Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 233 din 18 aprilie 2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 365 din 26 aprilie 2018.────────── ROMÂNIA MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE CABINET MINISTRU Ministerul Finanţelor Publice nr. 17, str. Apolodor, sectorul 5 RO - 70060, Bucureşti România Către: Domnul Michael Dumlich Şef departament România, Bulgaria şi Cipru Banca Europeană de Investiţii Bd. Konrad Adenauer nr. 100 Luxemburg, L-2950, Luxemburg C.c: Domnului Flavio Schiavo Campo, şef birou România Banca Europeană de Investiţii Str. Vasile Lascăr nr. 31 sectorul 2, Bucureşti 19 decembrie 2016 Subiect: România - Amendamentul nr. 2 la Contractul de finanţare nr. 25.224 dintre România şi Banca Europeană de Investiţii Linia 5 Metrou Bucureşti Stimate domn, La solicitarea S.C. METROREX - S.A., ca urmare a actualizării studiului de fezabilitate şi a perioadei suplimentare de timp necesare pentru achiziţia trenurilor, vă rugăm să aveţi amabilitatea de a fi de acord cu amendamentul la contractul de finanţare constând în: - reducerea costului total al proiectului de la 883 milioane EUR şi cu redistribuirea lui pe surse de finanţare, după cum urmează: împrumut BEI - 169,9 milioane EUR, POS Transport - 231,5 milioane EUR, POIM - 253,1 milioane EUR, contribuţia bugetului de stat - 186,2 milioane EUR. Această diminuare a costului total al proiectului se datorează eliminării secţiunii Eroilor-Universitate din proiect, ceea ce trebuie să fie reflectat de asemenea şi în anexa A1.A - Descrierea tehnică. Proiectul va cuprinde numai secţiunea Râul Doamnei-Eroilor (P.S Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, cu o lungime totală de 6,1 km şi 9 staţii, cât şi achiziţionarea a 37 de trenuri, după cum s-a preconizat anterior. O altă consecinţă a reducerii costului este diminuarea împrumutului BEI de la 395 milioane EUR la 169,9 EUR, fapt care trebuie să se reflecte în mod adecvat în întregul contract de finanţare. – modificarea datei de finalizare a proiectului, de la 31 decembrie 2017 la 31 decembrie 2019, luând în considerare timpul necesar pentru achiziţionarea trenurilor; – modificarea datei-limită de tragere a împrumutului, de la 31 decembrie 2016 la 31 decembrie 2019. Aşteptând primirea cu celeritate a răspunsului dumneavoastră, vă mulţumim pentru înţelegere şi sprijin. Cu stimă, Attila Győrgy, secretar de stat Transmis prin DHL Ministerul Finanţelor Publice Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5 RO - 70060 Bucureşti România În atenţia domnului Attila Győrgy, secretar de stat JUOPS/SEE/AIA/amc nr. 5 BEI - Utilizare corporativă Luxemburg, 24 noiembrie 2017 Subiect: Bucureşti Linia 5 Metrou (FI 25.224 - SERAPIS 2006-0340) Contract de finanţare încheiat între România şi Banca Europeană de Investiţii la 12 noiembrie 2009 în Bucureşti, după cum a fost amendat ulterior („Contractul de finanţare“) Amendament nr. 2 la Contractul de finanţare Stimaţi domni, Referirea se face la: (i) contractul de finanţare după cum este definit mai sus; (ii) scrisoarea dumneavoastră datată 19 decembrie 2016. 1. Interpretare În cazul în care nu sunt altfel definiţi, termenii cu majuscule utilizaţi în această scrisoare au acelaşi înţeles cu cel atribuit lor în Contractul de finanţare. Referirile la articole din prezenta scrisoare sunt aceleaşi cu referirile la articole din Contractul de finanţare. În prezenta scrisoare "Data efectivă" înseamnă data la care Banca confirmă Împrumutatului în scris (inclusiv prin poşta electronică sau prin alt mijloc electronic) că Banca a primit într-o formă şi conţinut satisfăcătoare pentru ea: (i) două (2) originale ale prezentei scrisori contrasemnate în mod corespunzător în numele Împrumutatului, împreună cu o copie certificată a semnăturilor autorizate, cu excepţia cazului în care s-a prevăzut deja altfel, precum şi copia oricărei alte autorizaţii sau altui document, opinii sau asigurări pe care Banca o consideră a fi necesară sau de dorit (în cazul în care Împrumutatul a fost notificat în consecinţă) în legătură cu intrarea în şi executarea tranzacţiei avute în vedere prin prezenta scrisoare sau cu validitatea şi executarea acestei scrisori. 2. Amendamente la contractul de finanţare Cu impact de la Data efectivă, Contractul de finanţare va fi amendat după cum se prevede mai jos: Preambul (3) Preambulul (3) se va amenda a se citi după cum urmează: "Costul total al Proiectului, incluzând preţurile, contingenţele, dobânzile în timpul construcţiei, cu excepţia impozitelor şi taxelor, este estimat de Bancă la 840.700.000 EUR (opt sute patruzeci de milioane şapte sute de mii de euro) şi Împrumutatul a declarat că intenţionează să finanţeze Proiectul după cum urmează:
┌──────────────────────────┬───────────┐
│Sursa │Suma maximă│
├──────────────────────────┼───────────┤
│Credit de la Bancă pentru │ │
│finanţarea parţială a │EUR │
│contribuţiei bugetului de │169.900.000│
│stat │ │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Finanţare directă de la │EUR │
│bugetul de stat │670.800.000│
├──────────────────────────┼───────────┤
│TOTAL │EUR │
│ │840.700.000│
└──────────────────────────┴───────────┘
" Preambul (4) Preambulul (4) se va amenda a se citi după cum urmează: "Pentru a îndeplini planul de finanţare prevăzut în Preambulul (3), Împrumutatul a solicitat de la Bancă un credit echivalent cu 169.900.000 de euro (o sută şaizeci şi nouă milioane nouă sute de mii de euro) care urmează a fi utilizat în conformitate cu legislaţia privind datoria publică din România." Preambul (5) Preambulul (5) se va amenda a se citi după cum urmează: "Banca, apreciind că finanţarea Proiectului intră în sfera funcţiilor sale şi având în vedere afirmaţiile şi faptele menţionate în aceste preambuluri, a hotărât să pună în aplicare solicitarea Împrumutatului, oferindu-i un credit în valoare de 169.900.000 euro (o sută şaizeci şi nouă milioane nouă sute de mii de euro) în cadrul prezentului Contract de finanţare („Contractul“); cu condiţia ca suma împrumutului bancar să nu depăşească, în niciun caz, 50% (cinzeci la sută) din costul total al Proiectului prevăzut în Preambulul (3)." Preambul (6) Preambulul (6) se va amenda a se citi după cum urmează: "Împrumutatul, Promotorul şi Metrorex au convenit împrumutarea sumei de 169.900.000 EUR (o sută şaizeci şi nouă milioane nouă sute de mii de euro) reprezentată prin acest credit, la termenele şi în condiţiile stabilite în prezentul Contract şi în Anexa I şi ale specimenelor de semnătură autentificate." Preambul (9) În Preambulul (9), definiţia datei finale de disponibilizare se modifică după cum urmează: " "Data finală de disponibilizare» înseamnă 1 iulie 2020."" Articol 1.01 Articolul 1.01 se va amenda a se citi după cum urmează: "Prin prezentul Contract Banca stabileşte în favoarea Împrumutatului şi Împrumutatul acceptă creditul în valoare echivalentă de până la 169.900.000 EUR (o sută şaizeci şi nouă milioane nouă sute de mii de euro) pentru finanţarea Proiectului («Împrumutul»)." Articolul 1.02A În cadrul Articolului 1.02A, data „31 December 2016“ se va amenda a se citi „1 iulie 2020“. Articolul 3.01B În finalul Articolului 3.01B se va introduce o propoziţie suplimentară cu următorul text: "În cazul în care Rata variabilă pentru oricare perioadă de referinţă a Ratei variabile este negativă, ea va fi setată la zero." Anexa A.1 - Descrierea tehnică Descrierea tehnică stabilită în Anexa A.1 se va înlocui cu noua Descriere tehnică, după cum este prevăzut în Anexa I la prezentul Amendament 2 la Contractul de finanţare. Anexa C În Anexa C, suma totală a împrumutului se va amenda a se citi „169.900.000 EUR“. 3. Obligaţii continue Obligaţiile Contractului de finanţare, cu excepţia celor modificate prin prezenta scrisoare, vor rămâne în vigoare şi continuă să producă efecte. Împrumutatul îşi asumă şi este de acord că, altfel decât s-a stabilit şi agreat alăturat, prezenta scrisoare nu reprezintă o reducere acordată de Bancă sau amendare a vreunui alt termen sau a unei alte condiţii a Contractului de finanţare. Banca îşi rezervă fiecare dintre şi toate drepturile contractuale şi juridice pe care le deţine în cadrul Contractului de finanţare şi al legii aferente. 4. Legea de guvernare şi jurisdicţia Prezenta scrisoare va fi guvernată de legile Marelui Ducat de Luxemburg şi părţile la prezenta convenţie se supun jurisdicţiei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene. Dacă sunteţi de acord cu cele de mai sus, vă rugăm să trimiteţi două (2) originale ale acestei scrisori la Bancă, în atenţia doamnei Angela Iacomucci (tel.: +352 4379 83466, e-mail: a.iacomucci@eib.org), iniţializate pe fiecare pagină, datate şi semnate corespunzător în numele şi din partea României, reprezentate de Ministerul Finanţelor Publice, împreună cu o copie a autorităţii relevante a semnatarilor, cu excepţia cazului în care acestea au fost deja furnizate până cel târziu la 29 decembrie 2017. După această dată, Banca îşi rezervă dreptul, la discreţia sa, prin notificarea Împrumutatului, să confirme dacă acceptarea acestei scrisori de către Împrumutat este considerată ca fiind dată în mod întemeiat de către Împrumutat. Cu stimă, BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII Dietmar Dumlich Asumate şi acceptate pentru şi în numele, României, reprezentată de Ministerul Finanţelor Publice Attila Győrgy, secretar de stat ................................ (nume şi funcţie) Massimo Novo Data: 5 decembrie 2017 ANEXA 1 la Amendamentul nr. 2 la Contractul de finanţare ANEXA A.1 DESCRIEREA TEHNICĂ Scop, localizare Proiectul include construirea unei noi secţiuni a liniei de metrou în Bucureşti, România, inclusiv achiziţionarea de material rulant asociat pentru sistemul de transport cu metroul. Descriere Proiectul cuprinde două componente diferite care permit extinderea şi modernizarea sistemului de transport cu metroul în oraşul Bucureşti (România). 1) Construirea Liniei 5 de Metrou (Râul Doamnei-Eroilor, inclusiv staţia Valea Ialomiţei, depou şi galeria de legătură) Prima componentă cuprinde proiectarea, construirea şi punerea în funcţiune a unei noi secţiuni a liniei 5 de metrou între Râul Doamnei şi Eroilor, inclusiv staţia Valea Ialomiţei, depoul şi galeria de legătură. Proiectul include proiectarea, livrarea şi instalarea sistemelor operaţionale incluzând: alimentarea cu electricitate, semnalizare şi control, comunicaţii, încasarea tarifelor, ventilare, drenaj, ascensoare şi scări rulante şi supraveghere de siguranţă şi securitate. Proiectul include, totodată, lucrări suplimentare, auxiliare şi paralele, cum ar fi relocarea reţelelor de utilităţi şi îmbunătăţirea condiţiilor existente în zonele staţiilor de metrou. Principalele caracteristici tehnice:
┌─────────────────────┬────────────────┐
│Lungime totală │6,871 m │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Staţii (număr) │10 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Staţii (lungime │2,309 m │
│totală) │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Tunele circulare │4.058 m │
│(diametru 2 x 6.5 m) │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Galerii │376 m │
│dreptunghiulare │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Şine │15.493 m │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Depou │lângă staţia │
│ │Valea Ialomiţei │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Viteza comercială │36 km/h │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Interval minim │1,5 minute │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Frecvenţa medie/zi │3-5 minute │
└─────────────────────┴────────────────┘
2) Achiziţia de material rulant Cea de-a doua componentă a proiectului constă în achiziţionarea a 37 de noi trenuri. Aceasta include 13 unităţi pentru linia de metrou 5 şi 24 pentru a înlocui materialul rulant învechit aflat în prezent pe liniile existente de metrou. Principalele caracteristici tehnice:
┌──────────┬───────────────────────────┐
│Formarea │6 vagoane - pasarelă │
│trenului │deschisă de-a lungul │
│ │trenului │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Lăţimea │Conform dimensiunilor │
│maximă │materialului │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Capacitate│≥1200 pasageri/tren (4/m^ │
│nominală │2), inclusiv minimum 216 │
│ │locuri standard │
└──────────┴───────────────────────────┘
Calendar Se estimează că toate componentele Proiectului trebuie să fie finalizate şi complet operaţionale până la 1 iulie 2020. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.