Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
---------- *) Traducere ROMÂNIA MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Cabinet secretar de stat Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5 Bucureşti Tel.: +021.319.97.39 Fax: +021.312.20.11 5 iunie 2009 Reprezentanţa Băncii Mondiale în România Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Dl Benoît Blarel, director de ţară Ref.: Împrumutul RO 4.758 "Proiect privind modernizarea sistemului de informare şi cunoaştere în agricultură - MAKIS" Stimate domn Referitor la proiectul mai sus menţionat, în baza analizei efectuate de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Împrumutat, cu privire la procesul de implementare a acestui proiect şi ca urmare a scrisorii BIRD din data de 27 aprilie 2009 şi a multiplelor probleme de performanţă evidenţiate de cel mai recent raport interimar de analiză şi ţinând seama de solicitarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale (MAPDR) de realocare a unor fonduri suplimentare de la componenta ANSVSA către componentele MAPDR, Ministerul Finanţelor Publice este de acord cu realocarea sumei de 6,8 milioane euro de la componenta 1 "Sprijin acordat siguranţei alimentelor", implementată de ANSVSA, către componentele 2 "Sprijin acordat cercetării agricole" şi 3 "Sprijin acordat sistemelor de consultanţă şi informaţii", ambele implementate de către MAPDR. În acelaşi timp, vă rugăm să fiţi de acord cu anularea restului de fonduri ale ANSVSA (aproximativ 0,8 milioane euro) rămase după realocare. În aceste condiţii, obiectivele de dezvoltare ale Proiectului vor fi modificate în consecinţă. Aşadar, ţinând cont de cele menţionate mai sus, vă rugăm să fiţi amabil şi să ne transmiteţi acordul dumneavoastră referitor la solicitarea de realocare între categorii a sumei de 6,8 milioane euro şi referitor la anularea sumei de 0,8 milioane euro, menţionate mai sus. Cu stimă, Bogdan Drăgoi, secretar de stat BIROUL BĂNCII MONDIALE, ROMÂNIA Park S, clădirea Tel.: (+4)021.201.03.11 BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU nr. A2, et. 2 Fax: (+4)021.201.03.38 RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE Str. Tipografilor Asociaţia de Dezvoltare nr. 11-15 Internaţională sectorul 1, 013714 Bucureşti, România 10 februarie 2010 Excelenţei Sale Sebastian Vlădescu, ministrul finanţelor publice Bucureşti, România Stimate domnule ministru Ref.: România: Proiect privind modernizarea sistemului de informare şi cunoaştere în agricultură (Împrumutul RO 4.758) - Anulare parţială a sumelor din împrumut Facem referire la Acordul de împrumut (Acordul) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) pentru Proiectul mai sus menţionat, din data de 28 ianuarie 2005, şi la solicitarea dumneavoastră datată 5 iunie 2009, primită de Bancă pe data de 9 iunie 2009, prin care se solicită anularea parţială a unor sume din împrumut. Conform solicitării dumneavoastră şi secţiunii 6.01 din Condiţiile generale aplicabile acordurilor de împrumut şi de garantare, Banca anulează prin prezenta scrisoare, începând cu data de 9 iunie 2009, o sumă egală cu opt sute de mii euro (800.000 euro) din împrumut de la categoria (1)(a) "Bunuri" în cadrul părţilor A.1, A.2, A.3, A.4 şi A.6 din Proiect, comisioanele de angajament aferente acestor sume încetând a se mai acumula de la data de 9 iunie 2009. Anexa nr. 3 "Graficul de amortizare" va fi revizuită de Bancă în urma acestei anulări şi în scurt timp vă vor fi transmise cifrele revizuite. Prin urmare, tabelul revizuit din paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acord este inclus în anexa la această scrisoare. Această anexă reflectă anularea sumei de 800.000 euro din împrumut pe care aţi solicitat-o. Cu stimă, Franăois Rantrua, director de ţară Reprezentanţa Băncii Mondiale în România cc: Dl Rudolf Jan Treffers, director executiv, Banca Mondială Excelenţei Sale Sebastian Vlădescu 10 februarie 2010 ANEXĂ "ANEXA Nr. 1 Trageri din împrumut 1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de cheltuieli care urmează să fie finanţate din împrumut, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul în care urmează să fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecărei categorii:
┌────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────────────┐
│ Categorie │ Suma din │ │
│ │ împrumut │ % din cheltuieli ce │
│ │ (exprimată │ urmează a fi finanţat │
│ │ în euro) │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(1) Bunuri │ │100% din cheltuielile externe,│
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │100% din cheltuielile locale │
│A.3, A.4 şi A.6 ale Proiectului │ 3.320.000 │(cost franco-uzină) şi 80% din│
│(b) În cadrul părţilor A.5, B.1,│ │cheltuielile locale pentru │
│C şi D ale Proiectului │ 4.495.000 │alte articole achiziţionate de│
│ │ │pe piaţa internă │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(2) Servicii de consultanţă, │ │85% din cheltuielile externe │
│inclusiv audit │ │şi 75% din cheltuielile locale│
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │ │
│A.3, A.4 şi A.6 ale Proiectului │ 2.360.000 │ │
│(b) În cadrul părţilor A.5, B.1,│ │ │
│C şi D ale Proiectului │ 785.000 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(3) Pregătire-instruire │ │100% │
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │ │
│A.3, A.4 şi A.6 ale Proiectului │ 300.000 │ │
│(b) În cadrul părţilor A.5, B.1,│ │ │
│C şi D ale Proiectului │ 7.490.000 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(4) Lucrări civile │ │100% din cheltuielile externe │
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │şi 80% din cheltuielile locale│
│A.3, A.4 şi A.6 ale Proiectului │ 3.670.000 │ │
│(b) În cadrul părţilor A.5, B.1,│ │ │
│C şi D ale Proiectului │ 20.000 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(5) (a) Elaborarea Programului │ │85% din cheltuielile externe │
│institutelor de cercetări în │ │şi 75% din cheltuielile locale│
│cadrul părţii B.2 a Proiectului │ 150.000 │80% │
│(b) Implementarea Programului │ │ │
│institutelor de cercetări în │ │ │
│cadrul părţii B.2 a Proiectului │ 11.990.000 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(6) Granturi de cercetare prin │ │ │
│Schema de granturi competitive │ │ │
│în cadrul părţii B.3 a │ │ │
│Proiectului │ 3.920.000 │49% │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(7) Costuri marginale de operare│ │85% până la 31 decembrie 2007,│
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │70% până la 31 decembrie 2009 │
│A.3, A.4 şi A.6 ale Proiectului │ 410.000 │şi 25% după aceea │
│(b) În cadrul părţilor A.5, B.1,│ │ │
│C şi D ale Proiectului │ 1.690.000 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│SUBTOTAL: │ 40.600.000 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│Anulare de la 9 iunie 2009 │ 800.000 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│TOTAL: │ 41.400.000"│ │
└────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────────────────────┘
ROMÂNIA MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Cabinet secretar de stat Nr. 596.351 din 19 februarie 2010 Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5 Bucureşti Tel.: +021.319.97.39 Fax: +021.312.20.11 Reprezentanţa Băncii Mondiale în România Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Dl Francois Rantrua, director de ţară Ref.: Împrumutul RO 4.758 "Proiect privind modernizarea sistemului de informare şi cunoaştere în agricultură (MAKIS)" Stimate domnule Rantrua În baza solicitării Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) de realocare şi prelungire a datei-limită de tragere pentru proiectul mai sus menţionat cu 2 ani, din data de 9 februarie 2010, vă rog să luaţi cunoştinţă că Ministerul Finanţelor Publice susţine în continuare realocarea sumei de 6,8 milioane euro de la componenta implementată de ANSVSA către componentele implementate de MADR şi anularea restului de fonduri rămase la ANSVSA (aproximativ 0,8 milioane euro) după această realocare. Referitor la prelungirea datei-limită de tragere cu 2 ani, am sugera adoptarea unei decizii comune în acest sens după Evaluarea comună a portofoliului, care va avea loc în martie-aprilie 2010. Cu stimă, Bogdan Drăgoi, secretar de stat BIROUL BĂNCII MONDIALE, ROMÂNIA Park S, clădirea Tel.: (+4)021.201.03.11 BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU nr. A2, et. 2 Fax: (+4)021.201.03.38 RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE Str. Tipografilor Asociaţia de Dezvoltare nr. 11-15 Internaţională sectorul 1, 013714 Bucureşti, România 3 martie 2010 Excelenţei Sale Sebastian Vlădescu, ministrul finanţelor publice Bucureşti, România Stimate domnule ministru Ref. România: Modernizarea sistemului de informare şi cunoaştere în agricultură (MAKIS) (Împrumutul RO 4.758) - Graficul revizuit de amortizare Ataşăm acestei scrisori un grafic de amortizare revizuit cu datele şi sumele ce vor fi plătite în cadrul Acordului de împrumut nr. 4.758-RO dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) din data de 28 ianuarie 2005. Acest grafic înlocuieşte sumele cuprinse în anexa nr. 3 la Acordul de împrumut mai sus menţionat şi reflectă anularea sumei de 0,8 milioane euro din împrumut, începând cu data de 9 iunie 2009, ce v-a fost confirmată prin scrisoarea noastră din data de 10 ianuarie 2010. În conformitate cu prevederile aplicabile din secţiunea 7.05 a Condiţiilor generale, suma anulată a fost aplicată pe bază de pro rata mai multor rate de capital din acelaşi împrumut, scadente după data anulării. V-am fi recunoscători dacă aţi putea confirma primirea graficului revizuit. Cu stimă, Francois Rantrua, director de ţară Reprezentanţa Băncii Mondiale în România Anexă: Graficul revizuit de amortizare Excelenţei Sale Sebastian Vlădescu 3 martie 2010 cc: Dl Bogdan Drăgoi, secretar de stat Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Dna Angela Carabaş, director general Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Dl Rudolf Jan Treffers, director executiv Banca Mondială Excelenţei Sale Sebastian Vlădescu 3 martie 2010 BIRD 4.758 România Id Proiect P086949 Modernizarea sistemului de informare şi cunoaştere în agricultură Grafic revizuit de amortizare (reflectând anularea sumei de 800.000 de euro, începând cu data de 9 iunie 2009)
┌──────────┬──────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬─────────────────┐
│ Valuta │ Data scadentă │ Rata de capital │ Rata de capital │ Suma anulată │
│ │ │ revizuită │ iniţială │ │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2010 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2010 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2011 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2011 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2012 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2012 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2013 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2013 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2014 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2014 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2015 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2015 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2016 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2016 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2017 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2017 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2018 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2018 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2019 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2019 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2020 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2020 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 aprilie 2021 │ 1.691.666,67 │ 1.725.000,00 │ (33.333,33) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │15 octombrie 2021 │ 1.691.666,59 │ 1.725.000,00 │ (33.333,41) │
├──────────┼──────────────────┼────────────────────┼────────────────────┼─────────────────┤
│euro │Total: │ 40.600.000,00 │ 41.400.000,00 │ (800.000,00) │
└──────────┴──────────────────┴────────────────────┴────────────────────┴─────────────────┘
BIROUL BĂNCII MONDIALE, ROMÂNIA Park S, clădirea Tel.: (+4)021.201.03.11 BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU nr. A2, et. 2 Fax: (+4)021.201.03.38 RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE Str. Tipografilor Asociaţia de Dezvoltare nr. 11-15 Internaţională sectorul 1, 013714 Bucureşti, România 22 noiembrie 2010 Excelenţei Sale Gheorghe Ialomiţianu, ministrul finanţelor publice Bucureşti, România Stimate domnule ministru Modernizarea sistemului de informare şi cunoaştere în agricultură (Împrumutul RO 4.758) Graficul revizuit de amortizare din data de 3 martie 2010 - Erată Facem referire la Acordul de împrumut dintre România (Împrumutat) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), cu amendamentele ulterioare (Acordul de împrumut) şi la scrisoarea din data de 3 martie 2010 ce însoţeşte Graficul revizuit de amortizare. Am observat, cu regret, o greşeală de dactilografie în primul paragraf al scrisorii din 3 martie 2010 şi, în consecinţă, propunem corectarea menţiunii referitoare la lună din formularea "scrisoarea noastră din data de 10 ianuarie 2010". Menţiunea corectă este "scrisoarea noastră din data de 10 februarie 2010" (modificările sunt indicate cu caractere cursive). Cu stimă, Gabriel Ioniţă, director de ţară în exerciţiu Reprezentanţa Băncii Mondiale în România 22 noiembrie 2010 Excelenţei Sale Sebastian Vlădescu cc: Dl Bogdan Drăgoi, secretar de stat Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Dna Angela Carabaş, director general Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Dl Ruud Treffers, director executiv Banca Mondială ROMÂNIA MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Cabinet secretar de stat Nr. 597.254 din 15 martie 2010 Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5 Bucureşti Tel.: +021.319.97.39 Fax.: +021.312.20.11 Reprezentanţa Băncii Mondiale în România Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Dl Francois Rantrua, director de ţară Ref. Împrumutul RO 4.758 "Proiect privind modernizarea sistemului de informare şi cunoaştere în agricultură (MAKIS)" Stimate domnule Rantrua Ca urmare a scrisorii dumneavoastră din data de 9 martie 2010 şi a discuţiilor purtate cu UMP, precum şi a solicitării Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) din data de 9 februarie 2010, revenim asupra scrisorii noastre din data de 19 februarie 2010, rugându-vă să fiţi de acord cu prelungirea cu 2 (doi) ani a datei-limită de tragere pentru proiectul mai sus menţionat. Cu stimă, Bogdan Drăgoi, secretar de stat BANCA MONDIALĂ Strada H 1818, N.W. (202) 477-1234 BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU Washington, Adresa poştală: INTBAFRAD RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE D.C. 20433 Adresa poştală: INDEVAS Asociaţia de Dezvoltare SUA Internaţională 7 octombrie 2010 Excelenţei Sale Gheorghe Ialomiţianu, ministrul finanţelor publice Bucureşti, România România: Modernizarea sistemului de informare şi cunoaştere în agricultură (Împrumutul RO 4.758) Amendarea Acordului de împrumut Indicatori de performanţă şi monitorizare revizuiţi Stimate domnule ministru Facem referire la Acordul de împrumut dintre România (Împrumutat) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), cu amendamentele ulterioare, (Acordul de împrumut) şi la scrisoarea suplimentară nr. 2 privind indicatorii de performanţă şi monitorizare (scrisoarea suplimentară) pentru proiectul mai sus menţionat, din data de 28 ianuarie 2005. Facem, de asemenea, referire la solicitarea adresată de dumneavoastră în numele Împrumutatului, inclusă în scrisorile Împrumutatului din 5 iunie 2009, 24 februarie 2010 şi 10 martie 2010, de amendare a Acordului de împrumut şi anulare parţială a sumelor din împrumut. Solicitarea de anulare parţială pentru suma de 0,8 milioane euro a fost procesată separat prin scrisoarea noastră din 10 februarie 2010. Ne face plăcere să vă informăm că, după o analiză atentă, am fost de acord cu solicitarea mai sus menţionată şi propunem, deci, amendarea Acordului de împrumut după cum urmează: 1. În articolul I, secţiunea 1.02, se adaugă următoarele paragrafe: 1.1. După paragraful (b) se adaugă un paragraf nou, având următorul conţinut: "(c) «APIA» înseamnă Agenţia de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură a Împrumutatului." 1.2. După paragraful (d) se adaugă un paragraf nou, având următorul conţinut: "(e) «PAC» înseamnă Politica Agricolă Comunitară a Uniunii Europene." 1.3. După paragraful (i) se adaugă un paragraf nou, având următorul conţinut: "(j) «IACS» înseamnă Sisteme Integrate de Administrare şi Control utilizate de APIA pentru gestionarea plăţilor în cadrul PAC." 1.4. După paragraful (h) se adaugă un paragraf nou, (i), având următorul conţinut: "(i) «UE» înseamnă Uniunea Europeană." Toate paragrafele articolului I, secţiunea 1.02, din Acordul de împrumut vor fi renumerotate în consecinţă. 2. La articolul II, secţiunea 2.03 se amendează şi va avea următorul conţinut (modificările sunt indicate cu caractere cursive): "Data-limită de tragere va fi 30 septembrie 2011 sau o dată ulterioară, pe care o va stabili Banca. Banca va notifica împrumutatului această dată ulterioară cu promptitudine." 3. Tabelul prevăzut în paragraful 1 din anexa nr. 1 se amendează în sensul operării realocărilor sumelor din împrumut conform celor solicitate. Aşadar, tabelul revizuit din paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acordul de împrumut este indicat în anexa nr. 1, ataşată acestei scrisori. 4. Anexa nr. 2 este amendată după cum urmează: 4.1. Obiectivul Proiectului este amendat după cum urmează: "Obiectivul Proiectului este acela de a ajuta România să se conformeze acquis-ului comunitar din domeniul agriculturii şi de a ajuta sectorul agroalimentar să beneficieze de avantajele şi oportunităţile ce decurg din calitatea de membru al UE." 4.2. Titlul părţii A este amendat şi va avea următorul conţinut (modificările sunt indicate cu caractere cursive): "Partea A. Întărirea Agenţiei Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) şi a unităţilor fitosanitare" 4.3. În partea A.1 se elimină paragraful (b). 4.4. În partea A.2 se elimină paragraful (a), iar paragraful (b) este amendat şi va avea următorul conţinut (modificările sunt indicate cu caractere cursive): "Furnizarea echipamentului esenţial unui număr de două laboratoare regionale." 4.5. Se elimină partea A4. 4.6. Partea A5 este renumerotată, devenind partea A4. 4.7. Partea A6 este renumerotată, devenind partea A5. 4.8. În partea C se introduce un nou paragraf, 3, ce va avea următorul conţinut: "3. Furnizarea serviciilor de consultanţă şi a echipamentelor necesare pentru susţinerea evaluării şi modernizării IACS, astfel încât acestea să devină în totalitate conforme cu UE, asigurând deci în timp util fondurile UE de sprijinire a agriculturii prin plăţi PAC." 4.9. Titlul părţii D este amendat şi va avea următorul conţinut: "Partea D. Managementul Proiectului" 5. Anexa nr. 4 se amendează după cum urmează: 5.1. Secţiunile I.A şi I.B sunt amendate pentru a aplica varianta revizuită a "Instrucţiunilor privind achiziţiile în cadrul împrumuturilor BIRD şi a creditelor ADI" (Ghidul privind achiziţiile) şi, respectiv, a "Instrucţiunilor: Selectarea şi angajarea consultanţilor de către împrumutaţii Băncii Mondiale" (Ghidul privind consultanţii), ambele din mai 2004 şi revizuite la 1 octombrie 2006 şi 1 mai 2010. Variantele revizuite ale Ghidului privind achiziţiile şi ale Ghidului privind consultanţii sunt ataşate acestei scrisori. 5.2. Secţiunea II. B este amendată pentru a aplica plafonul revizuit de achiziţii pentru contractele de lucrări încredinţate prin procedura de achiziţie "Licitaţie competitivă naţională", de la 3.000.000 dolari SUA la 5.000.000 dolari SUA. 6. Anexa 5 se amendează după cum urmează: 6.1. Termenul "ANSVSA" este eliminat. 6.2. Se introduce un nou paragraf, C, care va avea următorul conţinut: "C. Sistem integrat de administrare şi control în cadrul părţii C.3 a Proiectului Împrumutatul, prin MAPDR şi APIA, va implementa activităţile menite să întărească IACS." Scrisoarea suplimentară revizuită este transmisă separat. Va rugăm să confirmaţi acordul dumneavoastră faţă de cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi returnarea exemplarului ataşat din această scrisoare, precum şi a scrisorii suplimentare revizuite. Aceste amendamente vor intra în vigoare la primirea exemplarelor contrasemnate ale celor două scrisori. Cu stimă, Peter Harrold, director Europa Centrală şi Ţările Baltice Regiunea Europa şi Asia Centrală De acord: ROMÂNIA Prin: Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat Reprezentant autorizat Funcţia: secretar de stat Data: 2 noiembrie 2010. ANEXA 1 "ANEXA nr. 1 Trageri din împrumut
┌────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────────────┐
│ │ │ % din cheltuieli ce │
│ Categorie │ Alocare │ urmează a fi finanţat │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(1) Bunuri │ │100% din cheltuielile externe,│
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │100% din cheltuielile locale │
│A.3, şi A.5 ale Proiectului │ 254.689 │(cost franco-uzină) şi 80% din│
│(b) În cadrul părţilor A.4, B.1,│ │cheltuielile locale pentru │
│C şi D ale Proiectului │ 5.195.000 │alte bunuri achiziţionate de │
│ │ │pe piaţa internă │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(2) Servicii de consultanţă, │ │85% din cheltuielile externe │
│inclusiv audit │ │şi 75% din cheltuielile locale│
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │ │
│A.3, şi A.5 ale Proiectului │ 91.517 │ │
│(b) În cadrul părţilor A.4, B.1,│ │ │
│C şi D ale Proiectului │ 1.335.000 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(3) Pregătire-instruire │ │100% │
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │ │
│A.3, şi A.5 ale Proiectului │ 103.630 │ │
│(b) În cadrul părţilor A.4, B.1,│ │ │
│C şi D ale Proiectului │ 7.489.999 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(4) Lucrări civile │ │100% din cheltuielile externe │
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │şi 80% din cheltuielile locale│
│A.3, şi A.5 ale Proiectului │ 2.724.688 │ │
│(b) În cadrul părţilor A.4, B.1,│ │ │
│C şi D ale Proiectului │ 0 │ │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(5) (a) Elaborarea Programului │ │85% din cheltuielile externe │
│institutelor de cercetări în │ │şi 75% din cheltuielile locale│
│cadrul părţii B.2 a Proiectului │ 150.000 │ │
│(b) Implementarea Programului │ │ │
│institutelor de cercetări în │ │ │
│cadrul părţii B.2 a Proiectului │ 17.440.000 │80% │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(6) Granturi de cercetare prin │ │ │
│Schema de granturi competitive │ │ │
│în cadrul părţii B.3 a │ │ │
│Proiectului │ 3.920.000 │49% │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│(7) Costuri marginale de operare│ │85% până la 31 decembrie 2007;│
│(a) În cadrul părţilor A.1, A.2,│ │70% până la 31 decembrie 2009;│
│A.3, şi A.5 ale Proiectului │ 85.477 │ │
│(b) În cadrul părţilor A.5, B.1,│ │ │
│C şi D ale Proiectului │ 1.690.000 │şi 25% după această dată │
├────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────────────┤
│TOTAL: │ 40.600.000"│ │
└────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────────────────────┘
BIROUL BĂNCII MONDIALE, ROMÂNIA Park S, clădirea Tel.: (+4)021.201.03.11 BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU nr. A2, et. 2 Fax: (+4)021.201.03.38 RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE Str. Tipografilor Asociaţia de Dezvoltare nr. 11-15 Internaţională sectorul 1, 013714 Bucureşti, România 21 octombrie 2010 Excelenţei Sale Gheorghe Ialomiţianu, ministrul finanţelor publice Bucureşti, România Stimate domnule ministru Modernizarea sistemului de informare şi cunoaştere în agricultură (Împrumutul RO 4.758) Amendament la Acordul de împrumut - Erată Facem referire la Acordul de împrumut dintre România (Împrumutat) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) cu amendamente (Acordul de Împrumut) şi la scrisoarea de amendare a Acordului de împrumut mai sus menţionat din data de 7 octombrie 2010. Am observat, cu regret, două greşeli de dactilografie în primul paragraf al scrisorii din 7 octombrie 2010 şi, în consecinţă, propunem corectarea menţiunii referitoare la "scrisorile Împrumutatului din 5 iunie 2009, 24 februarie 2010 şi 10 martie 2010". Menţiunea corectă este "scrisorile Împrumutatului din 5 iunie 2009, 19 februarie 2010 şi 15 martie 2010" (modificările sunt indicate cu caractere cursive). Cu stimă, Francois Rantrua, director de ţară Reprezentanţa Băncii Mondiale în România -------