Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 30 iulie 2015  convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 7 aprilie 2015 şi 30 iulie 2015 şi la Bruxelles la 7 septembrie 2015 între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut (Proiect privind controlul integrat al poluării cu nutrienţi) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă acordată din Fondul Global de Mediu (Proiect privind controlul integrat al poluării cu nutrienţi) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnate la Bucureşti la 28 decembrie 2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENT din 30 iulie 2015 convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 7 aprilie 2015 şi 30 iulie 2015 şi la Bruxelles la 7 septembrie 2015 între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut (Proiect privind controlul integrat al poluării cu nutrienţi) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă acordată din Fondul Global de Mediu (Proiect privind controlul integrat al poluării cu nutrienţi) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnate la Bucureşti la 28 decembrie 2007

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 850 din 16 noiembrie 2015

SCHIMB DE SCRISORI
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    Secretar de stat
    Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
    Doamnei Mamta Murthi
    Director de ţară Europa Centrală şi Ţările Baltice
    Re: Proiectul privind Controlul integrat al poluării cu nutrienţi nr. 4.873-RO şi Facilitatea Globală de Mediu dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare - Extinderea datei-limită de tragere
    Bucureşti, 7 aprilie 2015
    Stimată Doamnă Murthy,
    La cererea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, dorim să vă aducem la cunoştinţă solicitarea noastră referitoare la extinderea cu un an a Acordului de împrumut şi a Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă menţionate anterior, precum şi la realocarea sumelor grantului în cadrul componentelor aferente.
    După cum cunoaşteţi deja, până acum, acest proiect este singurul care, graţie sprijinului acordat de către bancă, sprijină autorităţile române în ceea ce priveşte îndeplinirea cerinţelor Directivei Nitraţi a Uniunii Europene. Acesta este motivul pentru care nu ne putem permite să pierdem nicio sumă din valoarea grantului şi împrumutului.
    Cu toate că s-a înregistrat un important progres în implementarea împrumutului, vom avea nevoie de mai mult timp pentru a aborda trei obiective majore:
    a) îndeplinirea tuturor obiectivelor proiectului;
    b) creşterea concursului nostru în sprijinirea absorbţiei fondurilor Uniunii Europene;
    c) pregătirea unui potenţial nou proiect în acelaşi domeniu.

    Îndeplinirea tuturor obiectivelor proiectului
    Deşi s-a înregistrat un progres important, situaţia curentă a proiectului face incertă existenţa timpului necesar pentru:
    - realizarea recepţiei şi a plăţilor finale pentru 20 de platforme finanţate din sumele împrumutului;
    - executarea testelor finale de funcţionare pentru instalaţia-pilot pentru producţia de biogaz şi prin urmare recepţia finală şi plăţile finale din sumele grantului.
    În acest sens, va fi nevoie, de asemenea, de o realocare în cadrul componentelor grantului, prin creşterea valorii la componentele I şi III şi prin diminuarea sumelor alocate celorlalte două componente (după cum se prezintă în anexa ataşată). Această realocare va creşte suma aferentă componentei biogaz, cea mai importantă componentă a proiectului, şi va creşte, de asemenea, suma alocată în scopul sporirii gradului de conştientizare naţională şi regională, care prezintă rezultatele proiectului şi sprijină totodată comunităţile locale în replicarea rezultatelor obţinute.
    Sprijin complementar pentru un management adecvat al nutrienţilor
    Prin Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală se pot finanţa investiţiile pentru depozitarea şi gospodărirea gunoiului de grajd propuse fie de autorităţile locale, fie de fermieri individuali, sub rezerva respectării Codului de bune practici agricole, care implică, între altele, existenţa unor platforme de colectare la nivelul fiecărei autorităţi locale (platforme finanţate în cadrul prezentului nostru proiect).
    Extinderea datei-limită de tragere a Acordului de împrumut şi a Acordului de asistenţă nerambursabilă ne va pune la dispoziţie calendarul de finalizare şi liniile directoare, grila de evaluare, metodele de control şi monitorizare, toate pentru subproiectele pregătite pentru îndeplinirea Directivei Nitraţi, finanţate din fonduri europene, şi ne va permite să transmitem cunoştinţele viitorilor beneficiari, după cum a fost solicitat din partea ministerelor implicate.
    Pentru cele două puncte subliniate, proiectul este sprijinit în mod continuu de către conducerea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, care a alocat sume bugetare suficiente pentru anul curent şi pentru anul viitor, pentru a permite realizarea activităţilor planificate.
    Campania de sensibilizare a opiniei publice desfăşurate în cadrul proiectului a avut, de asemenea, un impact enorm asupra comunităţilor locale, populaţia fiind mult mai interesată în obţinerea de informaţii cu privire la calitatea apei potabile. Această campanie, împreună cu investiţiile făcute deja, duce la o scădere importantă a bolii albastre în rândul copiilor din judeţele în care a fost implementat proiectul (de exemplu, de la 77 la sută în 2009 la 63 la sută în 2013, potrivit raportului din 2013 al Institutului Naţional de Sănătate Publică). Această iniţiativă poate continua în cazul în care se prelungesc ambele contracte.
    Extinderea cu un an a Acordului de împrumut şi a Acordului de asistenţă nerambursabilă va oferi UMP timpul necesar pentru a-şi aduce contribuţia la Raportul de finalizare a proiectului, pentru a executa plăţile finale, pentru a închide toate conturile şi pentru a întreprinde toate activităţile administrative necesare pentru închiderea proiectului dar, să fie, încă prezentă cu experienţa şi cunoştinţele sale pentru pregătirea împreună cu echipa Băncii a unui potenţial nou proiect, în scopul de a continua să protejeze populaţia şi ţara împotriva poluării cu nutrienţi şi pentru a sprijini respectarea Directivei Nitraţi a Uniunii Europene.
    În speranţa că solicitarea noastră va fi sprijinită, aşteptăm cât mai curând răspunsul dumneavoastră.
    Cu sinceritate,
    Attila Gyorgy,
    secretar de stat
    Anexa 2 la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă acordată din Fondul Global de Mediu

    
    ┌────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┐
    │ Categoria │ Suma alocată │ Sumele │ Sumele din │
    │ │ din grant │ realocate │ grant după │
    │ │ (exprimată │ │ realocare │
    │ │ în USD) │ │ (exprimate │
    │ │ │ │ în USD) │
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(1) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
    │şi instruire în cadrul părţii I a │ │ │ │
    │Proiectului │ 3.096.234,36│ +296.373,26│ 3.392.607,62│
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(2) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
    │şi instruire în cadrul părţii a II-a a │ │ │ │
    │Proiectului │ 1.921.191,43│ -296.373,26│ 1.624.818,17│
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(3) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
    │şi instruire în cadrul părţii a III-a a │ │ │ │
    │Proiectului │ 127.300,00│ +69.193,22│ 196.493,22│
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(4) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
    │(inclusiv audituri) şi costuri de operare în│ │ │ │
    │cadrul a părţii a IV-a a Proiectului │ 355.274,21│ -69.193,22│ 286.080,99│
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │TOTAL │ 5.500.000,00│ - │ 5.500.000,00│
    └────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┘


    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    Secretar de stat
    Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
    Doamnei Mamta Murthi
    Director de ţară pentru Europa Centrală şi Ţările Baltice
    Referitor: Proiectul privind Controlul integrat al poluării cu nutrienţi nr. 4.873-RO şi Facilitatea Globală de Mediu dintre România şi BIRD - Realocarea sumelor
    Bucureşti, 30 iulie 2015
    Stimată doamnă Murthi,
    La solicitarea Ministerului Mediului şi Pădurilor dorim să vă aducem la cunoştinţă solicitarea privind necesitatea de cuantificare a sumelor disponibile pentru fiecare componentă din cadrul Acordului de împrumut nr. 4.873 şi realocarea acestor sume cu scopul îndeplinirii obiectivelor Proiectului.
    În acest scop, realocările propuse se referă la următoarele aspecte:
    În cadrul părţii a II-a a Proiectului - Consolidare instituţională şi dezvoltarea capacităţii, ca o consecinţă a necesităţii de întărire a capacităţii instituţionale de furnizare de servicii publice, monitorizare, control şi raportare în cadrul Directivei Nitraţi, suma de 449.713,20 euro va fi utilizată pentru sprijinirea Administraţiei Naţionale "Apele Române", Agenţiei de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură, precum şi a tuturor instituţiilor implicate în implementarea Directivei Nitraţi în scopul întăririi interacţiunii dintre acestea în domeniul promovării utilizării eficiente şi sustenabile a utilizării gunoiului de grajd şi a altor fertilizanţi, precum şi în vederea creşterii capacităţii de inspecţie şi control în teritoriu, pregătire şi consultanţă pentru reprezentanţii ANAR, implicaţi în implementarea Directivei Nitraţi, urmărindu-se de asemenea dotarea acestora cu echipamente moderne pentru colectarea datelor, interpretarea şi întocmirea raportărilor către Uniunea Europeană pe Directiva Nitraţi.
    În cadrul părţii a III-a a Proiectului - Strategia de informare publică şi replicare - suma de 327.446,98 euro va fi folosită pentru desfăşurarea unor campanii de informare şi conştientizare publică, esenţiale în implementarea practicilor agricole pentru protejarea mediului în fermele mici şi mijlocii şi pentru creşterea impactului Proiectului. Fermierii şi autorităţile publice locale vor fi, prin urmare, mai bine informaţi cu privire la disponibilitatea resurselor financiare pentru conformarea la cerinţele Directivei Nitraţi a Uniunii Europene, iar asistenţa tehnică va fi acordată în scopul accesării cu succes a prezentelor surse financiare.
    În cadrul părţii a IV-a a Proiectului - Conducerea Proiectului - suma de 766.546,72 euro va fi utilizată atât pentru cheltuieli suplimentare cu implementarea, cât şi pentru realizarea unui studiu prin care să se cuantifice eficienţa Proiectului la finalul perioadei de implementare, după cum au solicitat reprezentanţii BIRD cu ocazia ultimei misiuni de supervizare desfăşurate în mai 2015. Acest studiu urmează să fie realizat în conformitate cu procedurile Băncii Mondiale şi va include prezentarea impactului economic, social şi de mediu al Proiectului.
    Valoarea totală de 1.543.706,90 euro solicitată în cadrul componentelor Proiectului descrise mai sus poate fi obţinută prin realocarea sumelor în cadrul părţii I a Proiectului - Investiţii la nivel de comună în zonele vulnerabile la nitraţi -, reprezentând în special economii înregistrate în cadrul platformelor pentru depozitarea gunoiului de grajd, seturi de echipamente necesare operării acestora, precum şi sisteme de canalizare.
    Situaţia realocărilor solicitate în cadrul categoriilor Acordului de împrumut nr. 4.873 se prezintă după cum urmează:

    
    ┌────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┐
    │ Categoria de tragere │ Suma din │ Sumele │ Suma din │
    │ │ împrumut │ realocate │ împrumut │
    │ │ alocată │ │ rezultată │
    │ │ iniţial │ │ în urma │
    │ │ (exprimată │ │ realocării │
    │ │ în euro) │ │ (exprimată │
    │ │ │ │ în euro) │
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(1) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
    │şi instruire în cadrul părţii I a │ │ │ │
    │Proiectului │ 42.052.738,56│ -1.543.706,90│ 40.509.031,66│
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(2) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
    │şi instruire în cadrul părţii a II-a a │ │ │ │
    │Proiectului │ 3.364.489,10│ 449.713,20│ 3.814.202,30│
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(3) Bunuri, lucrări de consultanţă şi │ │ │ │
    │instruire în cadrul părţii a III-a a │ │ │ │
    │Proiectului │ 1.953.207,40│ 327.446,98│ 2.280.654,38│
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(4) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
    │(inclusiv audituri) şi costuri de operare în│ │ │ │
    │cadrul părţii a IV-a a Proiectului │ 2.629.564,94│ 766.546,72│ 3.396.111,66│
    ├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │Total │ 50.000.000,00│ 0,00│ 50.000.000,00│
    └────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┘


    În speranţa că solicitarea noastră va întruni înţelegerea şi sprijinul dumneavoastră, aşteptăm cât mai curând răspunsul dumneavoastră.
    Cu stimă,
    Attila Gyorgy
    secretar de stat
    C.C.: Doamnei Elisabetta Capannelli,
    director de ţară
    Grupul Băncii Mondiale
    Europa Centrală şi Ţările Baltice
    Europa şi Regiunea Asia Centrală
    Bd. Marmix nr. 17, etajul 2, Bruxelles 1000, Belgia
    Tel: (+32 2) 504 09 99
    7 septembrie 2015
    Excelenţei Sale,
    Eugen Orlando Teodorovici
    Ministerul Finanţelor Publice
    Bucureşti, România
    Stimate domnule ministru,
    România - Proiectul privind Controlul integrat al poluării cu nutrienţi (CIPN)
    (Împrumut nr. 4.873-RO şi Facilitatea Globală de Mediu TF058040-RO)
    Ne referim la: (i) Acordul dintre România (Împrumutatul) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), datat 28 decembrie 2007 şi amendat la 13 iulie 2012 (Acordul de împrumut); şi (ii) Acordul dintre România (Beneficiarul) şi Banca, acţionând ca Agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, datat 28 decembrie 2007 şi amendat la 13 iulie 2012 (Acordul de Grant), toate referitoare la Proiectul menţionat mai sus, şi la scrisorile datate 7 aprilie 2015 şi 30 iulie 2015 primite din partea domnului Attila Gyorgy, secretar de stat, cu solicitarea prelungirii datei de închidere şi a realocării sumelor între componentele Proiectului din cadrul acordurilor de împrumut şi de grant.
    Banca este de acord cu solicitarea dumneavoastră. În consecinţă, Banca:
    1. a realocat sumele împrumutului atribuite în tabelul din cadrul secţiunii IV. A.2 din anexa 2 la Acordul de împrumut după cum sunt prezentate în anexa 1 la prezenta scrisoare;
    2. a realocat sumele grantului atribuite în tabelul din secţiunea IV. A.2 din anexa 2 la Acordul de Grant după cum sunt prezentate în anexa 2 la prezenta scrisoare; şi
    3. a stabilit data de 31 mai 2017 ca termen-limită pentru scopurile secţiunii IV. B.2 din anexa 2 la Acordul de împrumut şi Acordul de Grant.
    Cu sinceritate,
    Christian Bodewig,
    director regional interimar
    Europa Centrală şi Ţările Baltice
    Europa şi Regiunea Asia Centrală
    C.C.: Domnului Attila Gyorgy, secretar de stat, Ministerul Finanţelor Publice
    Doamnei Boni Cucu, director general, Ministerul Finanţelor Publice
    Doamnei Carmen Ghiţă, şef serviciu, Ministerul Finanţelor Publice
    Domnului Frank Heemskerk, director executiv, Banca Mondială
    Verificat: Kulsum Ahmed, practicant
    ANEXA 1


    
    ┌────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┐
    │ Categoria de tragere │ Suma din │ Procentul de │
    │ │ împrumut │ cheltuieli │
    │ │ alocată │ ce urmează │
    │ │ (exprimată │ a fi │
    │ │ în euro) │ finanţat │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(1) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
    │instruire în cadrul părţii I a Proiectului │ 40.509.031,66│ 100% │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(2) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
    │instruire în cadrul părţii a II-a a Proiectului │ 3.814.202,30│ 100% │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(3) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
    │instruire în cadrul părţii a III-a a Proiectului│ 2.280.654,38│ 100% │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(4) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă │ │ │
    │(inclusiv audituri) şi costuri de operare în │ │ │
    │cadrul părţii a IV-a a Proiectului │ 3.396.111,66│ 100% │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │Total │ 50.000.000,00│ │
    └────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┘

    ANEXA 2


    ┌────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┐
    │ Categoria de tragere │ Suma din │ Procentul de │
    │ │ grant │ cheltuieli │
    │ │ alocată │ ce urmează │
    │ │ (exprimată │ a fi │
    │ │ în USD) │ finanţat │
    │ │ │ │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(1) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
    │instruire în cadrul părţii I a Proiectului │ 3.392.607,62│ 100% │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(2) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
    │instruire în cadrul părţii a II-a a Proiectului │ 1.624.818,17│ 100% │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(3) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
    │instruire în cadrul părţii a III-a a Proiectului│ 196.493,22│ 100% │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │(4) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă │ │ │
    │(inclusiv audituri) şi costuri de operare în │ │ │
    │cadrul părţii a IV-a a Proiectului │ 286.080,99│ 100% │
    ├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
    │Total │ 5.500.000,00│ │
    └────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┘



    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016