Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 888 din 20 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 26 septembrie 2023.────────── BANCA MONDIALĂ BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE Asociaţia Internaţională de Dezvoltare 1818 H Street N.W. Washington, D.C. 20433 SUA (202) 473-1000 Adresă de corespondenţă electronică: INTBAFRAD Adresă de corespondenţă electronică: INDEVAS 30 iunie 2023 Excelenţa Sa, Marcel-Ioan Boloş, ministrul finanţelor Ministerul Finanţelor Bulevardul Libertăţii nr. 16, sectorul 5 Bucureşti, România Re: România: Împrumutul nr. 8950-RO (Proiect privind consolidarea infrastructurii şi a pregătirii pentru situaţii critice de urgenţă) Primul amendament la Acordul de împrumut Excelenţă, 1. Facem trimitere la Acordul de împrumut dintre România („Împrumutatul“) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare („Banca“) din data de 10 iulie 2019, cu privire la Proiectul menţionat mai sus („Acordul de împrumut“). Reţineţi că termenii scrişi cu majuscule utilizaţi în această scrisoare („Scrisoarea de amendament“) şi care nu sunt definiţi în prezentul document au semnificaţia atribuită acestora în Acordul de împrumut. 2. De asemenea, facem trimitere la scrisoarea dumneavoastră din data de 26 iunie 2023, prin care solicitaţi anumite modificări ale Proiectului, incluzând: (a) ajustări ale alocărilor orientative între părţile Proiectului; (b) adăugarea unei Părţi de răspuns contingent în situaţii de urgenţă în cadrul Proiectului; (c) revizuiri ale cadrului de rezultate; şi (d) actualizarea estimărilor de trageri. 3. Avem plăcerea să vă informăm că Banca este de acord cu solicitarea dumneavoastră şi, în legătură cu adăugarea unei Părţi de răspuns contingent în situaţii de urgenţă în cadrul Proiectului, propune modificarea Acordului de împrumut după cum urmează: (a) În anexa I a Acordului de împrumut se adaugă o nouă parte care va avea următorul cuprins: " PARTEA 4 Răspuns contingent în situaţii de urgenţă Furnizarea unui răspuns imediat la o criză sau urgenţă eligibilă, după cum este necesar." (b) Se adaugă următoarele prevederi în conformitate cu secţiunea I din anexa 2 la Acordul de împrumut: "D. Modalităţi de implementare pentru Partea 4 a Proiectului (Răspuns contingent în situaţii de urgenţă) 1. Pentru a asigura implementarea corespunzătoare a activităţilor de răspuns în situaţii de urgenţă contingente în conformitate cu Partea 4 a Proiectului («Partea de răspuns contingent în situaţii de urgenţă»), Împrumutatul se va asigura că: (a) este elaborat şi adoptat un manual («Manualul CERC») având forma şi conţinutul acceptabile pentru Bancă, care va prezenta în detaliu modalităţile de implementare a Părţii de răspuns contingent în situaţii de urgenţă, incluzând: (i) orice structuri sau practici instituţionale pentru coordonarea şi punerea în aplicare a Părţii de răspuns contingent în situaţii de urgenţă; (ii) activităţi specifice care pot fi incluse în Partea de răspuns contingent în situaţii de urgenţă, cheltuielile eligibile necesare pentru acestea («Cheltuieli pentru situaţii de urgenţă») şi orice proceduri pentru o astfel de includere; (iii) modalităţi de gestionare financiară pentru Partea de răspuns contingent în situaţii de urgenţă; (iv) metode şi proceduri de achiziţii publice pentru Partea de răspuns contingent în situaţii de urgenţă; (v) documentaţia necesară pentru tragerea sumelor de finanţare pentru finanţarea cheltuielilor în situaţii de urgenţă; (vi) o descriere a evaluărilor de mediu şi sociale şi a modalităţilor de gestionare pentru Partea de răspuns contingent în situaţii de urgenţă; şi (vii) un model de Plan de acţiune pentru situaţii de urgenţă; (b) Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţă este elaborat şi adoptat în forma şi conţinutul acceptabile pentru Bancă; (c) Partea de răspuns contingent în situaţii de urgenţă se desfăşoară în conformitate cu Manualul CERC şi cu Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţă; cu condiţia, totuşi, ca, în cazul unei neconcordanţe între dispoziţiile Manualului CERC sau ale Planului de acţiune pentru situaţii de urgenţă şi prezentul acord, dispoziţiile prezentului acord să prevaleze; şi (d) nici Manualul CERC, nici Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţă nu sunt modificate, suspendate, anulate, abrogate sau abandonate fără aprobarea prealabilă scrisă a Asociaţiei. 2. Împrumutatul se va asigura că structurile şi aranjamentele menţionate în Manualul CERC sunt menţinute pe tot parcursul implementării Părţii de răspuns contingent în situaţii de urgenţă, cu personal şi resurse adecvate satisfăcătoare pentru Bancă. 3. Împrumutatul se va asigura că: (a) instrumentele de mediu şi sociale necesare pentru Partea de răspuns contingent în situaţii de urgenţă sunt pregătite, dezvăluite şi adoptate în conformitate cu Manualul CERC şi ESCP şi având forma şi conţinutul acceptabile pentru Bancă; şi (b) Partea de răspuns contingent în situaţii de urgenţă se desfăşoară în conformitate cu instrumentele de mediu şi sociale într-un mod acceptabil pentru Bancă. 4. Activităţile din cadrul Părţii de răspuns contingent în situaţii de urgenţă vor fi întreprinse numai după ce a avut loc o criză sau o urgenţă eligibilă." (c) Tabelul de la secţiunea III.A din anexa 2 la Acordul de împrumut se înlocuieşte în întregime cu următorul tabel: "
┌─────────────┬───────────┬─────────────┐
│ │ │Procentul │
│ │Suma │cheltuielilor│
│ │alocată din│care urmează │
│„Categoria │împrumut │să fie │
│ │(exprimată │finanţate │
│ │în euro) │(inclusiv │
│ │ │impozite) │
├─────────────┼───────────┼─────────────┤
│(1) Bunuri, │ │ │
│lucrări, │ │ │
│servicii de │ │ │
│consultanţă │ │ │
│(inclusiv │ │ │
│auditul │ │ │
│Proiectului),│ │ │
│servicii, │ │ │
│altele decât │40.000.000 │100% │
│cele de │ │ │
│consultanţă, │ │ │
│instruire şi │ │ │
│costuri │ │ │
│operaţionale │ │ │
│Părţile 1, 2 │ │ │
│şi 3 ale │ │ │
│Proiectului │ │ │
├─────────────┼───────────┼─────────────┤
│(2) │ │ │
│Cheltuieli │ │ │
│pentru │0 │100% │
│situaţii de │ │ │
│urgenţă │ │ │
├─────────────┼───────────┼─────────────┤
│SUMA TOTALĂ │40.000.000“│ │
└─────────────┴───────────┴─────────────┘
" (d) Alineatul (1) din secţiunea III.B din anexa 2 la Acordul de împrumut se înlocuieşte în întregime cu următorul text: "1. Fără a contraveni dispoziţiilor din partea A de mai sus, nu se va face nicio tragere pentru: (a) plăţile efectuate înainte de data semnării; şi (b) pentru cheltuielile pentru situaţii de urgenţă din categoria 2, cu excepţia cazului în care şi până când toate condiţiile următoare au fost îndeplinite în ceea ce priveşte cheltuielile menţionate: (i) A) Împrumutatul a stabilit că a avut loc o criză eligibilă sau o situaţie de urgenţă şi a transmis Băncii o cerere de tragere a sumelor Împrumutului din categoria 2; şi (B) Banca a fost de acord cu o astfel de determinare, a acceptat cererea menţionată şi a notificat Împrumutatul cu privire la aceasta; şi (ii) Împrumutatul a adoptat Manualul CERC şi Planul de acţiune pentru situaţii de urgenţă, în forma şi conţinutul acceptabile pentru Bancă." (e) Documentul ataşat la Acordul de împrumut se modifică prin adăugarea şi ordonarea alfabetică a următorilor termeni şi definiţii şi, în consecinţă, termenii şi definiţiile rămase sunt renumerotate pentru a menţine ordinea alfabetică: "(i) «Manual CERC» înseamnă manualul menţionat în secţiunea D.1. (a) din anexa 2 la prezentul acord, deoarece acest manual poate fi actualizat periodic cu acordul Băncii şi care face parte integrantă din Manualul operaţional.(ii) «Parte de răspuns contingent în situaţii de urgenţă» înseamnă orice activitate sau activităţi care urmează să fie desfăşurate în temeiul Părţii 4 a Proiectului pentru a răspunde unei crize eligibile sau situaţii de urgenţă.(iii) «Plan de acţiune pentru situaţii de urgenţă» înseamnă planul menţionat în Secţiunea D.1. (b) din anexa 2 la prezentul acord, care detaliază activităţile, bugetul, planul de implementare şi măsurile de monitorizare şi evaluare, pentru a răspunde crizei eligibile sau situaţiei de urgenţă.(iv) «Criză eligibilă sau situaţie de urgenţă» înseamnă un eveniment care a provocat sau este probabil să provoace iminent un impact economic şi/sau social negativ major Împrumutatului, asociat cu o criză sau un dezastru natural sau provocat de om.(v) «Cheltuieli pentru situaţii de urgenţă» înseamnă oricare dintre cheltuielile eligibile prevăzute în Manualul CERC la care se face referire în secţiunea D.1. (a) din anexa 2 la prezentul acord şi necesare pentru Partea de răspuns contingent în situaţii de urgenţă." 4. Toate celelalte prevederi ale Acordului de împrumut, cu excepţia celor modificate prin prezenta scrisoare de amendament, vor rămâne în vigoare şi îşi vor produce efectele integral. 5. Vă rugăm să confirmaţi acordul dumneavoastră cu modificarea de mai sus prin aplicarea semnăturii şi a datei pe două exemplare originale ale acestei scrisori de amendament în spaţiile furnizate mai jos. Prezenta scrisoare de amendament va intra în vigoare de la data contrasemnării, la primirea de către Bancă a: (a) unui exemplar original complet semnat al prezentei scrisori de amendament şi (b) dovezi ale adoptării Manualului operaţional al Proiectului revizuit, având forma şi conţinutul satisfăcătoare pentru Bancă. Cu stimă, BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE Anna Akhalkatsi, manager de ţară, România Regiunea Europa şi Asia Centrală De acord: România
┌──────────┬───────────────────────────┐
│Prin: │ │
├──────────┼───────────────────────────┤
│ │Reprezentant autorizat │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Nume: │Alin Marius Andrieş │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Funcţie: │secretar de stat │
├──────────┼───────────────────────────┤
│Data: │4 iulie 2023 │
└──────────┴───────────────────────────┘
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.