Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Intrucit (A): Imprumutatul fiind satisfacut de fezabilitatea si prioritatea proiectului, descris in anexa 2 a acordului, a cerut Bancii sa-l ajute in finantarea proiectului; Intrucit (B): Imprumutatul intentioneaza sa contracteze de la Banca Europeana de Investitii (BEI) un imprumut in suma echivalenta cu 17,4 milioane dolari pentru a ajuta la finantarea partii A. 2 a proiectului, in termenii si conditiile descrise intr-un acord (Acordul de imprumut al BEI) ce va fi incheiat intre Imprumutat si BEI; si Intrucit (C): Banca a fost de acord, luind in considerare si cele expuse anterior, sa extinda imprumutul catre Imprumutat in termenii si conditiile descrise in acest acord; In consecinta, partile de fata, in felul acesta, sunt de acord cu cele ce urmeaza: ART. 1 Conditii generale. Definitii Sectiunea 1.01. "Conditiile generale" aplicabile acordurilor de imprumut si garantare ale Bancii din 1.01.1985, cu modificarile descrise mai jos (Conditii generale), constituie parte integranta a acestui acord: (a) Ultima fraza a sectiunii 3.02 se elimina. (b) In sectiunea 6.02, subparagraful (k) devine subparagraful (1) si un nou subparagraf (k) se adauga dupa cum urmeaza: "(k) O situatie extraordinara va fi aparut, in conditiile careia orice tragere in continuare in cadrul imprumutului ar fi neconforma cu prevederile art. III, sectiunea 3 din statutul Bancii." Sectiunea 1.02. Daca contextul nu solicita o abordare diferita, termenii definiti in "Conditiile generale" au semnificatia respectiva in aceasta privinta asa cum au fost descrisi, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele intelesuri: (a) "Banca Agricola" inseamna Banca Agricola a Imprumutatului, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 1196/12.11.1990; (b) "Metroul Bucuresti" inseamna sistemul de transport subteran bucurestean al Imprumutatului; (c) "categorii" inseamna, grupate, fiecare din categoriile de repere care sa fie finantate din imprumut, asa cum sunt descrise in tabelul 1 al anexei 1 la acord, si termenul "categoria" inseamna fiecare dintre aceste categorii; (d) "Banca Comerciala" inseamna Banca Comerciala a Imprumutatului (Banca Comerciala Romana), infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 1195/12.11.1990; (e) "Convex" - S.A. inseamna compania comerciala a Imprumutatului pentru operatiuni de manipulare a marfurilor in vrac la terminal, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 19/10.01.1991; (f) "Contransimex" inseamna firma de comert exterior a Imprumutatului pentru lucrari publice si consultanta tehnica (engineering), infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 93/31.1.1991; (g) "Banca Cooperatista" inseamna Banca Cooperatista a Imprumutatului (Bank Coop), infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 992/3.11.1990; (h) "Banca de Dezvoltare" inseamna Banca de Dezvoltare a Imprumutatului (Banca Romana de Dezvoltare), infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 1178/2.11.1990; (i) "Anul fiscal" inseamna perioada de 12 luni corespunzind oricaruia dintre anii fiscali ai Imprumutatului, perioada care incepe la 1 ianuarie si se termina la 31 decembrie intr-un an calendaristic; (j) "Cursul de piata interbancar" inseamna cursul de schimb in valuta convertibila al leului (cum acesta este definit mai jos) astfel cum este stabilit periodic in conformitate cu prevederile Legii Imprumutatului nr. 15/1990; (k) "leu" inseamna unitatea monetara a Imprumutatului si "lei" semnifica pluralul termenului "leu"; (l) "MOA" inseamna Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare al Imprumutatului; (m) "MEF" inseamna Ministerul Economiei si Finantelor al Imprumutatului; (n) "MOI" inseamna Ministerul Industriei al Imprumutatului; (o) "MOLSP" inseamna Ministerul Muncii si Protectiei Sociale al Imprumutatului; (p) "NAP" inseamna Agentia Nationala de Privatizare a Imprumutatului, infiintata si functionind pe baza Deciziei Imprumutatului nr. 823/25.07.1990; (q) "NCS" inseamna Comisia Nationala pentru Statistica a Imprumutatului, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 27/30.12.1990; (r) "Acorduri de participare" inseamna, grupat, fiecare dintre acordurile de participare a bancilor, care urmeaza sa fie incheiate intre Imprumutat si bancile participante (asa cum acest termen este definit mai jos) conform sectiunii 3.02 (b) si partii B a anexei 7 la acord si termenul "Acord de participare" inseamna fiecare din acordurile de participare; (s) "Banci participante" inseamna Banca Agricola si Banca Romana de Dezvoltare si termenul "Banca participanta" inseamna oricare din bancile participante; (t) "PETROM" inseamna Regia autonoma a petrolului a Imprumutatului, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 23/30.01.1991; (u) "PIU" inseamna Colectivul de implementare a proiectului, infiintat in cadrul Ministerului Economiei si Finantelor in conformitate cu Ordinul ministrului nr. 233/15.04.1991 ; (v) "RAL" inseamna Regia autonoma a lignitului a Imprumutatului, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 1211/2.11.1990; (w) "RENEL" inseamna Regia autonoma de electricitate a Imprumutatului, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 1199/2.11.1990; (x) "ROMGAZ" inseamna Regia autonoma a gazelor naturale a Imprumutatului, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 16/10.01.1990; (y) "ROMAGRIMEX" inseamna firma de comert exterior pentru agricultura a Imprumutatului, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 69/26.01.1990; (z) "ROM-POST-TELECOM" inseamna Administratia pentru posta si telecomunicatii a Imprumutatului, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia Imprumutatului nr. 883/30.07.1990; () "Banca de Economii" inseamna Casa de Economii si Consemnatiuni a Imprumutatului, infiintata si functionind in baza Decretului Imprumutatului nr. 371/1958; (bb) "SOCEP" - S.A. inseamna firma comerciala pentru operatiuni generale de manipulare si containerizare, infiintata si functionind in conformitate cu Decizia imprumutatului nr. 19/10.01.1990; (cc) "acord de imprumut subsidiar" inseamna fiecare dintre acordurile de imprumut subsidiar care urmeaza sa fie incheiate intre Imprumutat si agentiile de implementare (asa cum termenul este definit mai jos) in conformitate cu sectiunea 3.02 (a) a partii A a anexei 7 la acord si termenul "acord de imprumut subsidiar" inseamna fiecare din acordurile de subimprumut; (dd) "subimprumuturi" inseamna imprumuturile propuse a fi facute de Imprumutat catre agentiile de implementare (asa cum termenul este definit mai jos) pentru realizarea componentei respective a proiectului, in concordanta cu termenii si conditiile Acordului de imprumut subsidiar corespunzator si termenul "subimprumut" inseamna oricare din subimprumuturi; (ee) "agentii de implementare" inseamna agentiile, intreprinderile si alte entitati ale Imprumutatului la care se face referire in paragrafele (b), (e), (f), paragrafele de la (o) la (q), paragraful (t), paragrafele de la (v) la (z) si (bb) ale acestei sectiuni si termenul "agentie de implementare" inseamna oricare din agentiile de implementare; (ff) "componenta respectiva a proiectului" inseamna urmatoarele: METROU - Bucuresti, partea A (4) (b) a proiectului; CONVEX - S.A., partea A (4) (c) a proiectului; CONTRANSIMEX, partea A (4) (a) a proiectului; MOLSP, partea B (8) a proiectului; NAP, partea B (2) a proiectului; NCS, partea C (2) a proiectului; PETROM, partile A (1) (a) si B (5) (b) (ii) si (iii) ale proiectului; RAL, partile A (3) si B (7) ale proiectului; RENEL, partea A (2) a proiectului: ROMGAZ, partea A (1) (b) a proiectului: ROMAGRIMEX, partea A (7) a proiectului: ROM-POST-TELECOM, partea A (5) a proiectului si SOCEP - S.A., partea A (4) (c) a proiectului; si (gg) "contul special" inseamna oricare din conturile la care se face referire in sectiunea 2.02 (b) a acestui acord si termenul "conturi speciale" semnifica toate conturile de mai sus. ART. 2 Imprumutul Sectiunea 2.01. Banca este de acord sa imprumute pe Imprumutat, in termenii si conditiile expuse sau la care se face referire in acest acord, in valute diferite, care vor avea o valoare totala agreata echivalind cu suma de 180 milioane dolari, aceasta reprezentind totalul tragerilor in cadrul imprumutului, fiecare tragere ca si data efectuarii ei fiind stabilite de Banca. Sectiunea 2.02. (a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului in concordanta cu prevederile anexei 1 la acest acord pentru cheltuielile facute (sau, daca Banca va fi de acord, pentru cele ce urmeaza a se face) pe baza costului rezonabil al produselor si serviciilor cerute de proiectul descris in anexa 2 la acest acord si care urmeaza sa fie finantate prin imprumut. (b) Pentru scopurile proiectului, Imprumutatul va deschide si mentine un cont special de depozit in dolari si un cont special de depozit in marci germane, in banci agreate de Banca si in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, incluzind o protectie corespunzatoare in caz de daune pentru confiscare sau sechestrare. Efectuarea de depuneri in/sau platile din conturile speciale va fi facuta in conformitate cu prevederile anexei 6 la acest acord. Sectiunea 2.03. Data de inchidere va fi 31 decembrie 1994 sau o data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va anunta cu promptitudine pe Imprumutat despre aceasta data ulterioara. Sectiunea 2.04. Imprumutatul va plati Bancii o taxa de neutilizare de 0,75% pe an asupra valorii sumei din imprumut netrasa periodic. Sectiunea 2.05. (a) Imprumutatul va plati dobinda pentru partea din imprumut trasa si nerambursata periodic, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobinda, cu costul imprumuturilor calificate, determinat in contul semestrului precedent, plus 0,5%. La fiecare din datele specificate in sectiunea 2.06 a acordului, Imprumutatul va plati dobinda cumulata pentru capitalul nefolosit in perioada de dobinda precedenta calculata la cota aplicabila in cursul unei astfel de perioade de dobinda. (b) Imediat ce va fi posibil, dupa sfirsitul fiecarui semestru, banca va notifica Imprumutatului costul imprumuturilor calificate, determinat pentru acel semestru. (c) Pentru scopurile acestei sectiuni: (i) "perioada dobinzii" semnifica o perioada de 6 luni care se incheie la data care precede imediat fiecare data specificata in sectiunea 2.06 a acestui acord, incepind cu perioada de dobinda in care acest acord este semnat; (ii) "costul imprumuturilor calificate" semnifica costul, asa cum este determinat in mod rezonabil de Banca si exprimat ca un procent anual, al imprumuturilor nelichidate ale Bancii trase dupa 30.07.1982, excluzind acele imprumuturi sau parti din imprumuturi pe care Banca le-a alocat pentru finantarea: (A) investitiilor Bancii si (B) imprumuturilor care pot fi facute de Banca dupa 1.07.1989 purtind rate ale dobinzii determinate altfel decit cele prevazute in paragraful (a) al acestei sectiuni; (iii) "semestru" inseamna primele 6 luni sau urmatoarele 6 luni ale anului calendaristic. (d) La o data pe care Banca o va comunica ulterior Imprumutatului, dar in nu mai putin de 6 luni, paragrafele (a), (b) si (c) (iii) ale acestei sectiuni vor fi modificate dupa cum urmeaza: "(a) Imprumutatul va plati dobinda pentru partea din imprumut trasa si nerambursata periodic, la o rata pentru fiecare trimestru egala cu costul imprumuturilor calificate, determinat pentru trimestrul precedent, plus 0,50%. La fiecare din datele specificate in sectiunea 2.06 a acestui acord, Imprumutatul va plati dobinda cumulata pentru partea nerambursata in cursul perioadei precedente a dobinzii, calculata la ratele aplicabile in cursul unei astfel de perioade de dobinda." "(b) Imediat ce este posibil dupa incheierea fiecarui trimestru, Banca va informa Imprumutatul despre costul imprumuturilor calificate, determinat pentru un astfel de trimestru." "(c) (iii) "trimestru" semnifica o perioada de 3 luni incepind cu 1 ianuarie, 1 aprilie, 1 iulie si 1 octombrie ale fiecarui an calendaristic." Sectiunea 2.06. Dobinda si alte comisioane vor fi platite semestrial la 15 martie si 15 septembrie ale fiecarui an. Sectiunea 2.07. Imprumutatul va rambursa imprumutul in conformitate cu graficul de amortizare prezentat in anexa 3 la acord. ART. 3 Realizarea proiectului Sectiunea 3.01. (a) Imprumutatul isi declara angajamentul sau fata de obiectivele proiectului asa cum au fost stipulate in anexa 2 la acord si, in acest scop, va duce la bun sfirsit sau va determina sa fie realizat proiectul cu atentia si eficienta cuvenite si in conformitate cu practicile corespunzatoare, tehnice, financiare si administrative si va furniza cu promptitudine fondurile, facilitatile, serviciile, si alte resurse necesitate de proiect. (b) Fara a limita prevederile paragrafului (a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazurile cind Imprumutatul si Banca vor conveni altfel, Imprumutatul va realiza sau va determina sa se realizeze proiectul in conformitate cu Programul de implementare stipulat in anexa 5 la acest acord. Sectiunea 3.02. (a) Imprumutatul va disponibiliza o parte din fondurile imprumutului catre agentiile de implementare pentru realizarea componentelor respective ale proiectului, prin acorduri de imprumut subsidiar, incheiate in termeni si conditii care sa satisfaca Banca, incluzind, printre altele, principalii termeni si conditii stipulate in partea A a anexei 7 la acord. (b) In scopul administrarii implementarii si supervizarii acordurilor de imprumut subsidiar, Imprumutatul va incheia acordurile participative cu bancile participante, in termeni si conditii care sa satisfaca Banca, incluzind, printre altele, principalii termeni si conditii stipulate in partea B a anexei 7 la acest acord. (c) Fara nici un fel de limitare sau restrictie asupra prevederilor anexei 7 la acord, Imprumutatul isi va exercita drepturile si isi va respecta obligatiile decurgind din fiecare dintre acordurile de imprumut subsidiar si acordurile de participare in asa fel incit sa-si protejeze propriile interese, cit si cele ale Bancii si sa indeplineasca scopurile imprumutului si, cu exceptia cazurilor cind Banca ar da acordul expres, Imprumutatul nu ca conveni, modifica, abroga sau renunta la nici unul dintre acordurile de imprumut subsidiar sau de participare, sau la nici una dintre prevederile acestor acorduri. Sectiunea 3.03. (a) Imprumutatul va proceda astfel: (i) va inainta Bancii, nu mai tirziu de 31 decembrie 1992, pentru analiza si comentariu, un plan de actiune elaborat pe baza recomandarilor din studiul privind costul si preturile energiei la care se face referire in partea B (4), (b), (i) a proiectului, cu scopul, intre altele, de a reconsidera structura preturilor sectorului sau energetic; si (ii) imediat dupa aceea va aduce la indeplinire planul respectiv cu atentia si eficacitatea cuvenite, luind in considerare si comentariile Bancii pe baza acestuia. (b) Pina la 31 ianuarie 1993, Imprumutatul va trimite Bancii pentru analiza si comentariu un plan de actiune bazat pe termenul de referinta care sa fie agreati de Banca pentru - intre altele - imediata imbunatatire a viabilitatii economice si financiare a RAL (incluzind, insa fara a limita, restructurarea sau inchiderea minelor de lignit si aplicarea masurilor vizind cresterea productiei din minele de suprafata generatoare de costuri joase si reducerea productiei in cazul minelor subterane neeficiente), ca si pentru asigurarea necesarului de lignit pentru reabilitarea celor doua termocentrale ale Imprumutatului situate la Rovinari si Turceni. (c) Imprumutatul: (i) nu mai tirziu de 1 septembrie 1992, pe baza concluziilor si recomandarilor primei faze a studiului sectorului de irigatii, mentionat in partea B (5) a proiectului, va prezenta Bancii spre analiza si comentariu investitiile prioritare imediate si pe termen scurt propuse de Imprumutat pentru sectorul sau de irigatii; (ii) nu mai tirziu de 1 august 1993, pe baza concluziilor si recomandarilor celei de-a doua si a treia faze a studiului mentionat, va prezenta Bancii spre analiza si comentariu programele de investitii pe cinci (5) si zece (10) ani pentru sectorul sau de irigatii, care vor avea intinderea si detaliile pe care Banca le va cere in mod rezonabil. Sectiunea 3.04. Imprumutatul, pina la indeplinirea proiectului, va mentine sau se va ingriji sa mentina PIU intr-o forma si cu o astfel de structura si functii (incluzind, dar fara a se limita la, cele prezentate in paragraful A al anexei 5 la acest acord) din termenii de referinta agreati de Banca in totalitate. Sectiunea 3.05. Inainte de a initia achizitionarea oricaror bunuri din cele prevazute in partea 4 (a) a proiectului, Imprumutatul va stabili un sistem de vinzare prin licitatie interna competitiva a bunurilor mentionate, conform cerintelor Bancii, sistem care trebuie sa asigure, printre altele, ca: (i) fiecare din bunurile mentionate va fi cumparat de ofertantul/ofertantii cel mai avantajos, pe baza unui proces de licitare competitiv, anuntat public; (ii) ofertele vor fi prezentate in plicuri sigilate si vor cuprinde pretul si cantitatea oferite; (iii) deschiderea plicurilor (ofertelor) va avea loc in public si in prezenta licitatorilor care doresc sa participe; (iv) nu se va face adjudecarea decit daca pretul oferit este cel putin egal cu echivalentul in lei al costului CIF al marfurilor, evaluat la cel mai scazut curs de schimb de pe piata interbancara din ultimele treizeci (30) de zile inaintea anuntarii publice. Sectiunea 3.06. (a) Nu mai tirziu de 31 august 1992, Imprumutatul va analiza si va face schimb de pareri cu Banca in privinta urmatoarelor: (i) portofoliul de proiecte de investitii, inclusiv neterminate, ale Imprumutatului, in scopul determinarii, printre altele, a planului viitor de finantare a proiectelor mentionate; (ii) pe baza concluziilor si recomandarilor ce rezulta din analiza de la paragraful (i) de mai sus, programele de investitii propuse si planurile de finantare la care se face referire pentru investitiile publice ale Imprumutatului ce urmeaza a fi finantate de Guvern sau de agentiile semiautonome pe parcursul anului financiar 1993. b) Cit mai curind posibil dupa analiza stipulata in subparagraful (a) (ii) al acestei sectiuni, Imprumutatul va pune in practica programele de investitii mentionate, cu atentia si eficienta corespunzatoare, luind in considerare comentariile si parerile Bancii asupra acestora. Sectiunea 3.07. In afara cazului cind Banca va conveni altfel, achizitionarea de bunuri si servicii de consultanta cerute de proiect si care vor fi finantate din sumele imprumutului va fi supusa prevederilor anexei 4 la acest acord. ART. 4 Clauze financiare Sectiunea 4.01. (a) Imprumutatul va tine sau se va ingriji de tinerea evidentei imprumutului in registre si conturi separate care sa reflecte, in concordanta cu practicile contabile consacrate, operatiunile, resursele si cheltuielile privind proiectul agentiilor de implementare si departamentelor, agentiilor si altor entitati ale Imprumutatului responsabile de realizarea proiectului sau a oricarei parti din acesta. (b) Imprumutatul: (i) va tine evidentele si conturile mentionate in paragraful (a) al acestei sectiuni, inclusiv cele pentru conturile speciale pe fiecare an financiar, verificate in conformitate cu principiile expertizei contabile aplicate consecvent de expertii contabili independenti agreati de Banca; (ii) Imprumutatul va pune la dispozitia Bancii, de indata ce este disponibil, dar in orice caz nu mai tirziu de sase (6) luni de la expirarea unui astfel de an, raportul asupra expertizei contabile facute de expertii amintiti asupra sferei de cuprindere si in detaliile cerute de Banca; (iii) Imprumutatul va pune la dispozitia Bancii orice alte informatii privind registrele si conturile mentionate, ca si expertiza acestora, dupa cum Banca va cere, periodic. (c) Pentru toate cheltuielile pentru care s-au facut trageri din contul de imprumut, pe baza de documente justificative de cheltuieli, Imprumutatul: (i) va tine, in conformitate cu paragraful (a) al acestei sectiuni, registre si conturi reflectind aceste cheltuieli; (ii) va pastra, cel putin inca un an dupa ce Banca a primit raportul expertului contabil pentru anul financiar in care s-a facut ultima tragere din contul de imprumut sau plata din conturile speciale, toate documentele (contracte, comenzi, facturi, chitante si alte documente) care evidentiaza cheltuielile respective; (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze aceste documente; (iv) va asigura ca aceste registre si conturi sa fie incluse in expertiza anuala mentionata in paragraful (b) al acestei sectiuni si ca raportul asupra acestei expertize sa contina un punct de vedere separat al expertilor mentionati, asupra faptului daca declaratiile de cheltuieli transmise de Imprumutat in cursul anului financiar, ca si procedurile si verificarile interne ocazionate de pregatirea lor, pot garanta corectitudinea tragerilor la care se refera. ART. 5 Penalitati ale Bancii Sectiunea 5.01. In completarea prevederilor din sectiunea 6.02 (i) din "Conditiile generale" se specifica urmatoarea situatie aditionala, si anume: (a) Acordul de imprumut cu BEI sa devina efectiv pina la 31 decembrie 1991 sau la o data ulterioara convenita de Banca; totusi, prevederile acestui paragraf nu se vor aplica daca Imprumutatul stabileste, conform cerintelor Bancii, ca pentru realizarea proiectului exista fonduri disponibile din alte surse, in termeni si conditii compatibile cu obligatiile Imprumutatului din acest acord; (b) (i) Conditionat de prevederile subparagrafului (ii) al acestui paragraf: (A) dreptul Imprumutatului de a face trageri din imprumutul BEI ar fi suspendat, anulat sau terminat, total sau partial, in conformitate cu conditiile din Acordul de imprumut cu BEI; sau (B) imprumutul BEI ar deveni platibil anterior scadentei convenite prin Acordul de imprumut; (ii) Subparagraful (i) al acestui paragraf (b) nu se va aplica daca Imprumutatul stabileste, conform cerintelor Bancii, ca: (A) aceasta suspendare, anulare, terminare sau incheiere prematura nu este cauzata de incapacitatea Imprumutatului de a executa oricare din obligatiile sale din Acordul de imprumut BEI; (B) fonduri adecvate pentru realizarea proiectului sunt disponibile din alte surse, in termeni si conditii comparabile cu obligatiile Imprumutatului decurgind din acest acord. Sectiunea 5.02. In conformitate cu prevederile sectiunii 7.01 (h), din "Conditiile generale", se precizeaza urmatoarea situatie aditionala, si anume ca imprejurarea prevazuta la paragraful (b) (i) (B) al sectiunii 5.01 din acest acord poate surveni, conditionat de prevederea paragrafului (b) (ii) al acestei sectiuni. ART. 6 Intrare in vigoare. Incetare Sectiunea 6.01. Urmatoarele situatii sunt considerate conditii suplimentare pentru intrarea in vigoare a acestui acord, in sensul sectiunii 12.01. (c) din "Conditiile generale": (a) ca Imprumutatul sa fi incheiat cel putin doua acorduri de imprumut subsidiar, agreate de Banca, in vederea realizarii proiectului sau a oricarei parti din acesta; (b) ca Imprumutatul sa fi incheiat acorduri de participare, agreate de Banca, cu fiecare din bancile administrative; si (c) ca Imprumutatul sa fi deschis conturile speciale in termeni si conditii agreate de Banca. Sectiunea 6.02. Urmatoarea situatie este specificata ca o problema suplimentara in sensul sectiunii 12.02. (c) din "Conditiile generale", urmind a fi inclusa in opinia sau opiniile furnizate Bancii de un consiliu agreat de Banca, si anume ca fiecare din acordurile de imprumut subsidiar si de, participare mentionate in paragrafele (a) si (b) din sectiunea 6.01. de mai sus sa fi fost legalizat sau ratificat conform procedurii, precum si semnat si transmis in numele partilor mentionate si, de asemenea, ca partile sa fie obligate legal la aceasta in conformitate cu conditiile acordului. Sectiunea 6.03. Data nouazeci (90) de zile dupa data acordului este specificata pentru scopurile sectiunii 12.04 din "Conditiile generale". ART. 7 Reprezentantul Imprumutatului. Adrese Sectiunea 7.01. Ministerul Economiei si Finantelor al Imprumutatului este numit ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din "Conditiile generale". Sectiunea 7.02. Se specifica urmatoarele adrese pentru scopurile sectiunii 11.01. din "Conditiile generale": Pentru Imprumutat: Ministerul Economiei si Finantelor, str. Doamnei nr. 8, Bucuresti-Romania Adresa telegrafica: Telex 11.239 MINFIN Pentru Banca: Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare 1818 H Street, N-W. Washington D.C. 20433 U.S.A. Adresa telegrafica: Telex: INTBAFRAD 248423 (RCA) Washington D.C. 82987 (FTCC) 64145 (WUI) sau 197688 (TRT) Pentru certificarea celor mai sus, partile prezente, prin reprezentantii autorizati conform procedurii, au convenit ca acest acord sa fie semnat, in numele lor, in Districtul Columbia U.S.A., in ziua si anul mentionate la inceputul acordului. ROMANIA, prin reprezentantul autorizat BIRD, prin vicepresedintele regional pentru Europa Centrala si de Est si pentru Africa de Nord ANEXA 1 Tragerile din imprumut 1. Tabelul de mai jos indica categoriile de proiecte finantate din sumele primite, alocatia sumelor din imprumut pe fiecare categorie si procentul cheltuielilor finantate pentru obiectivele din fiecare categorie:
Categoria Suma alocata % din cheltuielile ce
(echivalent $) urmeaza sa fie finantate
-----------------------------------------------------------------------------
1. Importuri de piese de schimb 100% din cheltuielile
si echipamente straine
(a) (i) Partea A (1) (i) a
proiectului 26.000.000
(ii) Partea A (1) (ii) a
proiectului 9.000.000
(b) Partea A (2) a
proiectului 22.800.000
(c) Partea A (3) a
proiectului 26.600.000
(d) Partea A (4) a
proiectului:
(i) Partea A (4) (i) 26.800.000
(ii) Partea A (4) (ii) 2.600.000
(iii) Partea A (4) (iii) 1.700.000
(iv) Partea A (4) (iv) 3.900.000
(e) Partea A (5) a proiectului 6.800.000
(f) Partea A (6) a proiectului 15.900.000
(g) Partea A (7) a proiectului 7.000.000
2. Servicii de consultanta si 100% din cheltuielile
instruire straine
(a) Partea B (1) a proiectului 400.000
(b) Partea B (2) a proiectului 1.000.000
(c) Partea B (3) a proiectului 1.400.000
(d) Partea B (4) a proiectului 2.000.000
(e) Partea B (5) a proiectului 3.800.000
(f) Partea B (6) a proiectului 2.700.000
(g) Partea B (7) a proiectului 900.000
(h) Partea B (8) a proiectului 3.600.000
(i) Partea C (1) a proiectului 2.600.000
(j) Partea C (2) a proiectului 3.000.000
(k) Partea C (3) a proiectului 200.000
3. Suma nealocata 9.300.000
----------------------------------------------------------------------------
TOTAL : 180.000.000
----------------------------------------------------------------------------
2. Pentru scopurile acestei anexe, termenul "cheltuieli straine" reprezinta acele cheltuieli facute in orice moneda, alta decit cea a Imprumutatului, pentru bunurile si serviciile livrate de pe teritoriul oricarei tari, alta decit cea a Imprumutatului. 3. Facind abstractie de prevederile paragrafului 1 de mai sus: (i) nu se pot face trageri cu privire la plati facute inaintea datei acestui acord, cu exceptia tragerilor in suma globala nu mai mare de 18.000.000 $, care pot fi facute in privinta categoriilor 1; 2 (b); 2 (c); 2 (e); 2 (g); 2 (h); 2 (i) si 2 (k) acoperind plati efectuate pentru diferite cheltuieli realizate inaintea acestei date, dar dupa 1 mai 1991; (ii) nu se pot face depuneri in conturile speciale, nu se pot efectua trageri si nici nu se pot incheia angajamente pentru plata unor sume pentru sau in numele Imprumutatului pentru cheltuieli din categoria 1, cu exceptia categoriei 1 (f), afara de situatia in care Imprumutatul: (A) a incheiat un acord de imprumut subsidiar corespunzator cu Agentia de implementare pentru realizarea componentei respective a proiectului in conformitate cu prevederile sectiunii 3.02 si cu partea (A) din anexa 7 la acest acord; (B) a prezentat Bancii dovezi satisfacatoare pentru Banca din partea unui organism juridic agreat de Banca, in sensul ca Acordul de imprumut subsidiar a fost legalizat sau ratificat conform procedurii si ca a fost incheiat si trimis in numele partilor de fata, precum si faptul ca partile sunt obligate legal la aceasta in conformitate cu conditiile sale. ANEXA 2 Descrierea proiectului Obiectivele proiectului sunt: (a) sustinerea performantelor productiei unor sectoare economice cheie ale Imprumutatului prin finantarea importurilor de piese de schimb vitale si alte bunuri; (b) furnizarea de asistenta tehnica pentru a sprijini pe Imprumutat in realizarea programului de reforme macroeconomice si sectoriale in desfasurare. Proiectul consta din urmatoarele parti, fiind supus unor posibile modificari asupra carora Imprumutatul si Banca pot cadea de acord din timp in timp, pentru indeplinirea urmatoarelor obiective: Partea A: Importuri de bunuri 1. Sectorul de petrol si gaze: Furnizarea de freze de foraj, pompe si alte echipamente, piese de schimb si materiale de reabilitare a aproximativ: (a) una mie doua sute (1.200) puturi petroliere si nouazeci (90) puturi gazeifere. 2. Sectorul energetic: Furnizarea de echipamente, piese de schimb si materiale adiacente pentru: (a) reabilitarea a patru (4) blocuri electrice de 330 MW, doua (2) amplasate la Turceni si doua (2) la Rovinari; (b) perfectionarea sistemului de protectie la (3) statii de transformare situate la Tintareni, Urechesti si Filesti; (c) imbunatatirea sigurantei operationale a Centrului de distribuire a electricitatii din Bucuresti si a tuturor centrelor regionale de distribuire a electricitatii; (d) perfectionarea performantelor precipitatoarelor electrostatice situate la Turceni; (e) furnizarea de echipamente si materiale adiacente pentru masurarea nivelului poluarii si (f) furnizarea de calculatoare si materiale adiacente. 3. Sectorul minier al lignitului: Furnizarea de echipamente, piese de schimb si materiale adiacente pentru Regia autonoma a lignitului, care alimenteaza cu lignit cele doua (2) centrale energetice situate la Rovinari si Turceni. 4. Sectorul de transporturi: Furnizarea de: (a) piese de schimb, anvelope si motoare pentru autobuze si camioane; (b) echipamente de siguranta si control pentru METROUL - Bucuresti si (c) echipamente, piese de schimb si materiale auxiliare pentru portul maritim Constanta, inclusiv stivuitoare, macarale, vrachiere si echipamente pentru containere, camioane cu macara furca, subansamble pentru macarale si benzi transportoare. 5. Sectorul de telecomunicatii: Furnizarea de cabluri de telecomunicatii, echipamente de transmitere, piese de schimb, instrumente de masura si alte articole adiacente. 6. Sectorul de irigatii: Furnizarea de pompe pentru irigatii, motoare, piese de schimb si echipamente adiacente si materiale pentru imbunatatirea capacitatilor de pompare a urmatoarelor: cincisprezece (15) sisteme de irigatii; Boiana - Sticleanu Calarasi, SP Vitcovia; SIST. Conesti; SIST. Greaca; SIST. Gura Ialomitei; Jegalia (SIST. Gorcea); Dichiseni (T. Calarasi); Galati - Calarasi; Movila Miresei (T. Braila); SIST. Galati (SPA Gimia); IMB; Grojori - Chiscani; Borcea de Sus (Calarasi); Biliesti - Ciorvanesti si Galicea (Dolj). 7. Mecanizarea agriculturii: Furnizarea de baterii si curele de transmisie pentru combine-seceratoare. Partea B: Asistenta tehnica 1. Contabilitate si expertiza contabila: Introducerea, dezvoltarea si intarirea pe plan national a profesiunii de contabil si expert contabil, inclusiv dezvoltarea unui sistem modern de contabilizare si expertiza contabila. 2. Dezvoltarea sectorului privat. Privatizarea intreprinderilor: (a) proiectarea si dezvoltarea unei strategii si a unei legislatii corespunzatoare, precum si a reglementarilor, optiunilor si tehnicilor pentru privatizarea intreprinderilor de stat; (b) dezvoltarea tehnicilor si metodologiilor pentru privatizarea intreprinderilor de stat de mica dimensiune, stabilirea, pe baza unui proiect-pilot, a unui program de privatizare a unor mici societati selectionate si, (c) furnizarea de servicii de consultanta si experti pentru intarirea capacitatilor Agentiei Nationale pentru Privatizare in domeniile furnizarii de strategii privind privatizarea intreprinderilor si in modelarea programelor de privatizare, incluzind in acest sens seminarii pentru studii si pregatire in strainatate a personalului selectionat al NAP, precum si furnizarea de computere si materiale adiacente. 3. Restructurarea industriala: (a) dezvoltarea unei strategii si a unui cadru institutional, precum si implementarea unui program pentru restructurarea intreprinderilor industriale de stat si pregatirea unor programe-model de restructurare pentru opt (8) intreprinderi industriale de stat, selectionate in concordanta cu sistemele si metodologia Bancii; (b) furnizarea de servicii de consultanta si experti pentru intarirea capacitatilor Ministerului Industriei in domeniile politicii energetice si restructurarii industriale incluzind seminarii de studii si pregatirea in strainatate pentru personalul selectionat al M.I. precum si furnizarea de computere si materiale adiacente. 4. Restructurarea bancara: Pregatirea de planuri strategice de dezvoltare, planuri de pregatire a personalului si evaluarea necesitatilor de hardware solicitate pentru Banca Agricola, Banca Comerciala, Banca Cooperatista, Banca de Dezvoltare si C.E.C. 5. Energie: (a) dezvoltarea unui sistem pentru determinarea costurilor si a preturilor energiei si implementarea unui program pentru deplina liberalizare a preturilor energiei; (b) elaborarea urmatoarelor studii bazate pe termeni de referinta agreati de Banca: (i) un studiu asupra costului energiei si a preturilor; (ii) un studiu de analiza si evaluare a rezervelor de petrol si gaze; (iii) un studiu evaluind potentialul hidrocarburilor al Imprumutatului. 6. Irigatii: Elaborarea unui studiu asupra sistemului de irigatii, bazat pe conditiile de referinta agreate de Banca, evaluind sistemul de irigatii existent in scopul emiterii de recomandari adecvate pentru modernizarea/privatizarea lor. 7. Minerit: Furnizarea de servicii de consultanta si experti pentru: (a) acordarea de asistenta in organizarea eficienta a costurilor si cresterea productivitatii unora dintre minele de suprafata care au costuri reduse; (b) formularea de recomandari pentru imbunatatirea pe termen lung a performantelor si productivitatii minelor mentionate. 8. Servicii de ocupare a fortei de munca: Asigurarea de asistenta pentru Ministerul Muncii si Protectiei Sociale pe linia imbunatatirii activitatii in domeniul personalului, computerizarea in domeniul serviciilor de ocupare a fortei de munca, dezvoltarii de masuri active privind analiza pietei fortei de munca, al asigurarii de servicii de pregatire si consultanta privind ocuparea fortei de munca, in elaborarea unui sistem informational privind piata fortei de munca, precum si in realizarea unui sistem de asigurare sociala si a unui fond de pensii, inclusiv furnizarea de servicii de experti, pregatire, computere si materiale legate de acestea. Partea C: Dezvoltarea institutionala 1. Furnizarea de servicii de consultanta si experti in scopul: (a) intaririi capacitatii Ministerului Economiei si Finantelor in domeniile realizarii politicii macroeconomice, al analizelor cantitative, de previziune economica, revederii portofoliilor de investitii publice neperformante, dezvoltarii unui sistem de analiza a investitiilor publice, inclusiv seminarii de studii si pregatire in strainatate pentru personalul selectionat din Ministerul Economiei si Finantelor si furnizarii de computere si materiale adiacente; (b) intaririi capacitatii Consiliului National pentru Reforma in domeniile reformei macroeconomice si legislative, inclusiv seminarii de studii si pregatire in strainatate pentru personalul selectionat din cadrul consiliului, precum si furnizarii de computere si materiale adiacente. 2. Furnizarea unei retele de computere si materiale pentru analiza de date statistice si prelucrarea acestora de catre Comisia Nationala pentru Statistica, inclusiv pregatirea personalului respectiv. 3. Furnizarea de servicii de consultanta si experti pentru intarirea capacitatilor PIU privitor la coordonarea proiectului, supervizare si implementare, inclusiv furnizarea de computere si materiale adiacente. * Proiectul se estimeaza a fi terminat pina in luna iunie (30) 1994. ANEXA 3
Data platii datorate Plata datoriei principale
exprimata in dolari S.U.A. *)
----------------------------------------------------------------------------
La fiecare 15 martie si 15 septembrie -
incepind cu 15 martie 1997 pina la
15 martie 2006 9.000.000
La 15 septembrie 2006 9.000.000
----------------------------------------------------------------------------
------ *) Cifrele acestei coloane reprezinta echivalentul in dolari S.U.A. determinat la datele respective de tragere. Vezi "Conditiile generale", sectiunile 3.04 si 4.03. Prime pentru plati cu anticipatie Urmare a prevederilor sectiunii 3.04 din cadrul "Conditiilor generale", suma ce se va plati pentru suma principala a oricarei scadente din cadrul imprumutului, platita in avans, va fi cea stabilita prin procentul specificat in tabelul de mai jos:
Perioada de plata in avans Prima
------------------------------------------------------------------------------
Rata dobinzii (exprimata in procente
pe an) aplicata la imprumut la data
platii in avans inmultita cu:
- Nu mai mult de trei ani inaintea
perioadei de scadenta 0,18
- Mai mult de trei ani, dar nu mai mult
de sase ani inaintea perioadei de
scadenta 0,35
- Mai mult de sase ani, dar nu mai mult
de unsprezece ani inaintea scadentei 0,65
- Mai mult de unsprezece ani, dar nu mai
mult de cincisprezece ani inaintea
scadentei 0,88
- Mai mult de cincisprezece ani inaintea
scadentei 1,00
-----------------------------------------------------------------------------
ANEXA 4 Servicii de procurare si consultanta SECTIUNEA 1 Procurarea de bunuri Partea A: Licitatia internationala competitiva 1. Exceptind cele prevazute in partea B a acestui text, bunurile vor fi procurate prin contractele adjudecate in concordanta cu procedurile stabilite in sectiunile 1 si 2 din "Ghidul pentru achizitii de bunuri in cazul finantarii prin credite BIRD si AID", publicat de Banca in luna mai 1985. 2. Pe masura posibilitatilor practice, contractele pentru bunuri vor fi grupate pe pachete de licitatii estimate la un cost echivalind cu 300.000 $ sau mai mult, fiecare. Partea B: Alte proceduri de procurare 1. Contractele pentru bunuri estimate la un cost echivalent cu 300.000 $ sau mai putin pe contract, pina la o suma globala ce nu va depasi echivalentul de 33.000.000 $, pot fi procurate prin contracte adjudecate pe baza compararii cotatiilor de pret obtinute de la cel putin trei furnizori din cel putin doua tari diferite eligibile, conform ghidului, in concordanta, cu procedurile acceptabile pentru Banca. 2. Contractele pentru baterii si curele de transmisie pentru combine si seceratori adjudecate nu mai tirziu de 31 iulie 1991 - si aceasta pina la nivelul unei sume globale ce nu va depasi echivalentul a 7.500.000 $ - pot fi procurate prin contracte pe baza compararii cotatiilor de pret obtinute de la cel putin trei furnizori din cel putin doua tari eligibile diferite, in concordanta cu ghidul si cu procedurile acceptabile pentru Banca. 3. Contractele pentru procurarea de piese originale sau articole solicitate pentru standardizare pot fi adjudecate dupa negocieri cu furnizorii, cu aprobarea prealabila a Bancii, in conformitate cu procedura uzitata. Partea C: Analiza de catre Banca a deciziilor de procurare 1. Revederea invitatiilor la licitatie si a adjudecarilor propuse, precum si a contractelor finale: (a) In privinta fiecarui contract estimat la 300.000 $ sau mai mult, vor fi aplicate procedurile stabilite in paragrafele 2 si 4 din Apendixul 1 al ghidului. Acolo unde platile pentru asemenea contracte se vor face din conturile speciale, aceste proceduri vor fi modificate pentru a se asigura ca cele doua copii ale contractului, solicitate a fi furnizate Bancii in conformitate cu paragraful (d), vor fi trimise Bancii inaintea efectuarii primei plati din conturile speciale in cazul unui astfel de contract. (b) In privinta fiecarui contract care nu este reglementat in alineatul precedent, se vor aplica prevederile stabilite in paragrafele 3 si 4 din Apendixul 1 al ghidului. Acolo unde platile pentru asemenea contracte se vor face din conturile speciale, anumite proceduri vor fi modificate pentru a se asigura ca cele doua copii ale contractului, impreuna cu alte informatii solicitate a fi furnizate Bancii ca urmare a paragrafului 3, vor fi furnizate Bancii ca parte a evidentelor prezentate in baza paragrafului 4 al anexei 7 la acest acord. (c) Prevederile paragrafului precedent (b) nu se vor aplica contractelor in contul carora Banca a autorizat trageri pe baza de declaratie de cheltuieli. Cifra de 15% este aici specificata pentru completarea paragrafului 4 din Apendixul 1 al ghidului. SECTIUNEA 2 Angajarea consultantilor In sensul sprijinirii Imprumutatului in realizarea proiectului, acesta va angaja sau va determina angajarea numai a acelor consultanti ale caror calificare, experienta, termeni si conditii de angajare vor corespunde cerintelor Bancii. Acesti consultanti vor fi selectionati in concordanta cu principiile si procedurile satisfacatoare pentru Banca, pe baza "Ghidului pentru folosirea consultantelor de catre beneficiarii de credite ai Bancii Mondiale", publicat de Banca in luna august 1981. ANEXA 5 Programul de implementare A. Coordonarea Guvernul Imprumutatului, reprezentat de Ministerul Economiei si Finantelor (M.E.F.), va coordona implementarea globala a proiectului prin Colectivul de Implementare a proiectului - Project Implementation Unit (PIU); PIU, intre altele: (1) tine legatura cu agentiile de implementare sau alte entitati responsabile pentru realizarea proiectului sau oricarei parti a acestuia; (2) tine evidentele activitatilor legate de proiect; (3) pregateste pentru a fi furnizate Bancii rapoartele semestriale asupra progresului inregistrat in realizarea proiectului; si (4) se ocupa de realizarea expertizei la care se refera sectiunea 4.01 a acestui acord. B. Implementarea proiectului (1) PETROM va fi raspunzator de realizarea partilor A (1) (a) si B (5) (b) (ii) si (iii) ale proiectului, iar ROMGAZ va raspunde de realizarea partii A (1) (b) a proiectului. In acest scop, PETROM, intre altele: (a) va desemna un colectiv special ce urmeaza a fi stabilit si dotat cu personal in mod adecvat, in cadrul PETROM, pina la 1 septembrie 1991, avind ca sarcini achizitionarea de bunuri in cadrul partii A (1) a proiectului si (b) va realiza studiile la care se face referire in partea B (5) (b) (ii) si (iii) a proiectului, in conformitate cu termenii de referinta satisfacatori pentru Banca si va asigura terminarea respectivelor studii pina la 31 iulie 1993, iar ulterior va face un schimb de vederi cu Banca asupra situatiilor, concluziilor si recomandarilor rezultate din acestea. (2) RENEL va fi raspunzator de realizarea reabilitarii celor doua centrale electrice la care se refera partea A (2) a proiectului. Intre altele, RENEL: (a) va mentine cu personal adecvat si cu resurse adecvate existenta colectivului de implementare constituit de ea, in vederea realizarii respectivei parti A (2) a proiectului; (b) va pregati prin intermediul acestui colectiv si va furniza Bancii, trimestrial, rapoarte asupra progresului inregistrat in indeplinirea respectivei parti A (2); (3) RAL va raspunde de realizarea partilor A (3) si B (7) ale proiectului. (4) CONTRANSIMEX va fi raspunzator pentru realizarea partii A (4) (a) a proiectului. (5) METROUL - Bucuresti va fi raspunzator pentru realizarea partii A (4) (b) a proiectului. (6) CONVEX si SOCEP vor fi raspunzatoare de realizarea partii A (4) (c) a proiectului. (7) ROM-POST-TELECOM va fi raspunzator de realizarea partii A (5) a proiectului. (8) Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare (MOA) va fi raspunzator pentru realizarea partilor A (6) si B (6) ale proiectului. MOA, intre altele: (a) va coordona, prin departamentul sau pentru irigatii, achizitionarea si distribuirea catre unitatile de irigatii la care se refera partea A (6) a proiectului, a echipamentului ce urmeaza a fi importat in concordanta cu respectiva parte A (6); (b) va realiza studiul la care se refera partea B (6) in conformitate cu termenii de referinta satisfacatori pentru Banca si va furniza Bancii, pentru examinare si observatii, raportul continind concluziile si recomandarile acestui studiu dupa finalizarea lui. (9) ROMAGRIMEX va fi raspunzator pentru realizarea partii A (7) a proiectului. (10) Ministerul Economiei si Finantelor va fi raspunzator de realizarea partilor B (1), C (1) si C (3) ale proiectului. (11) Agentia Nationala de Privatizare (NAP) va fi raspunzatoare pentru realizarea partii B (2) a proiectului. (12) Ministerul Industriei (MOI) va fi raspunzator de realizarea partii B (3) si B (5) (a) si B (5) (b) (i) a proiectului. MOI, intre altele: (a) va asigura pina la 31 decembrie 1992 pregatirea strategiei si politicii de restructurare a intreprinderilor la care face referire respectiva parte B (3). (13) Fiecare dintre: Banca Agricola, Banca Comerciala, Bank Coop, Banca de Dezvoltare si C.E.C. va fi raspunzatoare pentru realizarea partilor lor respective in cadrul partii B (4) a proiectului. (14) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale (MOLSP) va fi raspunzator de realizarea partii B (8) a proiectului. Printr-un colectiv, ce va fi infiintat in cadrul MOLSP pina la 1 septembrie 1991, respectivul colectiv va fi raspunzator, intre altele, pentru: (a) pregatirea unui program in conformitate cu termenii de referinta satisfacatori pentru Banca, pentru contractarea de servicii de consultanta, a expertilor si realizarea instruirii; (b) pregatirea rapoartelor semestriale asupra progresului inregistrat in realizarea partii B (8) mentionate. (15) Comisia Nationala pentru Statistica va fi raspunzatoare de realizarea partii C (2) a proiectului. ANEXA 6 Conturile speciale 1. Pentru scopurile acestei anexe: (a) Termenul "categoria eligibila" inseamna categoriile 1 si 2 prezentate in tabelul de la paragraful 1 al anexei 1 la acest acord; (b) Termenul "cheltuieli eligibile" inseamna cheltuieli ce acopera costul rezonabil al bunurilor si serviciilor finantate prin prezentul proiect si care urmeaza a fi finantate din imprumut, alocate din cind in cind categoriilor eligibile, in conformitate cu prevederile anexei 1 la acest acord; (c) Termenul "alocare autorizata" inseamna suma totala echivalenta cu 15 milioane dolari care urmeaza sa fie trasa din contul de imprumut si depozitata in conturile speciale conform paragrafului 3 (a) al acestei anexe. 2. Platile din conturile speciale vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile in conformitate cu prevederile acestei anexe. 3. Dupa ce Banca a primit dovezi satisfacatoare pentru ea ca, conturile speciale au fost deschise in buna regula, tragerile alocatiilor autorizate si urmatoarele trageri pentru a realimenta conturile speciale vor fi facute astfel: (a) Pentru trageri de alocatii autorizate, Imprumutatul va transmite Bancii o cerere sau cereri pentru un depozit sau depozite care nu depasesc suma totala a alocatiilor autorizate. Pe baza acestor cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul de imprumut si va depozita in conturile speciale acea (acele) suma (sume) pe care Imprumutatul a cerut-o (le-a cerut); (b) (i) Pentru realimentarea conturilor speciale, Imprumutatul va transmite Bancii cereri pentru depunerea in conturile speciale, la acele intervale pe care Banca le va specifica; (ii) Anterior, ori la data fiecarei asemenea cereri, Imprumutatul va trimite Bancii documentele sau alte dovezi cerute, in conformitate cu paragraful 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile in acord cu realimentarea solicitata. Pe baza acestei cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul de imprumut si va depune in conturile speciale acele sume pe care Imprumutatul le-a cerut si care vor fi fost aratate in documentele mentionate si alta dovada ca au fost platite din conturile speciale pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depozite vor fi trase de Banca din contul de imprumut in conformitate cu categoriile eligibile respective si in sumele echivalente respective, care au fost justificate de documentele mentionate si alte dovezi. 4. Pentru fiecare plata facuta de Imprumutat din conturile speciale, Imprumutatul, atunci cind Banca va solicita in mod rezonabil, va transmite Bancii asemenea documente si alte dovezi, aratind ca acea plata a fost exclusiv facuta pentru cheltuielile eligibile. 5. Contrar celor prevazute la paragraful 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va cere sa faca in continuare depuneri in conturile speciale: (a) daca la orice data Banca va fi hotarit ca toate tragerile sa fie facute de Imprumutat direct din contul de imprumut, in conformitate cu prevederile art. 5 al "Conditiilor generale" si paragrafului (a) al sectiunii 2.02 ale acestui acord, sau (b) odata suma totala netrasa din imprumut, alocata categoriilor eligibile, minus valoarea oricarui angajament pentru care Banca a intrat in restanta in conformitate cu sectiunea 5.02. a "Conditiilor generale", in ceea ce priveste proiectul, va egala echivalenta a de doua ori suma alocatiei autorizate. Dupa aceea, tragerea din contul de imprumut a sumei ramase netrase din imprumut, alocata categoriilor eligibile, va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica prin notificare Imprumutatului. Aceste trageri in continuare vor fi facute numai si in masura in care Banca se va fi convins ca toate aceste sume, raminind depozitate in conturile speciale la data notificarii, vor fi utilizate pentru efectuarea de plati pentru cheltuieli eligibile. 6. (a) Daca Banca va fi hotarit, la orice data, ca orice plata din conturile speciale: (i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau o suma neeligibila conform paragrafului 2 al acestei anexe, sau (ii) nu a fost justificata printr-o dovada furnizata Bancii, Imprumutatul, imediat la primirea notei de la Banca: (A) va asigura acea dovada suplimentara pe care Banca o poate cere sau (B) va depune in conturile speciale (sau, daca Banca va solicita astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu suma acelei plati sau parti din aceea, nejustificata sau neeligibila. Numai daca Banca nu convine altfel, nici un depozit in continuare nu va mai fi facut de Banca in conturile speciale pina cind Imprumutatul nu va furniza dovada sau va face depunerea sau restituirea, dupa caz. (b) Daca Banca va fi decis, oricind, ca orice suma ramasa in conturile speciale nu va fi ceruta pentru a acoperi plati in continuare pentru cheltuieli eligibile, Imprumutatul - imediat la primirea notificarii de la Banca - va restitui Bancii aceasta suma ramasa. (c) Imprumutatul, la notificarea Bancii, poate restitui acesteia toate sau orice parte din fondurile depuse in depozit la conturile speciale. (d) Restituirile la Banca facute in conformitate cu paragrafele (6) (a) (b) si (c) ale acestei anexe vor fi creditate in contul de imprumut in conformitate cu prevederile aratate de prezentul acord, inclusiv in "Conditiile generale". ANEXA 7 Principalii termeni si conditii ale acordurilor de imprumut subsidiar si acordurilor de participare Partea A: Acordurile de imprumut subsidiar Imprumutatul va reimprumuta, prin intermediul M.E.F., fiecarei agentii de implementare, sumele din imprumut cerute pentru realizarea componentei respective din proiect a agentiei mentionate, in cadrul unui acord de imprumut ce urmeaza sa intervina intre Imprumutat si fiecare agentie de implementare, pe baza termenilor si conditiilor cu care Banca este de acord, incluzind urmatoarele prevederi si conditii: 1. Subimprumuturile (imprumuturi subsidiare) maxime ce urmeaza a fi acordate mai departe de Imprumutat fiecarei agentii nu vor depasi valoarea imprumutului alocat componentei respective din proiect a acelei agentii in cadrul categoriei corespunzatoare prezentate in tabelul de la paragraful 1 al anexei 1 la acest acord. 2. Valoarea fiecarui subimprumut la care se face referire in paragraful 1 de mai sus va fi exprimata in dolari sau marci germane si va fi restituita in rate (transe) semestriale in: (i) dolari sau (ii) marci germane sau in echivalentul lor in lei. Acest echivalent va fi determinat pe baza cursului de schimb interbancar de la datele scadentelor sau oricarui alt curs de schimb pe piata libera, publicat de Banca Nationala a Romaniei si acceptabil pentru Banca. 3. Scadenta fiecarui subimprumut nu va depasi zece (10) ani, incluzind o perioada de gratie de trei (3) ani, iar fiecare agentie de implementare va putea sa-si ramburseze subimprumutul respectiv anticipat fata de scadenta convenita, fara nici o prima pentru plata anticipata. 4. Fiecare agentie de implementare va plati imprumutatului o dobinda la suma principala a subimprumutului respectiv din care face trageri din timp in timp, la o rata anuala egala cu cel putin: (i) dobinda LIBOR la 6 luni pentru dolar, plus un procent de 1,5% sau (ii) rata de pe piata interbancara din Frankfurt, plus un procent de 1,5%. 5. Fiecare acord de imprumut subsidiar va stipula pentru agentiile de implementare corespondente, intre altele, obligatia de indeplinire a corespondentei respective din proiect, cu atentia si eficienta cuvenite si in conformitate cu termenii si conditiile consecvente cu obligatiile Imprumutatului din acest acord. 6. Fiecare acord de imprumut subsidiar va fi supus aprobarii prealabile a Bancii. Partea B: Acordurile de participare Pentru a sprijini Imprumutatul in administrarea implementarii si supravegherii acordurilor de imprumut subsidiar, Imprumutatul va incheia acorduri de participare cu fiecare banca participanta, care vor fi aprobate de cate Banca. Acordurile de participare vor implica, printre altele: (i) pentru imprumutat obligatia de a plati fiecarei banci participante o taxa de administrare anuala care va fi stabilita ca procent asupra sumelor colectate de respectivele banci de la agentiile de implementare si (ii) fiecarei banci participante, obligatia de a administra acordurile de imprumut subsidiar in conformitate cu normele financiare, manageriale, administrative si bancare si sa mentina evidente separate pentru fiecare acord, potrivit practicilor contabile. ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.