Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Banca Mondială Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare 1818 H Street N.W Washington D.C 20433 202 -473 1000 SUA 18 iunie 2013 Domnului Claudiu Doltu, Secretar de stat, Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România România: Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială (Împrumut nr. 8056 RO) - Amendament la Acordul de împrumut Stimate Domnule Secretar de stat, Ne referim la Acordul de împrumut dintre România ("Împrumutatul") şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare ("Banca"), destinat proiectului la care se face referire mai sus, din data de 8 iulie 2011 ("Acordul de împrumut"). De asemenea ne referim la scrisoarea dumneavoastră din 11 iunie 2013, prin care se solicită anumite amendamente la Acordul de împrumut. Prin prezenta propunem amendarea Acordului de împrumut după cum urmează: 1. Tabelul conţinând Indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile, prevăzut în partea B.2 (a) a secţiunii III din anexa 2 la Acordul de împrumut, se modifică şi va avea cuprinsul din anexa la această scrisoare. 2. Data-limită de tragere prevăzută în partea B.3 a secţiunii III din anexa 2 la Acordul de împrumut se modifică şi va avea următorul cuprins (modificările sunt cu caractere cursive): "3. Data-limită de tragere va fi 31 august 2016." Toate celelalte prevederi ale Acordului de împrumut, cu excepţia celor modificate prin prezenta scrisoare de amendament, rămân neschimbate şi în vigoare. Vă rugăm să confirmaţi acordul dumneavoastră cu privire la cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi retransmiterea către noi a exemplarului anexat al acestei scrisori. Prezentul amendament va intra în vigoare la data contrasemnării de către dumneavoastră a acestei scrisori. Cu stimă, Mamta Murthi, director regional Europa Centrală şi Ţările Baltice, Regiunea Europa şi Asia Centrală De acord: ROMÂNIA Prin: reprezentant autorizat, Claudiu Doltu, secretar de stat Data: 20 iunie 2013 ANEXĂ Tabelul privind indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile (IDT)
┌───────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile (IDT) │ Limita tragerii │
│ │(exprimată în EUR)│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 1) Forma adoptată a Planului de acţiuni aferent Strategiei│ │
│ privind reforma în domeniul asistenţei sociale este │ │
│ diseminată de MMFPS. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 2) ANPS produce 3 rapoarte lunare de monitorizare a celor │ │
│ 4 programe din cadrul PCE (alocaţia pentru susţinerea │ │
│ familiei, indemnizaţia de creştere a copilului, VMG şi │ │
│ alocaţia de stat pentru copii). │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 3) ANPS produce 3 rapoarte lunare de performanţă a manage-│ │
│ mentului pentru programele destinate familiilor cu │ │
│ venituri reduse şi acestea sunt utilizate la nivelul │ │
│ managementului MMFPS şi ANPS. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 4) Cel puţin 90% din beneficiarii de alocaţii de susţinere│ │
│ a familiei sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două luni │ │
│ consecutive, în conformitate cu procedurile armonizate │ │
│ de testare a mijloacelor şi prin aplicarea pragului de │ │
│ eligibilitate mai redus. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 5) Cel puţin 90% din beneficiarii de indemnizaţii pentru │ │
│ creşterea copilului care intră în program începând cu │ │
│ 1 ianuarie 2011 sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două │ │
│ luni consecutive, prin folosirea unui venit de │ │
│ înlocuire de 75%. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│6) Cel puţin 90% din beneficiarii noului program consolidat│ │
│ pentru familiile cu venituri reduse sunt plătiţi, prin │ │
│ ANPS, pentru două luni consecutive. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 7) Ponderea fondurilor destinate asistenţei sociale care │ │
│ merg către prima cea mai săracă chintilă a crescut de │ │
│ la 37,7% la 45% faţă de baza de referinţă (2009), │ │
│ astfel cum a fost măsurată prin ancheta bugetelor de │ │
│ familie. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 8) Procedurile armonizate de testare a mijloacelor │ │
│ adoptate pentru VMG, alocaţia pentru susţinerea │ │
│ familiei şi ajutoarele de căldură sunt diseminate. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 9) Criteriile armonizate de evaluare medicală a │ │
│ persoanelor cu handicap adoptate sunt diseminate. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│10) Cel puţin 90% din persoanele care sunt certificate │ │
│ pentru a primi indemnizaţie de handicap, în conformi- │ │
│ tate cu noul sistem armonizat privind persoanele cu │ │
│ handicap, sunt plătite prin intermediul ANPS. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│11) Cel puţin 90% din noile aplicaţii pentru programele │ │
│ pentru familiile cu venituri reduse şi pentru │ │
│ programele de politică familială din ultimele două luni│ │
│ sunt în conformitate cu liniile directoare operaţionale│ │
│ privind o aplicaţie unică şi un punct de serviciu unic │ │
│ (ghişeu unic). │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│12) Costurile administrative şi de participare a benefici- │ │
│ arilor programelor bazate pe testarea mijloacelor sunt │ │
│ reduse cu 15% faţă de valoarea de referinţă. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│13) Cel puţin o campanie de inspecţie tematică se │ │
│ realizează pentru fiecare din următoarele programe: │ │
│ VMG, indemnizaţia de handicap, alocaţia pentru │ │
│ susţinerea familiei, ajutoarele de căldură şi │ │
│ indemnizaţia de creştere a copilului. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│14) Planul de acţiuni pentru remedieri este adoptat de ANPS│ │
│ pentru a implementa recomandările din: (i) evaluarea │ │
│ independentă privind integritatea şi acurateţea │ │
│ informaţiilor din SAFIR; şi (ii) studiul de fezabili- │ │
│ tate privind verificarea încrucişată a datelor din │ │
│ SAFIR cu alte baze de date. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│15) Cel puţin 90% din beneficiarii de VMG sunt plătiţi, │ │
│ prin ANPS, pentru două luni consecutive. │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│16) Crearea unui registru central cu o bază naţională de │ │
│ date privind persoanele cu handicap │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│17) Revizuirea şi aplicarea ca atare a prevederilor privind│ │
│ politica sancţiunilor, prerogative de investigare, şi │ │
│ sistemul de recomandări pentru Inspecţia Socială │ 25.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│18) ANPS derulează încrucişarea bazelor de date incluzând o│ │
│ perioadă de cel puţin 3 luni între datele referitoare │ │
│ la programele privind indemnizaţia de creştere a │ │
│ copilului, VMG, alocaţia pentru susţinerea familiei şi │ │
│ alocaţia de stat pentru copii din sistemul SAFIR şi │ │
│ informaţiile relevante referitoare la identitate şi │ │
│ venit derivate din bazele de date administrate de către│ │
│ Casa Naţională de Pensii Publice, Agenţia Naţională de │ │
│ Ocupare a Forţei de Muncă, ANAF şi Registrul Naţional │ │
│ de Evidenţă a Populaţiei, iar listele de nereguli │ │
│ depistate pe fiecare program sunt transmise Inspecţiei │ │
│ Sociale pentru verificare şi pentru a propune măsuri │ │
│ de remediere (rezultat). │ 50.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│19) Investigaţia bazată pe risc, pentru a detecta eroarea │ │
│ şi fraudă, este folosită de către Inspecţia Socială │ │
│ pentru programele destinate familiilor cu venituri │ │
│ reduse, pentru indemnizaţia de creştere a copilului şi │ │
│ indemnizaţiile pentru persoanele cu handicap. │ 25.000.000│
└───────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘
________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.