Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 1 aprilie 1998  la Conventia privind Organizatia internationala de telecomunicatii mobile prin sateliti Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENTE din 1 aprilie 1998 la Conventia privind Organizatia internationala de telecomunicatii mobile prin sateliti "INMARSAT" adoptate la cea de-a 12-a sesiune a Adunarii partilor (Londra, aprilie 1998)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 31 august 2001

. Acronimul "INMARSAT" se elimina din titlul conventiei, iar cuvantul "maritime" se inlocuieste cu cuvantul "mobile".
. Paragrafele 3 si 4 din Preambul se elimina.
. Paragraful 5 din Preambul devine paragraful 3, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"hotarate, in acest scop, sa furnizeze in beneficiul utilizatorilor de telecomunicatii din toate tarile, apeland la cea mai avansata si adecvata tehnica de telecomunicatii spatiale, la metodele cele mai eficace si mai economice, compatibile pe deplin cu utilizarea cea mai eficienta si echitabila a spectrului frecventelor radioelectrice si orbitelor de sateliti,"
. Paragrafele 6 si 7 ale Preambulului se elimina.
. Paragrafele 4, 5, 6, 7, 8 si 9 ale Preambulului se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"recunoscand faptul ca Organizatia Internationala de Telecomunicatii Mobile prin Sateliti a stabilit, in conformitate cu obiectivul sau initial, un sistem mondial de comunicatii mobile prin satelit pentru comunicatiile maritime, incluzand facilitatile de comunicatie in caz de pericol sau pentru securitate, care sunt specificate in Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, cu amendamentele sale, si in Regulamentul radiocomunicatiilor, astfel cum este prevazut in Constitutia si in Conventia Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor, cu amendamentele sale, care sa raspunda anumitor cerinte de radiocomunicatii ale sistemului mondial pentru caz de sinistru si siguranta navigatiei pe mare (GMDSS),
reamintind ca organizatia si-a extins obiectivul sau initial prin furnizarea de comunicatii aeronautice si terestre mobile prin sateliti, incluzand comunicatiile aeronautice prin sateliti pentru managementul traficului aerian si controlul operational al aeronavelor (servicii de securitate aeronautica) si, de asemenea, furnizarea de servicii de reperare prin radio,
recunoscand ca dezvoltarea competitiei pe piata serviciilor de comunicatii mobile prin satelit a facut necesar ca sistemul de sateliti INMARSAT sa fie operat prin intermediul companiei, asa cum este definita la art. 1, in scopul ca acesta sa ramana viabil din punct de vedere comercial si sa asigure astfel, ca principiu de baza, continuitatea serviciilor de comunicatii maritime prin satelit in caz de pericol sau pentru securitate, pentru functionarea sistemului mondial pentru caz de sinistru si siguranta navigatiei pe mare (GMDSS),
avand intentia ca aceasta companie sa respecte si alte principii de baza, in special nediscriminarea din motive de nationalitate, exercitarea activitatilor exclusiv in scopuri pasnice, incercarea de a asigura servicii pentru toate zonele in care exista necesitatea de comunicatii mobile prin satelit si garantarea principiului concurentei loiale,
luand nota de faptul ca aceasta companie ar trebui sa opereze dupa principii financiare si economice solide, avand in vedere principiile comerciale general acceptate,
declarand ca exista necesitatea unui control interguvernamental pentru a asigura indeplinirea de catre companie a obligatiilor de furnizor de servicii pentru sistemul mondial pentru caz de sinistru si siguranta navigatiei pe mare (GMDSS) si respectarea celorlalte principii de baza," [....]
. Articolul " se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 1
Definitii
In termenii prezentei conventii:
(a) Termenul organizatie desemneaza organizatia interguvernamentala infiintata conform prevederilor art. 2.
(b) Termenul companie desemneaza structura/structurile comerciale organizata/organizate sub o lege nationala si prin intermediul careia/carora este operat sistemul de sateliti INMARSAT.
(c) Termenul parte desemneaza un stat fata de care prezenta conventie a intrat in vigoare.
(d) Expresia acord de servicii publice desemneaza Acordul executat de organizatie si de companie, asa cum se mentioneaza in paragraful (1) al art. 4.
(e) GMDSS desemneaza sistemul mondial pentru caz de sinistru si siguranta navigatiei pe mare, astfel cum a fost stabilit de Organizatia Maritima Internationala."
. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 2
Infiintarea organizatiei
Organizatia Internationala de Telecomunicatii Mobile prin Sateliti, denumita in continuare organizatia, este creata prin prezenta conventie."
. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 3
Obiectiv
Obiectivul organizatiei consta in supravegherea respectarii principiilor de baza enuntate in prezentul articol, de catre companie, si anume:
(a) asigurarea furnizarii in continuare a serviciilor mondiale de comunicatii prin satelit in caz de pericol sau pentru securitate pe mare, in special a celor care sunt specificate in Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, cu amendamentele sale, si in Regulamentul radiocomunicatiilor, astfel cum este prevazut in Constitutia si Conventia Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor, cu amendamentele sale, privind GMDSS;
(b) furnizarea serviciilor fara discriminare din motive de nationalitate;
(c) exercitarea activitatilor exclusiv in scopuri pasnice;
(d) asigurarea de servicii pentru toate zonele unde exista necesitatea de comunicatii mobile prin sateliti, acordand consideratia cuvenita regiunilor rurale si izolate ale tarilor in dezvoltare;
(e) operarea in conformitate cu principiile concurentei loiale, cu respectarea legilor si a reglementarilor aplicabile."
. Articolele 5 - Principii de finantare si gestiune a organizatiei -, 6 - Organizarea segmentului spatial -,
7 - Accesul in cadrul segmentului spatial - si 8 - Alte segmente spatiale - se elimina.
. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 4
Implementarea principiilor de baza
1. Organizatia, cu aprobarea adunarii, va executa un acord de servicii publice incheiat cu compania si va incheia orice alt acord necesar pentru a permite organizatiei sa controleze si sa asigure respectarea de catre companie a principiilor de baza prevazute la art. 3, precum si sa implementeze orice alta prevedere a prezentei conventii.
2. Orice parte pe al carei teritoriu exista un sediu al companiei va lua masurile corespunzatoare, in concordanta cu legile sale nationale, necesare pentru a permite companiei sa continue furnizarea serviciilor GMDSS si sa respecte celelalte principii de baza prevazute la art. 3."
. Articolul 9 devine articolul 5 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 5
Structura
Organizatia cuprinde urmatoarele organe:
(a) Adunarea
(b) Secretariatul condus de un director."
. Articolul 10 devine articolul 6 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 6
Adunarea - alcatuire si reuniuni
1. Adunarea este alcatuita din toate partile.
2. Adunarea se reuneste la fiecare doi ani in sesiune ordinara. Sesiunile extraordinare sunt convocate la cererea unei treimi din numarul partilor sau la solicitarea directorului ori potrivit prevederilor regulamentului interior al adunarii.
3. Orice parte are dreptul sa asiste si sa participe la reuniunile adunarii, indiferent de locul in care acestea au loc. Aranjamentele convenite cu tara gazda trebuie sa fie compatibile cu aceste obligatii."
. Articolul 11 - Adunarea - procedura - devine articolul 7.
. Articolul 12 devine articolul 8 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 8
Adunarea - atributii
Adunarea are urmatoarele atributii:
(a) studiaza si examineaza scopurile, politica generala si obiectivele pe termen lung ale organizatiei si activitatile companiei care au legatura cu principiile de baza prevazute la art. 3, luand in considerare orice recomandari facute de companie asupra acestora;
(b) ia orice masuri si decide asupra oricaror proceduri necesare pentru a asigura respectarea de catre companie a principiilor de baza, potrivit prevederilor art. 4, in special aprobarea incheierii, modificarii si rezilierii acordului de servicii publice potrivit prevederilor paragrafului 1 al art. 4;
(c) decide asupra problemelor privind relatiile oficiale intre organizatie si state, fie ca sunt parti sau nu, si organizatiile internationale;
(d) decide asupra oricarui amendament la prezenta conventie, in temeiul art. 18;
(e) numeste un director conform art. 9 si este competenta sa demita directorul; si
(f) exercita orice alta atributie conferita acesteia de catre orice alt articol al prezentei conventii."
. Articolele 13 - Consiliul - alcatuire -, 14 Consiliul-procedura -, 15 - Consiliul - functiuni -, 16 - Organul conducator - si 17 - Reprezentarea in cadrul reuniunilor - se elimina.
. Dupa articolul 8 se introduce articolul 9 cu urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 9
Secretariat
1. Durata mandatului directorului este de patru ani sau orice alta durata hotarata de adunare.
2. Directorul este reprezentantul legal al organizatiei si seful secretariatului; el este raspunzator in fata adunarii si actioneaza sub autoritatea acesteia.
3. Directorul stabileste, in functie de indrumarile si instructiunile adunarii, structura, efectivele si conditiile normale de angajare a functionarilor si personalului, a consultantilor si a altor consilieri ai secretariatului si numeste personalul secretariatului.
4. Necesitatea de a asigura cel mai inalt nivel de integritate, de competenta si de eficienta va prevala asupra celorlalte considerente la numirea directorului si a celorlalti membri ai personalului secretariatului.
5. Organizatia incheie cu orice parte pe al carei teritoriu isi stabileste secretariatul un acord care trebuie sa fie aprobat de adunare, privind orice facilitati, privilegii si imunitati ale organizatiei, ale directorului sau si ale celorlalti functionari, precum si ale reprezentantilor partilor pentru perioada cat acestia se gasesc pe teritoriul tarii gazda, in vederea exercitarii functiilor lor. Acordul isi inceteaza valabilitatea daca secretariatul paraseste teritoriul tarii gazda.
6. Toate partile, altele decat cele care au incheiat acorduri potrivit prevederilor paragrafului 5, incheie un protocol asupra privilegiilor si imunitatilor organizatiei, directorului sau, ale personalului acesteia, expertilor care executa misiuni pentru organizatie si ale reprezentantilor partilor pentru perioada cat acestia se afla pe teritoriul partilor in scopul exercitarii functiilor lor. Acest protocol are caracter de sine statator fata de prezenta conventie si stipuleaza conditiile in care isi inceteaza valabilitatea."
. Articolul 18 devine articolul 10 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 10
Cheltuieli
1. In acordul de servicii publice organizatia va prevedea in sarcina companiei cheltuielile pentru:
(a) infiintarea si functionarea secretariatului;
(b) desfasurarea reuniunilor adunarii; si
(c) aplicarea masurilor luate de organizatie in temeiul art. 4, pentru a asigura respectarea principiilor de baza de catre companie.
2. Fiecare parte isi asuma propriile cheltuieli de reprezentare la reuniunile adunarii."
. Articolele 19 - Stabilirea de taxe de utilizare -, 20 incheierea contractelor - si 21 - Inventii si informatii tehnice - se elimina.
. Articolul 22 devine articolul 11 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 11
Raspunderi
O parte nu este raspunzatoare ca atare pentru actele si obligatiile organizatiei sau ale companiei, decat in cadrul relatiilor sale cu non-partile sau cu persoanele fizice sau juridice pe care le-ar putea reprezenta, si numai in masura in care aceasta responsabilitate decurge din tratatele in vigoare intre partea si non-partea interesata. Cu toate acestea, prevederile anterioare nu interzic unei parti care are obligatia, in temeiul unui asemenea tratat, sa plateasca o compensatie unei non-parti sau unei persoane fizice sau juridice pe care aceasta parte ar putea sa o reprezinte sa invoce drepturile ce pot decurge din respectivul tratat fata de orice alta parte."
. Articolele 23 - Costuri exclusive - si 24 Verificarea conturilor - se elimina.
. Articolul 25 devine articolul 12 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 12
Personalitatea juridica
Organizatia are personalitate juridica. In scopul exercitarii functiilor ce-i incumba, ea poate incheia contracte, achizitiona, inchiria, detine si ceda bunuri mobile si imobile, poate fi parte intr-o procedura judiciara si poate incheia acorduri cu statele sau cu organizatiile internationale."
. Articolul 26 - Privilegii si imunitati - se elimina.
. Articolul 27 devine articolul 13 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 13
Relatiile cu celelalte organizatii internationale
Organizatia colaboreaza cu Organizatia Natiunilor Unite, cu organele acesteia care au atributii legate de utilizarea pasnica a spatiului extrtmosferic si a zonelor oceanice, cu institutiile sale specializate, precum si cu alte organizatii internationale, in legatura cu probleme de interes comun."
. Articolul 28 - Notificarea adresata Uniunii Internationale de Telecomunicatii - se elimina.
. Articolul 29 devine articolul 14 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 14
Retragerea
Orice parte poate, in urma notificarii scrise adresate depozitarului, sa se retraga in mod voluntar din organizatie in orice moment, aceasta retragere urmand sa intre in vigoare la primirea de catre depozitar a unei astfel de notificari."
. Articolul 30 - Suspendarea si retragerea obligatorie se elimina.
. Articolul 31 devine articolul 15 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 15
Solutionarea diferendelor
Orice diferend intre parti sau intre parti si organizatie in legatura cu orice aspect decurgand din prezenta conventie trebuie sa fie solutionat pe calea tratativelor intre partile interesate. Daca, in termen de un an de la data la care oricare dintre parti a solicitat solutionarea, diferendul nu a fost solutionat, iar partile implicate in diferend nu au acceptat:
(a) in cazul unui diferend intre parti, supunerea acestuia Curtii Internationale de Justitie; sau
(b) in cazul altor diferende, recurgerea la o alta procedura de solutionare a diferendelor, daca partile implicate in diferend consimt, diferendul poate fi supus arbitrajului conform prevederilor anexei la prezenta conventie."
. Articolul 32 devine articolul 16 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 16
Consimtamantul de a fi obligat
1. Prezenta conventie ramane deschisa semnarii la Londra pana la intrarea sa in vigoare; ea ramane apoi deschisa aderarii. Toate statele pot deveni parti ale prezentei conventii prin:
(a) semnarea fara rezerva in ceea ce priveste ratificarea, acceptarea sau aprobarea; sau
(b) semnarea sub rezerva ratificarii, acceptarii sau aprobarii urmate de ratificare, acceptare sau aprobare; sau
(c) aderare.
2. Ratificarea, acceptarea, aprobarea sau aderarea se efectueaza prin depunerea instrumentului adecvat pe langa depozitar.
3. Nu se pot formula rezerve in legatura cu prezenta conventie."
. Articolul 33 - Intrarea in vigoare - devine articolul 17.
. Articolul 34 devine articolul 18 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 18
Amendamente
1. Orice parte poate propune amendamente la prezenta conventie, amendamente care vor fi transmise de catre director tuturor partilor si companiei. Adunarea nu studiaza amendamentul decat dupa trecerea unui termen de sase luni, tinand seama de orice recomandare a companiei. In situatii deosebite, adunarea poate sa reduca acest termen cu pana la trei luni, printr-o decizie de fond.
2. In cazul in care este adoptat de adunare, amendamentul intra in vigoare la o suta douazeci de zile dupa primirea de catre depozitar a notificarii de acceptare a acestui amendament de doua treimi dintre statele care la data aprobarii sale de catre adunare erau parti. O data intrat in vigoare amendamentul devine obligatoriu pentru acele parti care l-au acceptat. Pentru orice alt stat care a fost parte la data adoptarii amendamentului de catre adunare, amendamentul devine obligatoriu la data la care depozitarul primeste notificarea de acceptare din partea acestuia."
. Articolul 35 devine articolul 19 si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 19
Depozitarul
1. Secretarul general al Organizatiei maritime internationale este depozitarul prezentei conventii.
2. Depozitarul informeaza urgent toate partile in legatura cu:
(a) orice semnare a conventiei;
(b) depunerea oricarui instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare;
(c) intrarea in vigoare a conventiei;
(d) adoptarea unui amendament la conventie si intrarea sa in vigoare;
(e) orice notificare privind retragerea;
(f) orice alte modificari si comunicari avand legatura cu prezenta conventie.
3. O data cu intrarea in vigoare a unui amendament la conventie, depozitarul trimite o copie certificata pentru conformitate cu originalul catre Secretariatul Organizatiei Natiunilor Unite, in vederea inregistrarii si publicarii, potrivit prevederilor art. 102 din Carta Natiunilor Unite."
. Titlul anexei la conventie se inlocuieste si va avea urmatorul cuprins:
"Proceduri de urmat in vederea reglementarii diferendelor prevazute la art. 15 din conventie"
. Articolul 1 al anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 1
Diferendele susceptibile sa fie solutionate prin aplicarea art. 15 din conventie sunt supuse unui tribunal arbitral format din trei membri."
. Articolul 2 al anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 2
Orice reclamant sau grup de reclamanti care doreste supunerea unui diferend arbitrajului adreseaza fiecarui parat, precum si secretariatului, un dosar cuprinzand:
(a) o descriere completa a diferendului, motivele pentru care paratul este chemat sa participe la arbitraj, precum si masurile solicitate;
(b) motivele pentru care diferendul este de competent a tribunalului si motivele pentru care masurile solicitate pot fi admise daca tribunalul se pronunta in favoarea reclamantului;
(c) o expunere care sa explice motivele pentru care reclamantul nu a putut solutiona diferendul in mod amiabil sau prin alte mijloace decat arbitrajul;
(d) dovada acordului sau a consimtamantului partilor, in cazul in care acesta reprezinta o conditie de recurgere la procedura de arbitraj;
(e) numele persoanei desemnate ca arbitru de catre reclamant.
Secretariatul distribuie fara intarziere un exemplar al dosarului fiecarei parti."
. Articolul 3 paragraful 1 al anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"1. In termen de saizeci de zile de la data primirii exemplarelor dosarului prevazut la art. 2 de catre toti paratii, acestia desemneaza in mod colectiv o persoana ca arbitru in cadrul tribunalului. In acelasi termen, paratii pot, in mod colectiv sau individual, sa furnizeze fiecarei parti, precum si secretariatului un document cuprinzand raspunsul lor, individual sau colectiv, la expunerile prevazute la art. 2, si cuprinzand orice cerere reconventionala decurgand din obiectul diferendului."
. Paragrafele (2), (6), (8) si (11) ale articolului 5 din anexa se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Dezbaterile au loc cu usile inchise, iar toate documentele si piesele prezentate in fata tribunalului sunt confindentiale. Cu toate acestea, organizatia poate asista la dezbateri si are acces la toate documentele si piesele prezentate. Cand organizatia este parte in diferend, toate partile au dreptul sa fie prezente la dezbateri si sa aiba acces la toate documentele si piesele prezentate.
.............................................................
(6) Tribunalul poate primi cereri reconventionale rezultand direct din obiectul diferendului si se va pronunta asupra lor, daca acestea sunt de competenta lui, asa cum este definita aceasta in art. 15 din conventie.
.............................................................
(8) In orice moment al desfasurarii procesului tribunalul poate inchide procedura atunci cand considera ca diferendul depaseste limitele competentei sale, asa cum este ea definita la art. 15 din conventie.
...............................................................
(11) Tribunalul comunica decizia sa secretariatului care o transmite tuturor partilor."
. Articolul 7 al anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 7
Orice parte sau organizatia poate solicita tribunalului autorizarea de a interveni in diferend sau de a se constitui parte la acesta. Tribunalul da curs solicitarii daca stabileste ca cel care a avansat-o are un interes substantial in cazul respectiv."
. Articolul 9 al anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 9
Fiecare parte si organizatia furnizeaza toate informatiile pe care tribunalul, la cererea unei parti la diferend sau din proprie initiativa, le considera necesare in desfasurarea procedurii si in solutionarea diferendului."
. Articolul 11 al anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ARTICOLUL 11
1. Hotararea tribunalului va fi luata in conformitate cu dreptul international si va fi intemeiata pe:
(a) conventie;
(b) principiile de drept general admise.
2. Hotararea tribunalului, inclusiv orice solutionare pe cale amiabila intre partile la diferend prin aplicarea paragrafului 7 al art. 5, are caracter obligatoriu pentru toate partile, care trebuie sa se conformeze cu buna-credinta acesteia. In cazul in care organizatia este parte in diferend, iar tribunalul considera ca o decizie a unui organ oarecare al organizatiei este nula, nefiind autorizata de conventie sau nefiind conforma cu aceasta, hotararea tribunalului are caracter obligatoriu pentru toate partile.
3. In cazul aparitiei unui dezacord asupra semnificatiei sau sferei de aplicare a hotararii, tribunalul care a pronuntat-o va da interpretarea acesteia, la solicitarea oricarei parti la diferend."



──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016