Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Ref. Amendament nr. 1 la Contractul de finanţare nr. 25.224 dintre România şi Banca Europeană de Investiţii Metrou Bucureşti Magistrala 5 Stimate Domn, La solicitarea S.C. METROREX - S.A., vă rugăm să aveţi amabilitatea să agreaţi amendarea Contractului de finanţare după cum urmează: "- Art. 1.02 - Procedura de tragere, 1.02 A - Tranşe: Banca va disponibiliza Creditul.... până la 31 decembrie 2016". - Art. 8. Informaţii şi vizite, 8.01 - Informaţii referitoare la Proiect, alineat (d) (i): Ştergerea sintagmei "Rapoartele privind progresul proiectului pe parcursul implementării proiectului care vor fi înaintate în cel mult 30 de zile de la finalizarea fiecărei perioade de raportare", în conformitate cu informarea primită de la Banca Europeană de Investiţii nr. OpsA/SEE-2FSC/nv la 30 august 2012. Anexa A.1 - Descrierea tehnică Achiziţia vagoanelor "Cea de-a doua componentă a proiectului constă în achiziţionarea a 37 noi trenuri care vor permite punerea în funcţiune a Magistralei 5 (13 unităţi) şi înlocuirea vagoanelor vechi (24 unităţi) utilizate în prezent pe liniile existente de metrou", prin redistribuirea a 8 trenuri noi din cele 21 de unităţi iniţial prevăzute pentru Magistrala 5 de metrou. "Calendar: Toate componentele proiectului trebuie finalizate şi puse în deplină funcţiune până la finele anului 2017." Aşteptând primirea cât mai curând a răspunsului dumneavoastră, vă mulţumim pentru înţelegere şi sprijin. Cu stimă, Attila Gyorgy, secretar de stat Transmis prin DHL
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
RO - 70060 Bucureşti
România
În atenţia: Domnului Eugen Teodorovici, ministrul finanţelor publice
EXP BEI-EIB
003841 23 JUL 15
JUOPS/SEE/AIA/gz no.
Luxemburg, 22 iulie 2015
Subiect: LINIA DE METROU BUCUREŞTI 5 (FI 25.224) Contractul de finanţare semnat între şi de către România şi Banca Europeană de Investiţii la 12 noiembrie 2009 la Bucureşti ("Contractul de finanţare") Amendament nr. 1 la Contractul de finanţare Stimaţi Domni, referirea se face la: (i) Contractul de finanţare după cum este definit mai sus; (ii) scrisoarea dumneavoastră datată 9 decembrie 2014. 1. Interpretare În cazul în care nu sunt altfel definiţi, termenii scrişi cu majuscule utilizaţi în această scrisoare au acelaşi înţeles cu cel atribuit în Contractul de finanţare. Referirile la articole în cadrul prezentei scrisori sunt referiri la articole în Contractul de finanţare. În această scrisoare "Data efectivă" înseamnă data la care Banca confirmă Împrumutatului în scris (inclusiv prin poşta electronică sau prin alte mijloace) că Banca a primit într-o formă şi conţinut satisfăcătoare pentru ea: (i) două (2) originale ale acestei scrisori corespunzător contrasemnate în numele Împrumutatului, împreună cu o copie certificată a semnăturilor autorizate, cu excepţia cazurilor deja prevăzute, precum şi copie a oricărei altei autorizaţii sau alt document, aviz sau asigurare pe care Banca o consideră a fi necesară sau de dorit (în cazul în care Împrumutatul a fost notificat în consecinţă) în legătură cu intrarea în şi executarea tranzacţiei avute în vedere prin prezenta scrisoare sau de validitatea şi aplicabilitatea acestei scrisori. 2. Amendamente la Contractul de finanţare Începând cu data intrării în vigoare, Contractul de finanţare va fi amendat după cum urmează: Preambul (9) În Preambul (9), definiţia Datei finale de disponibilizare va fi amendată a se citi după cum urmează: "«Data finală de disponibilizare» înseamnă 31 decembrie 2016." Articolul 1.02A În articolul 1.02A, data de "31 December 2014" va fi amendată a se citi "31 December 2016". Articolul 8.01(d) Anexa I la Amendamentul nr. 1 la Contractul de finanţare ANEXA A.1 (PAGINA 1/2) DESCRIEREA TEHNICĂ Scop, Localizare Proiectul cuprinde două componente distincte pentru a permite extinderea operaţională şi modernizarea reţelei de metrou Bucureşti (România), după cum urmează: Construirea Liniei 5 (Drumul Taberei-Universitate) Prima componentă cuprinde proiectarea, construirea şi punerea în funcţiune a unei noi linii de metrou cu următoarele caracteristici:
┌─────────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────┐
│ │Secţiune Valea Ialomiţei/│ Secţiune │
│ │ Râul Doamnei-Eroilor │Eroilor-Universitate│
│ │ (PS Operă) │ │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────┤
│Lungime totală │6.871 m │1.866 m │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────┤
│Staţii (număr) │10 │3 │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────┤
│Staţii (lungime totală) │2.309 m │541 m │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────┤
│Tunele circulare (2xd6.5 m) │4.058 m │1.326 m │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────┤
│Galerii rectangulare │376 m │- │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────┤
│Calea de rulare │15.493 m │3.957 m │
├─────────────────────────────┼─────────────────────────┴────────────────────┤
│Depou │ În apropierea terminalului Valea Ialomiţei │
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│Viteză comercială │ 36 km/h │
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│Interval de timp minim între │ 1,5 minute │
│trenuri │ │
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│Frecvenţă medie/zi │ 3-5 minute │
└─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────┘
În proiect sunt incluse proiectarea şi instalarea reţelei de electricitate ca şi a tuturor celorlalte sisteme operaţionale ca: semnalizare şi control, comunicaţii, colectare taxare, ventilare, canalizare, lifturi şi escalatoare şi supraveghere securitate/siguranţă. Proiectul include totodată lucrări adiţionale, auxiliare şi paralele, cum ar fi relocarea reţelelor de utilităţi şi îmbunătăţirea condiţiilor existente pe suprafaţa zonei staţiilor. Achiziţionarea de material rulant Cea de a doua componentă a proiectului constă în cumpărarea a 37 de trenuri noi pentru a fi puse în funcţiune pe Linia 5 (13 unităţi) şi a înlocui stocul de material vechi (24 de unităţi) utilizate în prezent pe liniile de metrou existente.
┌──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│Formarea trenului │trenul este alcătuit din 6 vagoane, cu pasarelă │
│ │deschisă de-a lungul trenului │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Lungimea trenului │max. 114 m (peste cuplaje) │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Lăţimea maximă │în conformitate cu dimensiunea gabaritului │
│ │stocului existent │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Capacitatea nominală │≥ 1.200 pasageri/tren (4/mp), inclusiv min. 204 │
│ │locuri standard │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Corp │aliaj de aluminiu, oţel înalt aliat sau oţel │
│ │aliat cu cupru recomandat pentru fabricarea │
│ │materialului rulant, conform standardelor UE │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Boghiu │tip bimotor, roţi monobloc, suspensie dublă │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Motor │asincron trifazat cu rotor în scurt-circuit │
│ │suspendat │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Echipament tracţiune │invertor trifazat tensiune variabilă şi frecvenţă│
│ │variabilă, tehnologie IGBT, control digital │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Frânare │frână regenerativă electrodinamică combinată cu │
│ │frână reostatică, frână de fricţiune, frână de │
│ │blocare, frână de mână cu arc │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Air conditioning │în cabina de conducere │
├──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────┤
│Operation │ATC (ATP + ATO), înregistrarea parametrilor de │
│ │funcţionare │
└──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
Calendar Toate componentele proiectului ar trebui să fie terminate şi în deplină funcţionare înainte de sfârşitul anului 2017. Anexa A.1 - Descrierea tehnică Descrierea tehnică prezentată în anexa A.1 va fi înlocuită de noua Descriere tehnică după cum este prezentată în anexa I la prezentul Amendament nr. 1. 3. Obligaţii continue Prevederile Contractului de finanţare, cu excepţia celor amendate prin prezenta scrisoare, vor rămâne în vigoare. Împrumutatul recunoaşte şi este de acord că, altfel decât prevăzut şi agreat prin prezenta, această scrisoare nu constituie o derogare acordată de către Bancă sau modificarea oricărui altui termen sau condiţie a Contractului de finanţare şi legea aplicabilă. La solicitarea Băncii şi pe propria cheltuială, Împrumutatul va întreprinde toate acele acţiuni şi lucruri necesare şi sau de dorit să pună în aplicare modificările efectuate sau care urmează să fie efectuate în conformitate cu prezenta scrisoare. 4. Legea care guvernează şi jurisdicţia Prezenta scrisoare va fi guvernată de legile Marelui Ducat de Luxemburg, iar părţile semnatare se supun jurisdicţiei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene. Dacă sunteţi de acord cu cele de mai sus, vă rugăm să returnaţi două (2) originale ale acestei scrisori la Bancă, în atenţia doamnei Angela Iacomucci (tel. +352 4379 83466, e-mail: a.iacomucci@eib.org), iniţializate pe fiecare pagină, datate şi corespunzător semnate în numele şi din partea României, reprezentată de Ministerul Finanţelor Publice, împreună cu o copie certificată a semnăturilor autorizate, cu excepţia cazurilor deja prevăzute, până la şi nu mai târziu de "31 august 2015". Ulterior unei astfel de date, Banca îşi rezervă dreptul, la discreţia sa, prin înştiinţare adresată Împrumutatului, de a confirma dacă acceptarea acestei scrisori de către Împrumutat este considerată ca dată în mod valabil de către Împrumutat.
Cu stimă,
BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIŢII
Dietmar Dumlich Massimo Novo
Recunoscut şi convenit pentru şi în numele României
reprezentate de Ministerul Finanţelor Publice,
Attila Gyorgy,
secretar de stat
................
(nume şi funcţie)
Data: 3 august 2015.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.