Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ROMÂNIA MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Cabinet secretar de stat Nr. 602.901 Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti Tel.: +021 319 97 39 Fax: +021 312 20 11 Bucureşti, 1 octombrie 2010 Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Domnului Peter Harrold, director Europa Centralã şi Ţãrile Baltice Regiunea Europa şi Asia Centralã Ref.: Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitãţilor naturale şi pregãtirea pentru situaţii de urgenţã (Împrumut nr. 4736-RO) Acord de asistenţã financiarã nerambursabilã (TF 053472 RO) Amendarea Acordului de împrumut şi a Acordului de asistenţã financiarã nerambursabilã Stimate domn, Ne referim la Acordul de împrumut dintre Romania şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, datat 26 mai 2004, cu amendamentele ulterioare. În scopul accelerãrii implementãrii proiectului, precum şi ţinând seama de recomandãrile ultimei misiuni a Bãncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la solicitarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor (MMP) şi a Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale (ANRM), vã rugãm sã binevoiţi a fi de acord cu amendarea Acordului de împrumut şi a celui de asistenţã financiarã nerambursabilã, dupã cum urmeazã: 1. Referitor la Acordul de împrumut: - tabelul 1 din anexa 1 "Procedurile de tragere din împrumut" se modificã pentru a se citi dupã cum urmeazã:
┌───────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────┐
│ "Categoria │ Suma │ % │
│ │ (USD) │ finanţat din │
│ │ │ cheltuieli │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(1) Lucrãri pentru: │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(b) partea C a proiectului │ 66,215,354 │ 78% │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(d) partea E a proiectului │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(iii) partea E.3 │ 26,646 │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(2) Bunuri pentru: │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(b) partea C a proiectului │ 239,000 │ 75% │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(c) partea E a proiectului │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(iii) partea E.3 │ 269,000 │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(3) Servicii tehnice │ 0 │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(4) Servicii de consultanţã, inclusiv │ │ │
│ audit şi instruire pentru: │ │ 75% │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(c) partea C a proiectului │ 5,953,000 │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(d) partea E a proiectului │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(iii) partea E.3 │ 172,000 │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(5) Costuri de operare pentru: │ │ 75% │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(c) MMP - UMP │ 2,085,000 │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(6) Nealocate pentru: │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│(c) partea C a proiectului │ 0 │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│Total: │ 74,960,000" │ │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────┘
Tabelul actualizat reflectã realocarea sumei de 4.367.354 USD de la categoria (6) "Nealocate" la categoria (1) "Lucrãri", pentru a permite realizarea celor douã obiective: "Mãrirea gradului de siguranţã a acumulãrii Dridu" - judeţul Ialomiţa şi "Punerea în siguranţã a nodului hidrotehnic Sânmihaiu Român" - judeţul Timiş, în cadrul componentei C "Inundaţii şi alunecãri de teren". 2. Referitor la Acordul de grant, ANRM a solicitat urmãtoarele modificãri ale anexei 1κ "Trageri din grant": - suma de 50.000 USD va fi realocatã de la categoria (5)(a) "Costuri de operare" pentru partea D a proiectului la categoria (1) "Bunuri"; - suma de 30.000 USD va fi realocatã de la categoria (5)(a) "Costuri de operare" pentru partea D a proiectului la categoria (4) "Instruire, seminare şi vizite de instruire"; - suma de 130.000 USD va fi realocatã de la categoria (5)(a) "Costuri de operare" pentru partea D a proiectului la categoria (5)(b) "Costuri de operare" pentru partea E.4 a proiectului. În speranţa cã veţi rãspunde solicitãrilor noastre, aşteptãm cu nerãbdare rãspunsul dumneavoastrã favorabil. Cu stimã, Bogdan Drãgoi, secretar de stat Cc: Mr. Franãois Rantrua, director de ţarã Reprezentanţa Bãncii Mondiale în România BANCA MONDIALĂ Str. H-N.W. nr 1818 (202) 473-6048 Banca Internaţionalã pentru Washington D.C. 20433 Adresã cablu: Reconstrucţie şi Dezvoltare SUA INTBAFRAD Asociaţia de Dezvoltare Adresã cablu: Internaţionalã INDEVAS 9 decembrie 2010 Excelenţei Sale Gheorghe Ialomiţianu, ministrul finanţelor publice Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Proiectul de diminuare a riscurilor şi pregãtirea pentru situaţii de urgenţã (DRPSU) (Împrumutul nr. 4736 RO) şi asistenţa financiarã nerambursabilã din Fondul FGM TF053472 RO Realocarea sumelor din împrumut şi din fond Stimate domnule ministru, Ca urmare a scrisorii dumneavoastrã din 1 octombrie 2010, prin care ne solicitaţi sã realocãm sumele din împrumutul şi fondul menţionate mai sus, îmi face plãcere sã vã informez cã Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) este de acord cu cererea dumneavoastrã. Prin urmare, Banca realocã prin prezenta: (i) sumele din împrumut trecute în tabel la secţiunea 1 din anexa 1 din Contractul de împrumut dintre România şi Bancã din data de 26 mai 2004; şi (ii) sumele din Fond trecute în tabel la secţiunea 1 din anexa 1 la Contractul de fond FGM dintre România şi Bancã din data de 26 mai 2004. Tabelele revizuite cu sumele realocate sunt prezentate în anexa la prezenta scrisoare. Cu stimã, Peter Harrold, director Direcţia Europa Centralã şi Ţãrile Baltice Regiunea Europa şi Asia Centralã Cc: Excelenţei Sale Laszlo Borbely, ministrul mediului şi pãdurilor Bucureşti, România Domnului Alexandru Pãtruţi, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale Bucureşti, România Domnului Bogdan Drãgoi, secretar de stat Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Doamnei Angela Carabaş, director general Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România Domnului Ruud Treffers, director executiv Banca Mondialã ANEXĂ PROGRAMUL 1 Tragerea sumelor din împrumut 1. Tabelul de mai jos prezintã detaliat categoriile de articole care vor fi finanţate din sumele din împrumut, alocarea sumelor din împrumut la fiecare categorie şi procentul maxim de cheltuieli pentru articolele care vor fi finanţate din fiecare categorie:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria Suma din împrumut %
alocatã (exprimatã din cheltuielile
în dolari) ce vor fi finanţate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(1) Lucrãri pentru: 100% din cheltuielile
(a) partea B din proiect 47.888.000 externe şi 78% din
cheltuielile interne
(care au avut loc
înainte de 7 martie 2007)
şi 78% din toate
cheltuielile ulterioare
(b) partea C din proiect 66.215.354
(c) partea D din proiect 2.883.000
(d) partea E din proiect
(i) partea E.1 0
(ii) partea E.2 19.000
iii) partea E.3 26.646
(2) Bunuri pentru: 100% din cheltuielile
(a) partea A din proiect 8.904.000 externe şi 100% din
(b) partea C din proiect 239.000 cheltuielile interne
(c) partea E din proiect (preţ loco de fabricã)
şi 75% din cheltuielile
interne pentru alte
articole procurate
intern (care au avut
loc înainte de 7 martie
2007) şi 75% din toate
cheltuielile ulterioare
(i) partea E.1 69.091
(ii) partea E.2 235.000
(iii) partea E.3 269.000
(iv) partea E.4 23.000
(d) partea E din proiect 1.700.000
(3) Servicii tehnice pentru partea
C.5 din proiect 0 100% din cheltuielile
externe şi 75% din
cheltuielile interne
(4) Serviciile de consultanţã,
inclusiv audit şi instruire: 75% din cheltuieli
pentru consultanţii
locali şi 85% din
cheltuieli pentru
consultanţii strãini
(a) partea A din proiect 3.300.000
(b) partea B din proiect 6.086.000
(c) partea C din proiect 5.953.000
(d) partea E din proiect
(i) partea E.1 100.000
(ii) partea E.2 2.372.000
(iii) partea E.3 172.000
(e) partea D din proiect 550.000
(5) Costuri de operare pentru:
(a) UMP MAI 100.909 75%
(b) UMP MTCT 328.000 75%
(c) UMP MMAP 2.085.000 75%
(d) UMP ANRM 482.000 75%
(6) Nealocate pentru:
(a) partea A din proiect 0
(b) partea B din proiect 0
(c) partea C din proiect 0
(d) partea D din proiect 0
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 150.000.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 1 Tragerea sumelor din Fondul FGM 1. Tabelul de mai jos prezintã detaliat categoriile de articole care vor fi finanţate din asistenţa financiarã nerambursabilã din Fondul FGM, alocarea sumelor din asistenţa financiarã nerambursabilã din Fondul FGM la flecare categorie şi procentul maxim de cheltuieli pentru articolele care vor fi finanţate din fiecare categorie:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria Suma alocatã din %
fond (exprimatã din cheltuielile
în dolari) ce vor fi finanţate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(1) Bunuri 1.200.000 100% din cheltuielile
externe şi 100% din
cheltuielile interne (preţ
loco de fabricã) şi 75% din
cheltuielile interne pentru
alte articole procurate
intern
(2) Lucrãri 2.700.000 100% din cheltuielile
externe şi 78% din
cheltuielile interne
(3) Servicii de consultanţã 1.600.000 75% din cheltuieli pentru
consultanţi locali şi 85%
din cheltuieli pentru
consultanţi strãini
(4) Instruire, ateliere de lucru
şi vizite de studiu 360.000 100%
(5) Costuri de operare pentru:
(a) partea D din proiect 0 75%
(b) partea E.4 din proiect 770.000 75%
(6) Nealocate 370.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 7.000.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Distribuire: România DL, personal sector ECSSD, personal sector ECSQ, loa-eca, FINCR ECA, IRIS __________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.