Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ACORD DE IMPRUMUT din 30 aprilie 1993 dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Washington la 30 aprilie 1993
EMITENT: ACT INTERNATIONAL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 165 din 16 iulie 1993
Avind in vedere ca:
A) Imprumutatul, fiind satisfacut in ceea ce priveste fezabilitatea si prioritatea proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord, a solicitat Bancii sa-i acorde sprijin in finantarea proiectului;
B) Imprumutatul intentioneaza sa contracteze din alte surse de finantare (cofinantatori) imprumuturi (imprumuturi in cofinantare) in valoarea totala de 160.000.000 $, pentru a sprijini finantarea proiectului in termenii si conditiile stipulate in acorduri (acordurile de imprumut in cofinantare), care urmeaza a se incheia intre Imprumutat si cofinantatori;
C) partea A a proiectului va fi realizata de Administratia Nationala a Drumurilor (A.N.D.), partea B a proiectului va fi realizata de Registrul Auto Roman (R.A.R.), iar partea C a proiectului va fi realizata de Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (S.N.C.F.R.), toate cu asistenta Imprumutatului si, ca parte a acestei asistente Imprumutatul va pune la dispozitia A.N.D., R.A.R. si S.N.C.F.R. sumele imprumutului asa cum se prevede in acest acord, iar la dispozitia A.N.D. sumele din imprumuturile de cofinantare asa cum se prevede in acordurile de imprumut in cofinantare; si
avind in vedere ca Banca a fost de acord, pe baza, inter alia, a celor de mai sus, sa acorde imprumutul Imprumutatului in termenii si conditiile prevazute in acest acord si in Acordul de proiect cu A.N.D., Acordul de proiect cu R.A.R. si Acordul de proiect cu S.N.C.F.R, toate din aceeasi data cu prezentul acord, incheiate intre Banca si A.N.D., R.A.R. si, respectiv, S.N.C.F.R.
partile convin prin prezentul acord asupra celor ce urmeaza:
ART. 1
Conditiile generale; definitii
Sectiunea 1.01.
Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut ale Bancii, datate 1 ianuarie 1985, cu modificarile prezentate mai jos (Conditiile generale), constituie parte integranta a acestui acord.
a) Ultima propozitie din sectiunea 3.02. este eliminata.
b) In sectiunea 6.02., subparagraful k) este renumerotat ca subparagraful (1) si un nou subparagraf k) este adaugat dupa cum urmeaza:
"k) Daca va interveni o situatie extraordinara in care orice trageri ulterioare din imprumut nu ar fi conforme cu prevederile art. III sectiunea 3 din Statutul Bancii."
Sectiunea 1.02.
Daca contextul nu cere altfel, termenii definiti in Conditiile generale si in preambulul acestui acord au semnificatiile respective prezentate in acestea, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele semnificatii:
a) Acordul de proiect cu A.N.D., Acordul de proiect cu R.A.R. si Acordul de proiect cu S.N.C.F.R. inseamna acordurile din aceeasi data cu prezentul acord intre Banca si A.N.D., R.A.R si, respectiv, S.N.C.F.R, cu eventualele modificari ulterioare, iar acesti termeni includ toate intelegerile suplimentare acordurilor de proiect mentionate;
b) Acordul subsidiar de finantare cu A.N.D., Acordul subsidiar de finantarea cu R.A.R. si Acordul subsidiar de finantare cu S.N.C.F.R. inseamna acordurile ce urmeaza a se incheia intre Imprumutat si A.N.D., R.A.R. si, respectiv, S.N.C.F.R., conform sectiunii 3.01. b) a prezentului acord, cu eventualele modificari ulterioare;
c) cont special inseamna contul la care se face referire in sectiunea 2.02. b) a prezentului acord;
d) Statutul A.N.D., Statutul R.A.R. si Statutul S.N.C.F.R, inseamna, respectiv, Hotarirea Guvernului Romaniei din 8 decembrie 1990 privind infiintarea A.N.D., Hotarirea Guvernului Romaniei din 8 noiembrie 1991 privind infiintarea R.A.R. si Hotarirea Guvernului Romaniei din 29 martie 1991 privind infiintarea S.N.C.F.R;
e) PMU inseamna colectivul de conducere a proiectului, care urmeaza a functiona in A.N.D. conform prevederilor paragrafului 1 din anexa la Acordul de proiect cu A.N.D., avind responsabilitatea coordonarii si supervizarii generale a realizarii proiectului si procurarii bunurilor si serviciilor destinate acestuia; si
f) planuri de actiune inseamna planurile convenite cu Banca, pentru introducerea unui sistem bazat pe costuri pentru taxele asupra utilizatorilor drumurilor si a unui sistem modernizat de control al incarcaturii pe osie, pentru reteaua de drumuri nationale a Imprumutatului;
ART. 2
Imprumutul
Sectiunea 2.01.
Banca convine sa imprumute Imprumutatului, in termenii si conditiile prevazute sau la care se refera acordul de imprumut, diferite valute care vor avea o valoare totala echivalenta sumei de o suta douazeci milioane dolari (120.000.000 $), reprezentind suma tragerilor din imprumut, fiecare tragere fiind evaluata de Banca la data acelei trageri.
Sectiunea 2.02.
a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, daca Banca va conveni astfel, care urmeaza sa fie efectuate) cu privire la costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare proiectului si care urmeaza sa fie finantate din imprumut.
b) Pentru scopurile proiectului, Imprumutatul va deschide si pastra in dolari un cont special de depozit la o banca comerciala, acceptabila Bancii, in termeni si conditii satisfacatoare Bancii (inclusiv protectia corespunzatoare impotriva compensarii, sechestrarii sau confiscarii). Depunerile in si tragerile din contul special se vor efectua in conformitate cu prevederile anexei nr. 5 la acest acord.
Sectiunea 2.03.
Data incetarii va fi 31 decembrie 1998 sau acea data ulterioara pe care o va stabili Banca. Banca va notifica prompt Imprumutatului acea data ulterioara.
Sectiunea 2.04.
Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajare de 0,75% pe an asupra capitalului imprumutului neutilizat la un moment dat.
Sectiunea 2.05.
a) Imprumutatul va plati dobinda la capitalul imprumutului tras si nerambursat periodic la o rata, pentru fiecare perioada de dobinda, egala cu costul imprumuturilor calificate stabilit pentru semestrul precedent, plus 0,5%. La fiecare din datele specificate in sectiunea 2.06. din acest acord, Imprumutatul va plati dobinda acumulata asupra valorii capitalului nerambursat din perioada de dobinda precedenta, calculata in rata aplicabila in cursul acelei perioade de dobinda.
b) Cit de curind posibil dupa incheierea fiecarui semestru, Banca va notifica Imprumutatului costul imprumuturilor calificate, determinat pentru acel semestru.
c) Pentru scopurile acestei sectiuni:
(i) perioada de dobinda inseamna o perioada de 6 (sase) luni care se incheie pe data imediat precedenta fiecarei date specificate in sectiunea 2.06. din prezentul acord, incepind cu perioada de dobinda in care este semnat acest acord.
(ii) costul imprumuturilor calificate inseamna costul, asa cum este determinat in mod rezonabil de Banca si exprimat ca un procent pe an, imprumuturilor nerambursate ale Bancii, contractate dupa 30 iunie 1982, cu exceptia acelor imprumuturi sau portiuni din imprumuturi pe care Banca le-a alocat pentru finantarea:
A) investitiilor Bancii; si
B) imprumuturilor ce pot fi efectuate de Banca dupa 1 iulie 1989 si care poarta rate ale dobinzii determinate altfel decit este prevazut pe paragraful a) din aceasta sectiune;
(iii) semestru inseamna primele 6 (sase) luni sau ultimele 6 (sase) luni ale unui an calendaristic.
d) La acea data pe care Banca o poate specifica prin notificare adresata Imprumutatului cu nu mai putin de 6 (sase) luni inainte, paragrafele a), b) si c) (iii) din aceasta sectiune vor fi modificate pentru a se citi:
"a) Imprumutatul va plati dobinda la valoarea capitalului imprumutului tras si nerambursat periodic, la o rata, pentru fiecare trimestru, egala cu costul imprumuturilor calificate determinat pentru trimestrul precedent, plus 0,5%. La fiecare din datele specificate in sectiunea 2.06. din acest acord, Imprumutatul va plati dobinda acumulata asupra valorii capitalului nerambursat in perioada de dobinda precedenta, calculata la ratele aplicabile in cursul acelei perioade de dobinda."
"b) Cit de curind posibil dupa incheierea fiecarui trimestru, Banca va notifica Imprumutatului costul imprumuturilor calificate determinat pentru acel trimestru."
"c) (iii) trimestru inseamna o perioada de 3 (trei) luni incepind cu 1 ianuarie, 1 aprilie, 1 iulie sau 1 octombrie intr-un an calendaristic."
Sectiunea 2.06.
Dobinda si alte speze vor fi platibile semianual, pe 15 aprilie si 15 octombrie in fiecare an.
Sectiunea 2.07.
Imprumutatul va rambursa capitalul imprumutului conform graficului de amortizare prezentat in anexa nr. 3 la acest acord.
ART. 3
Realizarea proiectului
Sectiunea 3.01.
a) Imprumutatul isi declara angajamentul pentru realizarea obiectivelor proiectului asa cum sint prezentate in anexa nr. 2 la acest acord si, in acest scop, fara vreo limitare sau restrictie asupra vreuneia din celelalte obligatii ale sale conform acordului de imprumut, va determina A.N.D., R.A.R si S.N.C.F.R., sub coordonarea si supervizarea generala a P.M.U., sa indeplineasca, in conformitate cu prevederile Acordului de proiect cu A.N.D., Acordului de proiect cu R.A.R. si, respectiv, Acordului de proiect cu S.N.C.F.R., toate obligatiile A.N.D., R.A.R. si S.N.C.F.R. stipulate in acestea, va lua sau va determina sa fie luate toate masurile, inclusiv asigurarea de fonduri, facilitati, servicii si alte resurse necesare sau adecvate pentru a permite A.N.D., R.A.R. si S.N.C.F.R. sa indeplineasca acele obligatii, si nu va lua sau permite sa fie luata nici o masura care ar impiedica sau interveni negativ in indeplinirea lor.
B) Imprumutatul va pune la dispozitia A.N.D., R.A.R. si, respectiv, S.N.C.F.R. sumele provenind din imprumut, conform unor acorduri de finantare ce urmeaza a se incheia intre Imprumutat si fiecare dintre: A.N.D., R.A.R si S.N.C.F.R, in termeni si conditii care vor fi aprobate de Banca, si care vor include pe cele prezentate in anexa nr. 6 la acest acord.
c) Imprumutatul isi va exercita drepturile conform acordurilor subsidiare de finantare cu A.N.D., R.A.R. si S.N.C.F.R., astfel incit sa protejeze interesele Imprumutatului si ale Bancii si sa indeplineasca scopurile imprumutului, si, exceptind cazul in care Banca va conveni altfel, Imprumutatul nu va cesiona, modifica, abroga sau deroga de la vreunul din acordurile mentionate sau de la vreo prevedere a lor.
Sectiunea 3.02.
Daca Banca nu va conveni altfel, procurarea de bunuri, lucrari si servicii de consultanta, necesare proiectului si care urmeaza sa fie finantate din imprumut, vor fi guvernate de prevederile anexei nr. 4 la acest acord.
Sectiunea 3.03.
Banca si Imprumutatul convin prin prezentul acord ca obligatiile prezentate in sectiunile 9.04., 9.05., 9.06., 9.07., 9.08. si 9.09. din Conditiile generale (referitoare la asigurarea, utilizarea bunurilor si serviciilor, planuri si grafice, evidente si rapoarte, intretinere si, respectiv, achizitionare de terenuri) cu privire la: a) partea A a proiectului va fi realizata de A.N.D. conform sectiunii 2.03. din Acordul de proiect cu A.N.D.; b) partea B a proiectului va fi realizata de R.A.R. conform sectiunii din Acordul de proiect cu R.A.R.; si c) partea C a proiectului va fi realizata de S.N.C.F.R. conform sectiunii 2.03. a Acordului de proiect cu S.N.C.F.R.
ART. 4
Intelegeri financiare si diverse
Sectiunea 4.01.
a) In legatura cu toate cheltuielile pentru care s-au efectuat trageri din contul imprumutului pe baza declaratiei de cheltuieli, Imprumutatul:
(i) va mentine sau va determina sa fie mentinute, conform practicilor contabile sanatoase, evidente si conturi reflectind acele cheltuieli;
(ii) va asigura ca toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, recipise sau alte documente) care probeaza aceste cheltuieli sint pastrate cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul reviziei contabile pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul imprumutului;
si
(iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze acele evidente.
b) Imprumutatul:
(i) va pastra evidentele si conturile la care se refera paragraful a) (i) din aceasta sectiune, inclusiv cele pentru contul special pentru fiecare an fiscal pentru care s-a facut revizia contabila, in conformitate cu principii de revizie contabila adecvate, riguros aplicate, de catre revizori contabili independenti, acceptabili Bancii;
(ii) va furniza sau va determina sa fie furnizate Bancii cit mai curind posibil, dar in nici un caz nu mai tirziu de 6 (sase) luni dupa incheierea fiecarui asemenea an, raportul acelei revizii contabile efectuate de revizorii contabili mentionati, atit de amplu si detaliat cit va fi solicitat Banca in mod rezonabil, incluzind avizul separat al revizorilor contabili mentionati referitor la modul in care declaratiile de cheltuieli remise in timpul acelui an fiscal, ca si procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, sint acceptabile pentru sustinerea tragerilor respective; si
(iii) va furniza sau va determina sa fie furnizate Bancii acele alte informatii cu privire la evidentele si conturile mentionate si la revizia acestora, pe care Banca le va solicita in mod rezonabil din cind in cind.
Sectiunea 4.02.
Imprumutatul:
a) va implementa planurile de actiune cu eficienta si diligenta necesare;
b) va analiza cu banca, pina la 31 octombrie in fiecare an, progresele realizate in indeplinirea acestora; si
c) in cursul a 3 (trei) luni de la fiecare din acele analize va actualiza si apoi aplica toate masurile necesare pentru a asigura indeplinirea eficienta a acestora in perioada urmatoare acelei analize, luind in considerare opiniile Bancii in acele probleme.
Sectiunea 4.03.
Imprumutatul:
a) va asigura sau va determina sa fie asigurate, cit de prompt va fi necesar, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse pentru realizarea intretinerii curente si periodice a retelei sale de drumuri nationale in conformitate cu practicile si standardele sanatoase ingineresti si de intretinere a drumurilor; si
b) (i) va analiza cu Banca, nu mai tirziu de 31 octombrie in fiecare an fiscal, programul de cheltuieli propus al Imprumutatului pentru reteaua sa de drumuri nationale in cursul anului fiscal urmator si va lua in considerare opiniile bancii in finalizarea programului mentionat; si
(ii) se va asigura apoi ca in reteaua drumurilor sale nationale vor fi realizate numai acele investitii cu un cost total anual mai mare de 5 milioane $ echivalent fiecare, care sint stabilite a fi viabile din punct de vedere economic conform criteriilor convenite cu Banca.
Sectiunea 4.04.
Imprumutatul va dezvolta, pina la 31 decembrie 1993, pe baza orientarilor acceptabile Bancii, un plan de actiune pentru imbunatatirea sigurantei circulatiei si, apoi, va lua toate masurile pentru a-l aplica cu diligenta si eficienta necesare si intr-un mod destinat sa conduca la realizarea obiectivelor acestuia.
ART. 5
Compensatii pentru Banca
Sectiunea 5.01.
Conform sectiunii 6.02. (1) din Conditiile generale, sint specificate urmatoarele evenimente suplimentare:
a) A.N.D., R.A.R. si S.N.C.F.R. nu-si vor indeplini vreuna din obligatiile lor conform Acordului de proiect cu A.N.D., Acordului de proiect cu R.A.R. si, respectiv, Acordului de proiect cu S.N.C.F.R.;
b) ca rezultat al unor evenimente produse dupa data semnarii acordului de imprumut, s-a ivit o situatie extraordinara care face improbabil ca A.N.D., R.A.R sau S.N.C.F.R. sa fie capabile a-si indeplini obligatiile conform Acordului de proiect cu A.N.D., Acordului de proiect cu R.A.R. sau, respectiv, Acordului de proiect cu S.N.C.F.R.;
c) Statutul A.N.D., Statutul R.A.R. sau Statutul S.N.C.F.R. va fi modificat, suspendat, abrogat, anulat, astfel incit sa afecteze material si negativ capacitatea A.N.D., R.A.R. sau S.N.C.F.R. de a-si indeplini oricare din obligatiile lor in cadrul respectivelor acorduri de proiect;
d) imprumutatul sau orice alta autoritate competenta va fi luat vreo masura pentru dizolvarea sau desfiintarea A.N.D., R.A.R. sau S.N.C.F.R. sau pentru suspendarea operatiunilor acestora;
e) (i) sub rezerva subparagrafului (ii) al acestui paragraf:
A) dreptul Imprumutatului de a efectua trageri in cadrul oricarui imprumut sau imprumut nerambursabil acordate Imprumutatului pentru finantarea proiectului va fi fost suspendat, anulat sau va fi incetat integral sau partial conform conditiilor acestora; sau
B) oricare asemenea imprumut va fi devenit datorat si platibil inainte de scadenta convenita a acestuia.
(ii) Subparagraful (i) din acest paragraf nu se va aplica daca Imprumutatul probeaza in mod satisfacator Bancii ca:
A) acea suspendare, anulare, incetare sau accelerare a scadentei nu se datoreaza neindeplinirii de catre Imprumutat a vreuneia dintre obligatiile sale conform acelui acord; si
B) Imprumutatul are la dispozitie fonduri adecvate pentru proiect din alte surse, in termeni si conditii conforme cu obligatiile Imprumutatului prevazute in acest acord.
Sectiunea 5.02.
Conform sectiunii 7.01.
h) din Conditiile generale, sint specificate urmatoarele evenimente suplimentare:
a) orice eveniment specificat in paragraful a) din sectiunea 5.01. a acestui acord va avea loc si va continua pe o perioada de 60 de zile dupa ce notificarea sa a fost remisa Imprumutatului de catre Banca;
b) orice eveniment specificat in paragrafele c) si d) din sectiunea 5.01.a acestui acord va avea loc; si
c) evenimentul specificat in paragraful e) (i) B) din sectiunea 5.01. a acestui acord va avea loc, sub rezerva prevederilor paragrafului e) (ii) din acea sectiune.
ART. 6
Data intrarii in efectivitate. Incetarea
Sectiunea 6.01.
Urmatoarele evenimente sint specificate ca fiind conditii suplimentare pentru intrarea in efectivitate a acordului de imprumut in sensul prevederilor sectiunii 12.01. c) din Conditiile generale:
a) toate conditiile pentru intrarea in efectivitate a acordurilor de imprumut in cofinantare au fost indeplinite, altele decit cele referitoare la intrarea in efectivitate a prezentului acord; si
b) Acordul subsidiar de finantare cu A.N.D., Acordul subsidiar de finantare cu R.A.R si Acordul subsidiar de finantare cu S.N.C.F.R. au fost incheiate in numele partilor la acestea.
Sectiunea 6.02.
Cele ce urmeaza sint specificate ca probleme suplimentare, conform semnificatiei sectiunii 12.02 c) din Conditiile generale, pentru a fi incluse in avizul sau avizele ce urmeaza sa fie furnizate Bancii:
a) ca fiecare dintre acordurile de proiect cu A.N.D., R.A.R. si S.N.C.F.R. a fost legal autorizat sau aprobat de catre A.N.D., R.A.R. si, respectiv, S.N.C.F.R. si este juridic obligatoriu pentru ele, in conformitate cu termenii lor; si
b) ca fiecare dintre acordurile subsidiare de finantare cu A.N.D., R.A.R si S.N.C.F.R. a fost legal autorizat sau aprobat de catre partile la acestea si este juridic obligatoriu pentru ele, in conformitate cu termenii lor.
Sectiunea 6.03.
Data la care se implinesc 90 de zile de la data semnarii prezentului acord este specificata pentru scopurile sectiunii 12.04. din Conditiile generale.
ART. 7
Reprezentantii Imprumutatului. Adrese
Sectiunea 7.01.
Ministrul Finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03. din Conditiile generale.
Sectiunea 7.02.
Urmatoarele adrese sint specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:
Pentru Imprumutat: Ministerul Finantelor,
str. Apolodor nr. 17, sector 5,
Bucuresti, Romania
Telex: 11239
Pentru Banca: Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
1818 H Street, N.W.
Washington, D.C. 20433
Statele Unite ale Americii
Adresa telegrafica: INTBAFRAD
Washington, D.C.
Telex: 248423 (RCA)
82987 (FTCC)
64145 (WUI) sau
197688 (TRT)
Drept care partile la acest acord, actionind prin reprezentantii lor legal autorizati, au semnat acest acord in numele lor, la Washington, Districtul Columbia, S.U.A, in ziua si anul inscrise mai sus.
ROMANIA
prin: Vasile Puscas,
ministru consilier la Ambasada Romaniei in S.U.A
BANCA INTERNATIONALA PENTRU
RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
prin: Michael Wiehen
directorul Directiei Europa si Asia Centrala
din Departamentul I
ANEXA 1
TRAGEREA SUMELOR DE IMPRUMUT
1. Tabelul de mai jos prezinta categoriile de pozitii care urmeaza sa fie finantate din imprumut, alocarea sumelor din imprumut pe fiecare categorie si procentul cheltuielilor pe pozitii ce urmeaza sa fie finantate astfel in cadrul fiecarei categorii:
--------------------------------------------------------------------------------
Categoria Valoarea din imprumut % din cheltuieli
alocata (exprimata in ce vor fi
echivalent dolari) finantate
--------------------------------------------------------------------------------
(1) Pentru partea A a
proiectului:
a) lucrari 66.000.000 70%
b) bunuri 22.000.000 100% din cheltuielile externe, 100%
din cheltuielile locale (cost franco-
uzina)
si 80% din cheltuielile locale pentru
alte pozitii achizitionate pe plan
local
c) servicii de consultanta
si scolarizare 4.000.000 100%
d) nealocate 4.000.000
(2) Bunuri pentru partea B 4.000.000 100% din cheltuielile externe, 100%
a proiectului din cheltuielile locale (cost franco-
uzina)
si 80% din cheltuielile locale pentru
alte pozitii achizitionate pe plan
local
(3) Pentru partea C
a proiectului:
a) bunuri 18.900.000 100% din cheltuielile externe, 100%
din cheltuielile locale (cost franco-
uzina)
b) scolarizare 200.000 100%
(4) Nealocate 900.000
------------
TOTAL: 120.000.000
--------------------------------------------------------------------------------
2. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei tari, alta decit cea a Imprumutatului, pentru bunuri si servicii furnizate din teritoriul oricarei tari, alta decit cea a Imprumutatului; si
b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri sau servicii furnizate din teritoriul Imprumutatului.
3. Indiferent de prevederile paragrafului 1 de mai sus, nu se va efectua nici o tragere cu privire la plati facute inaintea datei semnarii prezentului acord, cu exceptia tragerilor, in suma totala mai mica de 250.000 $, referitoare la categoria (1) c) in contul platilor facute pentru cheltuieli anterioare acestei date, dar dupa 1 martie 1993.
ANEXA 2
DESCRIEREA PROIECTULUI
Obiectivul proiectului este de a creste eficienta sectorului transporturilor Imprumutatului.
Proiectul este compus din urmatoarele parti, sub rezerva acelor modificari asupra caror Imprumutatul si Banca vor conveni ulterior pentru a indeplini urmatoarele obiective:
Partea A: A.N.D.
1. Reabilitarea a cca. 1.100 km drumuri nationale.
2. Imbunatatirea semnalizarii in trafic si a marcarii rutiere pe cca. 5.000 km drumuri nationale.
3. Modernizarea a 6 puncte de trecere a frontierei.
4. Furnizarea de asistenta tehnica, scolarizare personal, echipament si materiale pentru realizarea acestei parti a proiectului si pentru optimizarea functiunilor A.N.D. de control al traficului, ranforsarea unor drumuri nationale secundare si intretinerea curenta a drumurilor nationale.
Partea B: R.A.R
Furnizarea de echipament pentru imbunatatirea testarii periodice a vehiculelor cu privire la conditiile tehnice si nivelurile de emisie a gazelor.
Partea C: S.N.C.F.R.
Furnizarea de echipament pentru intretinerea cailor de rulare, comunicatie si prelucrarea datelor si scolarizarea personalului in scopul optimizarii conducerii operatiunilor de calea ferata si al realizarii intretinerii prioritare a cailor de rulare si cresterii sigurantei traficului.
Proiectul se preconizeaza a fi incheiat pina la 30 iunie 1998.
ANEXA 3
GRAFICUL DE AMORTIZARE
--------------------------------------------------------------------------------
Data platii datorate Plata capitalului*)
(exprimat in dolari)
--------------------------------------------------------------------------------
La fiecare 15 aprilie si 15 octombrie, incepind cu
15 octombrie 1998 pina la 15 aprilie 2010 5.000.000
--------------------------------------------------------------------------------
PRIME PENTRU RAMBURSAREA ANTICIPATA
Conform sectiunii 3.04. b) din Conditiile generale, prima platibila asupra capitalului de baza la orice scadenta a imprumutului care se va rambursa anticipat va fi procentul specificat pentru perioada aplicabila de rambursare anticipata prezentat mai jos:
--------------------------------------------------------------------------------
Prima
-------------------------------
Rata dobinzii (exprimata ca un
Perioada de rambursare procent pe an) aplicabila
anticipata imprumutului la data rambursarii
anticipate, multiplicata cu:
--------------------------------------------------------------------------------
- Nu mai mult de 3 ani inainte de scadenta 0,18
- Mai mult de 3 ani, dar nu mai mult de 6 ani
inainte de scadenta 0,35
- Mai mult de 6 ani, dar nu mai mult de 11 ani
inainte de scadenta 0,65
- Mai mult de 11 ani, dar nu mai mult de 15 ani,
inainte de scadenta 0,88
- Mai mult de 15 ani inainte de scadenta 1,00
--------------------------------------------------------------------------------
*) Cifrele din aceasta coloana reprezinta echivalent dolari determinat la datele respective ale tragerilor. Vezi Conditii generale, sectiunile 3.04. si 4.03.
ACHIZITIONARE SI SERVICII DE CONSULTANTA
Sectiunea I - Achizitionarea de bunuri si angajarea de lucrari
Partea A: Licitatia competitiva internationala
1. Cu exceptia celor prevazute in partea C a prezentei anexe, bunurile si lucrarile vor fi achizitionate prin contracte adjudecate in concordanta cu proceduri conforme celor prezentate in sectiunile I si II ale Ghidului de achizitionare in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor A.D.I., publicat de Banca in mai 1992 (ghidul). Pentru contracte cu pret fix, invitatia la licitatie la care se refera paragraful 2.13. din ghid va prevedea ca, atunci cind adjudecarea contractului se amina dincolo de perioada initiala de validitate a ofertelor, pretul de licitatie al cistigatorului licitatiei se va majora pentru fiecare saptamina de intirziere prin doi factori de corectie cunoscuti anterior, acceptabili Bancii: unul se va aplica tuturor componentelor in moneda straina, iar celalalt, componentei in moneda locala a pretului de licitatie. Aceasta majorare nu va fi luata in considerare la evaluarea ofertelor.
2. Ofertele pentru lucrari vor fi precalificate asa cum prevede paragraful 2.10. al ghidului.
3. In masura posibilului, contractele pentru bunuri vor fi grupate in pachete de oferte cu un pret estimat egal cu echivalentul a 300.000 $ sau mai mult fiecare.
Partea B: Preferinta pentru producatorii locali
In achizitionarea bunurilor conform procedurilor descrise in partea A.1. a acestei anexe, bunurilor produse in Romania li se poate oferi o marja de preferinta in concordanta cu, si conditionat de prevederile paragrafelor 2.55. si 2.56. din ghid si paragrafelor 1-4 din anexa nr. 2 la acesta.
Partea C: Alte proceduri de achizitionare
Bunurile ce urmeaza a fi achizitionate in cadrul categoriilor (1) si (2) din tabelul prezentat in paragraful 1 din anexa nr. 1 la acest acord, estimate sa coste mai putin decit echivalentul a 300.000 $ per contract, pina la o valoare totala nu mai mare decit echivalentul a 2.000.000 $ pentru cele care vor fi finantate in cadrul categoriei (1) si 1.000.000 $ pentru cele care vor fi finantate in cadrul categoriei (2), pot fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza comparatiei cotatiilor de pret solicitate pe baza unei liste de cel putin trei furnizori din cel putin trei tari diferite eligibile conform ghidului, in concordanta cu procedurile acceptabile Bancii.
Partea D: Analiza de catre Banca a hotaririlor privind achizitionarea
1. Analiza precalificarii:
Cu privire la precalificarea ofertelor asa cum este prevazuta in partea A.2. a prezentei, se vor aplica procedurile expuse in paragraful 1 al anexei nr. 1 la ghid.
2. Analiza invitatiilor la licitatie, adjudecarilor propuse si contractelor finale:
a) In ceea ce priveste contractele estimate sa coste echivalentul a 300.000 $ sau mai mult, se vor aplica procedurile prezentate in paragrafele 2 si 4 din anexa nr. 1 la ghid. Daca platile pentru aceste contracte urmeaza sa se efectueze din contul special, aceste proceduri vor fi modificate astfel incit sa existe siguranta ca cele doua copii autentificate ale contractului, necesar a fi remise Bancii conform paragrafului 2 d), vor fi transmise Bancii inainte de efectuarea primei plati din contul special referitoare la acel contract.
b) Cu privire la contractele care nu sint guvernate de paragraful precedent, se vor aplica procedurile expuse in paragrafele 3 si 4 din anexa nr. 1 la ghid. Cind platile pentru asemenea contracte trebuie sa se faca din contul special, procedurile mentionate vor fi modificate pentru a exista siguranta ca cele doua copii autentificate ale contractului, impreuna cu celelalte informatii necesar a fi remise Bancii conform paragrafului 3 mentionat, vor fi transmise Bancii ca parte a evidentelor ce trebuie furnizate conform paragrafului 4 din anexa nr. 5 la prezentul acord.
c) Prevederile subparagrafului precedent b) nu se vor aplica la contracte in regie pentru care tragerile din contul imprumutului se vor face pe baza avizului de cheltuieli.
3. Cifra de 15% este specificata prin prezenta pentru scopurile paragrafului 4 din anexa nr. 1 la ghid.
Sectiunea II - Utilizarea consultantilor
1. Serviciile de consultanta vor fi procurate prin contracte adjudecate consultantilor ale caror calificari, experienta, termeni si conditii de angajare vor fi satisfacatoare Bancii. Acesti consultanti vor fi selectionati conform principiilor si procedurilor acceptabile Bancii pe baza Ghidului pentru utilizarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale si de catre Banca Mondiala ca agentie executanta, publicat de Banca in august 1981 (ghidul pentru consultant).
2. Fara ca acest lucru sa fie considerat ca o incalcare a prevederilor paragrafului 1 din aceasta sectiune, prevederile ghidului pentru consultanti, care impun analiza sau aprobarea anterioara a Bancii pentru bugete, liste scurte, proceduri de selectie, scrisori de invitatie, oferte, rapoarte de evaluare si contracte, nu se vor aplica acelor contracte estimate sa coste mai putin de 100.000 $ echivalent fiecare. Totusi, aceasta exceptie la analiza anterioara a Bancii nu se va aplica termenilor de referinta pentru acele contracte, nici angajarii consultantilor individuali, selectionarii firmelor de la o singura sursa, responsabilitatilor apreciate de Banca a fi de natura critica, si modificarilor la contracte care majoreaza valoarea acestora la 100.000 $ echivalent sau mai mult.
ANEXA 5
CONTUL SPECIAL
1. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul categorii eligibile inseamna categoriile (1), (2) si (3) prezentate in tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord;
b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuieli cu privire la costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare proiectului si care urmeaza sa fie finantate din imprumut prin sumele alocate din cind in cind pentru categoriile eligibile conform prevederilor anexei nr. 1 la acest acord; si
c) termenul alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 7.000.000 $ ce se va trage din contul imprumutului si se va depune in contul special conform paragrafului 3 a) din aceasta anexa.
2. Platile din contul special se vor efectua exclusiv pentru cheltuieli eligibile, in conformitate cu prevederile acestei anexe.
3. Dupa ce Banca a primit dovezi satisfacatoare pentru ea referitoare la deschiderea contului special conform legii, tragerile din alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special se vor efectua dupa cum urmeaza:
a) Pentru trageri din alocatia autorizata, Imprumutatul va remite Bancii o cerere sau cereri pentru un depozit sau depozite care nu depasesc suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza acelei sau acelor cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special acea suma sau sume pe care Imprumutatul le va fi solicitat.
b) (i) Pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va remite Bancii cereri pentru depuneri in contul special la acele intervale pe care Banca le va specifica.
(ii) Inainte de sau la momentul remiterii fiecarei asemenea cereri, Imprumutatul va furniza Bancii si alte evidente necesare, conform paragrafului 4 din aceasta anexa, pentru plata sau platile cu privire la care se solicita realimentarea. Pe baza fiecarei asemenea cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special acea suma pe care Imprumutatul o va fi solicitat si despre care se va fi demonstrat prin documentele mentionate si alte evidente ca a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile.
Toate acele depozite vor fi trase de catre Banca din contul imprumutului conform respectivelor categorii eligibile si in respectivele valori echivalente, dupa cum vor fi justificate prin documentele mentionate si alte evidente.
4. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat din contul special, Imprumutatul va remite, la acea data pe care Banca o va solicita in mod rezonabil, acele documente si alte evidente care sa probeze ca acea plata a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
5. Indiferent de prevederile paragrafului 3 din aceasta anexa, Banca nu va fi obligata sa efectueze depuneri in continuare in contul special:
a) daca, in orice moment, Banca va fi stabilit ca toate tragerile ulterioare vor trebui efectuate de Imprumutat direct din contul imprumutului, conform prevederilor art. 5 din Conditiile generale si paragrafului a) din sectiunea 2.02. al prezentului acord; sau
b) o data cu valoarea totala netrasa din imprumut alocata categoriilor eligibile, mai putin valoarea oricarui angajament special restant asumat de Banca conform sectiunii 5.02 din Conditiile generale cu privire la proiect, va egala echivalentul dublului sumei alocatiei autorizate.
Dupa aceea, tragerea din contul special a valorii ramase din imprumut, alocata categoriilor eligibile, va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica Imprumutatului prin notificare. Aceste trageri ulterioare se vor efectua numai dupa si in masura in care Banca va fi fost incredintata in mod satisfacator ca toate acele sume ramase in depozit in contul special la data acelei notificari vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.
6. a) Daca Banca va fi determinat, oricind, ca vreo plata din contul special:
(i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau o valoare neeligibila conform paragrafului 2 al acestei anexe; sau
(ii) nu a fost justificata prin evidentele transmise Bancii, Imprumutatul, dupa notificare din partea Bancii:
A) va furniza prompt acele evidente suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau
B) va depune prompt in contul special (sau, daca Banca o va cere, va restitui Bancii) o suma egala cu valoarea acelei plati sau portiunii din ea neeligibile sau nejustificate. Daca Banca nu convine altfel, nu se va face nici o depunere ulterioara de catre Banca in contul special pina cind Imprumutatul nu va furniza acele evidente sau nu va face depunere ori restituire, dupa cum va fi cazul.
b) Daca Banca va fi stabilit, oricind, ca vreo suma ramasa in contul special nu va fi necesara pentru a acoperi plati ulterioare pentru cheltuieli eligibile, Imprumutatul va restitui Bancii, cu promptitudine, dupa ce aceasta i-a notificat, acea suma ramasa.
c) Imprumutatul poate, prin notificare adresata Bancii, sa restituie Bancii integral sau partial fondurile depuse in contul special.
d) Restituirile catre Banca efectuate conform paragrafelor 6 a), b) si c) din aceasta anexa vor fi creditate in contul imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare conform prevederilor respective ale acestui acord, inclusiv al Conditiilor generale.
ANEXA 6
CONDITIILE PRINCIPALE ALE ACORDURILOR SUBSIDIARE DE FINANTARE CU
A.N.D., R.A.R SI S.N.C.F.R.
1. Valoarea capitalului de baza ce va fi pus la dispozitie de Imprumutat conform acordurilor subsidiare de finantare cu A.N.D., R.A.R. si S.N.C.F.R va fi, respectiv, echivalentul in dolari (determinat pentru data sau datele respective ale tragerii din contul imprumutului sau ale platii din contul special) al valorii in moneda sau monedele astfel trase sau platite in contul costului:
a) lucrarilor, bunurilor, serviciilor de consultanta si scolarizarii finantate din sumele imprumutului alocate din cind in cind categoriei (1) din tabelul prezentat in paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord, cu privire la valoarea capitalului de baza ce urmeaza a fi pus la dispozitie conform Acordului subsidiar de finantare cu A.N.D.;
b) bunurilor finantate din sumele imprumutului alocate categoriei (2) din tabelul mentionat, cu privire la valoarea capitalului de baza ce urmeaza a fi pus la dispozitie conform Acordului subsidiar de finantare cu R.A.R.; si
c) bunurilor si scolarizarii finantate din sumele imprumutului alocate categoriei (3) din tabelul mentionat, cu privire la Acordul subsidiar de finantare cu S.N.C.F.R.
2. Fiecare din sumele capitalului de baza la care se refera paragraful 1 al prezentei anexe, trase si nerambursate la un moment dat, vor fi purtatoare de dobinda la o rata per annum cel putin egala cu rata dobinzii aplicabile periodic imprumutului conform sectiunii 2.05 din prezentul acord.
3. Fiecare din sumele capitalului de baza la care se refera paragraful 1 al acestui anexe va fi rambursata in cursul unei perioade de 17 ani, inclusiv o perioada de gratie de cel mult 5 ani.
----------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: