Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Doamnei Orsalia Kalantzopoulos Director, Europa Centralã şi Ţãrile Baltice 29 mai 2008 Stimatã dnã Kalantzopoulos, Ref: Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtirea pentru situaţii de urgenţã (Împrumut nr. 4736-RO) Amendament la Acordul de împrumut Acordul de asistenţã financiarã nerambursabilã din Fondul FGM nr. 053472 RO Amendament la Acordul de asistenţã financiarã Ne referim la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), datat 26 mai 2004, cu amendamentele ulterioare. În urma analizei recent efectuate, cele 4 agenţii de implementare au transmis Ministerului Economiei şi Finanţelor o solicitare de amendare a Contractului de împrumut şi a Acordului de asistenţã financiarã nerambursabilã pentru a adapta prevederile acestora necesitãţilor curente ale proiectului şi pentru a permite urgentarea implementãrii proiectului. Cu privire la Contractul de împrumut, vã supunem atenţiei urmãtoarea propunere de modificare a anexei 1 "Trageri din împrumut", dupã cum urmeazã:
┌────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬──────────┐
│ Categorie │Sume (dolari SUA)│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│1. Lucrãri pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│a) partea B a proiectului │ 45.388.000│+2.500.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│b) partea C a proiectului │ 61.848.000│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│c) partea D a proiectului │ 4.983.000│-2.100.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│d) partea E a proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(i) partea E.1 │ 13.000│ -13.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(ii) partea E.2 │ 19.000│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(iii) partea E.3 │ 26.000│ +646│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│2. Bunuri pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│a) partea A a proiectului │ 8.904.000│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│b) partea C a proiectului │ 239.000│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│c) partea E a proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(i) partea E.1 │ 148.000│ -78.909│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(ii) partea E.2 │ 235.000│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(iii) partea E.3 │ 269.000│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(iv) partea E.4 │ 23.000│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│d) partea D a proiectului │ │+1.700.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│3. servicii tehnice pentru │ │ │
│partea C.5 a proiectului │ 0│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│4. serviciile consultanţilor, │ │ │
│inclusiv audit şi instruire pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│a) partea A a proiectului │ 3.150.000│ +150.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│b) partea B a proiectului │ 5.086.000│+1.000.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│c) partea C a proiectului │ 6.053.000│ -100.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│d) partea E a proiectului │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(i) partea E.1 │ 100.000│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(ii) partea E.2 │ 1.308.000│+1.064.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│(iii) partea E.3 │ 72.000│ +100.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│e) partea D a proiectului │ │ +550.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│5. costuri de operare pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│a) UMP-MAI │ 159.000│ -58.091│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│b) UMP-MTCT │ 328.000│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│c) UMP-MMGA │ 1.085.000│+1.000.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│d) UMP-ANRM │ 131.000│ +351.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│6. Nealocate pentru: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│a) partea A a proiectului │ 0│ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│b) partea B a proiectului │ 4.564.000│-4.564.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│c) partea C a proiectului │ 5.368.000│-1.000.646│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│d) partea D a proiectului │ 501.000│ -501.000│
├────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│Total │ 150.000.000│ │
└────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴──────────┘
În acelaşi timp, ANRM a solicitat sã fie introdusã metoda selecţiei dintr-o singurã sursã ca metodã de achiziţie conform anexei 4 "Achiziţii", secţiunea III "Metode speciale de achiziţie a serviciilor de consultanţã" şi a propus amendarea definiţiei costurilor de operare conform anexei 1 "Trageri din împrumut", pentru a introduce şi costurile de închiriere şi leasing operaţional pentru vehicule. ANRM a solicitat de asemenea introducerea a douã noi subcategorii (bunuri pentru partea D a proiectului şi servicii pentru consultanţi, incluzând audit şi specializare pentru partea D a proiectului), aşa cum e prevãzut în tabelul de mai sus. Cu privire la Acordul de asistenţã financiarã nerambursabilã, ANRM a solicitat urmãtoarele modificãri ale anexei 1 "Trageri din asistenţã financiarã nerambursabilã din fondul FGM": - definiţia costurilor de operare conform anexei 1 "Trageri din împrumut" sã fie amendatã pentru a acoperi şi costurile pentru închirierea şi leasingul operaţional al vehiculelor; - suma de 250.000 USD sã fie realocatã de la categoria (2) "Lucrãri" la categoria (1) "Bunuri"; - suma de 200.000 USD sã fie realocatã de la categoria (2) "Lucrãri" la categoria (3) "Serviciile consultanţilor inclusiv audit"; - suma de 40.000 USD sã fie realocatã de la categoria (5) (a) "Costuri de operare pentru partea D a proiectului" la categoria (5) (b) "Costuri de operare pentru partea E a proiectului". Aşteptãm cu nerãbdare rãspunsul dumneavoastrã favorabil la cele de mai sus. Cu stimã, Eugen Orlando Teodorovici, secretar de stat Orsalia Kalantzopoulos, director, Europa Centralã şi Ţãrile Baltice Regiunea Europa şi Asia Centralã 13 iunie 2008 Excelenţei Sale, Varujan Vosganian, ministrul economiei şi finanţelor, Bucureşti, România Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtirea pentru situaţii de urgenţã (Împrumut nr. 4736-RO) Al cincilea amendament la Acordul de împrumut Acordul de asistenţã financiarã nerambursabilã din Fondul FGM nr. TF 053472 RO Amendament la Acordul de asistenţã financiarã Stimate domnule ministru, Ne referim la Acordul de împrumut dintre România (Împrumutat/Beneficiar) şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) datat 26 mai 2004, cu amendamente (Acordul), la Acordul de asistenţã financiarã nerambursabilã din Fondul Facilitãţii Globale de Mediu GEF, datat 26 mai 2004 (Acordul de asistenţã financiarã nerambursabilã) pentru proiectul mai sus menţionat şi la scrisoarea datatã 29 mai 2008 a domnului Eugen Orlando Teodorovici, secretar de stat, Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin care se solicitã un amendament la contractele de împrumut şi de asistenţã financiarã. Îmi face plãcere sã vã informez cã Banca este de acord cu solicitarea dumneavoastrã, amendând prin aceasta contractele de împrumut şi de asistenţã financiarã dupã cum urmeazã: 1. Acordul de împrumut este amendat dupã cum urmeazã: 1.1. Tabelul din paragraful 1 al anexei 1 este amendat pentru a opera realocãrile între sumele împrumutului dupã cum s-a solicitat şi pentru a introduce partea D a proiectului spre finanţare din categoria (2) şi categoria (3). Corespunzãtor, tabelul revizuit în paragraful 1 al anexei 1 din Acordul de împrumut este prezentat în anexa ataşatã prezentei scrisori. 1.2. În anexa 1, litera e) a paragrafului 2 este modificatã dupã cum urmeazã (modificãrile sunt prezentate cu caractere italice): "e) termenul «costuri de operare» înseamnã costuri de operare marginale generate de implementarea Proiectului, incluzând salariile personalului UMP-urilor si MMGA (exclusiv funcţionarii guvernamentali), diurnele acestora şi costurile cu cazarea şi cu transportul ocazionate de deplasãrile în teren legate de implementarea Proiectului, consumabile de birou şi utilitãţi, costuri de traducere, costul comunicaţiilor (inclusiv taxele de internet), pentru exploatarea şi întreţinerea vehiculelor (inclusiv costurile de închiriere şi/sau costurile de leasing aferente vehiculelor, combustibil, service şi asigurare auto) şi pentru echipamentele de birou achiziţionate pentru implementarea Proiectului." 1.3. În anexa 4, la secţiunea III partea B este adãugat un nou paragraf 5, dupã cum urmeazã: "5. Selecţie dintr-o singurã sursã Serviciile pentru activitãţi în condiţii ce corespund cerinţelor paragrafului 3.10 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţã, pentru selecţia dintr-o singurã sursã, pot fi achiziţionate, cu acordul prealabil al Bãncii, în conformitate cu prevederile paragrafelor 3.9-3.13 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţã." 2. Acordul de asistenţã financiarã nerambursabilã din Fondul FGM este amendat dupã cum urmeazã: 2.1. Tabelul prevãzut în paragraful 1 al anexei 1 este amendat pentru a opera realocarea sumelor din Asistenţa financiarã nerambursabilã, dupã cum s-a solicitat. Prin urmare, tabelul revizuit în paragraful 1 al anexei 1 la Acordul de asistenţã financiarã nerambursabilã din Fondul FGM este prezentat în anexa 2 la prezenta scrisoare. Vã rugãm sã confirmaţi acceptul dumneavoastrã cu cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea si retransmiterea exemplarului ataşat al acestei scrisori. Aceste amendamente vor intra în vigoare dupã primirea copiei contrasemnate a acestei scrisori. Cu stimã, Benoit Blarel, director, Europa Centralã şi Ţãrile baltice Regiunea Europa şi Asia Centralã De acord: ROMÂNIA prin: Eugen Teodorovici reprezentant autorizat Funcţia: secretar de stat Data: 20 iunie 2008. Cc: Excelenţei Sale Cristian David, ministrul internelor şi al reformei administrative Bucureşti, România Excelenţei Sale, Laszlo Borbely, ministrul dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor Bucureşti, România Excelenţei Sale Attila Korodi, ministrul mediului şi dezvoltãrii durabile Bucureşti, România Domnul Marian Marius Dorin, Şeful Cancelariei Primului-Ministru, Guvernul României Bucureşti, România Domnul Eugen Orlando Teodorovici, secretar de stat, Ministerul Economiei şi Finanţelor Bucureşti, România Domnul Bogdan Gãbudeanu, preşedintele Agenţiei Naţionale a Resurselor Minerale Bucureşti, România Domnul Herman Wijffels, director executiv, Banca Mondialã ANEXA 1 ANEXA Nr. 1 Trageri din împrumut 1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmeazã sã fie finanţate din împrumut, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim în care urmeazã sã fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecãrei categorii:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categorie Suma alocatã din împrumut Procent din cheltuieli ce urmeazã a fi finanţat
(exprimatã în dolari) (%)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(1) Lucrãri pentru: 100% din cheltuielile externe şi 78% din cheltuielile
a) partea B a Proiectului 47.888.000 locale (efectuate înainte de 7 martie 2007) şi 78%
din toate cheltuielile ulterioare
b) partea C a Proiectului 61.848.000
c) partea D a Proiectului 2.883.000
d) partea E a Proiectului
(i) Part E.1 0
(ii) Part E.2 19.000
(iii) Part E.3 26.646
(2) Bunuri pentru: 100% din cheltuielile externe şi 100% din
a) partea A a Proiectului 8.904.000 cheltuielile locale (cost ex-factory) şi 75% din
b) partea C a Proiectului 239.000 cheltuielile locale pentru alte bunuri achiziţionate
c) Partea E a Proiectului pe piaţa internã (efectuate înainte de 7 martie
2007) şi 75% din toate cheltuielile ulterioare
i) partea E.1 69.091
ii) partea E.2 235.000
iii) partea E.3 269.000
iv) partea E.4 23.000
d) partea D a Proiectului 1.700.000
(3) Servicii tehnice pentru partea C.5 0 100% din cheltuielile externe şi 75% din cheltuielile
a Proiectului locale
(4) Servicii de consultanţã, inclusiv audit şi 75% din cheltuielile cu consultanţi locali şi 85% din
instruire pentru: cheltuielile cu consultanţi strãini
(a) partea A a Proiectului 3.300.000
(b) partea B a Proiectului 6.086.000
(c) partea C a Proiectului 5.953.000
(d) partea E a Proiectului
i) partea E1 100.000
ii) partea E2 2.372.000
iii) partea E3 172.000
(e) partea D a Proiectului 550.000
(5) Costuri de operare pentru:
a) UMP-MAI 100.909 75%
b) UMP-MTCT 328.000 75%
c) UMP-MMGA 2.085.000 75%
d) UMP-ANRM 482.000 75%
(6) Nealocate pentru:
a) partea A a Proiectului 0
b) partea B a Proiectului 0
c) partea C a Proiectului 4.367.354
d) partea D a Proiectului 0
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 150.000.000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13 iunie 2008 ANEXA 2 ANEXA Nr. 1 Trageri din sumele Acordului de asistenţã financiarã nerambursabilã 1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmeazã sã fie finanţate din Acordul de asistenţã financiarã nerambursabilã, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim în care urmeazã sã fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecãrei categorii:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sume alocate din Fondul Procent din cheltuieli
Categorie Facilitãţii Globale de Mediu GEF ce urmeazã a fi finanţat
(exprimate în dolari) (%)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1) Bunuri 1.150.000 100% din cheltuielile externe, 100% din cheltuielile
locale (cost ex-factory) şi 75% din cheltuielile
locale pentru alte bunuri achiziţionate pe piaţa
internã
2) Lucrãri 2.700.000 100% din cheltuielile externe şi 78% din cheltuielile
locale
3) Serviciile consultanţilor 1.600.000 75% din cheltuieli pentru consultanţii interni şi 85%
din cheltuieli pentru consultanţii externi
4) Instruire, ateliere de lucru 330.000 100%
5) Costuri de operare pentru:
a) partea D a Proiectului 210.000 75%
b) partea E.4 a Proiectului 640.000 75%
6) Nealocate 370.000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 7.000.000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.