Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
SCHIMB DE SCRISORI MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Secretar de stat Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Doamnei Mamta Murthi Director de ţară Europa Centrală şi Ţările Baltice Re: Proiectul privind Controlul integrat al poluării cu nutrienţi nr. 4.873-RO şi Facilitatea Globală de Mediu dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare - Extinderea datei-limită de tragere Bucureşti, 7 aprilie 2015 Stimată Doamnă Murthy, La cererea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, dorim să vă aducem la cunoştinţă solicitarea noastră referitoare la extinderea cu un an a Acordului de împrumut şi a Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă menţionate anterior, precum şi la realocarea sumelor grantului în cadrul componentelor aferente. După cum cunoaşteţi deja, până acum, acest proiect este singurul care, graţie sprijinului acordat de către bancă, sprijină autorităţile române în ceea ce priveşte îndeplinirea cerinţelor Directivei Nitraţi a Uniunii Europene. Acesta este motivul pentru care nu ne putem permite să pierdem nicio sumă din valoarea grantului şi împrumutului. Cu toate că s-a înregistrat un important progres în implementarea împrumutului, vom avea nevoie de mai mult timp pentru a aborda trei obiective majore: a) îndeplinirea tuturor obiectivelor proiectului; b) creşterea concursului nostru în sprijinirea absorbţiei fondurilor Uniunii Europene; c) pregătirea unui potenţial nou proiect în acelaşi domeniu. Îndeplinirea tuturor obiectivelor proiectului Deşi s-a înregistrat un progres important, situaţia curentă a proiectului face incertă existenţa timpului necesar pentru: - realizarea recepţiei şi a plăţilor finale pentru 20 de platforme finanţate din sumele împrumutului; - executarea testelor finale de funcţionare pentru instalaţia-pilot pentru producţia de biogaz şi prin urmare recepţia finală şi plăţile finale din sumele grantului. În acest sens, va fi nevoie, de asemenea, de o realocare în cadrul componentelor grantului, prin creşterea valorii la componentele I şi III şi prin diminuarea sumelor alocate celorlalte două componente (după cum se prezintă în anexa ataşată). Această realocare va creşte suma aferentă componentei biogaz, cea mai importantă componentă a proiectului, şi va creşte, de asemenea, suma alocată în scopul sporirii gradului de conştientizare naţională şi regională, care prezintă rezultatele proiectului şi sprijină totodată comunităţile locale în replicarea rezultatelor obţinute. Sprijin complementar pentru un management adecvat al nutrienţilor Prin Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală se pot finanţa investiţiile pentru depozitarea şi gospodărirea gunoiului de grajd propuse fie de autorităţile locale, fie de fermieri individuali, sub rezerva respectării Codului de bune practici agricole, care implică, între altele, existenţa unor platforme de colectare la nivelul fiecărei autorităţi locale (platforme finanţate în cadrul prezentului nostru proiect). Extinderea datei-limită de tragere a Acordului de împrumut şi a Acordului de asistenţă nerambursabilă ne va pune la dispoziţie calendarul de finalizare şi liniile directoare, grila de evaluare, metodele de control şi monitorizare, toate pentru subproiectele pregătite pentru îndeplinirea Directivei Nitraţi, finanţate din fonduri europene, şi ne va permite să transmitem cunoştinţele viitorilor beneficiari, după cum a fost solicitat din partea ministerelor implicate. Pentru cele două puncte subliniate, proiectul este sprijinit în mod continuu de către conducerea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, care a alocat sume bugetare suficiente pentru anul curent şi pentru anul viitor, pentru a permite realizarea activităţilor planificate. Campania de sensibilizare a opiniei publice desfăşurate în cadrul proiectului a avut, de asemenea, un impact enorm asupra comunităţilor locale, populaţia fiind mult mai interesată în obţinerea de informaţii cu privire la calitatea apei potabile. Această campanie, împreună cu investiţiile făcute deja, duce la o scădere importantă a bolii albastre în rândul copiilor din judeţele în care a fost implementat proiectul (de exemplu, de la 77 la sută în 2009 la 63 la sută în 2013, potrivit raportului din 2013 al Institutului Naţional de Sănătate Publică). Această iniţiativă poate continua în cazul în care se prelungesc ambele contracte. Extinderea cu un an a Acordului de împrumut şi a Acordului de asistenţă nerambursabilă va oferi UMP timpul necesar pentru a-şi aduce contribuţia la Raportul de finalizare a proiectului, pentru a executa plăţile finale, pentru a închide toate conturile şi pentru a întreprinde toate activităţile administrative necesare pentru închiderea proiectului dar, să fie, încă prezentă cu experienţa şi cunoştinţele sale pentru pregătirea împreună cu echipa Băncii a unui potenţial nou proiect, în scopul de a continua să protejeze populaţia şi ţara împotriva poluării cu nutrienţi şi pentru a sprijini respectarea Directivei Nitraţi a Uniunii Europene. În speranţa că solicitarea noastră va fi sprijinită, aşteptăm cât mai curând răspunsul dumneavoastră. Cu sinceritate, Attila Gyorgy, secretar de stat Anexa 2 la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă acordată din Fondul Global de Mediu
┌────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ Categoria │ Suma alocată │ Sumele │ Sumele din │
│ │ din grant │ realocate │ grant după │
│ │ (exprimată │ │ realocare │
│ │ în USD) │ │ (exprimate │
│ │ │ │ în USD) │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(1) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
│şi instruire în cadrul părţii I a │ │ │ │
│Proiectului │ 3.096.234,36│ +296.373,26│ 3.392.607,62│
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(2) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
│şi instruire în cadrul părţii a II-a a │ │ │ │
│Proiectului │ 1.921.191,43│ -296.373,26│ 1.624.818,17│
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(3) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
│şi instruire în cadrul părţii a III-a a │ │ │ │
│Proiectului │ 127.300,00│ +69.193,22│ 196.493,22│
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(4) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
│(inclusiv audituri) şi costuri de operare în│ │ │ │
│cadrul a părţii a IV-a a Proiectului │ 355.274,21│ -69.193,22│ 286.080,99│
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│TOTAL │ 5.500.000,00│ - │ 5.500.000,00│
└────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┘
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Secretar de stat Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Doamnei Mamta Murthi Director de ţară pentru Europa Centrală şi Ţările Baltice Referitor: Proiectul privind Controlul integrat al poluării cu nutrienţi nr. 4.873-RO şi Facilitatea Globală de Mediu dintre România şi BIRD - Realocarea sumelor Bucureşti, 30 iulie 2015 Stimată doamnă Murthi, La solicitarea Ministerului Mediului şi Pădurilor dorim să vă aducem la cunoştinţă solicitarea privind necesitatea de cuantificare a sumelor disponibile pentru fiecare componentă din cadrul Acordului de împrumut nr. 4.873 şi realocarea acestor sume cu scopul îndeplinirii obiectivelor Proiectului. În acest scop, realocările propuse se referă la următoarele aspecte: În cadrul părţii a II-a a Proiectului - Consolidare instituţională şi dezvoltarea capacităţii, ca o consecinţă a necesităţii de întărire a capacităţii instituţionale de furnizare de servicii publice, monitorizare, control şi raportare în cadrul Directivei Nitraţi, suma de 449.713,20 euro va fi utilizată pentru sprijinirea Administraţiei Naţionale "Apele Române", Agenţiei de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură, precum şi a tuturor instituţiilor implicate în implementarea Directivei Nitraţi în scopul întăririi interacţiunii dintre acestea în domeniul promovării utilizării eficiente şi sustenabile a utilizării gunoiului de grajd şi a altor fertilizanţi, precum şi în vederea creşterii capacităţii de inspecţie şi control în teritoriu, pregătire şi consultanţă pentru reprezentanţii ANAR, implicaţi în implementarea Directivei Nitraţi, urmărindu-se de asemenea dotarea acestora cu echipamente moderne pentru colectarea datelor, interpretarea şi întocmirea raportărilor către Uniunea Europeană pe Directiva Nitraţi. În cadrul părţii a III-a a Proiectului - Strategia de informare publică şi replicare - suma de 327.446,98 euro va fi folosită pentru desfăşurarea unor campanii de informare şi conştientizare publică, esenţiale în implementarea practicilor agricole pentru protejarea mediului în fermele mici şi mijlocii şi pentru creşterea impactului Proiectului. Fermierii şi autorităţile publice locale vor fi, prin urmare, mai bine informaţi cu privire la disponibilitatea resurselor financiare pentru conformarea la cerinţele Directivei Nitraţi a Uniunii Europene, iar asistenţa tehnică va fi acordată în scopul accesării cu succes a prezentelor surse financiare. În cadrul părţii a IV-a a Proiectului - Conducerea Proiectului - suma de 766.546,72 euro va fi utilizată atât pentru cheltuieli suplimentare cu implementarea, cât şi pentru realizarea unui studiu prin care să se cuantifice eficienţa Proiectului la finalul perioadei de implementare, după cum au solicitat reprezentanţii BIRD cu ocazia ultimei misiuni de supervizare desfăşurate în mai 2015. Acest studiu urmează să fie realizat în conformitate cu procedurile Băncii Mondiale şi va include prezentarea impactului economic, social şi de mediu al Proiectului. Valoarea totală de 1.543.706,90 euro solicitată în cadrul componentelor Proiectului descrise mai sus poate fi obţinută prin realocarea sumelor în cadrul părţii I a Proiectului - Investiţii la nivel de comună în zonele vulnerabile la nitraţi -, reprezentând în special economii înregistrate în cadrul platformelor pentru depozitarea gunoiului de grajd, seturi de echipamente necesare operării acestora, precum şi sisteme de canalizare. Situaţia realocărilor solicitate în cadrul categoriilor Acordului de împrumut nr. 4.873 se prezintă după cum urmează:
┌────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ Categoria de tragere │ Suma din │ Sumele │ Suma din │
│ │ împrumut │ realocate │ împrumut │
│ │ alocată │ │ rezultată │
│ │ iniţial │ │ în urma │
│ │ (exprimată │ │ realocării │
│ │ în euro) │ │ (exprimată │
│ │ │ │ în euro) │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(1) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
│şi instruire în cadrul părţii I a │ │ │ │
│Proiectului │ 42.052.738,56│ -1.543.706,90│ 40.509.031,66│
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(2) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
│şi instruire în cadrul părţii a II-a a │ │ │ │
│Proiectului │ 3.364.489,10│ 449.713,20│ 3.814.202,30│
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(3) Bunuri, lucrări de consultanţă şi │ │ │ │
│instruire în cadrul părţii a III-a a │ │ │ │
│Proiectului │ 1.953.207,40│ 327.446,98│ 2.280.654,38│
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(4) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă│ │ │ │
│(inclusiv audituri) şi costuri de operare în│ │ │ │
│cadrul părţii a IV-a a Proiectului │ 2.629.564,94│ 766.546,72│ 3.396.111,66│
├────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┤
│Total │ 50.000.000,00│ 0,00│ 50.000.000,00│
└────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴──────────────┘
În speranţa că solicitarea noastră va întruni înţelegerea şi sprijinul dumneavoastră, aşteptăm cât mai curând răspunsul dumneavoastră. Cu stimă, Attila Gyorgy secretar de stat C.C.: Doamnei Elisabetta Capannelli, director de ţară Grupul Băncii Mondiale Europa Centrală şi Ţările Baltice Europa şi Regiunea Asia Centrală Bd. Marmix nr. 17, etajul 2, Bruxelles 1000, Belgia Tel: (+32 2) 504 09 99 7 septembrie 2015 Excelenţei Sale, Eugen Orlando Teodorovici Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Stimate domnule ministru, România - Proiectul privind Controlul integrat al poluării cu nutrienţi (CIPN) (Împrumut nr. 4.873-RO şi Facilitatea Globală de Mediu TF058040-RO) Ne referim la: (i) Acordul dintre România (Împrumutatul) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), datat 28 decembrie 2007 şi amendat la 13 iulie 2012 (Acordul de împrumut); şi (ii) Acordul dintre România (Beneficiarul) şi Banca, acţionând ca Agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, datat 28 decembrie 2007 şi amendat la 13 iulie 2012 (Acordul de Grant), toate referitoare la Proiectul menţionat mai sus, şi la scrisorile datate 7 aprilie 2015 şi 30 iulie 2015 primite din partea domnului Attila Gyorgy, secretar de stat, cu solicitarea prelungirii datei de închidere şi a realocării sumelor între componentele Proiectului din cadrul acordurilor de împrumut şi de grant. Banca este de acord cu solicitarea dumneavoastră. În consecinţă, Banca: 1. a realocat sumele împrumutului atribuite în tabelul din cadrul secţiunii IV. A.2 din anexa 2 la Acordul de împrumut după cum sunt prezentate în anexa 1 la prezenta scrisoare; 2. a realocat sumele grantului atribuite în tabelul din secţiunea IV. A.2 din anexa 2 la Acordul de Grant după cum sunt prezentate în anexa 2 la prezenta scrisoare; şi 3. a stabilit data de 31 mai 2017 ca termen-limită pentru scopurile secţiunii IV. B.2 din anexa 2 la Acordul de împrumut şi Acordul de Grant. Cu sinceritate, Christian Bodewig, director regional interimar Europa Centrală şi Ţările Baltice Europa şi Regiunea Asia Centrală C.C.: Domnului Attila Gyorgy, secretar de stat, Ministerul Finanţelor Publice Doamnei Boni Cucu, director general, Ministerul Finanţelor Publice Doamnei Carmen Ghiţă, şef serviciu, Ministerul Finanţelor Publice Domnului Frank Heemskerk, director executiv, Banca Mondială Verificat: Kulsum Ahmed, practicant ANEXA 1
┌────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ Categoria de tragere │ Suma din │ Procentul de │
│ │ împrumut │ cheltuieli │
│ │ alocată │ ce urmează │
│ │ (exprimată │ a fi │
│ │ în euro) │ finanţat │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(1) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
│instruire în cadrul părţii I a Proiectului │ 40.509.031,66│ 100% │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(2) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
│instruire în cadrul părţii a II-a a Proiectului │ 3.814.202,30│ 100% │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(3) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
│instruire în cadrul părţii a III-a a Proiectului│ 2.280.654,38│ 100% │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(4) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă │ │ │
│(inclusiv audituri) şi costuri de operare în │ │ │
│cadrul părţii a IV-a a Proiectului │ 3.396.111,66│ 100% │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│Total │ 50.000.000,00│ │
└────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┘
ANEXA 2
┌────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ Categoria de tragere │ Suma din │ Procentul de │
│ │ grant │ cheltuieli │
│ │ alocată │ ce urmează │
│ │ (exprimată │ a fi │
│ │ în USD) │ finanţat │
│ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(1) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
│instruire în cadrul părţii I a Proiectului │ 3.392.607,62│ 100% │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(2) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
│instruire în cadrul părţii a II-a a Proiectului │ 1.624.818,17│ 100% │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(3) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă şi │ │ │
│instruire în cadrul părţii a III-a a Proiectului│ 196.493,22│ 100% │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│(4) Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă │ │ │
│(inclusiv audituri) şi costuri de operare în │ │ │
│cadrul părţii a IV-a a Proiectului │ 286.080,99│ 100% │
├────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│Total │ 5.500.000,00│ │
└────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┘
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.