Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Memorandumul de finanţare ISPA 2000//RO/16/P/PE/010 - "Reabilitarea şi extinderea reţelei de canalizare şi construirea unei staţii de epurare a apelor uzate în municipiul Brãila, România" se modificã dupã cum urmeazã: La articolul 2, "Identificarea mãsurii", data finalizãrii se modificã astfel: "- data finalizãrii: 31 decembrie 2008" La articolul 3, "Angajamentul" se modificã urmãtoarele: - paragraful 1: "Cheltuielile eligibile maxime, publice sau echivalente care pot fi luate în considerare la calcularea asistenţei financiare sunt de 49.104.400 euro." - paragraful 3: "Valoarea maximã a asistenţei acordate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este stabilitã la 36.828.300 euro." Articolul 4, "Plãţile", paragraful 3 se modificã dupã cum urmeazã: "Mãsura descrisã în anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de data 31 decembrie 2008." În Anexa nr. I, "Descrierea mãsurii" - punctul 2 se modificã astfel: "Autoritatea care prezintã cererea (Coordonatorul Naţional ISPA) 2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice 2.2. Adresa: Strada Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, România" punctul 3 se modificã astfel: "Autoritatea responsabilã cu implementarea (aşa cum este definitã la punctul 2, secţiunea a II-a din anexa nr. III.2): 3.1. Denumirea: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice 3.2. Adresa: Bulevardul Mircea Vodã nr. 44, Intrarea B, sector 3, cod poştal 030669, Bucureşti, România" - punctul 4 se modificã astfel: "Beneficiarul final: 4.1. Numele: Regia Autonoma APA Brãila 4.2. E-mail: apa@braila.net" - la punctul 7, "Obiective", cel de-al patrulea paragraf se modificã dupã cum urmeazã: "Consiliul Brãila este proprietarul activelor Regiei Autonome APA Brãila, care administreazã instalaţiile de apã şi canalizare din oraş". În cadrul Componentei 1, "Completarea secţiunii canalului colector principal", paragraful "Achiziţionarea si implementarea" se modificã dupã cum umieazã : "Casele din vecinãtate şi vieţile oamenilor pot fi expuse unui mare risc, dacã actualul contractor nu-şi menţine echipamentele în operare. Cu privire la acest aspect, un acord direct între beneficiarul final şi Tunele S.A., urmeazã sã fie încheiat pe baza unui ajutor de urgentã. Acest acord direct va acoperi responsabilitatea societãţii Tunele S.A., de a-şi ţine echipamentul în acelaşi loc şi în operare pentru 9-12 luni pânã când contractul de lucrãri pentru canalul colector principal va fi semnat. Contractul existent între beneficiarul final şi Tunele S.A., va trebui încheiat corespunzãtor, iar fondurile ISPA nu vor fi eligibile în ceea ce priveşte acoperirea financiarã aferentã contractului existent. Principalele lucrãri pentru aceastã componentã vor fi realizate în cadrul unui contract ce urmeazã sã fie licitat dupã regulile FIDIC pentru extinderea reţelei de canalizare şi completarea canalului colector principal Roşiorii." În cuprinsul Componentei 2, "Extinderea sistemului de canalizare", paragraful al şaselea se modificã astfel: "Lungimea totalã a sistemului de canalizare care urmeazã sã fie executat este de 38 km, din care: Cartierul Nedelcu Chercea - 26.182 m; Cartierul Radu Negru - 6.242 m; Cartierul Vidin - 5.576 m. În cadrul Componentei 3, "Staţia de epurare a apelor uzate (SEAU)", al treilea paragraf se modificã dupã cum urmeazã: "Ca atare, încãrcarea în efluent se va conforma cerinţelor referitoare la concentraţia de nutrienţi din apa uzatã tratatã. Examinarea opţiunilor tehnice a condus la concluzia cã procesul tratãrii mecanico-biologice prin extinderea aerãrii reprezintã cea mai bunã tehnologie care rãspunde necesitãţilor municipalitãţii Brãila. Acest proces de tratare este considerat a fi capabil sa îndepãrteze nutrienţii în cea de a doua etapã, cu modificãri tehnice relativ simple. Tancurile de aerare pot fi ajustate pentru locaţia propusã şi pot fi uşor modificate în vederea extinderii tratãrii apei uzate şi pentru îndepãrtarea totalã a nutrienţilor pe bazã de fosfor si azot dintr-o etapã viitoare a proiectului. Staţia de tratare a apelor uzate va fi proiectatã în aşa fel încât sã trateze apele uzate menajere rezultate de la aproximativ 243.700 consumatori, precum şi apele uzate industriale produse de industria din Brãila, Debitul maxim al apelor uzate este de 1.350 l/s sau 116.640 mc/zi. Tratarea apei uzate se va realiza în douã etape dupã cum urmeazã: - prima etapã - prin procesul biologic cu o cantitate medie de nãmol activ care reduce consumul biochimic de oxigen (CBO) şi suspensiile solide. - a doua etapã - procesul biologic va fi completat cu nãmol activ pentru a da nutrienţilor o valoare conformã cu standardele specifice. În data de 28 februarie 2002, prin Hotãrârea de Guvern nr. 188, au fost aprobate noi norme tehnice (NTPA -011/2002, NTPA - 002/2002 si NTPA - 001/2002) pentru modificarea cerinţelor anterioare referitoare la deversarea apei uzate. Intrarea în vigoare a acestor norme în anul 2002, a introdus noi cerinţe privind încãrcãturile poluante deversate în Dunãre. Astfel, la deversarea în Dunãre, scurgerea totalã de la Staţia de epurare a apelor uzate din Brãila trebuie sã se încadreze în NTPA - 001/2002 la sfârşitul etapei a doua pentru arii non-sensibile cu urmãtorii indicatori specifici:
┌───────────────────────┬───────────────────────┬────────────────────────┐
│ Indicator │ Arie non-sensibilã │ Arie sensibilã │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Ph │6,5-8,5 │6,5-8,5 │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Suspensii solide │35,0 mg/l │35,0 mg/l │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│CBO │25,0 mg/l │25,0 mg/1 │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│CCO │125,0 mg/l │125,0 mg/l │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Total azot │15,0 mg/l │10,0 mg/l │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Total fosfor │2,0 mg/l │1,0 mg/l │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Substanţe extractive │20,0 mg/l │20,0 mg/l │
│cu solventi organici │ │ │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Detergenţi sintetici │0,5 mg/l │0,5 mg/l │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Reziduuri filtrate la │2000,0 mg/l │2000,0 mg/l │
│105°C │ │ │
├───────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Coliformi totali │1 milion/100 cmc │1 milion/100 cmc │
└───────────────────────┴───────────────────────┴────────────────────────┘
Având în vedere caracteristicile apei uzate din Brãila şi caracteristicile proiectate ale Staţiei de tratare a apelor uzate, eficienţa diminuãrii poluãrii este descrisã în tabelul de mai jos:
┌────────────┬──────────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│Indicator │Eficienţa îndepãrtãrii poluantului│Calitatea apei uzate (mg/l) │
│ │ (%) │ │
│ ├─────────┬─────────┬──────────────┼─────────┬─────────┬─────────┤
│ │ Tratare │ Tratare │ Eficienţã │ Apã │Efluentul│Efluentul│
│ │ primarã │secundarã│ totalã │ uzatã │ primar │secundar │
│ │ │ │ │netratata│ │ │
├────────────┼─────────┼─────────┼──────────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│SS │60 │ 16 │ 76 │ 150 │60 │35 │
├────────────┼─────────┼─────────┼──────────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│CBO │20 │ 57 │ 77 │ 110 │88 │25 │
├────────────┼─────────┼─────────┼──────────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Total azot │10 │ 38 │ 48 │ 29 │26 │15 │
├────────────┼─────────┼─────────┼──────────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│Total fosfor│10 │ 7 │ 17 │ 2,4 │2,1 │ 2 │
└────────────┴─────────┴─────────┴──────────────┴─────────┴─────────┴─────────┘
- punctul 8, "Programul de lucru", se modificã dupã cum urmeazã: "Planul indicativ de lucru pe componente este urmãtorul:
┌──┬───────────────────────────┬───────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │ Componenta │Licitare │ Semnare │ Finalizare │
│ │ │ │ contract │ │
├──┼───────────────────────────┼───────────────┼──────────────┼──────────────┤
│1.│Asistenţa tehnicã pentru │decembrie 2001 │august 2002 │decembrie 2008│
│ │gestionarea si supervizarea│ │ │ │
│ │contractelor ISPA │ │ │ │
├──┼───────────────────────────┼───────────────┼──────────────┼──────────────┤
│2.│Extinderea sistemului de │iulie 2003 │aprilie 2004 │decembrie 2006│
│ │canalizare şi completarea │ │ │ │
│ │canalului colector │ │ │ │
│ │principal Roşiori │ │ │ │
├──┼───────────────────────────┼───────────────┼──────────────┼──────────────┤
│3.│Staţia de epurare a apelor │octombrie 2003 │octombrie 2005│octombrie 2008│
│ │uzate │ │ │ │
├──┼───────────────────────────┼───────────────┼──────────────┼──────────────┤
│4.│Contract de urgenţã pentru │ - │Încredinţare │august 2004 │
│ │canalul colector principal │ │directã │ │
│ │ │ │iulie 2003 │ │
├──┼───────────────────────────┼───────────────┼──────────────┼──────────────┤
│5.│ Asistenţã tehnicã pentru │februarie 2004 │februarie 2004│aprilie 2004 │
│ │ contractarea evaluatorilor│ │ │ │
│ │ independenţi în vederea │ │ │ │
│ │ participãrii acestora pe │ │ │ │
│ │ parcursul licitaţiilor │ │ │ │
└──┴───────────────────────────┴───────────────┴──────────────┴──────────────┘
- la punctul 10, "Principalele elemente ale analizei financiare", primele douã paragrafe se modificã dupã cum urmeazã: "Regia Autonomã APA Brãila, compania de apã şi canalizare a municipalitãţii, percepe tarife separate pentru apã şi pentru canalizare. În prezent, tariful pentru canalizare este de 630 lei/mc (0.033 euro/mc) pentru gospodarii. Tariful pentru canalizare reprezintã doar a opta parte din preţul apei, iar plata serviciilor de canalizare reprezintã doar o optime din tariful pentru apã şi în emiterea facturilor se considerã cã utilizarea canalizãrii reprezintã 80% din consumul de apã. În cele trei regiuni din municipiu, în care va fi extinsã reţeaua de canalizare se vor percepe taxe pentru canalizare de la circa 16,000 de gospodãrii, ceea ce face ca veniturile Regiei Autonome APA Brãila sã fie estimate la circa 140.000 euro/an, în momentul terminãrii mãsurii, adicã în anul 2006. Paragraful opt se modificã, de asemenea, astfel: "Regia Autonomã APA Brãila intenţioneazã sã realizeze o recuperare totalã a costurilor şi o marjã de funcţionare net pozitivã prin politicile sale de stabilire a tarifelor." - la punctul 11, "Evaluarea impactului asupra mediului", ultima frazã din cel de-al treilea paragraf se modificã dupã cum urmeazã: "Componentele de asistenţã tehnicã includ un program de creştere a capacitãţii instituţionale, în cadrul cãruia personalul Regiei Autonome APA Brãila va fi instruit pentru a monitoriza debitul şi compoziţia apelor uzate, precum şi pentru a corecta funcţionarea SEAU". - punctul 12, "Cost şi asistenţã" se modificã astfel:
- euro-
┌────────────┬───────────┬───────────┬─────────────────┬──────────┬──────────┐
│Cost total │Contribuţia│Cheltuieli │ Cost total │Asistenţã │ Rata │
│ │sectorului │neeligibile│ eligibil │ ISPA │asistentei│
│ │ privat │ │ │ │ (%) │
├────────────┼───────────┼───────────┼─────────────────┼──────────┼──────────┤
│ 50.029.400 │ 0 │ 925.000 │ 49.104.400 │36.828.300│ 75 │
└────────────┴───────────┴───────────┴─────────────────┴──────────┴──────────┘
Anexa nr. I.a, "Planul de achiziţii provizoriu", se modificã astfel:
┌─────────┬───────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬──────────────┐
│Licitaţia│Descrierea lucrãrilor şi │ Tip de contract │Previziuni privind │ Rata de │
│ nr. │serviciilor care vor fi │ (lucrãri, │lansarea licitaţiei │ rambursare │
│ │ licitate │ materiale, │ luna,an) │ a facturilor │
│ │ │ servicii) │ │ aferente │
│ │ │ │ │ contractului │
│ │ │ │ │ specific │
├─────────┼───────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │2000/RO/16/P/PE/010-01 │servicii │decembrie 2001 │ 75% │
│ │Asistenţã tehnicã pentru │ │ │ │
│ │gestionarea şi supervizarea│ │ │ │
│ │mãsurii │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│ 2. │2000/RO/16/P/PE/010-02 │lucrãri/ │iulie 2003 │ 75% │
│ │Extinderea sistemului de │FIDIC Galben │ │ │
│ │canalizare şi completarea │ │ │ │
│ │canalului colector │ │ │ │
│ │principal │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│ 3. │2000/RO/16/P/PE/010-03 │lucrãri/ │octombrie 2003 │ 75% │
│ │Construcţia staţiei de │FIDIC Galben │ │ │
│ │epurare Brãila │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│ 4. │2000/RO/16/P/PE/010-04 │lucrãri/ │Încredinţare │ 75% │
│ │Contract de urgenţã │FIDIC Galben │directã │ │
│ │pentru canalul colector │ │ │ │
│ │principal Roşiori │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│ 5. │2000/RO/16/P/PE/010-04 │servicii/FWC │februarie 2004 │ 75% │
│ │Evaluatori independenţi │ │ │ │
└─────────┴───────────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴──────────────┘
Anexa nr. II Planul Financiar (pe baza angajamentelor din bugetul Uniunii Europene) Titlul mãsurii: Reabilitarea si extinderea reţelei de canalizare si construcţia facilitaţilor de epurare în Municipiul Brãila ISPA nr.: 2000/RO/16/P/PE/010
- euro -
┌────┬──────────┬───────────┬────────────────────────────────────────────┐ ┌────────────────┐
│ │ │ │ Cost eligibil │ │ │
│Anul│Cost total│ Cost ├───────────────┬───────────────┬────────────┤ │ │
│ │ │neeligibil │ Total │ ISPA │Autoritati │ │ │
│ │ │ │ │ │ nationale │ │ Imprumut de la │
│ │ │ │ │ ├────────────┤ │ IFI*) │
│ │ │ │ │ │Autoritati │ │ │
│ │ │ │ │ │ locale │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┬────┼──────────┬────┼────────────┤ ├───────────┬────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ │ 8 │ 9 │
│ │ =2+3 │ │ =5+7 │(%) │ │(%) │ │ │ │(%) │
│ │ │ │ │=3/1│ │=5/3│ │ │ │=8/1│
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2000│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2001│18.240.000│ - │18.240.000│100 │13.680.000│ 75 │ 4.560.000 │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2002│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2003│15.200.000│ - │15.200.000│100 │11.400.000│ 75 │ 3.800.000 │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2004│ 5.249.660│ - │ 5.249.660│100 │ 3.937.245│ 75 │ 1.312.415 │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2005│ 4.427.000│ - │ 4.427.000│ - │ 3.320.250│ 75 │ 1.106.750 │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2006│ 5.987.740│ - │ 5.987.740│100 │ 4.490.805│ 75 │ 1.496.935 │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│nede│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ani │ 925.000│ 925.000 │ - │ - │ - │ - │ - │ │ 12.276.100│ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│To- │50.029.400│ 925.000 │49.104.400│ 98 │36.828.300│ 75 │ 12.276.100│ │ 12.276.100│ 25 │
│tal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴───────────┴──────────┴────┴──────────┴────┴────────────┘ └───────────┴────┘
_________
*) Împrumut BEI
___________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.