Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
AMENDAMENT din 22 iulie 2019 convenit între Guvernul României şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, prin scrisoarea semnată la Tokyo la 9 iulie 2019 şi la Bucureşti la 22 iulie 2019, la Acordul de împrumut pentru Proiectul privind realizarea legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni-Bucureşti dintre Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei şi România, semnat la Tokyo la 10 martie 2010
EMITENT: Act Internaţional PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 857 din 23 octombrie 2019
──────────
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 756 din 21 octombrie 2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 857 din 23 octombrie 2019.
──────────
*) Traducere.
Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA)
Nibancho Center Building,
5-25, Niban-cho, Chiyoda-ku, Tokyo 102-8012, Japonia
Data: 9 iulie 2019
Ref. No.JICA (7R) 7-04001
Dlui Attila Gyorgy
Secretar de stat
Ministerul Finanţelor Publice
România
Re: Amendament la Acordul de împrumut nr. ROM P5 pentru „Proiectul privind realizarea legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional“, datat 10 martie 2010 („Acordul de împrumut“)
Stimate Domnule Attila Gyorgy,
Dorim să exprimăm sincera noastră apreciere pentru buna cooperare în legătură cu proiectul subliniat („Proiectul“).
Referitor la scrisorile dumneavoastră adresate JICA datate 27 iunie 2019, vă informăm alăturat că nu avem obiecţii privind următoarele aspecte:
• lucrările de construcţii în cadrul Proiectului sunt împărţite în două pachete, anume secţiunea de sud (staţia 1 Mai - staţia Tokyo) şi secţiunea de nord (staţia Tokyo - staţia Aeroport Otopeni);
• deoarece secţiunea de sud este finanţată în principal prin fonduri nerambursabile UE, clauzele de confidenţialitate menţionate în reglementările privind achiziţiile publice în România, bazate pe Directiva 2014/25/UE a Parlamentului European, se vor aplica secţiunii de sud, iar rapoartele evaluării tehnice şi financiare P/Q vor fi înaintate către JICA numai pentru informare, nu pentru analiză şi aprobare, înainte de transmiterea unei notificări de atribuire ofertantului câştigător; şi
• procedura de achiziţie a secţiunii de nord trebuie să fie în conformitate cu anexa 4 la prezentul Acord de împrumut; în orice caz, raportul de evaluare a propunerilor tehnice nu se va finaliza înainte să fie finalizată evaluarea propunerii financiare. Ca urmare, va fi înaintat către JICA un raport de evaluare care să cuprindă atât propunerile tehnice, cât şi propunerile financiare, având ca scop doar verificarea şi aprobarea JICA înainte de transmiterea unei notificări de atribuire ofertantului câştigător.
De asemenea, confirmăm alăturat, în ceea ce priveşte modificarea Acordului de împrumut, faptul că:
1. Descrierea secţiunii de sud şi a secţiunii de nord se va adăuga paragrafului (4)(a) al secţiunii 1, anexa 1 la Acordul de împrumut, după cum se arată mai jos:
(i) secţiunea de sud (staţia 1 Mai - staţia Tokyo);
(ii) secţiunea de nord (staţia Tokyo - staţia Aeroport Otopeni).
2. Sub propoziţii se va adăuga după prima propoziţie a paragrafului (1) al secţiunii 3, anexa 4 la Acordul de împrumut.
Ca şi cazuri excepţionale însă contractul pentru lucrări de construcţii al secţiunii de sud, după cum se specifică în paragraful (4)(a)(i) al secţiunii 1, anexa 1, ataşate alăturat, trebuie să urmeze procedurile stipulate în (d) de mai jos, iar contractul pentru lucrări de construcţii al secţiunii de nord, după cum se specifică în paragraful (4)(a)(ii) al secţiunii 1, anexa 1, ataşată alăturat, trebuie să urmeze procedurile stipulate în (c), dar procedura stipulată în (a)(iii) trebuie să fie exclusă, iar „Propunerile de preţ“ menţionate în (a)(iv) se vor citi ca şi „Propuneri tehnice şi de preţ“.
Prezenta scrisoare va fi considerată a fi parte integrantă a Acordului de împrumut şi, în afară de modificare, ceilalţi termeni şi condiţii ale Acordului de împrumut, inclusiv verificarea şi acordul JICA privind Contractul, rămân în vigoare în integralitate. Am dori de asemenea să confirmăm reciproc faptul că JICA nu finanţează cheltuieli cu bunuri şi servicii care, în opinia JICA, nu au fost achiziţionate în conformitate cu achiziţiile convenite şi JICA va anula acea parte din împrumut alocată unor astfel de bunuri şi servicii care au fost achiziţionate în mod greşit, după cum este menţionat în secţiunea 1.05 (2) a Ghidului pentru achiziţii în cadrul împrumuturilor japoneze ODA, datat martie 2009, şi în secţiunea 4.03.(1) din Termeni şi condiţii generale pentru împrumuturi japoneze ODA, datate martie 2009. Prezenta scrisoare nu va fi interpretată ca autorizând alte schimbări decât modificarea verificării şi acordului JICA recunoscute în această scrisoare.
Vă rugăm să confirmaţi acordul dumneavoastră cu privire la amendamentul menţionat mai sus la punctul 1.2., prin semnarea prezentei scrisori şi a copiei anexate, păstrând una pentru înregistrarea dumneavoastră şi returnând-o pe cealaltă prin poştă.
Înţelegerea voastră şi cooperarea continuă ar fi foarte apreciate.
Cu stimă,
Takema Sakamoto,
director general
Agenţia japoneză pentru Cooperare Internaţională
Departament Orientul Mijlociu şi Europa
CC: JICA Biroul Franţa
..............................................
CONFIRMAT:
În data de: 22 iulie 2019
Pentru Ministerul Finanţelor Publice
De către: ..............................
(semnătură autorizată)
Nume: Eugen Orlando Teodorovici
Titlu: ministrul finanţelor publice,
viceprim-ministru, interimar
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: