Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD DE IMPRUMUT din 10 mai 1999  pentru Dezvoltare Agricola privind Proiectul de dezvoltare rurala a Muntilor Apuseni, in valoare de 12,4 milioane DST, semnat la Roma la 10 mai 1999*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD DE IMPRUMUT din 10 mai 1999 pentru Dezvoltare Agricola privind Proiectul de dezvoltare rurala a Muntilor Apuseni, in valoare de 12,4 milioane DST, semnat la Roma la 10 mai 1999*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 31 august 1999
---------
*) Traducere.


Imprumut nr. 485 - RO

(Proiect de dezvoltare rurala a Muntilor Apuseni) intre Romania si Fondul International pentru Dezvoltare Agricola
Datat: 10 mai 1999

Acord incheiat la data de 10 mai 1999 intre Romania (denumita in continuare Imprumutat) si Fondul International pentru Dezvoltare Agricola (denumit in continuare Fondul).

Avand in vedere ca:
(A) Imprumutatul a solicitat Fondului un imprumut in scopul finantarii proiectului descris in anexa nr. 1 la acest acord (denumit in continuare Proiectul);
(B) Componenta A a Proiectului va fi realizata de catre Agentia pentru dezvoltare regionala de nord-vest (denumita in continuare ADR-NV), Agentia pentru dezvoltare regionala de vest (denumita in continuare ADR-V) si Agentia pentru dezvoltare regionala de centru (denumita in continuare ADR-C), (impreuna denumite in continuare ADR-uri) si, in acest scop, Imprumutatul va pune la dispozitia ADR-urilor o parte din suma imprumutului acordat in conditiile si termenii prevazuti in acest acord;
(C) Imprumutatul intentioneaza sa contracteze din Republica Federala Germania, prin intermediul Bundesministerium fSr Wirtschaftliche Zusammenarbeit (denumit in continuare BMZ), un fond nerambursabil (denumit in continuare Grant BMZ) in marci germane, reprezentand echivalentul a doua milioane patru sute saptezeci de mii dolari S.U.A. (2.470.000 USD), pentru a contribui la finantarea Componentei B a Proiectului in conditiile si termenii prevazuti intr-un acord (denumit in continuare Acord privind Grantul BMZ), ce urmeaza a se incheia intre Imprumutat si BMZ;
(D) Imprumutatul intentioneaza sa contracteze dintr-o sursa de finantare ce urmeaza a fi identificata un fond nerambursabil (denumit in continuare Grant pentru Componenta A), reprezentand echivalentul a doua milioane sase sute douazeci mii dolari S.U.A. (2.620.000 USD), pentru a contribui la finantarea Componentei A a Proiectului in conditiile si termenii prevazuti intr-un acord (denumit in continuare Acord privind Grantul pentru Componenta A), ce urmeaza a se incheia intre Imprumutat si sursa de finantare neidentificata inca;
(E) Imprumutul va fi administrat de catre Institutia Colaboratoare care urmeaza a fi desemnata de catre Fond in conformitate cu prevederile prezentului acord; si
(F) Fondul a fost de acord, intre altele si pe baza celor de mai sus, sa acorde un imprumut Imprumutatului in conditiile si termenii prevazuti in cele ce urmeaza,
Pentru aceasta, partile convin prin prezentul acord urmatoarele:

ART. 1
Conditii generale. Definitii. Institutia Colaboratoare
Sectiunea 1.01.
Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie ale Fondului, din 19 septembrie 1986, constituie o parte integranta a prezentului acord (aceste Conditii generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie ale Fondului fiind denumite in continuare Conditii generale).
Sectiunea 1.02.
Oriunde sunt folositi in acest acord, in afara cazului in care contextul reclama altfel, acei termeni definiti in Conditiile generale si in preambulul la prezentul acord vor avea intelesurile respective, iar urmatorii termeni aditionali vor avea intelesurile urmatoare:
a) ANCA inseamna Agentia Nationala pentru Consultanta Agricola a Imprumutatului;
b) FCRA-uri inseamna oricare sau toate cele trei fonduri de credit revolving pentru Apuseni, ce urmeaza a fi infiintate conform sectiunii 4.08. din acest acord;
c) ADR-uri inseamna Agentia pentru dezvoltare regionala de nord-vest (ADR-NV), Agentia pentru dezvoltare regionala de vest (ADR-V) si Agentia pentru dezvoltare regionala de centru (ADR-C), toate infiintate prin <>Legea nr. 151/15 iulie 1998 a Imprumutatului;
d) BPLA inseamna bugetul si programul de lucru anual pentru Proiect, specificat in paragraful 6 al anexei nr. 4 la acest acord;
e) CDR-uri inseamna Consiliul pentru dezvoltare regionala de nord-vest (CDR-NV), Consiliul pentru dezvoltare regionala de vest (CDR-V) si Consiliul pentru dezvoltare regionala de centru (CDR-C), toate infiintate prin <>Legea nr. 151/15 iulie 1998 a Imprumutatului;
f) DGDR inseamna Directia generala pentru dezvoltare rurala din M.A.A.;
g) Agentia(iile) de implementare inseamna ANCA, ADR-urile si DGDR;
h) M.A.A. inseamna Ministerul Agriculturii si Alimentatiei al Imprumutatului;
i) M.F. inseamna Ministerul Finantelor al Imprumutatului;
j) CCP inseamna Comitetul de coordonare a Proiectului ce urmeaza sa fie infiintat in cadrul Proiectului;
k) ICP-uri inseamna institutiile de credit participante in cadrul Componentei A a Proiectului;
l) U.C.P. inseamna Unitatea de Coordonare a Proiectului ce urmeaza sa fie infiintata in M.F.;
m) U.I.P inseamna Unitatea de Implementare a Proiectului ce urmeaza sa fie infiintata in fiecare A.D.R. in cadrul Proiectului;
n) zona Proiectului inseamna, initial, judetul Alba si, dupa aceea, judetele Arad, Bihor, Cluj, Hunedoara si Salaj, toate situate in zona Muntilor Apuseni (ZMA) de pe teritoriul Imprumutatului, precum si alte asemenea zone administrative ce pot fi clasificate astfel de catre Imprumutat si Fond, de comun acord;
o) contul special inseamna contul la care se face referire in sectiunea 3.03. din acest acord;
p) subimprumut inseamna orice imprumut acordat de catre o ICP unui subimprumutat eligibil; si
q) acorduri de imprumut subsidiare inseamna acordurile specificate in sectiunea 3.02. din acest acord.
Sectiunea 1.03.
Imprumutatul si Fondul sunt de acord sa desemneze Biroul Natiunilor Unite pentru Servicii de Proiect (UNOPS) ca Institutie Colaboratoare, cu responsabilitatile prevazute in art. V al Conditiilor generale, in vederea administrarii imprumutului in conformitate cu prevederile acestui acord.
Sectiunea 1.04.
In afara cazurilor in care se prevede altfel in alte sectiuni ale acestui acord sau se solicita in mod expres de catre Fond, Imprumutatul va adresa toate comunicarile si va furniza toate documentele si informatiile referitoare la prezentul acord, dupa cum urmeaza:
a) direct Institutiei Colaboratoare, in ce priveste toate problemele prevazute in:
(i) art. IV al acestui acord, incluzand anexele nr. 3, 4 si 5 la acesta; si
(ii) art. VI si XI din Conditiile generale, cu exceptia sectiunilor mentionate in paragraful b) al acestei Sectiuni;
b) Fondului si Institutiei Colaboratoare, simultan, in ce priveste toate problemele referitoare la sectiunile 6.01., 6.07., 6.08., 6.09., 6.10., 6.11., 6.12., 11.07., 11.11., 11.12., 11.13. si 11.18. din Conditiile generale; si
c) Fondului, in toate celelalte probleme, cu o copie catre Institutia Colaboratoare.
ART. 2
Imprumutul
Sectiunea 2.01.
Fondul este de acord sa imprumute Imprumutatului, din resursele sale obisnuite, o suma in diverse valute, echivalenta cu douasprezece milioane patru sute mii drepturi speciale de tragere (12.400.000 DST).
Sectiunea 2.02.
Imprumutatul va plati Fondului, periodic, dobanda la suma trasa din contul imprumutului si nerambursata, la rata de o jumatate din rata de referinta a dobanzii. Rata de referinta a dobanzii va fi stabilita de Fond anual si va constitui baza de calcul a dobanzii la imprumut pentru perioada incepand cu 1 ianuarie si terminand cu 31 decembrie a fiecarui an. Fondul va comunica Imprumutatului, in cel mai scurt timp posibil, rata dobanzii ce va fi aplicata imprumutului in fiecare an.
Sectiunea 2.03.
Dobanda la imprumut se va plati semestrial, la 1 iunie si la 1 decembrie ale fiecarui an, in valuta la care se face referire in sectiunea 2.05 a acestui acord.
Sectiunea 2.04.
Imprumutatul va rambursa suma imprumutului trasa din contul imprumutului in 29 de rate semestriale egale, a cate 413.334 DST fiecare, platibile la fiecare 1 iunie si 1 decembrie, incepand cu 1 iunie 2004 si terminand cu 1 iunie 2018, si o rata de 413.314 DST, care se va plati la 1 decembrie 2018, in valuta la care se face referire in sectiunea 2.05. a acestui acord.
Sectiunea 2.05.
Moneda Statelor Unite ale Americii este prin aceasta specificata pentru scopurile sectiunii 4.03. din Conditiile generale.
ART. 3
Utilizarea sumelor imprumutului; Trageri din contul imprumutului
Sectiunea 3.01.
Imprumutatul va asigura folosirea sumelor imprumutului pentru finantarea cheltuielilor in cadrul Proiectului, in conformitate cu prevederile acestui acord.
Sectiunea 3.02.
a) Imprumutatul va pune la dispozitia ADR-urilor sumele imprumutului, impreuna cu alte fonduri necesare pentru realizarea Proiectului, pe baza unor acorduri de imprumut subsidiare, acceptabile Fondului, in scopul realizarii Proiectului;
b) Imprumutatul isi va exercita drepturile decurgand din acordurile de imprumut subsidiare in asa fel incat sa protejeze interesele sale si ale Fondului si sa realizeze scopurile imprumutului si, in pofida oricaror prevederi contrare din Conditiile generale, in afara cazului in care Fondul va hotari altfel, Imprumutatul nu va cesiona, modifica, abroga sau renunta la acordul de imprumut subsidiar sau la orice prevedere a acestuia.
Sectiunea 3.03.
Imprumutatul, pentru scopurile Proiectului, va deschide si mentine la o banca acceptata de Fond un cont special in dolari S.U.A., in termeni si conditii satisfacatoare Fondului. Depunerile in si platile din contul special se vor face in conformitate cu prevederile anexei nr. 5 la acest acord.
Sectiunea 3.04.
Alocarea sumelor imprumutului, asa cum se prevede in sectiunea 6.08. din Conditiile generale, se va face in conformitate cu tabelul de alocare prezentat in paragraful 1 al anexei nr. 2 la acest acord.
Sectiunea 3.05.
Tragerile din contul imprumutului vor fi facute numai pentru cheltuieli eligibile referitoare la bunuri, lucrari si servicii pentru Proiect.
Sectiunea 3.06.
Ultima data de tragere va fi 30 iunie 2004 sau orice data ulterioara acesteia, dupa cum va hotari Fondul. Fondul va comunica, cu promptitudine, Imprumutatului aceasta data.
ART. 4
Executia Proiectului
Sectiunea 4.01.
Imprumutatul, prin ANCA, ADR-uri si DGDR, va realiza Proiectul sau va determina ca Proiectul sa fie realizat in conformitate cu prevederile acestui acord si, in mod special, ale anexei nr. 4 la acesta.
Sectiunea 4.02.
a) Fondurile de contrapartida aferente contributiei Imprumutatului la realizarea Proiectului vor fi alocate anual prin legea bugetului de stat a Imprumutatului. Inregistrarile pentru aceste fonduri de contrapartida vor fi tinute separat.
b) Imprumutatul va asigura ca toate taxele identificabile, impozitele si alte obligatii similare asupra cheltuielilor efectuate in cadrul Proiectului sa fie platite de catre Imprumutat din contributia sa la costurile Proiectului.
Sectiunea 4.03.
a) Achizitionarea bunurilor, lucrarilor si serviciilor ce urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului va fi facuta in conformitate cu procedurile prevazute in anexa nr. 3 la acest acord.
b) Pentru realizarea Proiectului, ca si pentru intretinerea si exploatarea instalatiilor realizate in cadrul Proiectului, Imprumutatul, prin ANCA, ADR-uri si DGDR, va asigura angajarea de consultanti si furnizori calificati acceptati de Imprumutat si Fond intr-o asemenea masura si potrivit termenilor si conditiilor satisfacatoare atat pentru Imprumutat cat si pentru Fond.
Sectiunea 4.04.
Fara a limita caracterul general al sectiunii 11.06. din Conditiile generale, Imprumutatul, prin ANCA, ADR-uri si DGDR, va incheia sau determina incheierea unor aranjamente, satisfacatoare pentru Fond, pentru asigurarea tuturor lucrarilor civile, vehiculelor, bunurilor si echipamentelor ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului, intr-o astfel de masura, impotriva acelor riscuri si in asemenea sume, pe care le reclama o practica comerciala corespunzatoare.
Sectiunea 4.05.
In sensul prevederilor:
a) sectiunii 11.08. b) din Conditiile generale, documentele financiare vor fi elaborate de catre Imprumutat, prin M.A.A. si ADR-uri, pentru Componenta B a Proiectului, si de catre ADR-uri, pentru Componenta A a Proiectului, anual, fiecare an incheindu-se la 31 decembrie si, in pofida perioadei de doua luni prevazute in sectiunea 11.08. din Conditiile generale, situatiile detaliate ale cheltuielilor efectuate din sumele imprumutului in timpul perioadei analizate vor fi prezentate Fondului nu mai tarziu de 4 luni dupa incheierea unei astfel de perioade;
b) sectiunii 11.10. a) din Conditiile generale, anul fiscal pentru care se face auditarea conturilor Proiectului va incepe la 1 ianuarie si se va termina la 31 decembrie in fiecare an;
c) sectiunii 11.10. b) din Conditiile generale, in pofida perioadei de 4 luni mentionata in aceasta sectiune, Imprumutatul va furniza Fondului si Institutiei Colaboratoare copii certificate ale Raportului de audit nu mai tarziu de 6 luni dupa incheierea anului fiscal. Imprumutatul va angaja sau va asigura angajarea unor auditori independenti acceptabili Fondului, pentru realizarea raportului de audit cerut. Costul unui astfel de audit poate fi finantat din contul imprumutului; si
d) sectiunilor 11.10., 11.11., 11.12. si 11.13. din Conditiile generale, limba pe care Imprumutatul si ADR-urile o vor folosi in rapoartele catre Fond va fi limba engleza.
Sectiunea 4.06.
a) Imprumutatul se va asigura ca ADR-urile vor lua cu promptitudine, dupa nevoi, toate masurile ce depind de ele pentru a-si mentine existenta ca institutii, pentru a-si continua activitatea si pentru a obtine, mentine si reinnoi toate drepturile, proprietatile, prerogativele, privilegiile si concesiunile necesare realizarii Proiectului sau desfasurarii activitatilor proprii;
b) Imprumutatul va determina ADR-urile sa-si desfasoare activitatea in conformitate cu practici administrative si financiare sanatoase, sub supravegherea unei conduceri si a unui personal competent si experimentat.
Sectiunea 4.07.
Imprumutatul va lua toate masurile necesare asigurarii realizarii Proiectului cu diligenta cuvenita in ce priveste factorii de mediu si in conformitate cu legislatia nationala si cu toate tratatele internationale referitoare la mediu la care Imprumutatul este parte, incluzand folosirea unor metode corespunzatoare de combatere a daunatorilor din agricultura, acolo unde este cazul.
Sectiunea 4.08.
In afara cazurilor in care Fondul va stabili altfel, Imprumutatul va infiinta si va mentine, prin fiecare ADR, un Fond de credit revolving pentru Apuseni (FCRA) pentru Compenenta A a Proiectului, in care va depozita dobanzile si ratele rambursate in cadrul subimprumuturilor acordate fermierilor din sumele imprumutului prevazute in categoria III din tabelul de alocare prezentat in paragraful I al anexei nr. 2 la acest acord. Sumele disponibile in cele trei FCRA-uri vor fi utilizate de catre ADR-uri si ICP-uri pentru extinderea catre beneficiari a facilitatilor de creditare asa cum este prevazut in acest acord si in acordurile de imprumut subsidiare incheiate cu ADR-urile.
ART. 5
Alte masuri convenite
Sectiunea 5.01.
Pe parcursul executarii Proiectului, Imprumutatul si Fondul vor revizui periodic ratele dobanzilor aplicabile subimprumuturilor acordate din sumele imprumutului de catre ADR-uri prin ICP-uri. Imprumutatul va lua, daca este necesar, masuri corespunzatoare, compatibile cu politica sa, in vederea armonizarii ratelor dobanzilor la subimprumuturi, cu politica Fondului referitoare la ratele de subimprumut.
ART. 6
Monitorizare si Evaluare
Sectiunea 6.01.
Imprumutatul, pe baza consultarilor cu Institutia Colaboratoare, va stabili aranjamente satisfacatoare Fondului si Institutiei Colaboratoare pentru monitorizarea progresului inregistrat in executia Proiectului si pentru evaluarea in permanenta a efectelor Proiectului si a impactului diferitelor sale componente asupra beneficiarilor Proiectului.
Sectiunea 6.02.
Pentru evaluarea finala a Proiectului, Fondul - fie singur, fie in colaborare cu Institutia Colaboratoare - poate numi, dupa consultari cu Imprumutatul, consultanti sau o agentie, la alegerea sa, care sa evalueze, pe baza unor indicatori cheie relevanti, impactul asupra beneficiarilor Proiectului atat al componentelor finalizate, cat si al Proiectului in intregul sau.
Sectiunea 6.03.
Imprumutatul, prin ADR-uri, se va asigura ca, atat toate datele necesare, cat si alte informatii relevante primite de la agentia de executare a Proiectului si de alte entitati insarcinate cu implementarea Proiectului, precum si cu mentinerea si functionarea facilitatilor realizate in cadrul acestuia, sunt puse cu promptitudine la dispozitia consultantilor/agentiei insarcinate cu realizarea oricarei obligatii ce rezulta din acest articol.
Sectiunea 6.04.
Imprumutatul, prin ADR-uri, va facilita astfel de evaluari ale Proiectului pe care Fondul le poate efectua oricand in timpul realizarii Proiectului, precum si dupa incheierea acestuia.
ART. 7
Intrarea in efectivitate. Terminarea Proiectului
Sectiunea 7.01.
Cu exceptia cazurilor in care Fondul va hotari altfel, urmatoarele conditii sunt specificate ca fiind aditionale conditiilor precedente intrarii in efectivitate a acestui acord, in scopurile sectiunii 10.01. g) din Conditii generale:
a) Imprumutatul va fi infiintat UCP cu termeni de referinta si in componenta satisfacatoare Fondului; si
b) Imprumutatul va fi ales si numit coordonatorul Proiectului, cu calificari, experienta si in conditii si termeni satisfacatoare Fondului.
Sectiunea 7.02.
In afara cazurilor in care Fondul va hotari altfel, conditia precedenta intrarii in vigoare a acestui acord, prevazuta in sectiunea 10.01. d) din Conditiile generale, nu se va aplica acordurilor de imprumut subsidiare.
Sectiunea 7.03.
O data situata la 90 de zile dupa data acestui acord este specificata pentru intrarea in efectivitate a acestui acord, pentru scopurile sectiunii 10.04. din Conditiile generale.
Sectiunea 7.04.
In afara cazului in care Imprumutatul si Fondul vor hotari altfel, obligatiile Imprumutatului prevazute in art. VI din acest acord vor inceta la data la care se va termina acest acord sau dupa 10 ani de la data acestui acord, oricare dintre ele este mai devreme.
ART. 8
Reprezentanti. Adrese
Sectiunea 8.01.
Ministrul finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 14.02. din Conditiile generale.
Sectiunea 8.02.
Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 14.01. din Conditiile generale:
Pentru Imprumutat:
------------------
Ministerul Finantelor
Directia generala a relatiilor financiare cu organisme internationale
Strada Apolodor nr. 17
Sectorul 5
Bucuresti
Romania
Nr. fax: (00401) 312.67.92.

Copie la:
---------
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei
B-dul Carol I nr. 24
Sectorul 3
cod 70044
Bucuresti
Romania
Nr. fax: (00401) 311.03.78.

Pentru Fond:
------------
Fondul International pentru Dezvoltare Agricola
107 Via del Serafico
00142 Roma, Italia

Adresa telegrafica:
-------------------
IFAD ROME
Numar telex:
620330 IFAD I
Numar fax:
(39) 06 504 3463

Pentru Institutia Colaboratoare:
--------------------------------
Biroul Natiunilor Unite pentru Servicii de Proiect
Strada 220 East, nr. 42
Etaj 14
New York, N.Y. 1001
SUA
Adresa telegrafica:
UNOPSNEWYOURK

Numar telex:
------------
824608 UNOPS
662293 UNOPS
645495 UNOPS

Numar fax:
-----------
(212) 906-6501
Drept care partile, actionand prin reprezentantii lor pe deplin autorizati, au semnat prezentul acord la Roma, Italia, in ziua si anul indicate pe prima pagina a acestuia.

ROMANIA
Petre Mogoseanu,
reprezentant autorizat

Fondul International pentru
Dezvoltare Agricola
Fawzi H. Al-Sultan,
presedinte

ANEXA 1


DESCRIEREA PROIECTULUI

1. Obiectivele Proiectului sunt de a imbunatati si stabiliza mediul economic al comunitatilor rurale din zona Proiectului prin promovarea intreprinderilor implicate direct sau care deservesc sectorul agroalimentar si furnizarea de credite si servicii de dezvoltare rurala pentru acestea.
2. Proiectul va avea urmatoarele componente:
Componenta A: Credit rural
Infiintarea a trei fonduri de credit revolving pentru Apuseni (FCRA) administrate de ADR-uri, ca o facilitate de scontare sau refinantare pentru Institutiile de credit participante (ICP-uri). FCRA-urile vor acorda subimprumuturi beneficiarilor si grupurilor de beneficiari din zona Proiectului, printre altele, pentru: finantarea imbunatatirii septelului, prelucrarii produselor alimentare, agroturismului si industriilor rurale; furnizarea de capital circulant pentru intreprinderile productive si finantarea stocurilor pentru comercializarea produselor de larg consum si agroalimentare.
Componenta B: Sprijin institutional
(i) Acordarea de sprijin ANCA, ADR-urilor si DGDR, incluzand echipament de birou si costurile de operare aferente, cursuri de studii si de pregatire. Unitatile din teren ale ANCA, ADR si DGDR vor fi sprijinite in zona Proiectului prin renovarea sediilor, furnizarea de vehicule de teren, echipamente de birou, inclusiv costurile asociate de exploatare si intretinere, precum si pregatirea personalului.
(ii) Infiintarea UCP in cadrul M.F. si acoperirea costurilor de operare ale acesteia ca urmare a coordonarii si administrarii Proiectului.
(iii) Acordarea de asistenta tehnica catre administratorii de imprumut ai FCRA-urilor (pentru ADR-uri si ICP-uri), ANCA si DGDR (pentru sediile lor centrale si serviciile din zona Proiectului).
(iv) Asigurarea pregatirii tehnice in domeniul financiar si al dezvoltarii rurale a personalului agentiilor de implementare a Proiectului si pregatirii beneficiarilor, ca o conditie obligatorie pentru primirea de subimprumuturi in cadrul Componentei A a Proiectului.
3. Se asteapta ca Proiectul sa fie finalizat pana la 31 decembrie 2003.


ANEXA 2

ALOCAREA SI TRAGEREA SUMELOR IMPRUMUTULUI

1. Conform prevederilor sectiunii 6.08. din Conditiile generale, tabelul de mai jos stabileste categoriile de bunuri, lucrari, servicii si alte articole care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor din imprumut fiecarei categorii in parte si procentajul cheltuielilor pentru articolele ce urmeaza a fi finantate in cadrul fiecarei categorii, acest procentaj putand fi modificat periodic de catre Imprumutat si Fond, de comun acord.



Suma alocata % din cheltuielile
Categoria din imprumut ce urmeaza a fi
(exprimata in finantate
echivalent DST)
--------------------------------------------------------------------------------

I. Lucrari civile pentru Componenta
B (i) a Proiectului 3.000 80%
II. Vehicule, echipament si bunuri 160.000 100% din cheltuielile
externe;
100% din pretul
ex-factory al articolelor
produse pe plan local;
75% din alte cheltuieli
locale

III. Creditul incremental pentru
Componenta A a Proiectului 11.720.000 70% din subimprumuturile
trase de ICP-uri si
rambursate de FCRA-uri
prin ADR-uri
IV. Costurile marginale de
functionare pentru
Componenta B a Proiectului
(exclusiv salarii si diurne) 180.000 100%

V. Nealocate 337.000
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL 12.400.000
--------------------------------------------------------------------------------

2. In afara cazurilor in care Imprumutatul si Fondul vor conveni altfel, nu se vor efectua trageri din contul imprumutului: a) pentru cheltuielile efectuate pe teritoriul oricarei tari care nu este membra a Fondului sau pentru bunuri produse in, sau servicii furnizate din astfel de teritorii; sau, b) in scopul efectuarii orcarei plati catre persoane sau entitati, sau pentru orice import de bunuri, daca o astfel de plata sau import este, dupa cunostinta Fondului, interzisa printr-o hotarare a Consiliului de Securitate al O.N.U. in baza cap. VII al Cartei Natiunilor Unite.
3. Tragerea sumelor din contul imprumutului pentru cheltuieli in cadrul contractelor in valoare de 50.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai putin pentru creditul incremental si pentru pregatire se va face pe baza unor declaratii de cheltuieli certificate, documente ce nu vor trebui expediate Fondului, ci vor fi pastrate de Imprumutat, in vederea verificarii periodice realizate de catre reprezentantii Fondului si ai Institutiei Colaboratoare, in conformitate cu prevederile sectiunii 11.09. din Conditiile generale.
4. In pofida prevederilor paragrafului b) al sectiunii 6.01 din Conditiile generale, nu se vor putea efectua trageri din contul imprumutului pentru plati efectuate:
a) inainte ca Imprumutatul sa fi inaintat Fondului BPLA pentru primul an al implementarii Proiectului, care sa fie acceptabil Fondului; sau
b) pentru cheltuieli in cadrul categoriei III din tabelul de alocare prezentat in paragraful 1 al acestei anexe, pana ce acordurile de imprumut subsidiare, incheiate cu ADR-urile, in forma si substanta acceptabile Fondului, nu vor fi fost semnate si vor fi angajat legal Imprumutatul si ADR-urile in conformitate cu termenii acestora.


ANEXA 3

ACHIZITIILE

A. Generalitati
1. In afara cazurilor in care Fondul, pe baza consultarilor cu Institutia Colaboratoare, va hotari contrariul, procedurile stabilite in paragrafele urmatoare ale acestei anexe se vor aplica achizitiei de bunuri si lucrari civile ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului.
2. Achizitiile pentru contracte de bunuri si lucrari civile, ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului, vor fi guvernate de prevederile cuprinse in "Regulile de achizitie in cadrul asistentei financiare din partea Fondului International pentru Dezvoltare Agricola din 1982" (denumite in continuare Regulile de achizitie), care pot fi modificate periodic de catre Fond. In eventualitatea unei incompatibilitati intre o prevedere a regulilor de achizitie si o prevedere a prezentei anexe, aceasta din urma va prevala.
3. In masura posibilului, bunurile si lucrarile civile vor fi reunite in pachete de oferte de dimensiuni corespunzatoare care sa permita utilizarea optima a licitatiilor competitive. Inainte de a incepe achizitiile, Imprumutatul va furniza Fondului pentru aprobare o lista sau listele bunurilor ce urmeaza a fi achizitionate, modul in care se propune gruparea acestor bunuri, precum si numarul si obiectivul contractelor de lucrari civile ce urmeaza a fi adjudecate.
B. Proceduri de achizitie
4. Cumparari pe plan local: Fiecare contract pentru furnizarea de vehicule, echipamente si bunuri si fiecare contract de lucrari civile va fi adjudecat pe baza evaluarii si compararii ofertelor prezentate de cel putin trei furnizori, conform procedurilor acceptabile Fondului.
C. Analiza deciziilor privind achizitiile
5. Adjudecarea oricarui contract la care se face referire in paragraful 4 de mai sus, al carui cost estimat este de 50.000 dolari SUA echivalent sau mai mult, va fi supus unei analize prealabile, conform prevederilor anexei nr. 3 a regulilor de achizitie.
6. In ceea ce priveste contractele la care se face referire in paragraful 5 de mai sus, inainte de a conveni asupra oricarei modificari majore sau renuntari la termenii si conditiile contractului, sau acordarii unei prelungiri a perioadei prevazute pentru executarea unui astfel de contract, sau emiterii oricarui ordin de modificare a unui astfel de contract (in afara cazurilor de maxima urgenta), care ar mari costul contractului cu mai mult de 10% din pretul initial, Imprumutatul va aduce la cunostinta Fondului modificarea propusa, renuntarea, prelungirea sau ordinul de modificare propuse, precum si motivele corespunzatoare. In cazul in care Fondul gaseste ca propunerea este incompatibila cu prevederile prezentului acord, va informa imediat Imprumutatul si ii va expune motivele hotararii sale.


ANEXA 4


IMPLEMENTARE. OPERARE. ALTE ELEMENTE

1. Imprumutatul va realiza Proiectul, va exploata si va intretine obiectivele realizate in cadrul acestuia, in conformitate cu prevederile acestei anexe, care se adauga la cele stipulate in cuprinsul prezentului acord, in afara cazurilor in care Fondul va decide altfel.
A. Organizare si conducere
2. M.F. si CDR-urile, in colaborare cu ANCA si DGDR, vor avea responsabilitatea pentru realizarea globala a activitatilor Proiectului si pentru asigurarea unei politici corespunzatoare in ce priveste Proiectul.
3. Imprumutatul si CDR-urile vor infiinta CCP in vederea coordonarii activitatilor Proiectului la nivel regional. CCP va fi constituit, printre altele, din reprezentanti ai M.A.A, M.F. si ADR-uri si va fi condus de un reprezentant al M.F. CCP se va intruni la fiecare 6 luni si va avea dreptul sa coopteze membri si sa infiinteze subcomitete executive permanente sau ad-hoc, in vederea rezolvarii oricaror probleme cu caracter exceptional aferente Proiectului. CCP va fi responsabil pentru: (i) asigurarea ca activitatile Proiectului sunt in concordanta cu politicile Guvernului pentru acest sector si cu termenii si conditiile prezentului acord; (ii) definirea printr-un acord a indatoririlor si responsabilitatilor ANCA, ADR-urilor si DGDR in executarea Proiectului; si (iii) rezolvarea oricarui impas financiar sau politic referitor la Proiect.
4. UCP va fi infiintata in cadrul M.F. si va tine evidenta contabila a Proiectului; va pregati, va strange si va inainta cererile de alimentare a contului special si va transmitraportarile in conformitate cu cerintele acestui acord. M.F. va numi un coordonator al Proiectului si se va asigura ca personalul UCP sa fie suficient pentru indeplinirea activitatilor solicitate de Proiect. Fiecare ADR isi va infiinta propria unitate de implementare a Proiectului si va conduce monitorizarea materiala, financiara si de impact a activitatilor Proiectului in conformitate cu BPLA, va administra seminariile Proiectului si, in colaborare cu ANCA si DGDR, va intocmi rapoarte si studii aferente Proiectului. Fiecare ADR in colaborare cu ANCA si DGDR va numi 4 specialisti pentru activitatile Proiectului, si anume: directorul Proiectului, un specialist financiar, un specialist in monitorizare si evaluare si un specialist ANCA/DGDR in dezvoltare rurala.
5. Imprumutatul va avea grija ca ADR-urile sa faca toate aranjamentele necesare pentru administrarea FCRAurilor, administrare care presupune: (i) sa primeasca toate cererile ICP de acordare a subimprumuturilor si sa asigure ca acestea sa respecte termenii si conditiile prevazute in acordurile de imprumut subsidiare; (ii) sa aprobe sau sa respinga aceste cereri; (iii) sa prezinte toate situatiile contabile, financiare sau alte rapoarte referitoare la operatiunile FCRA-urilor, in conformitate cu cerintele si conditiile imprumutului si ale acordurilor de imprumut subsidiare incheiate cu ADR-urile; (iv) sa elaboreze bugetul anual si programul de creditare al FCRA-urilor pentru a fi inaintat Fondului; si (v) sa conduca FCRA-urile in asa fel incat sa le asigure o activitate viabila si eficienta.
B. Bugetul si programul de activitate anual
6. Imprumutatul va prezenta Fondului si Institutiei Colaboratoare, pentru analiza si observatii, proiectul BPLA intocmit pe baza programelor de activitate si a bugetelor elaborate de fiecare agentie de implementare a Proiectului, nu mai tarziu de doua luni inainte de inceputul fiecarui an fiscal al Imprumutatului. Imprumutatul va lua in considerare observatiile Fondului si ale Institutiei Colaboratoare, inainte de finalizarea BPLA.
C. Evaluarea la jumatatea derularii Proiectului
7. a) Cu exceptia cazului in care Fondul va hotari altfel, o evaluare a Proiectului la jumatatea derularii sale (EJD) va fi efectuata de Imprumutat si Fond impreuna cu asistenta din partea Institutiei Colaboratoare, nu mai tarziu de cel de al treilea an al implementarii Proiectului. EJD va servi, printre altele, la evaluarea realizarii obiectivelor Proiectului si a restrictiilor in ce priveste realizarea sa, cat si la o asemenea reorientare din punct de vedere structural, ce poate fi necesara in scopul realizarii obiectivelor mentionate si eliminarii restrictiilor respective.
b) Constatarile EJD vor fi comunicate cu promptitudine de catre Fond Imprumutatului in vederea discutarii lor impreuna cu Fondul si Institutia Colaboratoare. Imprumutatul va asigura ca recomandarile Fondului rezultate din EJD sa fie implementate intr-un timp rezonabil si spre satisfactia Fondului.


ANEXA 5

CONTUL SPECIAL

1. Pentru scopurile prezentei anexe:
a) termenul categorii inseamna categoriile de articole ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului prezentate in tabelul de alocare din paragraful 1 al anexei nr. 2 la acest acord;
b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile efectuate pentru acoperirea costului rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare Proiectului ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului, in conformitate cu prevederile anexei nr. 2 la acest acord;
c) termenul alocare autorizata inseamna doua milioane sase sute mii dolari SUA (2.600.000 $ SUA) ce urmeaza a fi trasi din contul imprumutului si depusi in contul special, in conformitate cu prevederile paragrafului 3 a) al acestei anexe.
2. In afara cazurilor in care Fondul, pe baza consultarilor cu Institutia Colaboratoare, va decide altfel, platile din contul special se vor efectua exclusiv pentru cheltuieli eligibile, in conformitate cu prevederile acestei anexe.
3. Dupa primirea de catre Fond a unor dovezi satisfacatoare conform carora contul special a fost deschis in mod corespunzator, tragerea alocarii autorizate, precum si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special pot fi facute dupa cum urmeaza:
a) pe baza unei cereri sau a unor cereri facute de catre Imprumutat pentru un depozit sau depozite care adunate sa atinga suma totala a alocarii autorizate, Fondul, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special, acea suma sau sume solicitate de Imprumutat;
b) Imprumutatul va furniza Fondului cererile de realimentare a contului special la intervalele indicate de Fond. Pe baza acestor cereri, Fondul va trage din contul imprumutului si va depune in contul special acele sume solicitate pentru realimentarea contului special care vor trebui sa nu depaseasca suma platilor efectuate din contul special pentru cheltuielile eligibile. Fiecare astfel de depozit va fi tras de catre Fond din contul imprumutului din categoria respectiva si in echivalentul sumelor respective, care se justifica cu documentele care insotesc cererea de efectuare a unui astfel de depozit, conform paragrafului 4 al acestei anexe.
4. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat din contul special pentru care Imprumutatul solicita realimentarea in conformitate cu prevederile paragrafului 3 b) al acestei anexe, Imprumutatul va furniza Fondului, anterior sau in momentul unei astfel de solicitari, acele documente si alte informatii cerute de Fond in mod rezonabil din care sa reiasa ca o astfel de plata a fost efectuata pentru cheltuieli eligibile.
5. a) In pofida prevederilor paragrafului 3 al prezentei anexe, nici un alt depozit in contul special nu va mai fi facut de catre Fond in cazul aparitiei uneia din urmatoarele situatii:
(i) Fondul va fi stabilit ca Imprumutatul va face toate tragerile viitoare direct din contul imprumutului in conformitate cu prevederile paragrafului a) al sectiunii 6.01. din Conditiile generale; sau
(ii) cand suma totala netrasa din imprumut, mai putin suma oricarui angajament special inca neonorat al Fondului, in conformitate cu sectiunea 6.02. din Conditiile generale referitor la Proiect, va fi egala cu echivalentul dublului alocatiei autorizate.
b) Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului a sumelor ramase netrase din imprumut se va face conform procedurilor pe care Fondul le va comunica Imprumutatului. Asemenea trageri ulterioare vor fi facute numai dupa ce si in masura in care Fondul va fi fost satisfacut cu privire la faptul ca toate sumele care se mai aflau in contul special la data respectivei comunicari au fost sau vor fi folosite pentru efectuarea de plati pentru cheltuieli eligibile.
6. a) In cazul in care Fondul a constatat, in orice moment, ca orice plata din contul special: (i) a fost efectuata pentru orice cheltuiala sau intr-o suma neeligibila in conformitate cu paragraful 2 al acestei anexe, sau (ii) nu a fost justificata prin evidenta furnizata conform prevederilor paragrafului 4 al acestei anexe, Imprumutatul, imediat dupa primirea comunicarii din partea Fondului, va depune in contul special sau, la cererea expresa a Fondului, va rambursa acestuia o suma egala cu cea a platii sau a partii acesteia care nu a fost eligibila sau justificata. Fondul nu va mai depune noi sume in contul special pana ce Imprumutatul nu va fi depus sau rambursat suma respectiva.
b) In cazul in care Fondul a constatat oricand ca orice suma ramasa in contul special nu va mai fi necesara pentru efectuarea platii unor cheltuieli eligibile, Imprumutatul, pe baza comunicarii primite din partea Fondului, va rambursa prompt Fondului aceasta suma ramasa, in vederea creditarii contului imprumutului.
c) In afara cazurilor in care Fondul va stabili contrariul, orice rambursare catre Fond, conform prevederilor paragrafului 6 al acestei anexe, precum si din contul special, se va efectua in moneda utilizata de catre Fond pentru tragerea sumelor din contul imprumutului.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016