Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
AMENDAMENT din 4 decembrie 2008 la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata
EMITENT: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010
AMENDAMENT din 4 decembrie 2008
la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendatã
EMITENT: ORGANIZAŢIA MARITIMÃ INTERNAŢIONALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010
CAPITOLUL II-1
Construcţie - structurã, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electrice
Partea A
Generalitãţi
Regula 2 - Definiţii
1. Dupã paragraful 26 existent se adaugã urmãtorul nou paragraf 27:
"27 Codul IS din 2008 înseamnã Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navelor în starea intactã, care cuprinde o introducere, partea A (prevederi care vor fi considerate obligatorii) şi partea B (prevederi care vor fi considerate cã au un caracter de recomandare), aşa cum a fost adoptat prin rezoluţia MSC.267(85), cu condiţia ca:
.1 amendamentele la introducere şi la partea A din Cod sã fie adoptate, sã fie intrate în vigoare şi sã aibã efect în conformitate cu prevederile art. VIII din prezenta Convenţie privind procedura de amendare aplicabilã anexei, cu excepţia cap. I al acesteia; şi
.2 amendamentele la partea B din Cod sã fie adoptate de cãtre Comitetul Securitãţii Maritime în conformitate cu regulile sale de procedurã."
Partea B-1
Stabilitate
Regula 5 - Informaţii asupra stabilitãţii intacte a navei
2. Din titlul existent al regulii se eliminã cuvântul "informaţii".
3. În paragraful 1, dupã fraza existentã se adaugã urmãtoarea nouã frazã:
"Suplimentar faţã de orice alte cerinţe aplicabile din prezentele reguli, navele cu o lungime mai mare sau egalã cu 24 m, construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, trebuie sã respecte cel puţin cerinţele din partea A din Codul IS din 2008."
CAPITOLUL II-2
Construcţie - protecţia contra incendiului, detectarea şi stingerea incendiului
Partea A
Generalitãţi
Regula 1 - Aplicare
4. Se adaugã urmãtorul nou paragraf 2.3:
"2.3 Navele construite la 1 iulie 2002 sau dupã aceastã datã şi înainte de 1 iulie 2010 trebuie sã respecte prevederile paragrafelor 7.1.1, 7.4.4.2, 7.4.4.3 şi 7.5.2.1.2 din regula 9, aşa cum au fost adoptate prin Rezoluţia MSC.99(73)."
Partea C
Stingerea incendiului
Regula 9 - Localizarea incendiului
5. Ultima frazã din paragraful 4.1.1.2 se mutã într-un nou paragraf distinct 4.1.1.3 şi urmãtoarele paragrafe existente se renumeroteazã în mod corespunzãtor.
6. Urmãtorul text se adaugã la sfârşitul paragrafului 4.1.1.2:
"Dacã sunt aprobate uşi, la care pragul nu face parte din cadrul uşii şi care se monteazã la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, acestea trebuie sã fie montate astfel încât golul sub uşã sã nu depãşeascã 12 mm. Un prag din material incombustibil trebuie sã fie montat sub uşã astfel încât la închiderea uşii acoperirile pardoselilor sã nu treacã pe sub uşã."
7. La sfârşitul paragrafului 4.1.2.1 se adaugã urmãtorul text:
"Dacã sunt aprobate uşi, la care pragul nu face parte din cadrul uşii şi care se monteazã la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, acestea trebuie sã fie montate astfel încât golul sub uşã sã nu depãşeascã 25 mm."
8. La paragraful 4.2.1, dupã prima frazã se adaugã urmãtorul text:
"Uşile aprobate de clasa «A», la care pragul nu face parte din cadrul uşii şi care se monteazã la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, trebuie sã fie montate astfel încât golul sub uşã sã nu depãşeascã 12 mm şi un prag din material incombustibil trebuie sã fie montat sub uşã astfel încât la închiderea uşii acoperirile pardoselilor sã nu treacã pe sub uşã. Uşile aprobate de clasa «B», la care pragul nu face parte din cadrul uşii şi care se monteazã la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, trebuie sã fie montate astfel încât golul sub uşã sã nu depãşeascã 25 mm."
9. La paragraful 7.1.1, în prima şi a doua frazã se înlocuiesc cuvintele "dintr-un material incombustibil" cu cuvintele "din oţel sau dintr-un material echivalent".
10. La începutul paragrafului 7.1.1.1, se adaugã cuvintele "conform paragrafului 7.1.1.2" şi se adaugã cuvântul "oricare" înaintea cuvântului "materiale".
11. Urmãtorul nou paragraf 7.1.1.2 se adaugã dupã paragraful existent 7.1.1.1, iar paragrafele ulterioare se renumeroteazã în mod corespunzãtor:
".2 La navele construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, conductele trebuie sã fie confecţionate dintr-un material incombustibil rezistent la cãldurã, care poate sã fie acoperit în interior şi în exterior cu membrane având putere lentã de propagare a flãcãrii şi, fiecare, având o putere caloricã**) care sã nu depãşeascã 45 MJ/m² din suprafaţa lor pentru grosimea utilizatã;
--------
**) Se face referire la recomandãrile publicate de cãtre Organizaţia Internaţionalã pentru Standardizare, în special publicaţia ISO 1716:2002, Determinarea potenţialului caloric."
12. În paragraful 7.4.4.2, cuvântul "incombustibil" se înlocuieşte cu cuvintele "oţel sau un material echivalent".
13. În paragraful 7.4.4.3, cuvântul "incombustibil" se înlocuieşte cu cuvintele "oţel sau un material echivalent".
14. La începutul paragrafului 7.4.4.3.1, se adaugã cuvintele "conform paragrafului 7.4.4.3.2", iar cuvintele "din oricare material" înlocuiesc cuvintele "dintr-un material".
15. Urmãtorul nou paragraf 7.4.4.3.2 se adaugã dupã paragraful existent 7.4.4.3.1, iar paragrafele ulterioare se renumeroteazã în mod corespunzãtor:
".3.2 La navele construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã, conductele trebuie sã fie confecţionate dintr-un material incombustibil rezistent la cãldurã, care poate sã fie acoperit în interior şi în exterior cu membrane având putere lentã de propagare a flãcãrii şi, fiecare, având o putere caloricã*) care sã nu depãşeascã 45 MJ/m² din suprafaţa lor pentru grosimea utilizatã;
----------
* Se face referire la recomandãrile publicate de cãtre Organizaţia Internaţionalã pentru Standardizare, în special publicaţia ISO 1716:2002, Determinarea potenţialului caloric."
16. La sfârşitul paragrafului 7.5.2.1.2, se adaugã cuvintele "şi, suplimentar, o perdea contra incendiului la partea superioarã a capãtului conductei".
Regula 10 - Combaterea incendiului
17. Dupã paragraful 10.2.5 existent se introduce urmãtorul nou paragraf 10.2.6:
"10.2.6 Navele de pasageri care transportã mai mult de 36 de pasageri şi care sunt construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã trebuie sã aibã la bord mijloace amplasate în mod corespunzãtor pentru a reîncãrca buteliile de aer fãrã contaminare. Aceste mijloace pentru reîncãrcare trebuie sã fie:
.1 compresoare pentru aparatele de respiraţie alimentate de la tabloul principal de distribuţie şi de la tabloul de distribuţie în caz de avarie sau acţionate independent, având o capacitate maximã de 60 l/min. pe aparatul de respiraţie cerut, fãrã sã depãşeascã 420 l/min.; sau
.2 sisteme de stocare în recipiente autonome sub presiune având o presiune suficientã pentru a reîncãrca aparatele de respiraţie utilizate la bord, precum şi o capacitate de cel puţin 1.200 l pe aparatul de respiraţie cerut, dar care sã nu depãşeascã 50.000 l de aer liber."
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: