Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ROMÂNIA MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE 23 martie 2005 Cãtre: Banca Mondialã Washington DC - S.U.A. Domnul Anand K. Seth Director de ţarã Departamentul ţãrilor din Europa Centralã şi de Sud Regiunea Europa şi Asia Centralã Referitor la: Amendament la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru realizarea Proiectului de finanţare ruralã (Împrumut nr. 4602 RO) Stimate domnule Seth, Ca urmare a ultimelor evoluţii în implementarea Proiectului de finanţare ruralã (Proiect) şi în baza recentelor aprobãri emise de Bancã pentru solicitãrile adiţionale ale bãncilor comerciale de a accesa facilitãţile de credit ale Proiectului, pentru a asigura angajarea integralã a fondurilor şi performanţã în implementarea Proiectului, am dori sã propunem unele amendamente la anexa nr. 1 la Acordul de împrumut - "Trageri din împrumut". Pânã la începutul anului 2005, în cadrul pãrţii A a Proiectului - Credit rural şi facilitatea de leasing - trei bãnci, douã societãţi de leasing şi trei furnizori de microcredite participã în Proiect cu un angajament total existent în valoare de 39,014 milioane USD. De curând au fost aprobate de Bancã solicitãri de fonduri suplimentare în valoare de 28,5 milioane USD (Banca Carpatica, Banca Transilvania, Banca "Ion Ţiriac" şi Motor Active), care vor ridica suma angajatã în cadrul pãrţilor A1 şi A2 ale Proiectului la peste 57 milioane USD. Din fondurile angajate au fost virate 64 de împrumuturi, 153 de leasinguri şi peste 2.800 de microcredite pânã la sfârşitul lunii februarie 2005, reprezentând un total de 22 milioane USD (27,5% din suma împrumutului). În cadrul pãrţii B a Proiectului - Servicii bancare în zonele rurale şi microfinanţare - trei bãnci, Banca Transilvania, Banca Carpatica şi Banca "Ion Ţiriac", au candidat pentru fonduri pentru a finanţa îmbunãtãţirea şi extinderea sucursalelor lor rurale. Dupã analizarea propunerilor lor, Banca a emis "fãrã obiecţii", pentru o sumã totalã de 7,565 milioane USD, 1,5 milioane USD pentru Banca Transilvania, 2,865 milioane USD pentru Banca Carpatica şi 3,2 milioane USD pentru Banca "Ion Ţiriac". Avându-se în vedere aspectele prezentate anterior, este evident cã existã o nevoie realã de finanţare la nivel rural. Între timp, acesta este un semnal pozitiv cã bãncile comerciale private şi companiile de leasing îşi dezvoltã nivelul de implicare în zonele rurale. Dupã pãrerea noastrã, o realocare a liniilor bugetare ale Proiectului ar fi bine-venitã, pentru a acoperi cât de mult posibil nevoia de fonduri "subîmprumutate" la nivel rural şi pentru a susţine dezvoltarea serviciilor financiare. În acest sens, propunem o restructurare a liniilor bugetare ale pãrţilor B şi C, precum şi alocarea sumei nealocate de 3,986 milioane USD pãrţii A. Prin urmare, prin prezenta adresãm Bãncii solicitarea oficialã de a fi de acord cu urmãtoarele amendamente la anexa nr. 1 la Acordul de împrumut - "Trageri din împrumut": 1. realocarea sumei de 3.986.000 USD de la categoria "(7) Nealocate" la categoria "(1) Subîmprumuturi şi leasing financiar în cadrul pãrţilor A1 şi A2 ale Proiectului"; 2. realocarea sumei de 5.661.000 USD de la categoria "(6) Costuri curente de operare: a) aferente BPC" la categoria "(1) Subîmprumuturi şi leasing financiar în cadrul pãrţilor A1 şi A2 ale Proiectului", ţinând cont cã nici una dintre BPC-urile menţionate anterior nu a solicitat fonduri pentru acest gen de cheltuieli; 3. realocarea sumei de 2.062.000 USD de la categoria "(3) Bunuri: a) în cadrul pãrţii B a Proiectului" la categoria "(4) Lucrãri în cadrul pãrţii B a Proiectului", avându-se în vedere structura cheltuielilor anticipate de cele trei BPC, adicã în jur de 60% pentru lucrãri şi 40% pentru bunuri; 4. realocarea sumei de 17.979 USD de la categoria "(3) Bunuri: b) în cadrul pãrţii C a Proiectului" la categoria "(4) Lucrãri în cadrul pãrţii B a Proiectului", avându-se în vedere necesitãţile actualizate şi reale de achiziţie de bunuri în cadrul pãrţii C a Proiectului; 5. realocarea sumei de 5.891.021 USD de la categoria "(5) Servicii de consultanţã şi cursuri de pregãtire, inclusiv servicii pentru partea C1 a Proiectului", dupã cum urmeazã: 3.960.000 USD la categoria "(1) Subîmprumuturi şi leasing financiar în cadrul pãrţilor A1 şi A2 ale Proiectului" şi 1.931.021 USD la categoria "(4) Lucrãri în cadrul pãrţii B a Proiectului". Datoritã întârzierii intervenite în demararea Proiectului şi apoi în implementarea sa, câteva activitãţi de asistenţã tehnicã prevãzute iniţial în cadrul pãrţii C a Proiectului au fost deja întreprinse de cãtre Guvern, instituţii financiare şi alţi donatori şi deci nu mai prezintã relevanţã. În consecinţã, propunem realocarea sumelor prevãzute în buget pentru acestea cãtre categoriile bugetare menţionate anterior, cu scopul de a rãspunde necesitãţilor reale ale Proiectului. Deci, propunem în continuare varianta amendatã a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Suma alocatã Procent (%) din
Categoria din împrumut cheltuieli care
(exprimatã în USD) urmeazã sã fie
finanţate din
împrumut
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(1) Subîmprumuturi şi leasing
financiar în cadrul pãrţilor
A1 şi A2 ale Proiectului 57.607.000 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(2) Microîmprumuturi în cadrul
pãrţii A3 a Proiectului 10.014.000 75%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(3) Bunuri:
a) în cadrul pãrţii B a Proiectului 3.026.000 100% din total
b) în cadrul pãrţii C a Proiectului 86.021 cheltuieli externe,
100% din total
cheltuieli locale
(cost ex-factory)
şi 80% din
cheltuielile locale
pentru alte bunuri
cumpãrate de pe
piaţa internã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(4) Lucrãri în cadrul pãrţii B a
Proiectului 4.539.000 80%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(5) Servicii de consultanţã şi
cursuri de pregãtire, inclusiv
servicii pentru partea C1 a
Proiectului 4.596.979 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(6) Costuri curente de operare:
a) aferente BPC 0 0
b) aferente U.M.P. 131.000 80%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(7) Nealocate 0
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 80.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ar fi de dorit ca amendamentele propuse sã fie aprobate înainte de semnarea noilor acorduri de împrumut subsidiare cu bãncile, deoarece aceste acorduri ar trebui în mod ideal sã aibã o bazã legalã de angajare a fondurilor. Aşteptãm un rãspuns curând de la dumneavoastrã, în speranţa cã acesta va fi unul favorabil. Cu stimã, Dragoş Neacşu, secretar de statBANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU Trg. J.F. Kennedya 6B Fax: (385)1 235-7293RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE 10000 Zagreb, CroaţiaASOCIAŢIA DE DEZVOLTAREINTERNAŢIONALĂ 16 iunie 2005 Domnului Dragoş Neacşu Secretar de stat Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România România: Proiectul de finanţare ruralã (Împrumut nr. 4602 RO) Realocarea sumelor din împrumut Stimate domnule Neacşu, Facem referire la Acordul de împrumut (Acord) pentru proiectul sus-menţionat (Proiect) dintre România (Împrumutatul) şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) din data de 30 aprilie 2001. Mai facem referire, de asemenea, la scrisoarea dumneavoastrã din data de 23 martie 2005, prin care solicitaţi Bãncii realocarea anumitor sume în cadrul împrumutului. Ne face plãcere sã fim în asentimentul solicitãrii dumneavoastrã. În tabelul de la paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acord, aşa cum a fost amendatã la 21 octombrie 2004, sumele împrumutului sunt realocate dupã cum urmeazã: Sume majorate pentru categoriile: (1) Subîmprumuturi şi leasing financiar în cadrul pãrţilor A1 şi A2 ale Proiectului: majorat cu 13.607.000 USD pânã la 57.607.000 USD. (4) Lucrãri în cadrul pãrţii B a Proiectului: majorat cu 4.011.000 USD pânã la 4.539.000 USD. Sume reduse pentru categoriile: (3) a) Bunuri în cadrul pãrţii B a Proiectului: redus cu 2.062.000 USD pânã la 3.026.000 USD. (3) b) Bunuri în cadrul pãrţii C a Proiectului: redus cu 17.979 USD pânã la 86.021 USD. (5) Servicii de consultanţã şi cursuri de pregãtire, inclusiv servicii pentru partea C1 a Proiectului: redus cu 5.891.021 USD pânã la 4.596.979 USD. (6) Costuri curente de operare aferente BPC: redus cu 5.661.000 USD pânã la 0 USD. (7) Nealocate: redus cu 3.986.000 USD pânã la 0 USD. Ataşãm, ca anexã la aceastã scrisoare, o anexã revizuitã care indicã sumele alocate în prezent fiecãrei categorii stabilite în tabelul de la paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acord. Cu stimã, Anand K. Seth, director Departamentul ţãrilor din Europa Centralã şi de Sud Regiunea Europa şi Asia Centralã Anexã Copii cãtre: Gheorghe Flutur Mioara Ionescu Consilier Ministrul agriculturii, Ministerul Finanţelor Publice pãdurilor şi dezvoltãrii rurale Bucureşti, România Rodica Hociotã Bucureşti, România Director U.M.P. Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Ştefan Petrescu Ad Melkert Director general Director executiv Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Banca Mondialã ANEXĂ Tabelul prevãzut la paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acordul de împrumut se citeşte acum dupã cum urmeazã:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Suma alocatã Procent (%) din
Categoria din împrumut cheltuieli care
(exprimatã în USD) urmeazã sã fie
finanţate din
împrumut
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(1) Subîmprumuturi şi leasing
financiar în cadrul pãrţilor
A1 şi A2 ale Proiectului 57.607.000 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(2) Microîmprumuturi în cadrul
pãrţii A3 a Proiectului 10.014.000 75%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(3) Bunuri:
a) în cadrul pãrţii B a Proiectului 3.026.000 100% din total
b) în cadrul pãrţii C a Proiectului 86.021 cheltuieli externe,
100% din total
cheltuieli locale
(cost ex-factory)
şi 80% din
cheltuielile locale
pentru alte bunuri
cumpãrate de pe
piaţa internã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(4) Lucrãri în cadrul pãrţii B a
Proiectului 4.539.000 80%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(5) Servicii de consultanţã şi
cursuri de pregãtire, inclusiv
servicii pentru partea C1 a
Proiectului 4.596.979 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(6) Costuri curente de operare:
a) aferente BPC 0 0
b) aferente U.M.P. 131.000 80%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(7) Nealocate 0
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 80.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.