Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 19 noiembrie 1981  la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENT din 19 noiembrie 1981 la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Adunarii generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 510 din 28 august 2001


────────────
*) Traducere.

1. La regula 1 textul paragrafului c) se modifica astfel:
"c) Nici o dispozitie din prezentele reguli nu va impiedica aplicarea oricaror reguli speciale stabilite de guvernul unui stat cu privire la numarul suplimentar de lumini de pozitie sau de semnalizare, semne sau semnale sonore utilizate de navele de razboi si pentru navele in convoi sau cu privire la numarul suplimentar de lumini de pozitie sau de semnalizare ori semne utilizate de navele de pescuit angajate in operatiuni de pescuit in cadrul unei flotile. Aceste lumini de pozitie, semnale suplimentare luminoase sau semnale sonore trebuie, in masura posibilului, sa fie astfel incat sa faca imposibila confundarea cu orice alt tip de lumina, semn sau semnal autorizat in oricare dintre prezentele reguli."
2. La regula 3 in paragraful g) se inlocuieste fraza dinaintea alineatelor i)-vi) cu urmatoarele:
"Expresia nava cu capacitatea de manevra redusa va include dar nu se va limita la:".
3. La regula 3 in paragraful g) v) se inlocuiesc cuvintele "dragare de mine" cu cuvintele "degajare de mine".
4. La regula 10 in paragraful b) iii) se inlocuiesc cuvintele "cand se angajeaza sau iese lateral" cu cuvintele "cand se apropie de sau pleaca din oricare dintre borduri".
5. La regula 10 textul paragrafului d) se completeaza cu urmatoarea fraza:
"Totusi navele cu o lungime mai mica de 20 de metri si velierele pot utiliza in toate situatiile zonele de navigatie costiera."
6. La regula 10 textul paragrafului e) se modifica astfel:
"e) O nava, alta decat o nava care traverseaza sau o nava care intra ori iese dintr-o schema de separare a traficului, nu trebuie, in mod normal, sa intre [...]."
7. La regula 10 se adauga paragrafele k) si l) cu urmatorul cuprins:
"k) O nava cu capacitate redusa de manevra cand este angajata intr-o operatiune pentru mentinerea sigurantei navigatiei intr-o schema de separare a traficului este exceptata de la respectarea acestei reguli in masura in care este necesar pentru efectuarea operatiunii.
l) O nava cu capacitate redusa de manevra, cand este angajata intr-o operatiune pentru imersarea, intretinerea sau ridicarea unui cablu submarin, in cadrul unei scheme de separare a traficului, este exceptata de la respectarea acestei reguli in masura necesara pentru efectuarea operatiunii."
8. La regula 13 textul paragrafului a) se modifica astfel: "a) Oricare ar fi dispozitiile regulilor sectiunilor I si II din partea B, [...]."
9. La regula 22 se adauga paragraful d) cu urmatorul cuprins: "d) pentru navele sau obiectele remorcate care sunt partial imersate sau greu de observat:
- o lumina alba vizibila pe intreg orizontul: 3 mile marine."
10. La regula 23 textul paragrafului c) se modifica astfel:
"c) i) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri poate ca in locul luminilor prevazute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe intreg orizontul si luminile din borduri.
ii) O nava cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri, a carei viteza maxima nu depaseste 7 noduri, poate ca in locul luminilor prevazute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe intreg orizontul si, daca este posibil, trebuie, de asemenea, sa mai poarte luminile din borduri.
iii) Lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe intreg orizontul de la bordul unei nave cu propulsie mecanica cu o lungime mai mica de 12 metri poate sa nu se gaseasca dispusa in axa longitudinala a navei daca nu este posibil sa fie amplasata in aceasta axa, cu conditia ca luminile din borduri sa fie combinate intr-un singur felinar dispus in axa longitudinala a navei sau situat cat mai aproape posibil de axa longitudinala pe care se gaseste lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe intreg orizontul."
11. La regula 24, in paragrafele a) i) si c) i) se introduc cuvintele "sau a) ii) in regula 23 a) i)" si se elimina cuvintele "la prova".
12. La regula 24, in paragraful d) se inlocuiesc cuvintele "paragrafele a) si c)" din primul rand prin cuvintele "paragraful a) sau c)."
13. La regula 24 fraza introductiva a paragrafului e) se modifica astfel:
"e) O nava sau un obiect remorcat, altul decat cele mentionate la paragraful g) din aceasta regula, trebuie sa poarte:"
14. La regula 24 textul paragrafului g) se inlocuieste cu urmatorul text:
"g) O nava sau un obiect remorcat care este partial imersat si dificil de observat sau un ansamblu de astfel de nave sau obiecte remorcate trebuie sa poarte:
i) daca are o latime mai mica de 25 metri, o lumina alba vizibila pe intreg orizontul la sau in apropiere de extremitatea prova si una la sau aproape de extremitatea pupa, cu exceptia draconelor (corpurilor elastice remorcate), care nu trebuie sa poarte o lumina la sau aproape de extremitatea prova;
ii) daca are o latime mai mare de 25 metri, doua lumini suplimentare albe vizibile pe intreg orizontul la sau aproape de extremitatile latimii sale;
iii) daca depaseste 100 metri in lungime, se amplaseaza suplimentar lumini albe vizibile pe intreg orizontul dintre luminile prevazute la alin. i) si ii) astfel incat distanta dintre lumini sa nu depaseasca 100 metri;
iv) un semn biconic la sau aproape de extremitatea dinspre pupa ultimei nave sau obiectului remorcat si, daca lungimea remorcii depaseste 200 metri, un semn suplimentar biconic in locul unde este cel mai vizibil si situat cat mai in prova navei daca este posibil."
15. La regula 24 paragraful g) devine paragraful h) si se modifica astfel:
"h) Daca dintr-o cauza justificata nava sau obiectul remorcat se afla in imposibilitate de a purta luminile sau semnele prevazute la paragraful e) sau g) din aceasta regula, se vor lua toate masurile posibile pentru iluminarea navei sau a obiectului remorcat sau cel putin pentru indicarea prezentei acestei nave sau a acestui obiect."
16. La regula 24 se adauga paragraful i) cu urmatorul cuprins:
"i) Daca dintr-o cauza justificata este imposibil ca o nava care nu este angajata in mod normal in operatiuni de remorcare sa poarte luminile prevazute in paragraful a) sau c) din aceasta regula, acestei nave nu i se va cere sa poarte lumini daca este angajata in remorcarea altei nave in pericol sau care are nevoie de ajutor. Trebuie luate toate masurile posibile pentru a se indica natura relatiei dintre nava remorcher si nava remorcata, astfel cum s-a permis prin regula 36, in special prin iluminarea remorcii."
17. La regula 25 paragraful b) se modifica "18 metri" cu "22 metri".
18. La regula 27 paragraful b), in preambul, se inlocuiesc cuvintele "dragaj de mine" cu cuvintele "degajare a minelor".
19. La regula 27 paragraful b) iii) se inlocuiesc cuvintele "doua lumini de catarg" cu cuvintele "o lumina sau lumini de catarg".
20. La regula 27 paragraful c) se modifica astfel:
"O nava cu propulsie mecanica angajata intr-o operatiune de remorcare care face imposibila o abatere a ei din drum, in afara de luminile prescrise la regula 24 a), trebuie sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele b) i) si ii) din aceasta regula."
21. La regula 27 in paragraful d):
- se inlocuiesc cuvintele "paragraful b)" cu cuvintele "paragrafele b) i), ii) si iii)";
- se elimina alineatul existent iii);
- se renumeroteaza alineatul iv) care devine alineatul iii) si se modifica astfel:
"iii) atunci cand este la ancora, luminile sau semnele prevazute in acest paragraf in locul luminilor sau semnelor prevazute la regula 30."
22. La regula 27 paragraful e) se modifica astfel:
"e) O nava care ia parte la lucrari cu scafandri si care nu poate din cauza dimensiunilor sale sa poarte semnele prescrise la paragraful d) din aceasta regula trebuie sa poarte urmatoarele:
i) trei lumini vizibile pe intreg orizontul, pe aceeasi verticala, in locul cel mai vizibil. Cea mai de sus si cea mai de jos din aceste lumini vor fi rosii, iar cea din mijloc, alba;
ii) o reproducere rigida de cel putin 1 metru inaltime a pavilionului «A» din Codul international de semnale. Trebuie luate masuri pentru ca aceasta reproducere sa fie vizibila pe intreg orizontul."
23. La regula 27 paragraful f) se modifica astfel:
"f) O nava care efectueaza operatiuni de degajare a minelor trebuie sa poarte trei lumini verzi vizibile pe intreg orizontul sau trei bule, in afara de luminile prevazute in regula 23 pentru navele cu propulsie mecanica ori de luminile sau indicatoarele prevazute in regula 30 pentru o nava la ancora, dupa caz. Nava trebuie sa arboreze una dintre aceste lumini sau indicatoare la marul arborelui din prova sau aproape de mar si una dintre astfel de lumini sau indicatoare la fiecare capat al vergii mari. Aceste lumini sau indicatoare arata ca este periculos pentru o alta nava sa se apropie la mai putin de 1.000 metri de nava care efectueaza degajare de mine."
24. La regula 27 paragraful g) se modifica astfel:
"g) Navele cu o lungime mai mica de 12 metri, cu exceptia celor care iau parte la lucrari cu scafandri, nu trebuie sa poarte luminile prevazute de prezenta regula."
25. La regula 29 paragraful a), alineatul iii) se modifica astfel:
"iii) in plus, la ancora, in afara de luminile prevazute la alin. i), lumina, luminile sau semnele prevazute de regula 30 pentru navele la ancora."
26. La regula 30 paragraful e) se elimina cuvintele "sau esuate", iar cuvintele "semnele prescrise la paragrafele a), b) sau d)" se inlocuiesc cu cuvintele "semnele prevazute la paragrafele a) si b) din aceasta regula".
27. La regula 30 se adauga paragraful f) cu urmatorul cuprins:
"f) O nava cu o lungime mai mica de 12 metri esuata nu este obligata sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele d) i) si ii) din aceasta regula."
28. La regula 33 paragraful a), in ultimul rand se inlocuieste cuvantul "prescrise" cu cuvantul "prevazute".
29. La regula 34 paragraful b) iii) se adauga cuvintele "la acest regulament" dupa cuvintele "anexa I".
30. La regula 35 se introduce un nou paragraf, d), si se renumeroteaza paragrafele existente d)-i) care devin e)-j), dupa caz:
"d) O nava angajata in actiuni de pescuit, atunci cand este la ancora, si o nava cu capacitate de manevra redusa care isi desfasoara operatiunile la ancora vor trebui ca in loc de semnalele prevazute la paragraful g) din aceasta regula sa utilizeze semnalul sonor prevazut in paragraful c) din aceasta regula."
31. La regula 36 se adauga urmatorul text:
"Orice lumina folosita pentru a atrage atentia altei nave trebuie sa fie astfel incat ea sa nu poata fi confundata cu alte semnale de navigatie. Trebuie evitata utilizarea luminilor intermitente sau rotative cu intensitate mare, cum ar fi luminile giroscopice."
32. La regula 37 se inlocuieste cuvantul "prescrise" cu cuvantul "descrise".
33. La regula 38 se introduc cuvintele "la acest regulament" dupa cuvintele "anexa I" din paragrafele d), i), e) si f) si dupa cuvintele "anexa III" din paragraful g).
34. La regula 38 se adauga paragraful h) cu urmatorul cuprins:
"h) Repozitionarea luminilor cu vizibilitate pe intreg orizontul, care rezulta din prescriptiile sectiunii 9 b) din anexa I la acest regulament, scutire permanenta."
35. In anexa I, la sectiunea 1 se adauga urmatoarea fraza la textul definitiei:
"Aceasta inaltime trebuie masurata pe verticala sub locul de amplasare a luminii."
36. In anexa I, sectiunea 2, paragraful e) se modifica astfel:
"e) Una dintre cele doua sau trei lumini de catarg prevazute pentru o nava cu propulsie mecanica, care remorcheaza sau impinge alta nava, trebuie sa se gaseasca in acelasi loc cu lumina de catarg prova sau pupa, cu conditia ca, in cazul in care este amplasata pe catargul pupa, lumina cea mai de jos de pe catargul pupa sa fie cu cel putin 4,5 metri mai sus pe verticala decat lumina de pe catargul prova."
37. In anexa I, sectiunea 2, paragraful f) se modifica astfel:
"f) i) Lumina de catarg sau luminile prescrise la regula 23 a) trebuie sa fie asezate astfel incat sa fie deasupra si la o distanta destul de mare fata de toate celelalte lumini si obstacole, cu exceptia celor descrise la alin. ii).
ii) Daca este imposibil sa se poarte luminile cu vizibilitate pe intreg orizontul, prevazute la regula 27 b) i) sau la regula 28, sub luminile de catarg, ele pot fi purtate deasupra luminii/luminilor de catarg pupa sau vertical intre lumina/luminile de catarg prova si lumina/luminile de catarg pupa, cu conditia ca in cel de-al doilea caz sa se respecte cerinta sectiunii 3 c) din aceasta anexa."
38. In anexa I sectiunea 2 paragraful i) i) se inlocuiesc toate cuvintele din acest alineat dupa cuvantul "trebuie" din penultimul rand cu cuvintele "amplasate la o inaltime de cel putin 4 metri deasupra corpului navei".
39. In anexa I sectiunea 2 paragraful i) ii) se inlocuiesc toate cuvintele din acest alineat dupa cuvantul "trebuie" din penultimul rand cu cuvintele "amplasate la o inaltime de cel putin 2 metri deasupra corpului navei".
40. In anexa I sectiunea 2, la paragraful j) cuvintele "navele de pescuit" se inlocuiesc cu cuvintele "o nava".
41. In anexa I sectiunea 2, la paragraful k) se introduc cuvintele "prescrisa in regula 30 a) i) intre cuvintele "prova" si "trebuie sa fie".
In cea de-a doua fraza cuvintele "la mai putin de 6 metri deasupra puntii" se inlocuiesc cu cuvintele "amplasata la o inaltime de cel putin 6 metri deasupra corpului navei".
42. In anexa I sectiunea 3 paragraful b) se inlocuiesc in primul rand cuvintele "La bordul unei nave" cu cuvintele "La bordul unei nave cu propulsie mecanica".
43. In anexa I, la sectiunea 3 se adauga paragraful c) cu urmatorul cuprins:
"c) In cazul in care luminile prevazute la regula 27 b) i) sau la regula 28 sunt amplasate pe verticala intre lumina/luminile de catarg prova si lumina/luminile de catarg pupa, aceste lumini vizibile pe intreg orizontul vor fi plasate la o distanta pe orizontala de cel putin 2 metri perpendicular pe planul longitudinal al navei."
44. In anexa I sectiunea 5 se introduc in primul rand dupa cuvintele "Luminile din borduri" cuvintele "unei nave cu o lungime mai mare sau egala cu 20 m" si se adauga urmatoarea fraza dupa prima propozitie:
"La navele cu o lungime mai mica de 20 metri luminile din borduri trebuie prevazute, daca este necesar sa se respecte cerintele sectiunii 9 din aceasta anexa, cu ecrane negre mate inspre interiorul navei."
45. In anexa I, la nota de la sfarsitul sectiunii 8 se adauga urmatoarea fraza:
"Aceasta nu se va realiza prin dispozitiv de control variabil al intensitatii luminoase."
46. In anexa I, la sectiunea 9 paragraful a) i) se inlocuieste "trebuie sa aiba" cu "vor avea".
47. In anexa I, la sectiunea 9 paragraful b) se introduce "prescrise de regula 30" intre cuvintele "luminilor" si "care nu este necesar sa fie...".
48. In anexa I, in frazele introductive ale sectiunii 10 paragrafele a) si b) se introduc cuvintele "asa cum este prevazut" dupa cuvintele "luminilor electrice".
49. Sectiunea 13 din anexa I se modifica astfel:
"Executia luminilor si semnelor si instalarea luminilor la bordul navei trebuie sa fie socotite satisfacatoare de catre autoritatea competenta a statului al carui pavilion este autorizata sa il arboreze nava."
50. In anexa III, la sectiunea 1 paragraful d) se inlocuieste "4 dB fata de nivelul de presiune acustica" cu "4 dB sub presiunea acustica prevazuta" si "10 dB fata de nivelul de presiune acustica" cu "10 dB sub presiunea acustica prevazuta".
51. In anexa III, la sectiunea 2 paragraful a) se inlocuiesc cuvintele "un metru" cu cuvintele "o distanta de un metru fata de ea".
52. In anexa III, la sectiunea 2 paragraful b) se modifica a doua fraza astfel:
"Diametrul gurii clopotului nu trebuie sa fie mai mic de 300 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri si trebuie sa fie de cel putin 200 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 12 metri, dar mai mica de 20 metri."
53. In anexa III, la sectiunea 3 se inlocuiesc cuvintele "statului unde este inmatriculata nava" cu cuvintele "statul al carui pavilion nava este autorizata sa il arboreze".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016