Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
AMENDAMENT nr. 4 din 27 februarie 2004 privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere internaţionale (A.E.T.R.),
EMITENT: Act Internaţional PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 575 din 30 iulie 2008
Articolul 12 "Măsuri pentru a asigura punerea în aplicare a acordului" se modifică şi se înlocuieşte cu următorul text:
"ART. 12
Măsuri pentru a asigura punerea în aplicare a acordului
1. Fiecare parte contractantă va adopta măsurile ce se impun pentru a asigura respectarea dispoziţiilor prezentului acord, în special printr-un nivel adecvat al controalelor în trafic şi la sediile operatorilor de transport, ce va acoperi anual un procent reprezentativ al conducătorilor auto, al întreprinderilor şi vehiculelor aparţinând tuturor categoriilor de transport care intră sub incidenţa prezentului acord.
a) Autorităţile competente ale părţilor contractante vor organiza controale astfel încât:
- să fie verificat minimum 1% din zilele lucrate pe perioada fiecărui an calendaristic de conducătorii auto ai vehiculelor care fac obiectul prezentului acord;
– din numărul total de zile lucrătoare verificate, cel puţin 15% vor trebui să fie verificate în trafic şi cel puţin 25% la sediile operatorilor de transport.
b) Elementele controalelor în trafic vor include:
- perioadele zilnice de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă zilnice, iar în cazul unor neconcordanţe evidente, foile de înregistrare pentru zilele anterioare, care trebuie să fie la bordul vehiculului;
– ultima perioadă de odihnă săptămânală, dacă este cazul;
– funcţionarea corectă a aparatului de control.
Aceste controale vor fi aplicate fără discriminare vehiculelor şi conducătorilor auto, rezidenţi sau nerezidenţi.
c) Elementele ce trebuie verificate în cadrul controalelor efectuate la sediile operatorilor de transport vor include, pe lângă cele verificate în trafic, în completare faţă de prevederile art. 10 paragraful 3, următoarele:
- perioadele de odihnă săptămânală şi perioadele de conducere intercalate între aceste perioade de odihnă;
– două limite săptămânale de conducere, în ore;
– compensările pentru reducerea perioadelor de odihnă zilnică şi săptămânală, în conformitate cu art. 8, paragrafele 1 şi 3;
– folosirea foilor de înregistrare şi/sau organizarea perioadelor de conducere ale conducătorilor auto.
2. În cadrul asistenţei mutuale, autorităţile competente ale părţilor contractante vor derula periodic un schimb de informaţii disponibile privind:
- încălcările prevederilor prezentului acord comise de nerezidenţi şi orice sancţiuni aplicate pentru astfel de încălcări;
– sancţiunile aplicate de părţile contractante rezidenţilor săi pentru astfel de încălcări comise pe teritoriul celorlalte părţi contractante.
În cazul unor încălcări grave, aceste informaţii vor include şi sancţiunile aplicate.
3. În cazul în care constatările controlului în trafic aplicat unui conducător auto al unui vehicul înmatriculat pe teritoriul unei alte părţi contractante furnizează motive temeinice pentru a presupune că ar exista încălcări ce au fost comise, dar care nu pot fi descoperite în timpul controlului din cauza lipsei de informaţii, autorităţile competente ale părţilor contractante îşi vor acorda sprijin reciproc pentru clarificarea situaţiei. În situaţia în care partea contractantă competentă va efectua şi un control la sediul operatorului de transport, rezultatele acestuia vor fi comunicate celeilalte părţi implicate.
4. Părţile contractante vor coopera pentru organizarea controalelor comune în trafic.
5. Comisia Economică pentru Europa a Naţiunilor Unite va emite un raport la fiecare 2 ani, privind aplicarea de către părţile contractante a paragrafului 1 din prezentul articol."
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: