Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 19 mai 2006  la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENT din 19 mai 2006 la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 165 din 4 martie 2008

CAP. V
Siguranţa navigaţiei

Regula 2 - Definiţii*1)
__________
*1) Amendamentele la regula 2 ţin seama de amendamentele la regula care a fost adoptatã la 20 mai 2004 prin Rezoluţia MSC.153(78) şi care va intra în vigoare la 1 iulie 2006.

1. Se introduce urmãtorul text dupã paragraful 3 existent:
"6. Navã de mare vitezã înseamnã o navã aşa cum s-a definit la regula X/1.3.
7. Unitate mobilã de foraj marin înseamnã o unitate mobilã de foraj marin aşa cum s-a definit la regula XI-2/1.1.5."
2. Dupã regula 19 existentã se introduce o nouã regulã, Regula 19-1, dupã cum urmeazã:
"Regula 19-1
Identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare
1. Nicio prevedere din prezenta regulã sau nicio prevedere din standardele de performanţã şi din cerinţele*2) funcţionale adoptate de Organizaţie cu privire la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare nu trebuie sã aducã prejudicii drepturilor, legislaţiei sau obligaţiilor statelor aflate sub jurisdicţia internaţionalã, în special regimurilor legale ale mãrii deschise, zonei exclusiv economice, zonei adiacente, mãrilor teritoriale sau strâmtorilor utilizate la navigaţia internaţionalã şi coridoarelor maritime din arhipelag.
_________
*2) Se face referire la Standardele de performanţã şi cerinţele funcţionale aplicabile la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare, adoptate de Comitetul Securitãţii Maritime al Organizaţiei prin Rezoluţia MSC.210(81).


2.1. Conform prevederilor paragrafelor 4.1 şi 4.2, prezenta regulã trebuie sã se aplice urmãtoarelor tipuri de nave angajate în voiaje internaţionale:
1. navelor de pasageri, inclusiv navelor de pasageri de mare vitezã;
2. navelor de marfã, inclusiv navelor de mare vitezã, cu un tonaj brut*3) de 300 şi mai mult; şi
_________
*3) Tonajul brut, care va fi utilizat pentru a stabili dacã o navã de marfã sau o navã de mare vitezã trebuie sã respecte prevederile prezentei reguli, va fi stabilit conform prevederilor Convenţiei internaţionale din 1969 asupra mãsurãrii tonajului navelor indiferent de data la care nava ori nava de mare vitezã a fost sau va fi construitã.

3. unitãţilor mobile de foraj marin.
2.2. Termenul navã, utilizat în paragrafele 3-11.2, include navele de pasageri şi navele de marfã, precum şi unitãţile mobile de foraj marin care fac obiectul prevederilor prezentei reguli.
3. Prezenta regulã stabileşte prevederile care permit guvernelor contractante sã efectueze identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare.
4.1. Navele trebuie sã fie prevãzute cu un sistem pentru transmiterea automatã a informaţiilor specificate la paragraful 5, dupã cum urmeazã:
1. navele construite la 31 decembrie 2008 sau dupã aceastã datã;
2. navele construite înainte de 31 decembrie 2008 şi autorizate pentru exploatare:
1. în zonele maritime A1 şi A2, aşa cum s-a definit la regulile IV/2.1.12 şi IV/2.1.13; sau
2. în zonele maritime A1, A2 şi A3, aşa cum s-a definit la regulile IV/2.1.12, IV/2.1.13 şi IV/2.1.14,
nu mai târziu de prima inspecţie a instalaţiei radio dupã 31 decembrie 2008;
3. navele construite înainte de 31 decembrie 2008 şi autorizate pentru exploatare în zonele maritime A1, A2, A3 şi A4, aşa cum s-a definit la regulile IV/2.1.12, IV/2.1.13, IV/2.1.14 şi IV/2.1.15, nu mai târziu de prima inspecţie a instalaţiei radio dupã 1 iulie 2009. Totuşi, aceste nave trebuie sã respecte prevederile subparagrafului 2 atât timp cât sunt exploatate în zonele maritime A1, A2 şi A3.
4.2. Indiferent de data construcţiei, navele care sunt echipate cu un sistem de identificare automatã a navei (AIS), aşa cum s-a definit la regula 19.2.4, şi care sunt exploatate în exclusivitate în zona maritimã A1, aşa cum s-a definit la regula IV/2.1.12, nu trebuie sã respecte prevederile prezentei reguli.
5. Conform prevederilor paragrafului 4.1, navele trebuie sã transmitã automat urmãtoarele informaţii cu privire la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare:
1. identitatea navei;
2. poziţia navei (latitudine şi longitudine); şi
3. data şi ora la care este indicatã poziţia.
6. Sistemele şi echipamentele utilizate pentru respectarea prezentei reguli trebuie sã fie conforme cu standardele de performanţã şi cerinţele funcţionale*4), care sã nu fie inferioare celor adoptate de Organizaţie. Orice echipament de la bord trebuie sã fie de un tip aprobat de cãtre Administraţie.
____________
*4) Se face referire la Standardele de performanţã şi cerinţele funcţionale aplicabile la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare, adoptate de Comitetul Securitãţii Maritime al Organizaţiei prin Rezoluţia MSC.210(81).

7. Sistemele şi echipamentele utilizate pentru respectarea cerinţelor prezentei reguli trebuie sã poatã fi deconectate de la bord şi sã poatã înceta transmiterea de informaţii cu privire la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare:
1. dacã acordurile internaţionale, reglementãrile sau standardele internaţionale asigurã protecţia informaţiilor de navigaţie; sau
2. în cazuri excepţionale şi într-o perioadã de timp cât mai scurtã posibil, dacã în timpul exploatãrii comandantul considerã cã siguranţa sau securitatea navei este compromisã. În acest caz, comandantul trebuie sã informeze Administraţia imediat şi sã efectueze o consemnare în jurnalul pentru activitãţile şi incidentele de navigaţie, care este menţinut în conformitate cu prevederile regulii 28, expunând motivele deciziei sale şi indicând perioada de timp în care sistemul sau echipamentul a fost deconectat.
8.1. Conform prevederilor paragrafelor 8.2-11.2, guvernele contractante trebuie sã poatã primi informaţii cu privire la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare, atât în scopul securitãţii, cât şi în alte scopuri convenite de cãtre Organizaţie, dupã cum urmeazã:
1. Administraţia are dreptul sã primeascã astfel de informaţii cu privire la navele care sunt autorizate sã arboreze pavilionul sãu, indiferent de locul în care se aflã aceste nave;
2. un guvern contractant are dreptul de a primi astfel de informaţii cu privire la navele care şi-au declarat intenţia de a acosta la o instalaţie portuarã, aşa cum s-a definit la regula XI-2/1.1.9, sau într-un loc aflat sub jurisdicţia sa, indiferent de poziţia în care se pot afla aceste nave, cu condiţia ca acestea sã nu se afle în apele altui guvern contractant situate în direcţia uscatului faţã de liniile de bazã stabilite conform dreptului internaţional;
3. un guvern contractant are dreptul de a primi astfel de informaţii cu privire la navele autorizate sã arboreze pavilionul altor guverne contractante, care nu intenţioneazã sã acosteze la o instalaţie portuarã sau într-un loc aflat sub jurisdicţia sa şi care navigheazã la o distanţã care nu depãşeşte 1.000 mile nautice faţã de litoralul sãu, cu condiţia ca acestea sã nu se afle în apele altui guvern contractant situate în direcţia uscatului faţã de liniile de bazã stabilite conform dreptului internaţional; şi
4. un guvern contractant nu are dreptul de a primi, conform subparagrafului 3, astfel de informaţii cu privire la o navã situatã în apele teritoriale ale guvernului contractant al cãrui pavilion nava este autorizatã sã-l arboreze.
8.2. Guvernele contractante trebuie sã specifice şi sã comunice Organizaţiei detaliile relevante, ţinând seama de standardele de performanţã şi cerinţele funcţionale adoptate de Organizaţie*5), pentru ca informaţiile cu privire la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare sã poatã fi comunicate conform prevederilor paragrafului 8.1. Guvernul contractant interesat poate oricând dupã aceea sã modifice sau sã retracteze aceastã comunicare. Organizaţia trebuie sã informeze toate guvernele contractante cu privire la primirea acestei comunicãri şi la detaliile referitoare la aceasta.
_________
*5) Se face referire la Standardele de performanţã şi cerinţele funcţionale aplicabile la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare, adoptate de Comitetul Securitãţii Maritime al Organizaţiei prin Rezoluţia MSC.210(81).

9.1. În pofida prevederilor paragrafului 8.1.3, Administraţia are dreptul oricând, în scopul rezolvãrii problemelor de protecţie sau a altor probleme, sã decidã ca informaţiile cu privire la identificarea şi urmãrirea la distanţã mare a navelor autorizate sã arboreze pavilionul sãu sã nu fie furnizate guvernelor contractante conform prevederilor paragrafului 8.1.3. Administraţia interesatã poate oricând dupã aceea sã modifice, sã suspende sau sã anuleze astfel de decizii.
9.2. Conform paragrafului 9.1, Administraţia interesatã trebuie sã comunice Organizaţiei astfel de decizii. Organizaţia trebuie sã informeze toate guvernele contractante cu privire la primirea unei astfel de comunicãri şi la detaliile referitoare la aceasta.
9.3. Conform legislaţiei internaţionale, drepturile, responsabilitãţile şi obligaţiile navelor a cãror Administraţie a invocat prevederile paragrafului 9.1 nu vor fi prejudiciate de astfel de decizii.
10. Guvernele contractante trebuie, în permanenţã:
1. sã recunoascã importanţa informaţiilor cu privire la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare;
2. sã recunoascã şi sã respecte caracterul confidenţial şi receptivitatea oricãror informaţii de identificare şi urmãrire a navelor la distanţe mari pe care acestea le pot primi;
3. sã protejeze informaţiile pe care acestea le pot primi printr-o accesare neautorizatã sau prin divulgare; şi
4. sã utilizeze, într-o manierã compatibilã cu dreptul internaţional, informaţiile pe care acestea le pot primi.
11.1. Guvernele contractante trebuie sã suporte toate cheltuielile legate de orice informaţie cu privire la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare pe care acestea le cer şi le primesc. În pofida prevederilor paragrafului 11.2, guvernele contractante nu vor încasa de la nave nicio platã în legãturã cu informaţiile privitoare la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare pe care acestea ar dori sã le obţinã.
11.2. În afarã de cazul în care legislaţia naţionalã a Administraţiei prevede altfel, navele autorizate sã arboreze pavilionul acesteia nu trebuie sã suporte nicio platã pentru transmiterea informaţiilor de identificare şi urmãrire a navelor la distanţã mare în conformitate cu prevederile prezentei reguli.
12. În pofida prevederilor paragrafului 8.1, serviciile de cãutare şi salvare ale guvernelor contractante trebuie sã fie autorizate sã primeascã fãrã platã informaţii cu privire la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare, în legãturã cu cãutarea şi salvarea persoanelor aflate în pericol pe mare.
13. Guvernele contractante pot sã comunice Organizaţiei orice situaţie în care se considerã cã prevederile acestei reguli sau orice alte cerinţe corespunzãtoare, stabilite de cãtre Organizaţie, nu au fost respectate, nu urmeazã sã fie respectate sau atunci când nu s-a aderat la acestea.
14. Comitetul Securitãţii Maritime trebuie sã stabileascã criteriile, procedurile şi modalitãţile de aplicare pentru recunoaşterea, examinarea şi verificarea furnizãrii cãtre guvernele contractante a informaţiilor cu privire la identificarea şi urmãrirea navelor la distanţã mare conform prevederilor prezentei reguli."

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016