lichid livrat în conformitate cu regula 18.8.1, denumit în continuare „eşantion de combustibil MARPOL livrat“, după cum este definit de regula 2.54.
    Partea 2 - eşantionul de combustibil lichid în folosinţă, destinat a fi folosit sau transportat pentru a fi folosit la bord în conformitate cu regula 14.8, denumit în continuare „eşantion de combustibil în folosinţă“, după cum este definit de regula 2.55, şi „eşantion de combustibil existent la bord“, după cum este definit de regula 2.56.
    Partea 1 - Eşantion de combustibil MARPOL livrat
1. Cerinţe generale
1.1 Pentru verificarea conţinutului de sulf al combustibilului lichid livrat unei nave se utilizează eşantionul reprezentativ de combustibil lichid care este cerut de regula 18.8.1 (eşantionul de combustibil MARPOL livrat).
1.2 O parte, prin autoritatea sa competentă, gestionează procedura de verificare.
1.3 Un laborator care execută procedura de încercare pentru verificarea conţinutului de sulf descrisă în prezentul apendice trebuie să aibă o acreditare valabilă pentru metoda de încercare ce va fi utilizată.
2. Procedură de verificare partea 1
2.1 Eşantionul de combustibil MARPOL livrat trebuie să fie trimis laboratorului de către autoritatea competentă.
2.2 Laboratorul:
    .1 consemnează detaliile numărului sigiliului şi ale etichetei în fişa încercării;
    .2 consemnează în fişa încercării starea sigiliului eşantionului aşa cum s-a primit; şi
    .3 respinge orice eşantion al cărui sigiliu a fost rupt înainte de a fi recepţionat şi consemnează acest refuz în fişa încercării.
2.3 Dacă sigiliul eşantionului aşa cum s-a primit este intact, laboratorul începe procedura de verificare şi:
    .1 desigilează eşantionul;
    .2 se asigură că eşantionul este perfect omogenizat;
    .3 prelevă două subeşantioane din eşantion; şi
    .4 resigilează eşantionul şi consemnează detaliile noului sigiliu în fişa încercării.
2.4 Cele două subeşantioane trebuie supuse încercării succesiv, conform metodei de încercare specificate în regula 2.52 a prezentei anexe. În scopurile prezentei părţi 1 a procedurii de verificare, rezultatele analizelor sunt desemnate prin „1A“ şi „1B“:
    .1 Rezultatele 1A şi 1B trebuie consemnate în fişa încercării, în conformitate cu cerinţele metodei de încercare.
    .2 Dacă rezultatele 1A şi 1B se situează în intervalul de repetabilitate (r) al metodei de încercare, atunci rezultatele trebuie considerate valabile.
    .3 Dacă rezultatele 1A şi 1B nu se situează în intervalul de repetabilitate (r) al metodei de încercare, atunci ambele rezultate trebuie să fie respinse şi două subeşantioane noi trebuie prelevate de laborator şi încercate. Flaconul eşantionului trebuie să fie resigilat în conformitate cu paragraful 2.3.4 după ce noile subeşantioane au fost prelevate.
    .4 În cazul a două eşecuri în obţinerea repetabilităţii între 1A şi 1B, cauza acestor eşecuri trebuie investigată de laborator şi rezolvată înaintea efectuării unei încercări viitoare a eşantionului. După rezolvarea problemei repetabilităţii, două noi subeşantioane vor fi prelevate în conformitate cu paragraful 2.3. După ce noile subeşantioane au fost prelevate, eşantionul trebuie resigilat în conformitate cu paragraful 2.3.4.
2.5 Dacă rezultatele încercării 1A şi 1B sunt valabile, trebuie calculată o medie a acestor două rezultate. Valoarea medie trebuie denumită „X“ şi trebuie consemnată în fişa încercării:
    .1 dacă rezultatul X este egal cu sau mai mic decât limita aplicabilă cerută de regula 14, se consideră că acel combustibil lichid a îndeplinit cerinţa; sau
    .2 dacă rezultatul X este mai mare decât limita aplicabilă cerută de regula 14, se consideră că acel combustibil lichid nu a îndeplinit cerinţa.
    Tabelul 1: Rezumatul părţii 1 a procedurii de verificare a eşantionului de combustibil MARPOL livrat

┌───────────────────────────────────────┐
│Pe baza metodei de încercare menţionate│
│de regula 2.52 a prezentei anexe │
├───────────┬─────────────┬─────────────┤
│Limita │Rezultatul de│Rezultatul de│
│aplicabilă%│la 2.5.1: X ≤│la 2.5.2: X >│
│m/m: V │V │V │
├───────────┼─────────────┼─────────────┤
│0,10 │Satisface │Nu satisface │
├───────────┤cerinţa. │cerinţa. │
│0,50 │ │ │
├───────────┼─────────────┴─────────────┤
│ │Rezultatul X consemnat cu 2│
│ │zecimale │
└───────────┴───────────────────────────┘


2.6 Rezultatele finale obţinute prin această procedură de verificare sunt evaluate de autoritatea competentă.
2.7 Laboratorul furnizează o copie a fişei încercării autorităţii competente care gestionează procedura de verificare.
    Partea 2 - Eşantioane de combustibil în folosinţă şi existent la bord
3. Cerinţe generale
3.1 Eşantioanele de combustibil în folosinţă sau existent la bord, după caz, sunt folosite pentru verificarea conţinutului de sulf al combustibilului lichid aşa cum este reprezentat prin acel eşantion de combustibil lichid de la punctul de prelevare.
3.2 O parte, prin autoritatea sa competentă, gestionează procedura de verificare.
3.3 Un laborator care execută procedura de încercare pentru verificarea conţinutului de sulf descrisă în prezentul apendice trebuie să aibă o acreditare valabilă pentru metoda de încercare ce va fi utilizată.
4. Procedura de verificare partea 2
4.1 Eşantionul de combustibil în folosinţă sau existent la bord trebuie să fie trimis laboratorului de către autoritatea competentă.
4.2 Laboratorul:
    .1 consemnează detaliile numărului sigiliului şi ale etichetei în fişa încercării;
    .2 consemnează în fişa încercării starea sigiliului eşantionului aşa cum s-a primit; şi
    .3 respinge orice eşantion al cărui sigiliu a fost rupt înainte de a fi recepţionat şi consemnează acest refuz în fişa încercării.
4.3 Dacă sigiliul eşantionului aşa cum s-a primit este intact, laboratorul începe procedura de verificare şi:
    .1 desigilează eşantionul;
    .2 se asigură că eşantionul este perfect omogenizat;
    .3 prelevă două subeşantioane din eşantion; şi
    .4 resigilează eşantionul şi consemnează detaliile noului sigiliu în fişa încercării.
4.4 Cele două subeşantioane trebuie supuse încercării succesiv, conform metodei de încercare specificate în regula 2.52 a prezentei anexe. În scopurile prezentei părţi 2 a procedurii de verificare, rezultatele analizelor sunt desemnate prin „2A“ şi „2B“:
    .1 Rezultatele 2A şi 2B trebuie consemnate în fişa încercării, în conformitate cu cerinţele metodei de încercare.
    .2 Dacă rezultatele 2A şi 2B se situează în intervalul de repetabilitate (r) al metodei de încercare, atunci rezultatele trebuie considerate valabile.
    .3 Dacă rezultatele 2A şi 2B nu se situează în intervalul de repetabilitate (r) al metodei de încercare, atunci ambele rezultate trebuie să fie respinse şi două subeşantioane noi trebuie prelevate de laborator şi încercate. Flaconul eşantionului trebuie să fie resigilat în conformitate cu paragraful 4.3.4 după ce noile subeşantioane au fost prelevate.
    .4 În cazul a două eşecuri în obţinerea repetabilităţii între 2A şi 2B, cauza acestor eşecuri trebuie investigată de laborator şi rezolvată înaintea efectuării unei încercări viitoare a eşantionului. După rezolvarea problemei repetabilităţii, două noi subeşantioane vor fi prelevate în conformitate cu paragraful 4.3. După ce noile subeşantioane au fost prelevate, eşantionul trebuie resigilat în conformitate cu paragraful 4.3.4.
4.5 Dacă rezultatele încercării 2A şi 2B sunt valabile, trebuie calculată o medie a acestor două rezultate. Valoarea medie trebuie denumită „Z“ şi trebuie consemnată în fişa încercării:
    .1 dacă Z este egal cu sau mai mic decât limita aplicabilă cerută de regula 14, conţinutul de sulf al combustibilului lichid,
    aşa cum este reprezentat prin eşantionul încercat, este considerat că a îndeplinit cerinţa;
    .2 dacă Z este mai mare decât limita aplicabilă cerută de regula 14, dar mai mic decât sau egal cu acea limită aplicabilă + 0,59R (unde R este reproductibilitatea metodei de încercare), conţinutul de sulf al combustibilului lichid, aşa cum este reprezentat de eşantionul încercat, este considerat că a îndeplinit cerinţa; sau
    .3 dacă Z este mai mare decât limita aplicabilă cerută de regula 14 + 0,59R, conţinutul de sulf al combustibilului lichid, aşa cum este reprezentat de eşantionul încercat, este considerat că nu a îndeplinit cerinţa.
    Tabelul 2: Rezumatul procedurii de verificare a eşantioanelor de combustibil lichid în folosinţă sau existent la bord

┌────────────────────────────────────────────────────────┐
│Pe baza metodei de încercare menţionate de regula 2.52 a│
│prezentei anexe │
├───────────┬──────────┬──────────┬───────────┬──────────┤
│Limita │Valoarea │Rezultatul│Rezultatul │Rezultatul│
│aplicabilă%│marjei de │de la │de la │de la │
│m/m: │încercare:│4.5.1: Z ≤│4.5.2: V < │4.5.3: Z >│
│V │W │V │Z ≤ W │W │
├───────────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┤
│0,10 │0,11 │Satisface │Satisface │Nu │
├───────────┼──────────┤cerinţa. │cerinţa. │satisface │
│0,50 │0,53 │ │ │cerinţa. │
├───────────┼──────────┼──────────┴───────────┴──────────┤
│ │ │Rezultatul Z consemnat cu 2 │
│ │ │zecimale │
└───────────┴──────────┴─────────────────────────────────┘


4.6 Rezultatele finale obţinute prin această procedură de verificare sunt evaluate de autoritatea competentă.
4.7 Laboratorul furnizează o copie a fişei încercării autorităţii competente care gestionează procedura de verificare."

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016