Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.659 din 18 decembrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1294 din 20 decembrie 2024.────────── SGG şi OCDE (denumite în continuare individual „parte“ şi denumite colectiv „părţi“) au convenit următoarele: 1. Obiect SGG a fost de acord să contribuie la activitatea care vizează consolidarea capacităţilor administraţiei publice a României în domeniul guvernării deschise. Aceasta include consolidarea competenţelor în rândul administraţiei publice româneşti cu privire la principiile şi practicile guvernării deschise în elaborarea de politici prin programe de formare. În plus, aceasta implică furnizarea de resurse de învăţare de înaltă calitate funcţionarilor publici pentru a promova şi a susţine o cultură durabilă a guvernării deschise. SGG declară că acest sprijin este aliniat la ţinta 407 din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României (anexa 1 - Descrierea proiectului). OCDE va desfăşura această activitate ca parte a programului său de lucru şi buget pentru 2023-2024, domeniul de rezultate 4.3.1.2 Promovarea unei guvernări deschise, incluzive şi transparente şi a unui spaţiu civic sănătos. 2. Contribuţie SGG se angajează prin prezentul acord să furnizeze OCDE o contribuţie în valoare de 250.000 EUR (două sute cincizeci de mii de euro). Pentru informare, această contribuţie este din bugetul aprobat de Secretariatul General al Guvernului, conform Deciziei de finanţare nr. 20/13.121 din 3.05.2022, la componenta 14, reforma 1, la art. 60.01 „Fonduri europene nerambursabile“; acest lucru nu va avea niciun impact asupra raportului juridic dintre SGG şi OCDE. Contribuţia va fi plătită în conformitate cu următorul grafic: • 70% la intrarea în vigoare a prezentului acord şi primirea facturii corespunzătoare de la OCDE; şi • 30% la primirea facturii corespunzătoare de la OCDE, cel târziu la 31.03.2026. Această contribuţie poate fi utilizată pentru a finanţa cheltuielile efectuate în perioada care începe de la 1 decembrie 2024 şi se încheie la 31 martie 2026. OCDE va emite factura (facturile) conform procedurilor sale standard de facturare şi va trimite factura (facturile) către SGG în format de fişier(e) PDF prin e-mail. OCDE nu va trebui să utilizeze niciun sistem electronic pentru transmiterea facturilor sau a rapoartelor în temeiul prezentului acord, inclusiv, dar fără limitare, prin furnizarea de date directe prin intermediul unei platforme operate de SGG sau în numele său. OCDE va administra contribuţia în conformitate cu regulamentele sale financiare şi cu alte reguli, politici şi proceduri relevante ale OCDE, care prevăd în prezent o taxă de recuperare a costurilor administrative inclusă deja în suma totală a contribuţiei. Cheltuielile vor fi înregistrate în conturile OCDE, care urmează principiile contabile general acceptate şi care fac obiectul auditului în conformitate cu regulile standard de audit ale OCDE. 3. Rapoarte SGG convine că cerinţele de raportare financiară sunt îndeplinite cu declaraţie de cheltuieli, conform formatului standard de raportare al OCDE, în termen de 90 de zile de la finalizarea activităţii. SGG va primi un raport narativ la finalizarea activităţii. 4. Proprietate intelectuală Toate rezultatele proiectului, în orice formă, vor fi proprietatea exclusivă a OCDE. Sub rezerva declasificării, dacă este cazul: • OCDE acordă SGG dreptul neexclusiv de a utiliza, a copia şi a traduce rezultatele scrise finale doar în scopuri interne, necomerciale; • SGG va avea, de asemenea, dreptul de a partaja aceste rezultate scrise finale, inclusiv traducerile lor, la nivel intern, dar nu le va distribui publicului. 5. Continuare Continuarea oricăror rezultate după 2024 face obiectul includerii acestor rezultate în programul de lucru şi buget viitor al OCDE („PWB“). 6. Destinaţii cu risc ridicat În cazul în care contribuţia implică misiuni ce urmează să fie efectuate în destinaţii cu risc ridicat şi dacă OCDE consideră că există un risc inacceptabil pentru securitatea personalului şi a experţilor OCDE, OCDE poate anula sau suspenda imediat o parte sau toate activităţile programate sau rezilia prezentul acord. OCDE va discuta cu SGG posibilitatea de a relua activitatea la o dată ulterioară sau de a desfăşura activităţile într-un alt loc. În cazul rezilierii, SGG va acoperi numai cheltuielile suportate sau angajate irevocabil de OCDE, precum şi orice cheltuieli suportate sau angajate ulterior de OCDE ca urmare a necesităţii de a rezilia astfel de angajamente. 7. Puncte de contact Părţile au desemnat următoarele persoane ca puncte de legătură pentru activităţile legate de prezentul acord: Pentru România Secretariatul General al Guvernului Laurenţiu Mazilu, şef serviciu, Serviciul pentru guvernare deschisă laurentiu.mazilu@gov.ro + 40 021 314 34 00 ext. 1196 Pentru OCDE David Goessmann, şef de unitate (interimar), Unitatea de guvernare deschisă, Unitatea de guvernare inovatoare, digitală şi deschisă, Direcţia de guvernanţă publică David.Goessmann@oecd.org Tel. (+33) 145248126 8. Durata Acordului Prezentul acord va intra în vigoare după semnarea sa de către ambele părţi şi atunci când SGG va notifica OCDE cu privire la hotărârea Guvernului României de a aproba Acordul. Acordul va înceta la 31 martie 2026. Dacă Acordul nu intră în vigoare în termen de trei luni de la semnarea sa de către părţi, oricare parte se poate retrage din obligaţiile care îi revin în temeiul Acordului printr-o notificare scrisă trimisă celeilalte părţi. În plus, OCDE îşi rezervă dreptul, la discreţia sa, în consultare cu SGG, de a modifica calendarul de activităţi în temeiul prezentului acord, în cazul în care consideră că această modificare este necesară ca urmare a datei de intrare în vigoare a Acordului, fără a depăşi data de 31 mai 2026 cu reprogramarea/modificarea activităţilor. OCDE va informa SGG cu privire la aceste modificări printr-o notificare prin e-mail. Prin acordul părţilor, prezentul acord se poate prelungi conform articolului 11 din Acord. 9. Conduită şi etică Este intenţia SGG şi OCDE că: a) nicio ofertă, cadouri, plăţi, beneficii sau avantaje de niciun fel care ar fi sau ar putea fi interpretate ca practici ilegale sau corupte nu vor fi acceptate de niciuna dintre părţi în cursul negocierii şi punerii în aplicare a prezentului acord; b) toate conflictele de interese în raport cu executarea prezentului acord şi/sau cu punerea în aplicare a acestuia să fie evitate; şi c) niciunul dintre fondurile furnizate în temeiul prezentului acord nu este utilizat pentru a oferi sprijin persoanelor sau entităţilor asociate cu terorismul sau în sprijinul traficului de droguri sau de persoane. În cazul în care, în orice etapă, una dintre părţi ia cunoştinţă sau suspectează că unul dintre membrii personalului său se angajează într-un comportament interzis la punctul a), b) sau c) de mai sus, aceasta va investiga problema prompt şi, dacă ancheta demonstrează că a avut loc o conduită nepotrivită, va informa cealaltă parte şi va lua toate măsurile rezonabile în conformitate cu regulile şi politicile sale pentru a asigura că situaţia încetează şi nu se repetă. 10. Confidenţialitate Prezentul acord nu va fi pus la dispoziţia publicului fără acordul prealabil scris al părţilor, cu excepţia auditorilor respectivi ai părţilor. Însă acesta nu limitează în niciun fel dreptul oricărei părţi de a dezvălui existenţa, obiectul sau valoarea contribuţiei furnizate de SGG către OCDE în temeiul prezentului acord. 11. Modificări Prezentul acord poate fi modificat doar prin acordul scris al părţilor. 12. Încetare În cazul unei încălcări semnificative a Acordului de către OCDE, care nu a fost remediată într-o perioadă convenită cu SGG, inclusiv în cazul în care este documentat că întreaga contribuţie sau o parte a contribuţiei nu a fost utilizată în conformitate cu Acordul şi/sau că OCDE s-a angajat cu bună ştiinţă într-un comportament interzis conform articolului 9 a), b) sau c) de mai sus, SGG poate, în urma consultării cu OCDE, să rezilieze Acordul şi să solicite rambursarea fondurilor utilizate într-o manieră incompatibilă cu prevederile acestui acord. SGG va acoperi însă orice cheltuieli suportate sau angajate irevocabil cu bună-credinţă de către OCDE pentru proiect până la data efectivă a rezilierii, precum şi orice cheltuieli suportate sau angajate ulterior de OCDE ca urmare a necesităţii de a-şi rezilia angajamentele, nedepăşind suma totală a contribuţiei indicate la articolul 2 de mai sus. 13. Soluţionarea litigiilor Orice dispută, controversă sau reclamaţie care decurge din prezentul acord sau este legată de acesta sau încălcarea, rezilierea ori nulitatea acestuia va fi soluţionată prin arbitraj în conformitate cu Regulile de arbitraj 2012 ale Curţii Permanente de Arbitraj. Numărul de arbitri va fi unu. Limba care va fi folosită în procedurile arbitrale va fi engleza. Locul arbitrajului va fi Paris (Franţa). Părţile renunţă în mod expres la dreptul lor de a solicita anularea sau înlăturarea oricărei hotărâri pronunţate de tribunalul arbitral. 14. Privilegii şi imunităţi Nimic din prezentul acord nu va fi interpretat ca o renunţare la privilegiile şi imunităţile de care beneficiază OCDE ca organizaţie internaţională. 15. Semnarea Acordului Prezentul acord este încheiat în două exemplare originale în limba engleză şi semnat în mod corespunzător de reprezentanţii autorizaţi ai SGG şi OCDE. Semnat de: Pentru Secretariatul General al Guvernului României: Petrică Lucian Rusu, Data: secretar general adjunct Beneficiar al reformelor şi/sau investiţiilor pentru implementarea PNRR, conform OSG nr. 1.667/2023, cu modificările şi completările ulterioare Pentru Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică: Elsa Pilichowski, Data: director Direcţia guvernanţă publică Barbra Arrivo-Eugene, Data: şeful Grupului de gestionare a contribuţiilor voluntare, Serviciul program, buget şi management financiar, Direcţia executivă ANEXA 1 Descrierea proiectului I. Context Comisia Europeană a evaluat pozitiv Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României (PNRR) şi sprijină punerea în aplicare a măsurilor esenţiale de investiţii şi reforme propuse de România pentru a ieşi mai puternică din pandemia COVID-19 până în 2026. PNRR al României face parte dintr-un răspuns coordonat fără precedent al UE la criza COVID-19, pentru a aborda provocările comune europene prin adoptarea tranziţiei verzi şi digitale, pentru a consolida rezilienţa economică şi socială şi coeziunea pieţei unice. În special, se aşteaptă ca reformele şi investiţiile incluse în PNRR să contribuie în domeniile sustenabilităţii finanţelor publice şi sistemului de pensii, asistenţă medicală, administraţie publică, mediul de afaceri, educaţie şi tranziţie ecologică şi digitală. România aşteaptă ca activităţile şi rezultatele specifice pe care OCDE le va efectua şi produce în cadrul acestui proiect să contribuie la PNRR şi ţinta 407 din acesta, după cum se prezintă în detaliu în Decizia de punere în aplicare a Consiliului (CID) privind aprobarea evaluării planului de rezilienţă şi redresare pentru România: Procesul de consultare publică şi implicarea părţilor interesate s-a îmbunătăţit prin creşterea cu 20% a numărului de proiecte de acte legislative supuse consultării publice şi implicarea părţilor interesate la nivel central. Ţinta 407 face parte din componenta 14 Buna guvernanţă, obiectivul 1, reforma 1 din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României (PNRR): Îmbunătăţirea predictibilităţii şi a eficienţei proceselor decizionale prin întărirea capacităţii de coordonare a politicilor şi analiză de impact la nivelul Guvernului şi al ministerelor coordonatoare, precum şi prin consolidarea instrumentelor în vederea creşterii calităţii consultărilor publice la toate palierele administraţiei Obiectivul general al acestui proiect este sprijinirea României în consolidarea şi realizarea cadrelor de bună guvernare, necesare pentru a îndeplini obiectivele de politică mai largi ale ţării şi a aborda provocările locale şi globale, precum obiectivele de dezvoltare durabilă, prin promovarea tranziţiei verzi, susţinerea digitalizării şi adaptarea la peisajul în continuă evoluţie al complexităţii globale ridicate. Realizarea ţintei 407 este responsabilitatea Secretariatului General al Guvernului (SGG), în special Serviciul pentru guvernare deschisă. SGG şi Serviciul pentru guvernare deschisă se află astăzi în centrul arhitecturii instituţionale a României pentru guvernare deschisă, coordonând şi supervizând majoritatea subiectelor legate de guvernare deschisă. Până în prezent, România a realizat iniţiative semnificative pentru a avansa agenda ţării privind guvernarea deschisă. În ultimii ani, ţara şi-a demonstrat angajamentul faţă de politicile şi practicile de guvernare deschisă, în special prin aderarea sa la Recomandarea Consiliului OCDE privind guvernarea deschisă în 2020 şi eforturile sale recente pentru stabilirea primei sale Strategii de guvernare deschisă. În plus, România se află printre cele şapte ţări care formează Grupul operativ pentru elaborarea prototipului Barometrului OCDE privind participarea cetăţenilor (CPB), reiterându-şi angajamentul faţă de stabilirea instrumentelor de măsurare pentru a monitoriza punerea în aplicare şi eficienţa acestor eforturi. Angajamentul României de a institui o cultură a guvernării deschise în sectorul public este evidenţiat de iniţiativele pe care Secretariatul General al Guvernului le-a implementat deja pentru a îmbunătăţi cunoştinţele funcţionarilor publici privind guvernarea deschisă. Cunoştinţele privind guvernarea deschisă sunt esenţiale pentru operaţionalizarea cu succes şi lansarea strategiilor şi iniţiativelor legate de guvernarea deschisă. Conform Studiului OCDE 2022 privind guvernarea deschisă pentru instituţiile publice din România, un număr substanţial de instituţii publice respondente au primit îndrumare de la SGG (82% din respondenţi) sau au participat la sesiuni de formare oferite de instituţie (64%). Pentru a creşte în continuare gradul de conştientizare şi cunoştinţele privind guvernarea deschisă în rândul personalului şi al societăţii civile, România a elaborat diverse ghiduri, seturi de instrumente şi manuale legate de politici şi practici de guvernare deschisă. Aceste resurse includ ghiduri privind participarea cetăţenilor şi a părţilor interesate, date deschise, divulgarea reactivă a informaţiilor şi utilizarea tehnologiilor digitale pentru promovarea guvernării deschise. Deşi Secretariatul General al Guvernului a avansat în susţinerea cunoştinţelor legate de guvernarea deschisă în sectorul public din România, rămâne un decalaj în adoptarea mai largă a principiilor guvernării deschise la toate nivelurile Guvernului şi în toate sectoarele. În prezent, există o ofertă limitată de sesiuni de formare privind elementele fundamentale ale guvernării deschise. Mai mult, există o necesitate pentru resurse de formare care pot fi accesate uşor şi în mod repetat pentru a creşte sfera de aplicare a acestor sesiuni de formare. II. Obiective, rezultate şi activităţi Obiectivul general al acestui proiect este sprijinirea României în consolidarea capacităţilor în domeniul guvernării deschise în administraţia publică pentru a îmbunătăţi formularea şi punerea în aplicare a politicilor guvernamentale care promovează principiile transparenţei, participării şi responsabilizării, în conformitate cu ţinta 407, aşa cum este prevăzută în Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României (PNRR). Proiectul adoptă o abordare duală: prima componentă este menită să dea un impuls şi să promoveze cultura guvernării deschise în rândul funcţionarilor publici cheie prin sesiuni de formare în persoană, şi a doua componentă se concentrează pe stabilirea şi consolidarea unei culturi a guvernării deschise în cadrul administraţiei publice din România prin intermediul unui curs online în masă. Această strategie pe două direcţii implică un set divers de persoane interesate, inclusiv funcţionari publici de diferite grade, şi este menită să ajungă la un public larg pentru a asigura înrădăcinarea unei culturi a guvernării deschise în România. Cele două componente sunt complementare, atât în sfera de aplicare temporală, cât şi în abilitatea lor de a implica un public larg şi divers. Obiectivele specifice ale acestui proiect sunt, prin urmare, de două feluri: • obiectivul 1: Creşterea competenţelor în cadrul administraţiei publice din România cu privire la principiile şi practicile de guvernare deschisă în formularea de politici prin programe de formare; • obiectivul 2: Dotarea funcţionarilor publici, atât la nivel naţional, cât şi la nivel local, cu resurse de învăţare de înaltă calitate pentru a promova şi a susţine o cultură durabilă a guvernării deschise. Cele două obiective specifice asigură cadrul pentru rezultatele de mai jos şi activităţile aferente pe care OCDE le va elabora şi produce în consultare cu SGG. Pentru aceste componente, metodologia evaluării inter pares a OCDE este transversală, ceea ce serveşte unui scop crucial în promovarea schimbului de cunoştinţe şi experienţe între ţările sale membre, în special în domeniul principiilor de guvernare deschisă. Prin intermediul acestei metodologii, funcţionarii publici din alte ţări OCDE se implică ca evaluatori inter pares, aducând expertiza şi datele lor practice pentru a îmbogăţi rezultatele organizaţiei. Pentru acest proiect, evaluatorii inter pares vor contribui activ la perfecţionarea ambelor rezultate. Prin valorificarea cunoştinţelor lor aprofundate despre caz, evaluatorii inter pares îmbunătăţesc etapa de proiectare, asigurând că programele de formare transpun cu eficienţă principiile teoretice în aplicaţii practice, facilitând astfel diseminarea celor mai bune practici în statele membre. Componenta 1 - Sesiunea de formare în persoană OCDE va sprijini eforturile României pentru elaborarea şi furnizarea de sesiuni de formare în persoană personalizate pentru funcţionarii publici la diferite niveluri guvernamentale, de la ministerele centrale la autorităţile locale, care sunt adecvate pentru a amplifica cunoştinţele lor la nivelul Guvernului. Prin crearea unui impuls în rândul funcţionarilor publici cheie pe termen scurt, această iniţiativă vizează declanşarea unui efect de undă care să ajute participanţii să disemineze şi să aplice cunoştinţele lor în cadrul responsabilităţilor lor de zi cu zi, cultivând în acelaşi timp o reţea de sprijin pentru învăţare continuă şi schimbul de bune practici. Pentru a realiza acest lucru, OCDE va desfăşura următoarele activităţi, în strânsă consultare cu SGG: Activitatea 1.1. OCDE va organiza ateliere de consolidare a capacităţii care vizează un grup specific de funcţionari publici atât la nivel naţional, cât şi la nivel subnaţional. Atelierele vor aprofunda elementele fundamentale ale guvernării deschise, punând accentul pe principiile, politicile şi practicile legate de transparenţă, integritate, răspundere şi participarea părţilor interesate. 1.1.1. Conţinutul şi formatul sesiunii de formare: În cadrul acestei activităţi, OCDE, în strânsă consultare cu SGG, va defini şi va elabora conţinutul şi formatul atelierului de lucru. 1.1.2. Logistica atelierului de lucru: OCDE va gestiona diverse aspecte logistice ale atelierului, inclusiv stabilirea datei şi agendei atelierului, şi furnizarea formatorilor care vor susţine cursurile cu interpretare simultană engleză-română, dacă este necesar. România va organiza locul de desfăşurare şi va acoperi cheltuielile de cazare, transport şi indemnizaţii aferente pentru funcţionarii publici care participă la atelier. Prin urmare, finanţarea nerambursabilă acordată OCDE nu va acoperi aceste cheltuieli pentru cazare şi transport pentru funcţionarii guvernamentali români. Întrucât România va acoperi aceste costuri legate de participarea funcţionarilor publici la atelier, SGG va trebui să furnizeze următoarele informaţii relevante pentru procesele sale de audit intern: descrierea sesiunilor de formare furnizate, categoriile de locuri de muncă şi numărul de participanţi, durata şi conţinutul sesiunilor de formare şi formatul de predare şi învăţare. OCDE informează SGG cu privire la numărul de formatori contractaţi, criteriile de selecţie (de exemplu, calificările şi experienţa necesare pentru aceşti formatori) şi suma totală cheltuită pentru contractarea formatorilor, aşa cum se indică în bugetul anexat la prezentul acord. 1.1.3. Organizarea atelierului: OCDE va desfăşura sesiuni de formare în persoană. Participarea la aceste ateliere va depinde de criterii predefinite în acord cu SGG, precum relevanţa şi natura poziţiei candidaţilor. Atelierele de consolidare a capacităţii urmăresc să perfecţioneze înţelegerea principiilor, politicilor şi practicilor de guvernare deschisă a funcţionarilor publici cheie, care au capacitatea de a disemina cunoştinţele acumulate colegilor funcţionari publici. Formarea va adopta o abordare practică, axată pe explicarea fundamentelor conceptuale ale guvernării deschise şi prezentarea implementărilor practice. 1.1.4. Feedback: OCDE va colecta feedback de la participanţi în timpul sesiunilor de formare în persoană, obţinând informaţii valoroase pentru a informa posibile sesiuni de formare viitoare şi pentru a dezvolta al doilea rezultat al activităţii. Activitatea 1.2. Bazându-se pe impulsul creat de sesiunile de formare în persoană, OCDE va ajuta România să înfiinţeze o comunitate dedicată de practică privind guvernarea deschisă, inspirată de bunele practici internaţionale în domeniu. Această comunitate va servi drept forum de discuţii şi schimb de bune practici legate de guvernarea deschisă, oferind un spaţiu pentru abordarea obstacolelor şi încurajând colaborarea dintre membrii angajaţi în promovarea acestor principii. 1.2.1. În consultare cu SGG, OCDE va identifica interesul printre participanţii iniţiali ai comunităţii de practică privind guvernarea deschisă din România pentru a stabili diferite domenii tematice care ar putea fi discutate la reuniunile comunităţii. 1.2.2. În consultare cu SGG, OCDE va defini scopul şi obiectivele comunităţii de practică privind guvernarea deschisă. Ceea ce urmează să se realizeze, ce probleme trebuie să fie abordate, aceste aspecte vor fi printre cele definite. 1.2.3. În consultare cu SGG, OCDE va defini o strategie pentru a selecta membrii comunităţii de practică. 1.2.4. OCDE va oferi consiliere privind soluţiile tehnice pentru implementarea comunităţii de practică. 1.2.5. SGG va lansa comunitatea de practică printr-un eveniment iniţial de reuniune. Această reuniune iniţială este menită să pregătească terenul pentru comunitate, încurajând colaborarea, schimbul de cunoştinţe şi îmbunătăţirea comunicării între membrii săi. În plus, va oferi o oportunitate iniţială de relaţionare între participanţi. Componenta 2 - Încorporarea unei culturi a guvernării deschise în administraţia publică din România prin înfiinţarea unui curs online deschis în masă (MOOC) privind guvernarea deschisă Această componentă îşi propune să îmbunătăţească în continuare practicile de guvernare deschisă prin încurajarea unei culturi a transparenţei, răspunderii şi a participării cetăţenilor prin stabilirea unui curs online în masă despre guvernarea deschisă. Cursul urmăreşte să ajungă la un public larg din sectorul public, permiţându-i acestuia să înveţe despre principiile guvernării deschise, bunele practici ale ţărilor OCDE despre acest subiect şi astfel contribuind la promovarea principiilor guvernării deschise. Utilizarea unei platforme MOOC pentru această iniţiativă este deosebit de avantajoasă datorită accesibilităţii şi incluziunii sale largi: facilitează diseminarea conţinutului standardizat de înaltă calitate funcţionarilor publici la nivelul întregii administraţii şi se adaptează la nevoile diverse ale utilizatorului, precum ritmul şi programul de învăţare, printre altele. Pentru a realiza acest lucru, sunt propuse următoarele activităţi: • Activitatea 2.1. În consultare cu SGG, OCDE va elabora obiective de învăţare clare şi măsurabile care vor îndruma crearea conţinutului cursului. • Activitatea 2.1. În consultare cu SGG şi în strânsă consultare cu părţile interesate şi experţi-cheie, OCDE va elabora curriculumul cursului. Acesta va defini cadrul general al cursului, inclusiv materialele didactice, metoda de evaluare şi organizarea generală a cursului. • Activitatea 2.2. În consultare cu SGG, OCDE va elabora conţinutul cursului care va prezenta cele mai bune practici şi exerciţiile practice pentru a facilita învăţarea activă şi dezvoltarea abilităţilor. • Activitatea 2.3. În consultare cu SGG, OCDE va distribui curriculumul şi conţinutul cursului cu omologul român, inclusiv decidenţii-cheie şi părţile interesate relevante pentru a colecta feedback. După acest proces de feedback, OCDE va perfecţiona şi va finaliza curriculumul şi conţinutul cursului. • Activitatea 2.4. În consultare cu SGG, OCDE va elabora conţinutul online şi multimedia legat de curs (curriculum, materiale de formare etc.) şi va sprijini SGG pentru elaborarea celui mai adecvat instrument digital. Toate materialele şi conţinutul de curs vor fi traduse în limba română. După finalizarea instrumentului, OCDE nu va fi implicată în niciun tip de întreţinere sau actualizare. III. Rezultate-cheie şi calendar Rezultatele aşteptate în cadrul acestui proiect şi termenele orientative sunt (menţionând că acest proiect poate fi prelungit până în mai 2026):
┌───────────────────────────────┬──────┐
│Rezultatul 0 - Planul iniţial │ │
│al proiectului: În consultare │ │
│cu SGG, OCDE va întocmi un plan│ │
│de proiect care conturează, la │ │
│nivel înalt, sfera de aplicare,│ │
│etapele de referinţă şi echipa │ │
│de proiect aferente │Luna 0│
│proiectului. Acest plan iniţial│ │
│va specifica calendarul │ │
│proiectului, care poate fi │ │
│modificat prin acordul reciproc│ │
│al ambelor părţi, dacă este │ │
│necesar. │ │
├───────────────────────────────┼──────┤
│Rezultatul 1 - Sesiuni de │Luna │
│formare în format fizic │3-luna│
│ │12 │
├───────────────────────────────┼──────┤
│Rezultatul 2 - Elaborarea şi │Luna │
│implementarea cursului online │1-luna│
│despre guvernare deschisă │16 │
└───────────────────────────────┴──────┘
IV. Bugetul estimat al proiectului Denumirea proiectului: Îmbunătăţirea capacităţilor administraţiei publice din România în domeniul guvernării deschise
┌─────────────────────────┬────────────┐
│ │Costuri │
│Categorie │estimate │
│ │(în EUR) │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Costuri de personal │94.111 │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Recuperarea costurilor pe│12.996 │
│persoană │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Servicii intelectuale │98.000 │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Misiuni ale personalului │10.000 │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Misiuni ale experţilor │8.000 │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Evenimente şi conferinţe │- │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Alte cheltuieli │10.693 │
│operaţionale │ │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Taxa de administrare VC │16.200 │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Total │250.000 │
└─────────────────────────┴────────────┘
NOTĂ: Orice depăşire a cheltuielilor pe o linie bugetară poate fi compensată printr-o cheltuială neutilizată pe o altă linie bugetară, rămânând în limitele bugetului general. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.