Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 1.398 din 10 octombrie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 840 din 16 octombrie 2019.────────── Încheiat între : Ministerul Transporturilor, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, reprezentat legal prin domnul Alexandru-Răzvan Cuc, ministrul transporturilor, în calitate de autoritate contractantă, şi Societatea de Transport cu Metroul Bucureşti „METROREX“ - S.A., denumită în continuare METROREX - S.A., cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, prin domnul Marin Aldea, director general, în calitate de operator, în continuare denumite în mod individual partea şi în mod colectiv părţile Părţile convin, cu respectarea prevederilor cap. 5 pct. 5.1 subpct. (3) din anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 562/2019 privind aprobarea Contractului de servicii publice de transport cu metroul pentru anul 2019 al Societăţii de Transport cu Metroul Bucureşti „METROREX“ - S.A., cu modificările ulterioare, ca urmare a rectificării bugetului de stat pe anul 2019 prin Ordonanţa Guvernului nr. 12/2019, să actualizeze elementele prevăzute în anexele nr. 1, 2 şi 7 la contract, după cum urmează: 1. anexa nr. 1 „Program de transport al Operatorului“ se înlocuieşte cu anexa nr. 1 (anexele 1.1 şi 1.2*) la prezentul act adiţional; * Anexa 1.2 rămâne neschimbată. 2. anexa nr. 2 „Programul de investiţii“ se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul act adiţional; 3. anexa nr. 7 „Modul de determinare a compensaţiei şi a costului unitar per km - lei“ se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul act adiţional. Ministrul transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc METROREX - S.A. Director general, Marin Aldea ANEXA 1 la Actul adiţional nr. 2/2019 (Anexa nr. 1 la contract) Program de transport al Operatorului Descrie programele de transport pentru diferite perioade din cursul anului, astfel: I. Program cu grafic normal de circulaţie (desfăşurat în intervalul orar 05,00-23,00) se va asigura în perioadele: 1.01-30.06 şi 1.09-31.12* ale fiecărui an calendaristic al contractului şi cuprinde programul de transport în condiţii normale de circulaţie prin utilizarea unui număr de trenuri care să asigure preluarea cererii de transport la o capacitate de maximum 6 călători/m^2 în perioadele de vârf de trafic**. *Aceste perioade se pot modifica, fără acordul autorităţii contractante, în funcţie de perioada vacanţei de vară pentru elevi/studenţi, stabilită pentru fiecare an şcolar de către instituţiile abilitate ale statului. ** Prin perioade de vârf de trafic se înţelege intervalul/intervalele orare din cursul unei zile când se înregistrează vârfuri ale cererii de transport, fiind necesară micşorarea intervalului de circulaţie între trenuri astfel încât capacitatea maximă de încărcare a trenurilor de metrou să nu depăşească 6 călători/mp. II. Programul cu grafic redus de circulaţie (desfăşurat în intervalul orar 05,00-23,00) se va asigura în perioada 1.07-31.08 a fiecărui an calendaristic al contractului şi cuprinde programul de transport în condiţii de flux redus de călători, respectiv în perioada în care sunt concedii de odihnă şi vacanţe în cuantum semnificativ, care determină un grad total de mobilitate mai scăzut al populaţiei comparativ cu perioadele normale din an. III. Programul de circulaţie de noapte - cuprinde programul de circulaţie suplimentar care se asigură pentru intervalul orar cuprins între orele 23,00-05,00 (număr limitat de ore/întreaga noapte) când programul de circulaţie normal este întrerupt şi este compus din: • program de circulaţie pentru sărbători - cuprinde programul de circulaţie care se asigură pentru întreaga noapte, la intervale de succesiune a trenurilor de 10-20 de minute, în nopţile de Paşti şi Revelion; • program de circulaţie pentru evenimente speciale - se aplică pentru evenimentele culturale, sportive, sociale, denumite evenimente speciale la care este preconizată participarea a peste 25.000 de oameni, la solicitarea directă a unei unităţi administrative centrale (Guvern, minister) sau locale (Primăria Municipiului Bucureşti, primării de sector), federaţii/ligi sportive naţionale, instituţii de cultură naţionale, şi cuprinde programul de circulaţie care se asigură pentru un număr definit de ore cu încadrarea în numărul de kilometri planificaţi (fără costuri suplimentare din partea solicitanţilor). Dacă prin astfel de acţiuni se ajunge să se depăşească numărul de kilometri planificaţi, autoritatea contractantă va aproba orice solicitare care excedează plafonului stabilit; • program de circulaţie solicitat - cuprinde programul de circulaţie care se asigură pentru cel puţin o oră (sau multiplu de o oră), ca urmare a achitării de către solicitant a prestaţiei conform tarifului aprobat şi afişat pe site-ul Operatorului. IV. La solicitarea expresă a unei autorităţi centrale abilitate, cu avizul autorităţii contractante, circulaţia trenurilor de metrou poate fi suspendată total sau parţial pentru anumite staţii magistrale, secţiuni sau staţii de metrou. ANEXA 1.1. Programul de transport al Operatorului Programul anual de transport al Operatorului
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Magistrala │km │
│ │estimaţi │
├────────────────────────────┼─────────┤
│ │2019 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Pantelimon-Dristor 2 │3.009.110│
├────────────────────────────┼─────────┤
│Berceni-Pipera │2.654.370│
├────────────────────────────┼─────────┤
│Anghel Saligny-Preciziei │2.138.461│
├────────────────────────────┼─────────┤
│Gara de Nord-Parc Bazilescu │- │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Gara de Nord-Străuleşti │593.956 │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Râul Doamnei-Eroilor │54.817** │
├────────────────────────────┼─────────┤
│km planificaţi │8.450.714│
├────────────────────────────┼─────────┤
│Total km* = km planificaţi x│8.628.179│
│1,021 │ │
└────────────────────────────┴─────────┘
* 1,021 reprezintă valoarea maximă a coeficientului care ţine seama de parcursul estimativ al parcului de material rulant pentru transportul tehnologic în vederea efectuării mentenanţei, trenuri suplimentare pentru preluarea fluxurilor mari de călători, asigurarea programului de circulaţie de noapte, evenimente speciale. ** S-a ţinut cont de faptul că punerea în funcţiune a Magistralei 5, secţiunea Râul Doamnei-Eroilor (PS Operă), inclusiv staţia Valea Ialomiţei, este estimată pentru finele trimestrului IV 2019. ANEXA 2 la Actul adiţional nr. 2/2019 (Anexa nr. 2 la contract) Programul de investiţii milioane lei cu TVA
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│milioane lei cu TVA │
├────┬────────────────────┬────────────┬──────────┬───────────────────┬───────────────────┬───────────┬───────────┤
│ │ │ │ │Termen │2018 │2019 │ │
│ │ │ │Durata ├───────────────────┼──────┬────────────┼─────┬─────┤ │
│ │ │ │până la │ │ │Rectificat │Buget│Buget│ │
│Nr. │ │Descriere │finalizare│ │ │conf. OUG │cf. │cf. │Sursa de │
│crt.│Denumire proiect │proiect │/ │ │Alocat│nr. 101/2018│H.G. │O.G. │finanţare │
│ │ │ │Valoarea ├───────┬───────────┤conf. │Suplimentare│nr. │nr. │ │
│ │ │ │respectivă│ │ │BVC │/ │430/ │12/ │ │
│ │ │ │ │Început│Finalizare │ │Diminuare │2019 │2019 │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │31.03.2017 │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │- staţiile │ │ │ │ │ │
│ │ │2,24 km │ │ │Laminorului│ │ │ │ │ │
│ │Magistrala 4, │linie dublă,│ │ │şi │ │ │ │ │POIM │
│1 │Tronson Parc │2 staţii, 1 │1 an/318 │2014 │Străuleşti │45,0 │95,4 │37,1 │38,2 │Buget de │
│ │Bazilescu-Străuleşti│depou │ │ │2018 - │ │ │ │ │stat │
│ │ │ │ │ │depou şi │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │terminal │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │Străuleşti │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Magistrala 5. │16,2 km │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Drumul │linie dublă,│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Taberei-Pantelimon │22 staţii, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- secţiunea 1 │2 depouri │2 ani/ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Râul │7 km, │1.814 │ │2019 │627,0 │294,8 │445,0│445,0│POIM │
│ │Doamnei-Eroilor, │10 staţii, │8 ani/ │2013 │orizont │616,0 │288,0 │434,0│434,0│Credite │
│2 │inclusiv staţia şi │1 depou │2.908 │2018 │2023 │11,0 │6,8 │11,0 │11,0 │externe │
│ │depoul Valea │5,4 km, │13 ani/ │2023 │orizont │0 │0 │0 │0 │Buget de │
│ │Ialomiţei │6 staţii │2.989 │ │2030 │ │ │ │ │stat │
│ │- secţiunea 2 │3,8 km, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Eroilor-Iancului │6 staţii, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- secţiunea 3 │1 depou │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Iancului-Pantelimon │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Magistrala 6, │ │ │ │ │ │ │ │ │POIM │
│ │legătura cu │14,2 km │4 ani/ │ │ │ │ │ │ │JICA │
│3 │Aeroportul Henri │linie dublă,│5.899 │2019 │2023 │71,0 │138,8 │430,0│430,0│Buget de │
│ │Coandă │12 staţii │ │ │ │ │ │ │ │stat │
│ │H.G. nr. 930/2016 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Îmbunătăţirea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │condiţiilor de │18 km linie │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │transport pe │dublă, 14 │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Magistrala 2 - faza │staţii, │5 ani/544 │2014 │2022 │17,0 │10,5 │113,0│113,0│POIM │
│ │II │1 depou │5 ani/523 │2018 │2023 │0 │0 │106,7│106,7│Buget de │
│4 │- cale de rulare pe │18 km linie │1an/21 │2016 │2018 │17,0 │10,5 │6,3 │6,3 │stat │
│ │Magistrala 2 │dublă │- │2014 │Finalizat │- │- │- │- │finalizat │
│ │- acces nou la │1 acces │ │ │2016 │ │ │ │ │ │
│ │staţia Tineretului │16+8 trenuri│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- achiziţie material│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │rulant Magistrala 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Modernizarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instalaţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │POIM │
│5 │pe M 1, 2, 3 şi TL. │41 de staţii│- │2016 │2018 │18,0 │9,3 │0,2 │0,2 │Buget de │
│ │Instalaţii de │ │ │ │ │ │ │ │ │stat │
│ │control acces │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Magistrala 4. │ │ │ │ │ │ │ │ │Grant │
│6 │Tronson Gara de │SPF, SF │2 ani/43 │2017 │2019 │3,0 │3,9 │30,0 │28,3 │Elveţia │
│ │Nord-Gara Progresu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Magistrala 4. │ │5 ani/ │ │ │ │ │ │ │Buget de │
│7 │Tronson Gara de │12 staţii │1.200 │2020 │2025 │0 │0 │0 │0 │stat POIM │
│ │Nord-Gara Progresu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │BEI IV │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Acord de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │împrumut │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │nr. 25.224/│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │12.11.2009 │
│ │Achiziţie material │ │ │ │ │ │ │ │ │între BEI │
│8 │rulant │13 trenuri │2 ani/487 │2018 │2020 │1,0 │0,01 │138,4│57,5 │şi MFP │
│ │Magistrala 5, S 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │Amendament │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │nr. 2 - │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │H.G. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │nr. 233/ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │2018. │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Împrumut │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │rambursabil│
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │ │Dotarea a 63│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │de staţii de│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │metrou cu │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │elemente din│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │oţel │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Accesibilizarea │inoxidabil │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │staţiilor de metrou │aplicate pe │ │ │ │ │ │ │ │Buget de │
│9 │în funcţiune pentru │suprafaţa │1,2 ani/25│2019 │2020 │0 │0 │0 │0 │stat │
│ │persoanele cu │existentă a │ │ │ │ │ │ │ │POIM │
│ │deficienţe de vedere│staţiilor de│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │metrou şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │montarea de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │panouri de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │semnalistică│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │Braille │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Modernizarea │ │ │ │ │ │ │ │ │Buget de │
│10 │staţiilor de metrou │51 de staţii│6 ani/ │2020 │2026 │0 │0 │0 │0 │stat │
│ │din reţeaua │ │2.852 │ │ │ │ │ │ │POIM │
│ │existentă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Modernizarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instalaţiilor │35 de staţii│ │ │ │ │ │ │ │Buget de │
│11 │pe M 1, 2, 3 şi TL. │30 de │3 ani/224 │2019 │2023 │0 │0 │0 │0 │stat │
│ │Rest de implementat.│interstaţii │ │ │ │ │ │ │ │POIM │
│ │Instalaţii de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ventilaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Extensia Magistralei│ │4 ani/ │ │ │ │ │ │ │Buget de │
│12 │2 Berceni-Pipera │4 staţii │1.600 │2019 │2022 │0 │0 │0 │0 │stat │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │POIM │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Extensia Magistralei│ │4 ani/ │ │ │ │ │ │ │Buget de │
│13 │1 - Păcii │4 staţii │1.600 │2019 │2022 │0 │0 │0 │0 │stat │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │POIM │
├────┼────────────────────┼────────────┼──────────┼───────┼───────────┼──────┼────────────┼─────┼─────┼───────────┤
│ │Modernizarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instalaţiilor pe │ │ │ │ │ │ │ │ │Buget de │
│14 │Magistrala 4. │10 staţii │2 ani/30 │2019 │2020 │0 │0 │0 │0 │stat │
│ │Instalaţii de │ │ │ │ │ │ │ │ │POIM │
│ │control acces │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────┴────────────┴──────────┴───────┴───────────┴──────┴────────────┴─────┴─────┴───────────┘
ANEXA 3 *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. la Actul adiţional nr. 2/2019 (Anexa nr. 7 la contract) Modul de determinare a compensaţiei şi a costului unitar per km - lei (a se vedea imaginea asociată) -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.