Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT nr. 1 din 30 octombrie 2006  la Memorandumul de finantare ISPA 2004/RO/16/P/PE/001 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENT nr. 1 din 30 octombrie 2006 la Memorandumul de finantare ISPA 2004/RO/16/P/PE/001 "Reabilitarea si modernizarea sistemelor de alimentare cu apa, canalizare si epurare a apelor uzate in municipiul Botosani, judetul Botosani, Romania"

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 15 martie 2007

Memorandumul de finanţare ISPA 2004/RO/16/P/PE/001 "Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apã, canalizare şi epurare a apelor uzate în municipiul Botoşani, judeţul Botoşani, România" se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 8 "Condiţii specifice referitoare la mãsurã:"
- paragraful 3 "Condiţii care trebuie îndeplinite înaintea plãţii celei de-a doua tranşe a avansului, suplimentare faţã de condiţiile prevãzute la paragraful 4 al art. 4", litera (a) se eliminã, iar litera (c) se modificã astfel:
"(c) Numirea unui manager de proiect şi înfiinţarea unei unitãţi de implementare a Proiectului, în conformitate cu termenii de referinţã acceptaţi de cãtre Comisie."
- paragraful 4 referitor la "Condiţiile care trebuie îndeplinite înaintea efectuãrii plãţilor intermediare ulterioare" va avea urmãtorul cuprins:
"(a) Prezentarea unui plan de acţiune actualizat, acceptat de cãtre Comisie, în care beneficiarul final se angajeazã sã finalizeze, conform calendarului estimativ, mãsurile care:
- asigurã cã apa uzatã industrialã este pretratatã conform directivelor CE şi/sau reciclatã în mod corespunzãtor;
- asigurã monitorizarea şi punerea în aplicare a acestor acţiuni de pretratare de cãtre autoritãţile competente de mediu;
- garanteazã cã încãrcãrile efluentului industrial nu dãuneazã procesului de tratare conceput pentru staţia de epurare;
- introduc taxe corespunzãtoare pentru apele uzate industriale, calculate pe baza cantitãţii şi calitãţii efluentului produs, cât şi a costului de epurare.
(b) Prezentarea unei analize financiare actualizate de cãtre beneficiarul final, dupã extinderea serviciilor sale în judeţ, consideratã acceptabilã de cãtre Comisia Europeanã, care sã identifice orice majorare de tarif necesarã asigurãrii unui flux de numerar pozitiv pentru operatorul de servicii."
- la paragraful 5, litera (b) va avea urmãtorul cuprins:
"(b) Comisia a primit dovada cã planul de acţiune, care se referã la mãsurile legate de apele uzate industriale, elaborat conform cerinţei art. 8.4(a), a fost implementat integral;".
- la paragraful 5, litera (d) va avea urmãtorul cuprins:
"(d) Beneficiarul final prezintã un program de exploatare şi întreţinere, acceptat de cãtre Comisie pânã la data de 31 decembrie 2009. Programul va acoperi o perioadã de 10 ani, începând cu 1 ianuarie 2010."
2. Anexa nr. I "Descrierea mãsurii" se modificã dupã cum urmeazã:
- la secţiunea 2:
"Autoritatea care prezintã cererea:
2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice
D-nul Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu, ministrul finanţelor publice
2.2. Adresa: Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, România";
- la secţiunea 3:
"Autoritatea responsabilã cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):
3.1. Denumirea: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice
3.2. Adresa: Bd. Mircea Vodã nr. 44, intrarea B, sectorul 3, Bucureşti, România" în colaborare cu:
3.3. Denumirea: Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor
3.4. Adresa: Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti, România";
- la secţiunea 4:
"Beneficiarul final (în cazul în care acesta este alt organism decât autoritatea menţionatã la pct. 3):
4.1. Denumirea: S.C. APA GRUP - S.A. Botoşani
4.2. Adresa: Str. Octav Onicescu nr. 3, Botoşani, România";
- la secţiunea 6 "Descriere":
- la punctul 6.1 "Generalitãţi", paragraful 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Managementul serviciilor de alimentare cu apã şi canalizare cade în responsabilitatea S.C. APA GRUP S.A. Botoşani, care prin intermediul Programului de Dezvoltare a Infrastructurii pentru Oraşele Mici şi Mijlocii (SAMTID) a devenit operatorul regional pentru furnizarea serviciilor de distribuţie şi canalizare a apei, la nivelul judeţului, preluând drepturile şi obligaţiile vechiului operator, R.A.J. «APĂ».";
- la punctul 6.2 "Componente ale Proiectului", în cadrul componentei E) "Asistenţã tehnicã, supervizare pe parcursul implementãrii şi publicitate", subcomponenta E.1 "Asistenţã tehnicã pentru implementarea proiectului":
- paragraful referitor la "Îmbunãtãţirea cunoştinţelor despre administrarea mijloacelor fixe" va avea urmãtorul cuprins:
"Program de pregãtire şi transfer de cunoştinţe tehnice cãtre personalul desemnat al S.C. APA GRUP - S.A. şi achiziţionarea de echipament suplimentar pentru compania de apã care va permite investigaţii ulterioare privind necesitãţile de reabilitare ale reţelei (GIS şi un program de calcul pentru managementul reţelelor de apã/canalizare). Suplimentar va fi realizat un studiu-pilot pentru reducerea pierderilor într-o zonã de 1-2 ha.";
- la paragraful referitor la "Sprijin pentru Unitatea de Implementare a Proiectului", liniuţa a 3-a va avea urmãtorul cuprins:
"- Elaborarea unui plan de prevenire a poluãrii sursei de apã - lacul Bucecea. Consultantul pentru asistenţã tehnicã va sprijini S.C. APA GRUP - S.A. şi «Apele Române» în pregãtirea şi implementarea unui program de prevenire a poluãrii lacului Bucecea;";
- Secţiunea 10.1 "Principiul «poluatorul plãteşte»" va avea urmãtorul cuprins:
"Cantitatea de apã uzatã evacuatã de industrie este relativ micã comparativ cu debitul total care ajunge la Staţia de epurare Rãchiţi.
În acelaşi timp existã un anumit potenţial de poluare (15 întreprinderi au fost identificate ca potenţiali poluatori principali).
Parametrii de calitate ai apei uzate industriale evacuate în canalizare sunt stabiliţi în legislaţia româneascã şi sunt aplicaţi la nivel naţional. Pentru a îndeplini aceste standarde, este necesar ca majoritatea agenţilor industriali sã asigure pretratare înaintea evacuãrii în reţeaua municipalã de canalizare. S.C. APA GRUP - S.A. are contracte de furnizare de servicii cu toţi clienţii industriali.
Acestea sunt actualizate în prezent. Una dintre prevederile noului contract permite S.C. APA GRUP - S.A. sã solicite plãţi suplimentare atunci când sunt depãşite valorile limitã stabilite pentru anumiţi poluanţi, atât în ceea ce priveşte concentraţia, cât şi încãrcarea, conform principiului «poluatorul plãteşte». În cazul în care aceste valori limitã sunt depãşite în mod regulat sau/şi agentul industrial nu pretrateazã apa uzatã conform contractului, S.C. APA GRUP - S.A. are dreptul de a anula contractul de furnizare de servicii şi de a opri alimentarea cu apã.
Pentru implementarea mãsurilor prezentate mai jos, operatorul de apã şi Agenţia de Protecţie a Mediului Botoşani au semnat un plan de acţiune pentru controlul deversãrilor apelor uzate industriale în reţeaua publicã de canalizare. O componentã importantã a acestui plan de acţiune o reprezintã monitorizarea evacuãrii pentru fiecare companie industrialã. Dupã construcţia noii infrastructuri de canalizare, aceastã monitorizare poate fi efectuatã mai precis datoritã existenţei canalelor de evacuare cu puncte separate pentru prelevarea probelor. Scopul acestui plan de acţiune este protecţia Staţiei de epurare Rãchiţi şi a mediului împotriva deversãrii de substanţe toxice de la agenţii industriali. Planul de acţiune stabileşte şi reglementeazã în detaliu mãsurile necesare şi obligaţiile întreprinderilor industriale, ale Agenţiei de Protecţia Mediului şi ale operatorului de apã."
- la secţiunea 10.2 "Tarifele", paragraful 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Cu creşterile la care s-a fãcut referire mai sus, pânã la finalizarea proiectului, tariful mediu combinat pentru apã şi apã uzatã pentru populaţie ar fi 0,46 euro/m^3 , iar pentru clienţii economici ar fi 0,51 euro/m^3 . Totuşi, pentru a asigura durabilitatea mãsurii ISPA, pe parcursul implementãrii proiectului, dupã schimbarea S.C. APA GRUP S.A. în operator regional, ca parte a proiectului SAMTID, ar putea avea loc o creştere suplimentarã de tarif în termeni reali. În 2005 va fi introdusã creşterea de tarif doar pentru apa uzatã, în timp ce necesitatea unor creşteri ulterioare de tarif va fi evaluatã în analizele financiare urmãtoare, odatã cu serviciul de apã al S.C. APA GRUP S.A. s-a extins şi în alte localitãţi. Aceasta va fi fãcutã în cadrul limitelor posibilitãţii de platã, în principal pe baza cerinţelor de flux de numerar, pentru a se asigura suficiente garanţii pentru operator."
- la secţiunea 13 "Implicarea instituţiilor financiare internaţionale", paragrafele 1 şi 2 vor fi eliminate.
3. Anexa nr. II "Plan financiar" se modificã dupã cum urmeazã:

ANEXA II^1

PLAN FINANCIAR
(pe baza angajã rilor de la bugetul Uniunii Europene)

Titlul mãsurii: Reabilitarea şi modernizarea
sistemelor de alimentare cu apã, canalizare şi
epurare a apelor uzate în municipiul Botoşani

ISPA nr.: 2004/RO/16/P/PE/001




┌─────┬──────────┬───────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬┬──────────────┐
│An │Costuri │Costuri│ Costuri eligibile ││Împrumut de la│
│ │totale │neeli- ├──────────────┬──────────────┬───────────────────────────┼┤BEI (pentru │
│ │ │gibile │ Total │ ISPA │Autoritãţi naţionale ││costuri │
│ │ │ │ │ ├──────────┬────┬───┬───────┤│eligibile) │
│ │ │ │ │ │Guvern │Au- │Au-│Altele*││ │
│ │ │ │ │ │central │to- │to-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │ri- │ri-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │ta- │ta-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │tea │tea│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │re- │lo-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │gio-│ca-│ ││ │
│ │ │ │ │ │ │nalã│lã │ ││ │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┬───┼──────────┬───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┬───┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 ││ 11 │ 12│
│ │ =2+3 │ │ = │(%)│ │(%)│ │ │ │ ││ │(%)│
│ │ │ │5+7+8+9+10│ = │ │ = │ │ │ │ ││ │ = │
│ │ │ │ │3/1│ │5/3│ │ │ │ ││ │11/│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │1 │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2000│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2001│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2002│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2003│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2004│29.750.000│ - │29.750.000│100│22.312.500│ 75│ 7.437.500│ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2005│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│ 2006│12.750.000│ - │12.750.000│100│ 9.562.500│ 75│ 3.187.500│ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│Ne- │ 480.000│480.000│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
│anua-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│liza-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│te │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├─────┼──────────┼───────┼──────────┼───┼──────────┼───┼──────────┼────┼───┼───────┤├──────────┼───┤
│Total│42.980.000│480.000│42.500.000│ 99│31.875.000│ 75│10.625.000│ - │ - │ - ││ - │ - │
└─────┴──────────┴───────┴──────────┴───┴──────────┴───┴──────────┴────┴───┴───────┴┴──────────┴───┘


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016