Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT nr. 2 din 5 decembrie 2017  convenit prin schimbul de scrisori între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii semnate la Bucureşti la 19 decembrie 2016 şi la 5 decembrie 2017 şi la Luxemburg la 24 noiembrie 2017 la Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucureşti - etapa a IV-a, Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei-Universitate, semnat la Bucureşti la 12 noiembrie 2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENT nr. 2 din 5 decembrie 2017 convenit prin schimbul de scrisori între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii semnate la Bucureşti la 19 decembrie 2016 şi la 5 decembrie 2017 şi la Luxemburg la 24 noiembrie 2017 la Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucureşti - etapa a IV-a, Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei-Universitate, semnat la Bucureşti la 12 noiembrie 2009

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 365 din 26 aprilie 2018
──────────
    Aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 233 din 18 aprilie 2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 365 din 26 aprilie 2018.
──────────
    ROMÂNIA
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    CABINET MINISTRU
                                                          Ministerul Finanţelor Publice
                                                          nr. 17, str. Apolodor, sectorul 5
                                                          RO - 70060, Bucureşti
                                                          România

    Către: Domnul Michael Dumlich
    Şef departament
    România, Bulgaria şi Cipru
    Banca Europeană de Investiţii
    Bd. Konrad Adenauer nr. 100
    Luxemburg, L-2950, Luxemburg
    C.c: Domnului Flavio Schiavo Campo,
    şef birou
    România
    Banca Europeană de Investiţii
    Str. Vasile Lascăr nr. 31
    sectorul 2, Bucureşti
    19 decembrie 2016

    Subiect: România - Amendamentul nr. 2 la Contractul de finanţare nr. 25.224 dintre România şi Banca Europeană de Investiţii
    Linia 5 Metrou Bucureşti
    Stimate domn,
    La solicitarea S.C. METROREX - S.A., ca urmare a actualizării studiului de fezabilitate şi a perioadei suplimentare de timp necesare pentru achiziţia trenurilor, vă rugăm să aveţi amabilitatea de a fi de acord cu amendamentul la contractul de finanţare constând în:
    - reducerea costului total al proiectului de la 883 milioane EUR şi cu redistribuirea lui pe surse de finanţare, după cum urmează: împrumut BEI - 169,9 milioane EUR, POS Transport - 231,5 milioane EUR, POIM - 253,1 milioane EUR, contribuţia bugetului de stat - 186,2 milioane EUR. Această diminuare a costului total al proiectului se datorează eliminării secţiunii Eroilor-Universitate din proiect, ceea ce trebuie să fie reflectat de asemenea şi în anexa A1.A - Descrierea tehnică. Proiectul va cuprinde numai secţiunea Râul Doamnei-Eroilor (P.S Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, cu o lungime totală de 6,1 km şi 9 staţii, cât şi achiziţionarea a 37 de trenuri, după cum s-a preconizat anterior.
    O altă consecinţă a reducerii costului este diminuarea împrumutului BEI de la 395 milioane EUR la 169,9 EUR, fapt care trebuie să se reflecte în mod adecvat în întregul contract de finanţare.

    – modificarea datei de finalizare a proiectului, de la 31 decembrie 2017 la 31 decembrie 2019, luând în considerare timpul necesar pentru achiziţionarea trenurilor;
    – modificarea datei-limită de tragere a împrumutului, de la 31 decembrie 2016 la 31 decembrie 2019.

    Aşteptând primirea cu celeritate a răspunsului dumneavoastră, vă mulţumim pentru înţelegere şi sprijin.


                    Cu stimă,
                    Attila Győrgy,
                    secretar de stat

    Transmis prin DHL
    Ministerul Finanţelor Publice
    Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
    RO - 70060 Bucureşti
    România
    În atenţia domnului Attila Győrgy, secretar de stat
    JUOPS/SEE/AIA/amc nr. 5
    BEI - Utilizare corporativă

    Luxemburg, 24 noiembrie 2017
    Subiect: Bucureşti Linia 5 Metrou
    (FI 25.224 - SERAPIS 2006-0340)
    Contract de finanţare încheiat între România şi Banca Europeană de Investiţii la 12 noiembrie 2009 în Bucureşti, după cum a fost amendat ulterior („Contractul de finanţare“)
    Amendament nr. 2 la Contractul de finanţare
    Stimaţi domni,
    Referirea se face la:
    (i) contractul de finanţare după cum este definit mai sus;
    (ii) scrisoarea dumneavoastră datată 19 decembrie 2016.


    1. Interpretare
    În cazul în care nu sunt altfel definiţi, termenii cu majuscule utilizaţi în această scrisoare au acelaşi înţeles cu cel atribuit lor în Contractul de finanţare. Referirile la articole din prezenta scrisoare sunt aceleaşi cu referirile la articole din Contractul de finanţare.
    În prezenta scrisoare
    "Data efectivă" înseamnă data la care Banca confirmă Împrumutatului în scris (inclusiv prin poşta electronică sau prin alt mijloc electronic) că Banca a primit într-o formă şi conţinut satisfăcătoare pentru ea: (i) două (2) originale ale prezentei scrisori contrasemnate în mod corespunzător în numele Împrumutatului, împreună cu o copie certificată a semnăturilor autorizate, cu excepţia cazului în care s-a prevăzut deja altfel, precum şi copia oricărei alte autorizaţii sau altui document, opinii sau asigurări pe care Banca o consideră a fi necesară sau de dorit (în cazul în care Împrumutatul a fost notificat în consecinţă) în legătură cu intrarea în şi executarea tranzacţiei avute în vedere prin prezenta scrisoare sau cu validitatea şi executarea acestei scrisori.


    2. Amendamente la contractul de finanţare
    Cu impact de la Data efectivă, Contractul de finanţare va fi amendat după cum se prevede mai jos:
    Preambul (3)
    Preambulul (3) se va amenda a se citi după cum urmează:
    "Costul total al Proiectului, incluzând preţurile, contingenţele, dobânzile în timpul construcţiei, cu excepţia impozitelor şi taxelor, este estimat de Bancă la 840.700.000 EUR (opt sute patruzeci de milioane şapte sute de mii de euro) şi Împrumutatul a declarat că intenţionează să finanţeze Proiectul după cum urmează:

┌──────────────────────────┬───────────┐
│Sursa │Suma maximă│
├──────────────────────────┼───────────┤
│Credit de la Bancă pentru │ │
│finanţarea parţială a │EUR │
│contribuţiei bugetului de │169.900.000│
│stat │ │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Finanţare directă de la │EUR │
│bugetul de stat │670.800.000│
├──────────────────────────┼───────────┤
│TOTAL │EUR │
│ │840.700.000│
└──────────────────────────┴───────────┘

"


    Preambul (4)
    Preambulul (4) se va amenda a se citi după cum urmează:
    "Pentru a îndeplini planul de finanţare prevăzut în Preambulul (3), Împrumutatul a solicitat de la Bancă un credit echivalent cu 169.900.000 de euro (o sută şaizeci şi nouă milioane nouă sute de mii de euro) care urmează a fi utilizat în conformitate cu legislaţia privind datoria publică din România."


    Preambul (5)
    Preambulul (5) se va amenda a se citi după cum urmează:
    "Banca, apreciind că finanţarea Proiectului intră în sfera funcţiilor sale şi având în vedere afirmaţiile şi faptele menţionate în aceste preambuluri, a hotărât să pună în aplicare solicitarea Împrumutatului, oferindu-i un credit în valoare de 169.900.000 euro (o sută şaizeci şi nouă milioane nouă sute de mii de euro) în cadrul prezentului Contract de finanţare („Contractul“); cu condiţia ca suma împrumutului bancar să nu depăşească, în niciun caz, 50% (cinzeci la sută) din costul total al Proiectului prevăzut în Preambulul (3)."


    Preambul (6)
    Preambulul (6) se va amenda a se citi după cum urmează:
    "Împrumutatul, Promotorul şi Metrorex au convenit împrumutarea sumei de 169.900.000 EUR (o sută şaizeci şi nouă milioane nouă sute de mii de euro) reprezentată prin acest credit, la termenele şi în condiţiile stabilite în prezentul Contract şi în Anexa I şi ale specimenelor de semnătură autentificate."


    Preambul (9)
    În Preambulul (9), definiţia datei finale de disponibilizare se modifică după cum urmează:
    "
    "Data finală de disponibilizare» înseamnă 1 iulie 2020."
"


    Articol 1.01
    Articolul 1.01 se va amenda a se citi după cum urmează:
    "Prin prezentul Contract Banca stabileşte în favoarea Împrumutatului şi Împrumutatul acceptă creditul în valoare echivalentă de până la 169.900.000 EUR (o sută şaizeci şi nouă milioane nouă sute de mii de euro) pentru finanţarea Proiectului («Împrumutul»)."


    Articolul 1.02A
    În cadrul Articolului 1.02A, data „31 December 2016“ se va amenda a se citi „1 iulie 2020“.

    Articolul 3.01B
    În finalul Articolului 3.01B se va introduce o propoziţie suplimentară cu următorul text:
    "În cazul în care Rata variabilă pentru oricare perioadă de referinţă a Ratei variabile este negativă, ea va fi setată la zero."


    Anexa A.1 - Descrierea tehnică
    Descrierea tehnică stabilită în Anexa A.1 se va înlocui cu noua Descriere tehnică, după cum este prevăzut în Anexa I la prezentul Amendament 2 la Contractul de finanţare.

    Anexa C
    În Anexa C, suma totală a împrumutului se va amenda a se citi „169.900.000 EUR“.



    3. Obligaţii continue
    Obligaţiile Contractului de finanţare, cu excepţia celor modificate prin prezenta scrisoare, vor rămâne în vigoare şi continuă să producă efecte. Împrumutatul îşi asumă şi este de acord că, altfel decât s-a stabilit şi agreat alăturat, prezenta scrisoare nu reprezintă o reducere acordată de Bancă sau amendare a vreunui alt termen sau a unei alte condiţii a Contractului de finanţare. Banca îşi rezervă fiecare dintre şi toate drepturile contractuale şi juridice pe care le deţine în cadrul Contractului de finanţare şi al legii aferente.

    4. Legea de guvernare şi jurisdicţia
    Prezenta scrisoare va fi guvernată de legile Marelui Ducat de Luxemburg şi părţile la prezenta convenţie se supun jurisdicţiei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene.
    Dacă sunteţi de acord cu cele de mai sus, vă rugăm să trimiteţi două (2) originale ale acestei scrisori la Bancă, în atenţia doamnei Angela Iacomucci (tel.: +352 4379 83466, e-mail: a.iacomucci@eib.org), iniţializate pe fiecare pagină, datate şi semnate corespunzător în numele şi din partea României, reprezentate de Ministerul Finanţelor Publice, împreună cu o copie a autorităţii relevante a semnatarilor, cu excepţia cazului în care acestea au fost deja furnizate până cel târziu la 29 decembrie 2017. După această dată, Banca îşi rezervă dreptul, la discreţia sa, prin notificarea Împrumutatului, să confirme dacă acceptarea acestei scrisori de către Împrumutat este considerată ca fiind dată în mod întemeiat de către Împrumutat.



                    Cu stimă,
                    BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII
                    Dietmar Dumlich
                    Asumate şi acceptate pentru şi în numele,
                    României, reprezentată de Ministerul Finanţelor Publice
                    Attila Győrgy,
                    secretar de stat
                    ................................
                         (nume şi funcţie)
                    Massimo Novo

    Data: 5 decembrie 2017
    ANEXA 1

    la Amendamentul nr. 2 la Contractul de finanţare
    ANEXA A.1

    DESCRIEREA TEHNICĂ

    Scop, localizare
    Proiectul include construirea unei noi secţiuni a liniei de metrou în Bucureşti, România, inclusiv achiziţionarea de material rulant asociat pentru sistemul de transport cu metroul.

    Descriere
    Proiectul cuprinde două componente diferite care permit extinderea şi modernizarea sistemului de transport cu metroul în oraşul Bucureşti (România).
    1) Construirea Liniei 5 de Metrou (Râul Doamnei-Eroilor, inclusiv staţia Valea Ialomiţei, depou şi galeria de legătură)
    Prima componentă cuprinde proiectarea, construirea şi punerea în funcţiune a unei noi secţiuni a liniei 5 de metrou între Râul Doamnei şi Eroilor, inclusiv staţia Valea Ialomiţei, depoul şi galeria de legătură. Proiectul include proiectarea, livrarea şi instalarea sistemelor operaţionale incluzând: alimentarea cu electricitate, semnalizare şi control, comunicaţii, încasarea tarifelor, ventilare, drenaj, ascensoare şi scări rulante şi supraveghere de siguranţă şi securitate. Proiectul include, totodată, lucrări suplimentare, auxiliare şi paralele, cum ar fi relocarea reţelelor de utilităţi şi îmbunătăţirea condiţiilor existente în zonele staţiilor de metrou.
    Principalele caracteristici tehnice:

┌─────────────────────┬────────────────┐
│Lungime totală │6,871 m │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Staţii (număr) │10 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Staţii (lungime │2,309 m │
│totală) │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Tunele circulare │4.058 m │
│(diametru 2 x 6.5 m) │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Galerii │376 m │
│dreptunghiulare │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Şine │15.493 m │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Depou │lângă staţia │
│ │Valea Ialomiţei │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Viteza comercială │36 km/h │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Interval minim │1,5 minute │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Frecvenţa medie/zi │3-5 minute │
└─────────────────────┴────────────────┘




    2) Achiziţia de material rulant
    Cea de-a doua componentă a proiectului constă în achiziţionarea a 37 de noi trenuri. Aceasta include 13 unităţi pentru linia de metrou 5 şi 24 pentru a înlocui materialul rulant învechit aflat în prezent pe liniile existente de metrou.
    Principalele caracteristici tehnice:

┌──────────┬───────────────────────────┐
│Formarea │6 vagoane - pasarelă │
│trenului │deschisă de-a lungul │
│ │trenului │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Lăţimea │Conform dimensiunilor │
│maximă │materialului │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Capacitate│≥1200 pasageri/tren (4/m^ │
│nominală │2), inclusiv minimum 216 │
│ │locuri standard │
└──────────┴───────────────────────────┘





    Calendar
    Se estimează că toate componentele Proiectului trebuie să fie finalizate şi complet operaţionale până la 1 iulie 2020.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016