Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
AMENDAMENTE din 16 mai 2008
la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 609 din 4 septembrie 2009
CAPITOLUL II-1
Construcţie - structurã, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electrice
Regula 3-4 - Dispozitive de remorcare de urgenţã la navele-cisternã
1. Regula 3-4 existentã se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"REGULA 3-4
Dispozitive şi proceduri de remorcare de urgenţã
1. Dispozitive de remorcare de urgenţã la navele-cisternã
1.1. La bordul fiecãrei nave-cisternã de cel puţin 20.000 de tone deadweight trebuie sã fie instalate în ambele extremitãţi dispozitive de remorcare de urgenţã.
1.2. Pentru navele-cisternã construite la 1 iulie 2002 sau dupã aceastã datã:
.1 dispozitivele de remorcare de urgenţã trebuie ca, în absenţa sursei de energie principale a navei ce urmeazã sã fie remorcatã, sã poatã fi puse rapid în funcţiune în orice moment şi sã fie uşor de cuplat la remorcher. Cel puţin unul dintre dispozitivele de remorcare de urgenţã trebuie preinstalat în vederea punerii rapide în funcţiune; şi
.2 dispozitivele de remorcare de urgenţã instalate în ambele extremitãţi trebuie sã aibã o rezistenţã corespunzãtoare, ţinându-se seama de dimensiunile şi deadweightul navei, precum şi de forţele estimate în condiţii meteorologice nefavorabile. Proiectarea, construcţia şi încercarea prototipului dispozitivelor de remorcare de urgenţã trebuie aprobate de Administraţie pe baza instrucţiunilor elaborate de Organizaţie*).
1.3. Pentru navele-cisternã construite înainte de 1 iulie 2002 proiectarea şi construcţia dispozitivelor de remorcare de urgenţã trebuie aprobate de Administraţie pe baza instrucţiunilor elaborate de Organizaţie*).
2. Proceduri de remorcare de urgenţã la bordul navelor
2.1. Prezentul paragraf se aplicã:
.1 tuturor navelor de pasageri, cel mai târziu la 1 ianuarie 2010;
.2 navelor de marfã construite la 1 ianuarie 2010 sau dupã aceastã datã; şi
.3 navelor de marfã construite înainte de 1 ianuarie 2010, cel mai târziu la 1 ianuarie 2012.
2.2. Fiecare navã trebuie sã aibã propria sa procedurã de remorcare de urgenţã. Documentul care descrie aceastã procedurã trebuie pãstrat la bordul navei, în scopul de a putea fi aplicatã în situaţii de urgenţã, şi trebuie sã se bazeze pe dispozitivele existente şi echipamentele disponibile la bordul navei.
2.3. Procedura** trebuie sã includã:
.1 planuri ale punţilor prova şi pupa indicând dispozitivele de remorcare de urgenţã posibile;
.2 un inventar al echipamentului de la bord care poate fi utilizat pentru remorcarea de urgenţã;
.3 mijloace şi metode de comunicare; şi
.4 exemple de proceduri destinate facilitãrii, pregãtirii şi desfãşurãrii operaţiunilor de remorcare de urgenţã.
------------
*) Se face referire la Instrucţiunile privind dispozitivele de remorcare de urgenţã la navele-cisternã, adoptate de Comitetul Securitãţii Maritime prin Rezoluţia MSC.35(63), aşa cum pot fi amendate.
**) Se face referire la Instrucţiunile pentru proprietari/operatori privind elaborarea de proceduri de remorcare de urgenţã (Circulara MSC.1/Circ.1255)."
2. Urmãtoarea nouã regulã, 3-9, se adaugã dupã regula 3-8 existentã:
"REGULA 3-9
Mijloace de îmbarcare şi de debarcare de pe nave
1. Navele construite la 1 ianuarie 2010 sau dupã aceastã datã trebuie sã fie echipate cu mijloace de îmbarcare şi de debarcare de pe nave destinate utilizãrii în port şi în timpul operaţiilor portuare, cum ar fi pasarele şi scãri de acces, în conformitate cu prevederile paragrafului 2, în afarã de cazul în care conformitatea cu o anumitã prevedere este consideratã de cãtre Administraţie a fi nejustificabilã sau imposibil de aplicat*).
2. Mijloacele de îmbarcare şi de debarcare prevãzute la paragraful 1 trebuie sã fie construite şi instalate pe baza instrucţiunilor elaborate de Organizaţie**).
3. Pentru toate navele, mijloacele de îmbarcare şi de debarcare trebuie sã fie inspectate şi întreţinute**) într-o stare satisfãcãtoare pentru scopul cãruia sunt destinate, ţinându-se seama de orice restricţii legate de siguranţa încãrcãrii. Toate cablurile utilizate pentru susţinerea mijloacelor de îmbarcare şi de debarcare trebuie întreţinute aşa cum se specificã la regula III/20.4.
-------------
*) Circumstanţele în care conformitatea poate fi consideratã nejustificabilã sau imposibil de aplicat pot include situaţiile în care nava:
.1 are un bord liber mic şi este dotatã cu rampe de acces; sau
.2 efectueazã voiaje între anumite porturi ce dispun de scãri de acces/de îmbarcare (platforme) corespunzãtoare.
**) Se face referire la Instrucţiunile pentru construcţia, instalarea, întreţinerea şi supravegherea/inspecţia scãrilor de acces şi pasarelelor, care urmeazã sã fie elaborate de Organizaţie."
CAPITOLUL II-2
Construcţie - protecţie contra incendiului, detectarea şi stingerea incendiului
Regula 10 - Combaterea incendiului
3. Dupã paragraful 4.1.4 existent se adaugã urmãtorul nou paragraf 4.1.5:
"4.1.5. Cel mai târziu la data primei andocãri pe doc uscat programatã sã aibã loc dupã 1 ianuarie 2010, instalaţiile fixe pentru stingerea incendiului cu dioxid de carbon destinate protejãrii încãperilor de maşini şi compartimentelor pompelor de marfã de la bordul navelor construite înainte de 1 iulie 2002 trebuie sã respecte prevederile paragrafului 2.2.2 din cap. 5 din Codul pentru instalaţiile de protecţie contra incendiului."
Regula 19 - Transportul mãrfurilor periculoase
4. În paragraful 4, cuvintele "aşa cum sunt definite la regula VII/2" se eliminã.
Regula 20 - Protecţia încãperilor pentru vehicule, încãperilor de categorie specialã şi încãperilor ro-ro
5. Textul existent al paragrafului 6.1.4 se înlocuieşte cu textul urmãtor şi, în continuarea sa, se adaugã noul paragraf 6.1.5 dupã cum urmeazã:
"6.1.4. Prevederile prezentului paragraf se aplicã navelor construite la 1 ianuarie 2010 sau dupã aceastã datã. Navele construite la 1 iulie 2002 sau dupã aceastã datã, dar înainte de 1 ianuarie 2010 trebuie sã respecte cerinţele aplicabile ale vechiului paragraf 6.1.4, aşa cum a fost modificat de Rezoluţia MSC.99(73). Dacã sunt montate instalaţii fixe de pulverizare a apei sub presiune, datoritã pierderii grave a stabilitãţii care poate apãrea din cauza acumulãrii de cantitãţi mari de apã pe punte sau punţi în timpul utilizãrii instalaţiei fixe de pulverizare a apei sub presiune, trebuie respectate urmãtoarele prevederi:
.1 la navele de pasageri:
.1.1. în încãperile situate deasupra punţii pereţilor etanşi trebuie sã fie prevãzute scurgeri, astfel încât aceastã apã sã fie rapid evacuatã direct peste bord, având în vedere instrucţiunile elaborate de Organizaţie*);
.1.2.1. la navele ro-ro pasager, valvulele de evacuare pentru scurgeri, prevãzute cu mijloace directe de închidere acţionate dintr-un loc aflat deasupra punţii pereţilor etanşi în conformitate cu cerinţele Convenţiei internaţionale asupra liniilor de încãrcare în vigoare, trebuie sã fie ţinute deschise pe perioada în care navele se aflã pe mare;
.1.2.2. orice manevrare a valvulelor menţionate la paragraful 6.1.4.1.2.1 trebuie sã fie înregistratã în jurnalul de bord;
.1.3. în încãperile de sub puntea pereţilor etanşi, Administraţia poate cere montarea de instalaţii de pompare şi drenare în plus faţã de cerinţele regulii II-1/35-1. În acest caz, instalaţia de drenare trebuie sã fie dimensionatã pentru evacuarea a cel puţin 125% din debitul combinat atât al pompelor instalaţiei de pulverizare cu apã, cât şi al numãrului prevãzut de ţevi de refulare ale furtunurilor de incendiu, având în vedere instrucţiunile elaborate de Organizaţie*). Valvulele instalaţiei de drenare trebuie sã poatã fi acţionate din exteriorul încãperii protejate dintr-un loc aflat în vecinãtatea comenzilor instalaţiei de stingere a incendiului. Puţurile de santinã trebuie sã aibã o capacitate suficientã şi sã fie instalate de-a lungul bordajului navei, la o distanţã unul faţã de celãlalt de cel mult 40 m în fiecare compartiment etanş;
.2 la navele de marfã, instalaţiile de drenare şi de pompare trebuie sã fie astfel încât sã previnã formarea de suprafeţe libere de apã. În acest caz, instalaţia de drenare trebuie sã fie dimensionatã pentru evacuarea a cel puţin 125% din debitul combinat atât al pompelor instalaţiei de pulverizare cu apã, cât şi al numãrului prevãzut de ţevi de refulare ale furtunurilor de incendiu, având în vedere instrucţiunile elaborate de Organizaţie*). Valvulele instalaţiei de drenare trebuie sã poatã fi acţionate din exteriorul încãperii protejate dintr-un loc aflat în vecinãtatea comenzilor instalaţiei de stingere a incendiului. Puţurile de santinã trebuie sã aibã o capacitate suficientã şi sã fie instalate de-a lungul bordajului navei, la o distanţã unul faţã de celãlalt de cel mult 40 m în fiecare compartiment etanş. Dacã acest lucru nu este posibil, se va lua în considerare efectul negativ al greutãţii suplimentare şi al suprafeţei libere a apei asupra stabilitãţii, în mãsura în care Administraţia considerã cã este necesar atunci când aprobã informaţia asupra stabilitãţii**). Aceastã informaţie trebuie sã fie inclusã în informaţia asupra stabilitãţii furnizatã comandantului, aşa cum se cere în regula II-1/5-1.
6.1.5. La toate navele, în încãperile pentru vehicule, încãperile ro-ro şi încãperile de categorie specialã, închise, unde sunt montate instalaţii fixe de pulverizare a apei sub presiune, trebuie prevãzute mijloace pentru împiedicarea înfundãrii instalaţiilor de drenare, având în vedere instrucţiunile elaborate de Organizaţie*). Navele construite înainte de 1 ianuarie 2010 trebuie sã respecte cerinţele prezentului paragraf pânã la prima inspecţie efectuatã dupã 1 ianuarie 2010.
--------------
*) Se face referire la Instrucţiunile pentru instalaţiile de drenare din încãperile pentru vehicule, încãperile ro-ro şi încãperile de categorie specialã închise, care urmeazã sã fie elaborate de Organizaţie.
**) Se face referire la Recomandãrile privind instalaţiile fixe de stingere a incendiului pentru încãperile de categorie specialã, adoptate de Organizaţie prin rezoluţia A.123(V)."
CAPITOLUL III
Mijloace şi dispozitive de salvare
Regula 6 - Comunicaţii
6. Paragraful 2.2 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"2.2. Dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare.
La fiecare bord al fiecãrei nave de pasageri şi nave de marfã având un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, trebuie sã existe cel puţin un dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare. Pe fiecare navã de marfã cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 300, dar mai puţin de 500, trebuie sã existe cel puţin un dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare. Aceste dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare trebuie sã corespundã standardelor de funcţionare aplicabile, ce nu trebuie sã fie inferioare celor adoptate de Organizaţie*). Dispozitivele de localizare pentru cãutare şi salvare**) trebuie sã fie arimate în astfel de amplasamente încât sã poatã fi rapid plasate pe orice ambarcaţiune de salvare, alta decât pluta sau plutele de salvare cerute de regula 31.1.4. Alternativ, trebuie arimat un dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare pe fiecare ambarcaţiune de salvare, alta decât cele cerute de regula 31.1.4. La navele dotate cu cel puţin douã dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare şi echipate cu bãrci de salvare cu cãdere liberã, unul dintre dispozitivele de localizare pentru cãutare şi salvare trebuie sã fie arimat într-o barcã de salvare cu cãdere liberã, iar celãlalt în imediata vecinãtate a punţii de navigaţie, astfel încât el sã poatã fi utilizat la bord şi transferat uşor pe oricare dintre celelalte ambarcaţiuni de salvare.
-------------
*) Se face referire la Recomandarea privind standardele de funcţionare pentru transponderele radar pentru ambarcaţiunile de salvare destinate utilizãrii în timpul operaţiunilor de cãutare şi salvare, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia MSC.247(83) (A.802(19)), aşa cum a fost amendatã, şi la Recomandarea privind standardele de funcţionare pentru transmiţãtoarele AIS pentru cãutare şi salvare (AIS-SART) pentru ambarcaţiunile de salvare, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia MSC.246(83).
**) Unul dintre aceste dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare poate fi dispozitivul de localizare pentru cãutare şi salvare prevãzut la regula IV/7.1.3.
Regula 26 - Cerinţe suplimentare pentru navele ro-ro pasager
7. Paragraful 2.5 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"2.5. Plutele de salvare de la bordul navelor ro-ro pasager trebuie sã fie echipate cu dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare, astfel încât sã existe un dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare pentru fiecare 4 plute de salvare. Dispozitivul de localizare pentru cãutare şi salvare trebuie sã fie montat în interiorul plutei de salvare astfel încât antena lui sã se afle la mai mult de un metru deasupra nivelului mãrii atunci când pluta de salvare este desfãşuratã, cu excepţia aceluia pentru plutele de salvare reversibile cu tendã, la care dispozitivul trebuie sã fie dispus astfel încât sã poatã fi imediat accesibil supravieţuitorilor şi ridicat de aceştia. Fiecare dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare trebuie sã fie dispus astfel încât sã poatã fi ridicat manual atunci când pluta de salvare este desfãşuratã. Containerele plutelor de salvare prevãzute cu dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare trebuie sã fie marcate în mod clar."
CAPITOLUL IV
Radiocomunicaţii
Regula 7 - Echipament radio: Generalitãţi
8. În paragraful 1, alineatul .3 se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
".3. un dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare care poate sã funcţioneze fie în banda de 9 GHz, fie pe frecvenţele rezervate pentru AIS, care: "
APENDICE
Certificate
Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava de pasageri (Formular P)
9. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava de pasageri (Formular P), la secţiunea 2, pct. 11.1 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"11.1 Numãrul de dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare
11.1.1 Transpondere radar pentru cãutare şi salvare (SART)
11.1.2 Transmiţãtoare AIS pentru cãutare şi salvare (AIS-SART)",
şi la secţiunea 3, pct. 6 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"6 Dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare de la bordul navei
6.1 Transponder radar pentru cãutare şi salvare (SART)
6.2 Transmiţãtor AIS pentru cãutare şi salvare (AIS-SART)".
Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã a echipamentului pentru nava de marfã (Formular E)
10. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã a echipamentului pentru nava de marfã (Formular E), la secţiunea 2, pct. 9.1 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"9.1 Numãrul de dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare
9.1.1 Transpondere radar pentru cãutare şi salvare (SART)
9.1.2 Transmiţãtoare AIS pentru cãutare şi salvare (AIS-SART)".
Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã radio pentru nava de marfã (Formular R)
11. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã radio pentru nava de marfã (Formular R), la secţiunea 2, pct. 6 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"6 Dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare de la bordul navei
6.1 Transponder radar pentru cãutare şi salvare (SART)
6.2 Transmiţãtor AIS pentru cãutare şi salvare (AIS-SART)".
Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava nuclearã de pasageri (Formular PNUC)
12. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava nuclearã de pasageri (Formular PNUC), la secţiunea 2, pct. 11.1 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"11.1 Numãrul de dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare
11.1.1 Transpondere radar pentru cãutare şi salvare (SART)
11.1.2 Transmiţãtoare AIS pentru cãutare şi salvare (AIS-SART)",
şi la secţiunea 3, pct. 6 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"6 Dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare de la bordul navei
6.1 Transponder radar pentru cãutare şi salvare (SART)
6.2 Transmiţãtor AIS pentru cãutare şi salvare (AIS-SART)".
Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava nuclearã de marfã (Formular CNUC)
13. În Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava nuclearã de marfã (Formular CNUC), la secţiunea 2, pct. 9 se eliminã, iar pct. 10, 10.1 şi 10.2 se renumeroteazã ca punctele 9, 9.1 şi 9.2, respectiv; punctul 9.1 renumerotat se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"9.1 Numãrul de dispozitive de localizare pentru cãutare şi salvare
9.1.1 Transpondere radar pentru cãutare şi salvare (SART)
9.1.2 Transmiţãtoare AIS pentru cãutare şi salvare (AIS-SART)",
şi la secţiunea 3, pct. 6 existent se înlocuieşte dupã cum urmeazã:
"6 Dispozitiv de localizare pentru cãutare şi salvare de la bordul navei
6.1 Transponder radar pentru cãutare şi salvare (SART)
6.2 Transmiţãtor AIS pentru cãutare şi salvare (AIS-SART)".
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: