Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
*) Traducere Republica Federala Germania, Republica Austria, Regatul Belgiei, Spania, Republica Franceza, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, Irlanda, Marele Ducat de Luxemburg, Regatul Olandei, Republica Portugalia, Confederatia Elvetiana, denumite in continuare state contractante, Organizatia Europeana pentru Securitatea Navigatiei Aeriene, denumita in continuare EUROCONTROL, considerind ca acordurile incheiate de statele europene cu EUROCONTROL, pentru incasarea tarifelor de ruta, trebuie inlocuite datorita amendamentului la Conventia internationala EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigatiei aeriene din 13 decembrie 1960, recunoscind faptul ca cooperarea privind stabilirea modului de incasare a tarifelor de ruta s-a dovedit, in trecut, eficienta, dorind ca continue si sa intareasca cooperarea stabilita, hotarite sa administreze, respectind in modul cuvenit directiile recomandate de Organizatia Aviatiei Civile Internationale, un sistem uniform european de tarife de ruta accesibil unui numar cit mai mare de state europene, fiind convinse ca aceasta uniformitate va facilita, de asemenea, consultarile cu beneficiarii, considerind ca este de dorit ca statele participante la sistemul EUROCONTROL de tarife de ruta sa intareasca autoritatea Organizatiei in ceea ce priveste recuperarea tarifelor, recunoscind ca acest sistem necesita o noua baza juridica, au convenit urmatoarele: ART. 1 1. Statele contractante sint de acord sa adopte o politica comuna in privinta tarifelor pentru instalatiile si serviciile de navigatie aeriana de ruta, denumite in continuare tarife de ruta, in spatiul aerian al regiunilor de informare a zborurilor aflate in competenta lor. 2. In consecinta, ele sint de acord sa creeze un sistem comun pentru stabilirea si incasarea tarifelor de ruta si sa foloseasca in acest scop serviciile EUROCONTROL. 3. In acest scop, Comisia permanenta si Comitetul de conducere ale EUROCONTROL vor fi largite pentru a include reprezentanti ai statelor contractante care nu sint membre ale EUROCONTROL si care sint denumite in continuare Comisia largita si Comitetul largit. 4. Regiunile de informare a zborurilor mentionate in paragraful 1 de mai sus sint enumerate in anexa nr. 1 la acest acord. Orice amendament pe care un stat contractant doreste sa-l faca la lista Regiunilor de informare a zborurilor va fi supusa acordului unanim al Comisiei largite, daca acesta ar duce la modificarea limitelor totale ale spatiului aerian tratat de acest acord. Orice amendament care nu duce la o astfel de modificare va fi notificat la EUROCONTROL de statul contractant interesat. ART. 2 Fiecare stat contractant va avea dreptul la un vot in Comisia largita, in conformitate cu prevederile art. 6 paragraful 1 lit. b). ART. 3 1. Comisia largita va stabili un sistem comun de tarife de ruta, astfel incit: a) acele tarife sa fie stabilite potrivit unei formule comune care ia in considerare costurile facute de catre statele contractante in privinta instalatiilor si a serviciilor de navigatie aeriana de ruta si a exploatarii sistemului, precum si costurile facute de EUROCONTROL in exploatarea sistemului; b) acele tarife sa fie incasate de EUROCONTROL ca un singur tarif pe zbor; 2. Pentru aplicarea celor de mai sus, Comisia largita: a) va stabili principiile care reglementeaza evaluarea costurilor la care s-a facut referire in paragraful 1 lit. a) de mai sus; b) va stabili formula care se va aplica la calcularea tarifelor de ruta; c) va aproba, pentru fiecare perioada de tarifare, rata de recuperare a costurilor la care s-a facut referire in paragraful 1 lit. a) de mai sus; d) va determina unitatea de calcul in care sint exprimate tarifele de ruta; e) va determina conditiile de aplicare a sistemului, inclusiv conditiile de plata, precum si tarifele pe unitate si perioada in care se vor aplica; f) va determina principiile care reglementeaza scutirea de tarife de ruta; g) va aproba rapoartele Comitetului largit; h) va adopta reglementarile financiare aplicabile sistemului de tarife de ruta; i) va aproba acorduri intre EUROCONTROL si orice stat care doreste sa se foloseasca de resursele EUROCONTROL sau de asistenta tehnica in legatura cu tarifele de navigatie aeriana care nu sint tratate de acest acord; j) va aproba anexa bugetara propusa de Comitetul largit, in conformitate cu art. 5 paragraful 1 lit. c). 3. Comisia largita va stabili propriile reguli de procedura prin unanimitate de voturi ale tuturor statelor contractante. ART. 4 Fiecare stat contractant va avea dreptul la un vot in cadrul Comitetului largit, in conformitate cu prevederile art. 6 paragraful 2 lit. b). ART. 5 1. Comitetul largit se va angaja: a) sa pregateasca hotaririle pentru Comisia largita; b) sa supravegheze exploatarea sistemului de tarife de ruta, inclusiv folosirea resurselor angajate de EUROCONTROL in acest scop, precum si sa ia masurile necesare, in special in privinta recuperarii tarifelor de ruta, in conformitate cu deciziile Comisiei largite; c) sa raporteze Comisiei largite despre resursele necesare functionarii sistemului de tarifare pe ruta si sa-i supuna anexa bugetara referitoare la activitatile EUROCONTROL in problema tarifelor de ruta; d) sa indeplineasca orice alta sarcina care i-a fost incredintata de catre Comisia largita. 2. Comitetul largit isi va stabili propriile reguli de procedura, in conformitate cu prevederile art. 6 paragraful 2 lit. a). ART. 6 1. Deciziile Comisiei largite vor fi luate dupa cum urmeaza: a) deciziile asupra problemelor la care s-a facut referire in art. 3 paragraful 2 lit. a)-f) si h) necesita votul unanim al tuturor statelor contractante si vor fi obligatorii pentru toate statele contractante; daca nu se realizeaza o decizie unanima, Comisia largita va lua o decizie cu o majoritate de 2/3 din voturi; orice stat contractant, care, din motive nationale superioare, nu poate sa aplice acea decizie, va supune Comisiei largite o expunere de motive; b) deciziile asupra problemelor la care s-a facut referire la art. 3 paragraful 2 lit. i) si j) vor necesita o majoritate de 2/3 din voturi, cu conditia ca voturile sa cuprinda majoritatea ponderata a statelor membre ale EUROCONTROL, in conformitate cu prevederile reproduse in anexa nr. 2 la acest acord; in fiecare an, EUROCONTROL va notifica statelor contractante, care nu sint state membre ale EUROCONTROL, numarul de voturi de care dispun statele membre EUROCONTROL, in baza prevederilor mentionate; c) deciziile asupra problemelor la care s-a facut referire in art. 3 paragraful 2 lit. g) vor necesita o majoritate de 2/3 din voturi. Aceeasi prevedere se aplica actiunilor introduse, in numele EUROCONTROL, de Comisia largita, la tribunalul arbitral mentionat in art. 25. 2. a) Regulile de procedura ale Comitetului largit, inclusiv regulile privitoare la luarea deciziilor, trebuie aprobate de Comisia largita cu unanimitatea de voturi ale tuturor statelor contractante; b) cu toate acestea, asupra problemelor la care s-a facut referire in art. 5 paragraful 1 lit. c) deciziile Comitetului largit vor fi adoptate in conformitate cu prevederile paragrafului 1 lit. b) din acest articol. ART. 7 EUROCONTROL va stabili, in conformitate cu regulile aplicabile, tarifele de ruta cuvenite pentru fiecare zbor in spatiul aerian definit in art. 1. ART. 8 EUROCONTROL va incasa tarifele de ruta la care s-a facut referire in art. 7. In acest scop ele vor constitui un singur tarif pentru fiecare zbor, care va constitui singura pretentie a EUROCONTROL, platibila la sediul sau central. ART. 9 Persoana care raspunde de plata tarifului va fi operatorul aeronavei in momentul executarii zborului. ART. 10 Daca nu se cunoaste identitatea operatorului, proprietarul aeronavei va fi considerat operator, in afara de cazul cind acesta dovedeste cine a fost operatorul. ART. 11 In cazul cind debitorul nu a achitat suma datorata, se pot lua masuri de aplicare a recuperarii. ART. 12 1. Actiunile de recuperare a sumei datorate vor fi instituite fie de EUROCONTROL fie, la cererea EUROCONTROL, de catre un stat contractant. 2. Recuperarea se va efectua printr-o procedura judiciara sau administrativa. 3. Fiecare stat contractant va informa EUROCONTROL asupra procedurilor aplicate in acel stat si asupra curtilor, tribunalelor sau autoritatilor administrative competente. ART. 13 Actiunile de recuperare vor fi instituite pe teritoriul statului contractant: a) acolo unde debitorul isi are resedinta sau sediul; b) acolo unde debitorul isi are locul unde isi desfasoara activitatea comerciala, daca atit resedinta cit si sediul nu sint situate pe teritoriul statului contractant; c) in absenta temeiurilor de jurisdictie stabilite la lit. a) si b) de mai sus, acolo unde debitorul are bunuri; d) in absenta temeiurilor de jurisdictie stabilite la lit a)-c), acolo unde EUROCONTROL isi are sediul central. ART. 14 EUROCONTROL va avea capacitatea de a institui actiuni in fata curtilor, tribunalelor sau autoritatilor administrative competente ale statelor care nu sint parti la acest acord. ART. 15 Urmatoarele decizii luate intr-un stat contractant vor fi recunoscute si aplicate in celelalte state contractante: a) deciziile finale ale unei curti sau ale unui tribunal; b) deciziile unei autoritati administrative care au fost supuse unei revizuiri de catre o curte sau un tribunal, dar care nu mai sint astfel, fie pentru ca curtea sau tribunalul a respins apelul printr-o decizie finala, fie pentru ca apelul a fost retras, fie ca termenul de apel a expirat. ART. 16 Deciziile la care s-a facut referire in art. 15 nu vor fi recunoscute sau aplicate in urmatoarele situatii: a) daca curtea, tribunalul sau autoritatea administrativa a statului de origine nu a fost competenta in conformitate cu art. 13; b) daca decizia este in mod evident incompatibila cu ordinea publica a statului in cauza; c) daca debitorul nu a primit notificarea privind decizia autoritatii administrative sau a promovarii actiunilor intr-o perioada de timp suficienta care sa-i dea posibilitatea sa-si apere cauza sau sa apeleze la o curte sau la un tribunal; d) daca actiunile referitoare la aceleasi tarife de ruta au fost instituite anterior si sint inca in curs la o curte, un tribunal sau o autoritate administrativa a statului in cauza; e) daca decizia este incompatibila cu o decizie privind aceleasi tarife de ruta date in statul in cauza; f) daca curtea, tribunalul sau autoritatea statului de origine, pentru a ajunge la decizia sa, a decis o interpelare preliminara privind statutul sau capacitatea juridica a persoanelor fizice, drepturile de proprietate provenite din relatii matrimoniale, testamentare sau succesiuni intr-un mod care intra in conflict cu regula dreptului international privat a statului in care se cauta recunoasterea, in afara de cazul in care s-ar fi obtinut acelasi rezultat prin aplicarea regulilor dreptului international privat al acelui stat. ART. 17 Deciziile la care s-a facut referire in art. 15, daca sint aplicabile in statul de origine, vor fi aplicate in conformitate cu legislatia statului in cauza. Daca este necesar, se va emite, la cerere, ordin de aplicare de o curte, de un tribunal sau de o autoritate administrativa a statului in cauza. ART. 18 1. Cererea va fi insotita: a) de o copie legalizata de pe decizie; b) in cazul unei decizii a unei curti sau a unui tribunal, interpretata ca din culpa, originalul sau copia certificata de pe documentul care stabileste ca aceasta notificare de instituire a procedurilor a fost trimisa debitorului in timp util; c) in cazul unei decizii administrative, de un document care stabileste ca cerintele art. 15 au fost indeplinite; d) de un document care stabileste ca decizia este executorie in statul de origine si ca debitorul a primit notificarea deciziei in timp util. 2. Se va asigura o traducere legalizata a documentelor, daca curtea, tribunalul sau autoritatea administrativa a statului in cauza o solicita. Nu se va solicita nici o legalizare sau formalitate similara. ART. 19 1. Cererea poate fi respinsa in baza unuia dintre motivele stabilite in art. 16. In nici o situatie decizia nu poate fi revizuita, in esenta, in statul in cauza. 2. Procedura pentru recunoasterea si aplicarea deciziei va fi reglementata de legislatia statului in cauza, in masura in care acest acord nu prevede altfel. ART. 20 Suma incasata de EUROCONTROL va fi platita statelor contractante in conformitate cu deciziile Comitetului largit. ART. 21 In cazul in care un stat contractant isi recupereaza pretentiile, suma incasata va fi platita, fara intirziere, EUROCONTROL, care va proceda in conformitate cu art. 20. Recuperarea costurilor facute de un stat contractant vor fi cerute de la EUROCONTROL. ART. 22 Autoritatile competente ale statelor contractante vor colabora cu EUROCONTROL pentru stabilirea si incasarea tarifelor de ruta. ART. 23 Daca Comitetul largit decide in unanimitate sa abandoneze recuperarea unui tarif, statele contractante interesate pot lua orice masura pe care ele o considera necesara. In acest caz, prevederile acestui acord privind recuperarea, recunoasterea si aplicarea deciziilor vor inceta sa se mai aplice. ART. 24 In caz de urgenta sau de razboi, prevederile acestui acord nu vor afecta libertatea de actiune a statelor contractante implicate. ART. 25 1. Orice diferend care poate aparea intre statele contractante sau intre statele contractante si EUROCONTROL, reprezentat de catre Comisia largita, privind interpretarea sau aplicarea acestui acord sau a anexelor si care nu a putut fi solutionat prin negocieri sau prin orice alta metoda, va fi supus unui arbitraj, la cererea oricarei parti. 2. In acest scop, fiecare dintre parti va desemna cite un arbitru, iar acestia vor conveni asupra desemnarii celui de-al treilea arbitru. 3. Tribunalul arbitral isi va stabili propria procedura. 4. Fiecare parte va suporta cheltuielile in ceea ce priveste propriul arbitru si reprezentarea sa in actiunile in fata tribunalului; onorariul in privinta celui de-al treilea arbitru si orice alte costuri vor fi suportate in mod egal de catre partile participante la diferend. Tribunalul arbitral poate, totusi, determina un alt mod de impartire a cheltuielilor, daca il considera potrivit. 5. Deciziile tribunalului arbitral vor fi obligatorii pentru partile participante la diferend. ART. 26 Acest acord va inlocui Acordul multilateral referitor la incasarea tarifelor de ruta, semnat la 8 septembrie 1970. Aceasta prevedere nu aduce nici un prejudiciu acordului intre EUROCONTROL si un stat care nu este membru al EUROCONTROL, privind incasarea tarifelor de ruta in legatura cu regiunile de informare a zborurilor la care s-a facut referire in art. 1 din acest acord, care va ramine in vigoare pina ce statul respectiv va deveni parte la acest acord. ART. 27 1. Acest acord va fi deschis pentru semnare, inainte de intrarea sa in vigoare, oricarui stat care este in momentul semnarii participant la sistemul EUROCONTROL de incasare a tarifelor de ruta sau i s-a acordat dreptul de semnatura printr-o decizie unanima a Comisiei permanente. 2. Acest acord va fi supus ratificarii. Instrumentele de ratificare vor fi depozitate la Guvernul Regatului Belgiei. Ratificarea Protocolului, deschis pentru semnare la Bruxelles la 12 februarie 1981, care amendeaza Conventia internationala a EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigatiei aeriene din 13 decembrie 1960, denumit in cele ce urmeaza protocol, va constitui, de asemenea, o ratificare a acestui acord. 3. Acest acord va intra in vigoare la data intrarii in vigoare a protocolului, in cazul EUROCONTROL, statele membre ale EUROCONTROL si statele care au depus instrumentele de ratificare inainte de acea data. 4. In cazul in care vreun stat isi depune instrumentele de ratificare dupa data intrarii in vigoare a acestui acord, acest acord va intra in vigoare, in privinta acelui stat, in prima zi a celei de-a doua luni care urmeaza datei la care instrumentul de ratificare a fost depus. 5. EUROCONTROL va deveni parte la acest acord, prin semnare. 6. Guvernul Regatului Belgiei va notifica guvernelor celorlalte state semnatare ale acestui acord despre fiecare semnare a acestui acord, depozitarea oricarui instrument de ratificare si data intrarii in vigoare a acestui acord. ART. 28 1. Orice stat poate adera la acest acord. Cu exceptia statelor europene care subscriu la conventia amendata, la care s-a facut referire in art. 27 paragraful 2, statele pot intra in acest acord numai cu aprobarea Comisiei largite, prin unanimitate de voturi. 2. Instrumentul de aderare va fi depozitat la Guvernul Regatului Belgiei care va notifica guvernelor celorlalte state contractante. 3. Aderarea va intra in vigoare in prima zi a celei de-a doua luni care urmeaza depozitarii instrumentului de aderare. ART. 29 1. Statele-parti la conventia amendata vor fi legate de acest acord atit timp cit conventia amendata este in vigoare. 2. Statele care nu sint parti la conventia amendata vor fi legate de acest acord pe o perioada de 5 ani de la data la care acordul intra in vigoare cu privire la statul interesat, sau pina la expirarea conventiei, functie de care se produce mai devreme. Perioada de 5 ani va fi prelungita in mod automat pentru o alta perioada de 5 ani, cu exceptia cazului in care un stat interesat notifica in scris Guvernului Regatului Belgiei, nu mai putin de 2 ani inainte de expirarea perioadei curente, intentia sa de a se retrage din acord. Guvernul Regatului Belgiei va notifica guvernelor celorlalte state contractante, in scris, despre aceasta notificare. 3. Guvernul Regatului Belgiei va notifica guvernelor celorlalte state contractante, in scris, orice notificare data de o parte contractanta la conventia amendata despre intentia sa de denuntare a conventiei mentionate. ART. 30 Guvernul Regatului Belgiei va inregistra acest acord la Secretariatul general al Organizatiei Natiunilor Unite, in conformitate cu art. 102 din Carta Organizatiei Natiunilor Unite si la Consiliul Organizatiei Aviatiei Civile Internationale, in conformitate cu art. 83 din Conventia privind aviatia civila internationala, semnata la Chicago la 7 decembrie 1944. Drept pentru care, subsemnatii plenipotentiari, dupa prezentarea deplinelor puteri in forma corespunzatoare, au semnat acest acord. Incheiat la Bruxelles la 12 februarie 1981, in limbile: germana, engleza, spaniola, franceza, olandeza si portugheza, cele sase texte fiind egal autentice, intr-un singur exemplar original, ce va fi depozitat in arhivele Guvernului Regatului Belgiei, care va trimite copii legalizate guvernelor celorlalte state semnatare. In caz de divergenta, textul in limba franceza va prevala. ANEXA 1
REGIUNILE DE INFORMARE A ZBORURILOR
Partile contractante Regiunile de informare a zborurilor
Republica Federala
Germania .... Regiunea superioara de informare a zborurilor
Hanovra
Regiunea superioara de informare a zborurilor
Rhein
Regiunea de informare a zborurilor Bremen
Regiunea de informare a zborurilor Dusseldorf
Regiunea de informare a zborurilor Frankfurt
Regiunea de informare a zborurilor Munchen
Republica Austria .... Regiunea de informare a zborurilor Viena
Regatul Belgiei .... Regiunea superioara de informare a zborurilor
Bruxelles
Marele Ducat de Luxemburg .... Regiunea de informare a zborurilor Bruxelles
Spania .... Regiunea superioara de informare a zborurilor
Madrid
Regiunea de informare a zborurilor Madrid
Regiunea superioara de informare a zborurilor
Barcelona
Regiunea de informare a zborurilor Barcelona
Regiunea superioara de informare a zborurilor
Insulele Canare
Regiunea de informare a zborurilor Insulele
Canare
Republica Franceza .... Regiunea superioara de informare a zborurilor
Franta
Regiunea de informare a zborurilor Paris
Regiunea de informare a zborurilor Brest
Regiunea de informare a zborurilor Bordeaux
Regiunea de informare a zborurilor Marsilia
Regatul Unit al Marii
Britanii si Irlandei de
Nord .... Regiunea superioara de informare a zborurilor
Scotia
Regiunea de informare a zborurilor Scotia
Regiunea superioara de informare a zborurilor
Londra
Regiunea de informare a zborurilor Londra
Irlanda .... Regiunea superioara de informare a zborurilor
Shannon
Regiunea de informare a zborurilor Shannon
Regatul Olandei .... Regiunea de informare a zborurilor Amsterdam
Republica Portugalia .... Regiunea superioara de informare a zborurilor
Lisabona
Regiunea de informare a zborurilor Lisabona
Regiunea de informare a zborurilor Santa Maria
Confederatia Elvetiana .... Regiunea superioara de informare a zborurilor
Geneva
Regiunea de informare a zborurilor Geneva
Regiunea superioara de informare a zborurilor
Zurich
Regiunea de informare a zborurilor Zurich
ANEXA 2 [ARTICOLUL 6 PARAGRAFUL 1 LITERA b)] Extrase din Conventia internationala EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigatiei aeriene din 13 decembrie 1960, amendata de Protocolul deschis spre semnare la Bruxelles in anul 1981 Articolul 7 paragraful 3 din conventie: "3. In afara de cazul cind se prevede altfel, directivele si masurile pentru situatiile prevazute in art. 6 paragraful 1 lit. b) si in art. 6 paragraful 4 vor necesita o majoritate de voturi in Comisie, intelegindu-se ca: - acele voturi vor fi supuse evaluarii prevazute in art. 8 de mai jos; - acele voturi trebuie sa reprezinte majoritatea partilor contractante care voteaza". Articolul 8 din conventie: "ARTICOLUL 8 1. Evaluarea numarului de voturi la care s-a facut referire in art. 7 va fi stabilita in conformitate cu urmatorul tabel:
Contributia anuala a unei parti contractante Numarul
sub forma de procent din contributiile anuale de
totale ale tuturor partilor contractante voturi
-----------------------------------------------------------------------
Sub 1% ............................. 1
De la 1 la sub 2% ............................. 2
De la 2 la sub 3% ............................. 3
De la 3 la sub 4 1/2% ............................. 4
De la 4 1/2 la sub 6% ............................. 5
De la 6 la sub 7 1/2% ............................. 6
De la 7 1/2 la sub 9% ............................. 7
De la 9 la sub 11% ............................. 8
De la 11 la sub 13% ............................. 9
De la 13 la sub 15% ............................. 10
De la 15 la sub 18% ............................. 11
De la 18 la sub 21% ............................. 12
De la 21 la sub 24% ............................. 13
De la 24 la sub 27% ............................. 14
De la 27 la sub 30% ............................. 15
30% ............................. 16
-------------------------------------------------------------------------------
2. Numarul de voturi va fi stabilit initial cu incepere de la data intrarii in vigoare a Protocolului deschis spre semnare la Bruxelles in anul 1981, prin referire la tabelul de mai sus, in conformitate cu regula din art. 19 al Statutului Agentiei, pentru determinarea contributiilor anuale ale partilor contractante la bugetul Organizatiei. 3. In cazul aderarii unui stat, numarul de voturi ale partilor contractante va fi restabilit in conformitate cu aceeasi procedura. 4. Numarul de voturi va fi restabilit, in fiecare an, in conformitate cu prevederile precedente." Articolul 19 din anexa nr. 1 la conventie (Statutul Agentiei) "ARTICOLUL 19 1. Fara a prejudicia paragraful 2 de mai jos, contributia anuala la buget a fiecarei parti contractante se va determina, pentru fiecare an financiar, conform urmatoarei formule: a) se va calcula un procent initial de 30% din valoarea contributiei, proportional cu valoarea Produsului National Brut al partii contractante, asa cum se defineste in paragraful 3 de mai jos; b) un alt procent de 70% din valoarea contributiei se va calcula proportional cu valoarea bazei de cost a partii contractante pentru mijloacele de ruta, asa cum se defineste in paragraful 4 de mai jos. 2. Nici unei parti contractante nu i se va cere sa plateasca, in nici un an financiar, o contributie care sa depaseasca 30% din valoarea totala a contributiilor partilor contractante. In cazul in care contributia uneia dintre partile contractante, calculata conform paragrafului 1 de mai sus, depaseste 30%, excedentul va fi distribuit celorlalte parti contractante, conform regulilor expuse in paragraful sus-mentionat. 3. Produsul National Brut care se va folosi in calcul va fi obtinut din statisticile intocmite de Organizatia de Cooperare Economica si Dezvoltare sau, in lipsa acestora, din statisticile intocmite de oricare alt organism care ofera garantii echivalente si sint desemnate prin decizia Comisiei, astfel: se va calcula media aritmetica a ultimilor 3 ani pentru care sint disponibile aceste statistici. Valoarea Produsului National Brut va fi cea care se calculeaza pe baza costurilor si preturilor curente exprimate in Unitati Europene de Calcul. 4. Baza de cost pentru mijloacele de ruta folosita pentru calcule va fi baza de cost stabilita avind in vedere anul precedent anului financiar in cauza." -------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.