Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
AMENDAMENT nr. 5 din 13 septembrie 2006 la Memorandumul de finantare ISPA 2000/RO/16/P/PE/008 "Reabilitarea si modernizarea sistemului de alimentare cu apa potabila si a retelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, Romania"
EMITENT: ACT INTERNATIONAL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 15 martie 2007
Memorandumul de finanţare ISPA 2000/RO/16/P/PE/008 "Reabilitarea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apã potabilã şi a reţelei de canalizare din municipiul Cluj-Napoca, România" se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2 "Identificarea mãsurii", paragraful "Durata" va avea urmãtorul cuprins:
"data încheierii: 31 decembrie 2010".
2. La articolul 4 "Plãţile", alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"Mãsura descrisã în anexa I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de data de 31 decembrie 2010."
3. Anexa I "Descrierea proiectului" se modificã dupã cum urmeazã:
- la secţiunea 2:
"Autoritatea care prezintã cererea (coordonatorul naţional ISPA)
2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice
2.2. Adresa: Bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea C, sectorul 3, Bucureşti, România";
- la secţiunea 3:
"Autoritatea responsabilã cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):
3.1. Denumirea: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice
3.2. Adresa: Bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti, România
în colaborare cu:
3.3. Denumirea: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor
3.4. Adresa: Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti, România";
- la secţiunea 4:
"Beneficiarul final (în cazul în care acesta este alt organism decât autoritatea menţionatã la pct. 3):
4.1. Denumirea: Compania de Apã Someş
4.2. Adresa: Bd. 21 Decembrie 1989 nr. 79, Cluj-Napoca, judeţul Cluj, România
4.3. E-mail: cassa@casasomes.ro";
- la secţiunea 6 "Descriere", punctul 6.2 "Componentele proiectului", paragraful I "Alimentarea cu apã":
- Componenta C "Reorganizarea sistemului de pompare cãtre apartamentele clãdirilor" va avea urmãtorul cuprins:
"Facilitãţile de pompare existente la centralele termice care deservesc cartierele nu vor fi reabilitate, însã vor fi deconectate principalele conducte existente pentru distribuţia apei reci şi vor fi instalate noi facilitãţi de pompare care vor asigura alimentarea directã de la reţeaua adiacentã de alimentare cu apã, a apartamentelor situate la nivelurile superioare ale clãdirilor. Va fi reorganizat sistemul de alimentare cu apã caldã prin centralele termice de cartier, astfel încât Compania de Apã Someş sã mãsoare debitele la intrarea în centralele termice, iar Compania de distribuţie a energiei termice sã fie facturatã, în locul consumatorilor. Astfel Compania de Apã Someş va reuşi sã recupereze 50% din pierderile de apã înregistrate în sistemul de distribuţie a apei calde al Companiei de distribuţie a energiei termice. Se vor realiza astfel economii în valoare de aproximativ 100.000 euro pe an. Compania de Apã Someş va continua sã factureze consumul de apã caldã la nivelul consumatorilor, dar pierderile fizice vor fi reduse în mare mãsurã datoritã renunţãrii la sistemele de distribuţie a apei reci din cadrul staţiilor de pompare.";
- în cadrul Componentei I "Staţia de captare a apei Tarniţa şi conducta de transport al apei netratate", ultima frazã se modificã astfel:
"Compania de Apã Someş împreunã cu celelalte instituţii este angajatã sã îndeplineascã acest obiectiv printr-un plan comun de management pentru prevenirea poluãrii în zona de captare.";
- Secţiunea 9.1 "Principiul «poluatorul plãteşte»" va avea urmãtorul cuprins:
"Parametrii de calitate pentru descãrcãrile de ape uzate industriale în reţeaua de canalizare sunt prevãzuţi de legislaţia româneascã şi sunt aplicaţi la nivel naţional. Pentru a atinge aceste standarde, este necesar ca majoritatea industriilor sã asigure un sistem de preepurare a apelor înainte de a le descãrca în sistemul de canalizare municipal. Sancţiunile financiare se aplicã pentru neconcordanţã. La nivel local au fost înfiinţate agenţii descentralizate de protecţia mediului care sunt responsabile cu punerea în aplicare a acestor sancţiuni. Însãşi Compania de Apã Someş a fost amendatã în perioada anterioarã deoarece s-a constatat cã apa epuratã nu corespundea standardelor. Aceasta demonstreazã cã sistemul de monitorizare şi aplicare a sancţiunilor este activ, deşi se pare cã suma totalã a sancţiunilor nu determinã încã o atitudine preventivã.";
- Secţiunea 10 "Studiul de impact asupra mediului" va avea urmãtorul cuprins:
"Responsabilitatea privind monitorizarea îndeplinirii standardelor de mediu revine agenţiilor descentralizate ale autoritãţii centrale. Monitorizarea este organizatã dupã cum urmeazã:
- Standardele privind apa potabilã: Sunt prelevate probe de apã lunar din reţeaua de distribuţie şi un sistem practic de intervenţie este pus la punct: notificãri sau citaţii ale instanţei au fost eliberate în perioada anterioarã ori de câte ori Compania de Apã Someş nu a furnizat apa la standarde corespunzãtoare.
- Probele de apã potabilã sunt prelevate zilnic de cãtre Compania de Apã Someş la ieşirea din staţiile de tratare, precum şi în 22 de puncte de pe parcursul reţelei de distribuţie (10 dintre acestea furnizeazã probe zilnic). Un total de 20 de parametri fizici, chimici şi bacteriologici sunt mãsuraţi pentru probe prelevate de la staţiile de tratare, iar 11 dintre aceştia, pentru probele provenite din reţea. Existã, de asemenea, un program paralel de prelevare a probelor şi de testare aplicabil apei brute.
- Responsabilitatea privind descãrcãrile revine atât autoritãţii locale de mediu, cât şi Companiei Naţionale «Apele Române». Compania Naţionalã «Apele Române» extrage probe sãptãmânal din efluenţi de la toate punctele de descãrcare. Compania de Apã Someş este anunţatã în cazul în care acestea nu corespund standardelor şi dispune mãsuri corective.
- Pentru descãrcãrile de ape uzate existã un regim similar de extragere a probelor atât la ieşirea din staţiile de tratare a apelor uzate, cât şi în fiecare etapã a procesului. Parametrii-cheie sunt mãsuraţi zilnic, iar unii dintre aceştia necesitã probe şi analize efectuate la fiecare patru ore. Toate probele de ape uzate sunt analizate în laboratorul Companiei de Apã Someş, situat în cadrul staţiei de tratare a apelor uzate Cluj.
- Rezultatele analizelor de apã potabilã şi apã uzatã efectuate de Compania de Apã Someş sunt disponibile pentru alte autoritãţi locale. Rezultatele Companiei de Apã Someş sunt verificate prin programe proprii ale agenţiilor privind prelevarea probelor şi analizarea acestora. Departamentul de asigurare a calitãţii din cadrul Companiei de Apã Someş este responsabil pentru reglementarea propriilor activitãţi de operare, fiind stabilit special în acest sens "Biroul pentru monitorizarea calitãţii apei".
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: